نمره تافل برای دانشگاههای امریکا

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/11/10

نمره تافل برای دانشگاه های آمریکا به عنوان یکی از آزمون های بین المللی مهارت زبان انگلیسی نقش مهمی در پذیرش دانشجویان ایفا می‌کند. بیش از 11000 کالج و دانشگاه نمرات تافل را به عنوان بخشی از فرآیند اپلای کردن از دانشجویان می‌خواهند. نمره مورد نیاز TOEFL برای دانشگاه های آمریکا در مقطع کارشناسی بین 79-110 و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 90-100 است. 
نمرات تافل برای دانشگاه های برتر آمریکا باید در یک دوره اعتبار 2 ساله ارائه شود. حداقل نمره تافل برای دریافت ویزای آمریکا 90 یا بالاتر است. میانگین نمره تافل برای دانشگاه های درجه B آمریکا، مانند دانشکده بازرگانی هاروارد، دانشکده مدیریت اسلون، و غیره بین 100-110 تعیین شده است.
با توجه به این معیارها مشاهده می‌کنید که نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا اهمیت بسیار زیادی دارد.

نقش نمره تافل در پذیرش دانشگاه های آمریکا

میانگین نمره تافل برای دانشگاه های US برای دانشجویان مقطع کارشناسی 80-90 و 90-100 برای مقاطع تحصیلات تکمیلی است. نمرات تافل (تست زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) نقش مهمی در فرآیند پذیرش برای افراد غیر انگلیسی زبانی که به دنبال پذیرش در دانشگاه های آمریکا هستند، ایفا می‌کند.
نمرات تافل معیار استاندارد و عینی مهارت زبان انگلیسی متقاضی هستند.آنها به دانشگاه‌ها کمک می‌کنند تا ارزیابی کنند که آیا متقاضیان مهارت های لازم را برای موفقیت در رشته تحصیلی درخواستی را دارند یا خیر، زیرا انگلیسی، زبان اصلی آموزش در اکثر دانشگاه های آمریکا است.
بسیاری از دانشگاه های ایالات متحده، حداقل نمره تافل را برای پذیرش در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد مشخص کرده اند.
نمره بالاتر از حداقل نصاب مورد نیاز می‌تواند شانس متقاضی را برای پذیرش در دانشگاه مورد نظرش افزایش دهد.
با این حال، نمرات تافل تنها یک عامل در فرآیند پذیرش است و دانشگاه‌ها عوامل دیگری مانند سوابق تحصیلی، مقالات، توصیه نامه‌ها و نمرات آزمون استاندارد را نیز در نظر می‌گیرند.
نمرات تافل همچنین می‌تواند برای تعیین واجد شرایط بودن دریافت بورسیه تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی و سایر برنامه های کمک مالی در دانشگاه های ایالات متحده استفاده شود.
برخی از دانشگاه‌ها ممکن است بورسیه بالاتری برای متقاضیانی که نمرات تافل بالاتری کسب می‌کنند، ارائه دهند.

نمره تافل مورد نیاز برای دانشگاه های آمریکا

انشجویان بین‌المللی باید وب‌سایت‌های رسمی دانشگاه‌ها را بررسی کننر تا حداقل نمره تافل که برای پذیرش در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایالات متحده مهم است، مشخص شود. نمرات GRE و TOEFL برای دانشگاه های برتر ایالات متحده یکی از شرایط پذیرش برای دانشجویان بین المللی است. 
دانشگاه های مختلف ممکن است نمره متفاوتی برای رشته های مختلف داشته باشند، و برای افزایش شانس پذیرش، گرفتن این نمره یا بالاتر از آن مهم است. حداقل نمره تافل مورد نیاز برای دانشگاه های ایالات متحده نیز ممکن است بسته به نوع آزمون متفاوت باشد. 
برخی از دانشگاه‌ها ممکن است به نمرات بالاتری در آزمون مبتنی بر اینترنت (iBT) در مقایسه با آزمون کاغذی (PBT) نیاز داشته باشند. نمره مورد نیاز تافل برای دانشگاه های آمریکا در جدول زیر آمده است:

رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2024

دانشگاه

نمره تافل برای دانشگاه های برتر ایالات متحده

#1

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

90

#5

دانشگاه استنفورد

109

#4

دانشگاه هاروارد

105

# 15

موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)

100

# 11

دانشگاه شیکاگو

104

#12

دانشگاه پنسیلوانیا

100

# 17

دانشگاه پرینستون

100

# 16

دانشگاه ییل

100

# 13

دانشگاه کرنل

100

# 23

دانشگاه کلمبیا

105

# 28

دانشگاه جان هاپکینز

100

# 33

دانشگاه میشیگان، آن آربور

84

# 10

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

90

# 47

دانشگاه نورث وسترن

90

# 38

دانشگاه نیویورک (NYU)

100

# 29

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)

87

# 57

دانشگاه دوک

90

# 52

دانشگاه کارنگی ملون

102

#62

دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو (UCSD)

80

# 73

دانشگاه براون

105

# 58

دانشگاه تگزاس در آستین

79

#63

دانشگاه واشنگتن

92

#64

دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین

102

#132

دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل

100


علاوه بر این، برخی از دانشگاه‌ها ممکن است دوره‌ها و آموزش های زبان انگلیسی جداگانه ای را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه دهند تا به آنها کمک کند تا مهارت‌های زبانی خود را قبل از شروع دوره تحصیلی خود بهبود بخشند. 
بهتر است دانشجویان بین المللی منابع و پشتیبانی موجود در دانشگاه های خود را برای کمک به موفقیت در فعالیت های علمی شان بررسی کنند.

شرایط نمره تافل برای دانشگاه های آمریکا 

"نمره تافل که برای دانشگاه های ایالات متحده مورد نیاز است" بسته به نوع رشته متفاوت است. اما به طور کلی:
رشته های کارشناسی: حداقل نمره تافل برای پذیرش در دوره های کارشناسی در ایالات متحده معمولاً بین 61 تا 80 در برای تافل (iBT). است. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است برای رشته های رقابتی تر به نمرات بالاتری حدود 90 یا بالاتر نیاز داشته باشند.
رشته های تحصیلات تکمیلی: میانگین نمره مورد نیاز تافل برای پذیرش در رشته های تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده معمولاً بین 79 تا 100 در iBT است. با این حال، برخی از دانشگاه‌ها ممکن است برای رشته های رقابتی تر به نمرات بالاتری حدود 100 یا بالاتر نیاز داشته باشند.
رشته های زبان انگلیسی: برخی از دانشگاه‌ها ممکن است از دانشجویان بین المللی بخواهند که دوره های زبان انگلیسی را قبل از شروع برنامه های تحصیلی خود بگذرانند، اگر نمرات تافل آنها حداقل شرایط را نداشته باشد. این دوره‌ها ممکن است شرایط نمره تافل خاص خود را داشته باشند.
توجه به این نکته ضروری است که اینها دستورالعمل های کلی هستند و شرایط نمره تافل بسته به دانشگاه و رشته انتخابی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. همیشه توصیه می‌شود که دانشجویان بین المللی است در مورد حدنصاب نمره تافل برای دانشگاه‌ها و رشته های مورد نظر خود تحقیق کنند و برای افزایش شانس پذیرش، نمرات بالاتر از حداقل شرایط را هدف قرار دهند.

 

نمره تافل برای دانشگاههای امریکا

میانگین نمره تافل در آمریکا

میانگین نمره تافل در ایالات متحده آمریکا بسته به دانشگاه و رشته متفاوت است. به طور کلی، برای دوره های کارشناسی، میانگین نمره تافل حدود 80-90 است، در حالی که برای رشته های کارشناسی ارشد، میانگین نمره حدود 90-100 است. با این حال، مهم است توجه داشته باشید که این نمرات، فقط یک تخمین است و میانگین نمره واقعی می‌تواند بسته به عوامل مختلفی مانند دانشگاه، رشته و تعداد متقاضیان متفاوت باشد. 
برای اطمینان، بهتر است وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر تان را بررسی کنید تا از شرایط خاص نمره تافل و میانگین نمرات دانشجویان پذیرفته شده مطلع شوید.

چطور نمره مناسب تافل را برای دانشگاه های آمریکا بگیریم؟

دانشجویان بین المللی باید وب سایت رسمی هر دانشگاه را بررسی کنند تا نمره تافل مناسب برای دانشگاه های آمریکا را تعیین کنند. گزارش نمره تافل 10 روز پس از شرکت در آزمون به صورت آنلاین در دسترس قرار می‌گیرد و برای دانشگاه‌ها ارسال می‌شود. 
بیایید ببینیم برای کسب نمره تافل خوب برای دانشگاه های آمریکا چه کاری باید انجام دهید:

با قالب آزمون آشنا شوید: 

درک ساختار تافل، انواع سؤالات و زمان بندی هر بخش بسیار مهم است. این آشنایی، به مدیریت موثر زمان در طول امتحان کمک می‌کند.

تست های تمرینی را انجام دهید: 

تست های تمرینی به شما ایده ای از انواع سوالاتی که پرسیده می‌شود می‌دهد و به توسعه استراتژی های مناسب برای پاسخ به آنها کمک می‌کند. 
داوطلبین می‌توانند تست های تمرینی رایگان را به صورت آنلاین در وب سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته پیدا کنند. تمامی آزمون های تی پی او TPOنسخه ۷۴تایی در این نرم افزار در دسترس است و شما می‌توانید با سوالات واقعی بخش های مختلف از جمله ریدینگ تافل، اسپیکینگ تافل، رایتینگ تافل و لیسنینگ تافل تمرین کنید.
علاوه بر این شما می‌توانید در هر یک از تست‌ها به صورت کامل شرکت کنید و طبق زمانبندی تافل به سوالات پاسخ دهید.

مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود بخشید: 

آزمون تافل مهارت های زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند، بنابراین بهبود توانایی های ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ بسیار مهم است. داوطلبان می‌توانند با مطالعه منابع تافل، گوش دادن به پادکست های انگلیسی، تماشای فیلم های انگلیسی و تمرین مکالمه به انگلیسی مهارت های خود را ارتقا دهند.

از منابع مناسب استفاده کنید: 

منابع زیادی مانند کتاب های درسی، کتاب های کار، دوره های آنلاین و راهنمای مطالعه در دسترس هستند. این مطالب تمرینی به دانش آموزان کمک می‌کند تا مهارت های زبان انگلیسی را بهبود بخشند. اکثر کتاب های تافل برای تقویت مهارت های ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ مناسب اند 
منابع رایگان زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند، مانند ویدیوهای یوتیوب، وب‌سایت‌ها و انجمن‌هایی که مشاوره و تست‌های تمرینی ارائه می‌دهند. از این منابع برای صرفه جویی در هزینه و افزایش شانس موفقیت خود استفاده کنید.
اما اگر می‌خواهید نمره مناسب برای اسپیکینگ تافل بگیرید بهتر است در دوره های آنلاین شرکت کنید یا با افراد دیگر که  زبان مادری شان انگلیسی است مکالمه کنید.

مدیریت زمان را تمرین کنید: 

مدیریت زمان یک مهارت حیاتی برای موفقیت در آزمون تافل است. اطمینان حاصل کنید که پاسخ دادن به سوالات را در زمان تعیین شده برای هر بخش تمرین کنید. شرکت در ازمون ماک تافل به خصوص تست های TPO آنلاین به شما کمک می‌کند تا امتحان را به موقع انجام دهید و از کمبود وقت جلوگیری کنید.

نمره تافل برای دانشگاههای امریکا

آرام و متمرکز بمانید: 

امتحان تافل می‌تواند استرس زا باشد، اما مهم است که در طول امتحان آرام و متمرکز بمانید. سعی کنید آرام باشید، نفس عمیق بکشید و روی سوالات تمرکز کنید. اعتماد به نفس داشته باشید و به خودتان ایمان داشته باشید.
داوطلبان می‌توانند جزئیات ذکر شده در بالا را برای بدست آوردن یک ایده کلی از نمرات تافل مورد نیاز دانشگاه های ایالات متحده بررسی کنند. دانشجویان بین المللی باید حداقل نمره تافل را برای دانشگاه های ایالات متحده به عنوان بخشی از الزامات مهارت زبان انگلیسی نشان دهند.

سوال: کدام دانشگاه های آمریکا نمرات تافل را می‌پذیرند؟

پاسخ: بسیاری از دانشگاه‌ها در ایالات متحده نمرات تافل را می‌پذیرند، از جمله دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، دانشگاه کلمبیا، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی.

سوال: حداقل نمره تافل مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های برتر آمریکا چقدر است؟

پاسخ: حداقل نمره تافل مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه‌های برتر ایالات متحده، بسته به دانشگاه و رشته متفاوت است. به طور کلی، نمره 90 یا بالاتر به عنوان یک نمره مناسب برای تافل در نظر گرفته می‌شود، اما برخی از دانشگاه‌ها ممکن است به نمرات بالای 100 یا بیشتر نیاز داشته باشند.

سوال: آیا می‌توان بدون شرکت در آزمون تافل در آمریکا پذیرش گرفت؟

پاسخ: برخی از دانشگاه‌های ایالات متحده ممکن است شرط تافل را برای داوطلبینی که تحصیلات دبیرستان خود را به زبان انگلیسی به پایان رسانده‌اند، یا برای مدت معینی در یک دانشگاه انگلیسی زبان تحصیل کرده اند، در نظر نگیرند.

سوال: آیا می‌توانم از نمره تافل قدیمی برای پذیرش در دانشگاه های USA استفاده کنم؟

پاسخ: مدت اعتبار نمرات تافل دو سال از تاریخ آزمون است. دانشگاه های ایالات متحده به طور کلی نمرات تافل را که در دو سال گذشته گرفته شده است می‌پذیرند.

سوال: آیا می‌توانم به جای تافل نمرات زمون های مهارت زبان انگلیسی دیگر مانند آیلتس یا PTE را ارائه دهم؟

پاسخ: برخی از دانشگاه‌های ایالات متحده ممکن است سایر نمرات آزمون مهارت انگلیسی مانند IELTS یا PTE را به جای تافل بپذیرند. با این حال، مهم است که سایت هر دانشگاه را بررسی کنید تا مشخص کنید نمره کدام آزمون‌ها را می‌پذیرند.

سؤال: آیا تفاوتی در شرایط نمره تافل برای رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد در US وجود دارد؟

پاسخ: شرایط نمره تافل ممکن است با توجه به دانشگاه و رشته انتخابی شما متفاوت باشد، اما به طور کلی، حداقل نمره مورد نیاز برای رشته های تحصیلات تکمیلی بالاتر از رشته های کارشناسی است.

سوال: مدت اعتبار نمرات تافل چقدر است و آیا می‌توان از آنها برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا پس از پایان اعتبار آن استفاده کرد؟

پاسخ: مدت اعتبار نمرات تافل دو سال از تاریخ آزمون است. دانشگاه‌های ایالات متحده معمولاً نمرات تافل را بعد از دوره اعتبار دو ساله، نمی‌پذیرند.

سؤال: آیا بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی بر اساس نمرات تافل آنها وجود دارد؟

پاسخ: برخی از دانشگاه‌های ایالات متحده به دانشجویان بین‌المللی بر اساس نمرات تافل آنها بورسیه می‌دهند. توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرصت‌های بورس تحصیلی، با هر دانشگاه به طور جداگانه مشورت کنید.

سؤال: آیا نمره پایین تافل می‌تواند بر شانس پذیرش من در دانشگاه در ایالات متحده تأثیر منفی بگذارد؟

پاسخ: نمره پایین تافل ممکن است بر شانس شما برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا تاثیر منفی بگذارد. با این حال، دانشگاه‌های USA عوامل دیگری مانند سوابق تحصیلی، مقالات، توصیه نامه‌ها و نمرات آزمون استاندارد را هنگام تصمیم‌گیری در مورد پذیرش در نظر می‌گیرند.

سوال: چگونه می‌توانم برای آزمون تافل آماده شوم تا نمره بالایی کسب کنم؟

پاسخ: می‌توانید با استفاده از منابع آموزشی مانند کتاب‌های درسی، منابع آنلاین و آزمون های آزمایشی و تمرینی TPO برای آزمون تافل آماده شوید. همچنین توصیه می‌شود با تمرین منظم ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ تافل، مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود بخشید.
با ثبت نام در آکادمی آنلاین زبان شایسته به تمام منابع آزمون تافل به صورت کاملا رایگان دسترسی دارید.  


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!