بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1403/05/08

برای بسیاری از داوطلبین، بخش اسپیکینگ آزمون با چالش های زیادی همراه است و این تصور را برایشان ایجاد کرده که شانس گرفتن نمره بالا در آن بسیار کم است. اما این تصور کاملا اشتباه است. در این مقاله می خواهیم بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس را به شما معرفی کنیم تا با مطالعه آن بتوانید این بخش از آزمون را با مکفقیت پشت سر بگذارید. 
منابع متعددی در بازار موجود هستند که می توانید برای تقویت مهارت های خود به آنها در دسترسی داشته باشید. این منابع متنوع، انتخاب بهترین کتاب بروی تقویت اسپیکینگ آیلتس را برای شما مشکل می کند. در ادامه با بررسی منابع برتر می خواهیم به شما کمک کنیم مطالعه خود را هدفمند تر انجام دهید. 

کتاب های اسپیکینگ آیلتس

در جدول زیر لیستی از بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس را برای شما گردآوری کردیم:

شماره SL

 

کتاب های اسپیکینگ آیلتس

نویسنده

1

Comprehensive IELTS Speaking Band 8 Preparation Course

دوره جامع آمادگی IELTS Speaking برای گرفتن نمره 8

IELTSMaterial.com

2

IELTS Speaking Actual Tests & Suggested Answers

آزمون های واقعی اسپیکینگ آیلتس و پاسخ های پیشنهادی

IELTSMaterial.com

3

Get IELTS Band 9 Speaking

در اسپیکینگ IELTS نمرا 9 بگیرید

کمبریج

4

Speaking for IELTS by Karen Kovacs

اسپیکینگ آیلتس توسط کارن کواچ

کارن کواچ

5

Improve Your IELTS Listening & Speaking Skills

مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس خود را تقویت کنید

بری کیوزاک سام مک کارتر

6

IELTS Advantage: Listening Strategies & Speaking Skills

 آیلتس ادونتیج: استراتژی های لیسنینگ و مهارت های اسپیکینگ

جان مارکس

7

31 High-Scoring Formulas to Answer the IELTS Speaking Questions

31 فرمول با امتیاز بالا برای پاسخ دادن به سوالات اسپیکینگ آیلتس

جاناتان پی هی. آدریان لی. الیور دیویس

8

15 Days Practice for IELTS Speaking PDF

15 روز تمرین برای آیلتس Speaking PDF

وانگ هونگ شیا

9

Improve Your Skills: Listening & Speaking for IELTS 6.0 – 7.5

مهارت های خود را تقویت کنید: لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس 6.0 تا 7.5

جوانا پرشوس

 

1. دوره جامع آمادگی IELTS Speaking Band 8

یکی از بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس، دوره جامع آمادگی IELTS Speaking Band 8 است. این شامل بیش از 4 ساعت محتوای ویدئویی، اسکریپت پاسخ نمونه، و واژگان مطابق با موضوعات را شامل می شود که به سه قسم، یعنی گرامر، واژگان و جزئیات اسپیکینگ تقسیم می شود. در کنار این منبع آموزشی، یک کتاب الکترونیکی رایگان ( Speaking Actual Tests with Answers) نیز دریافت می کنید که می توانید تمرینات بیشتری برای پاسخگویی به سوالات اسپیکینگ آیلتس انجام دهید.

بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

2. آزمون های واقعی اسپیکینگ آیلتس و پاسخ های پیشنهادی

این منبع آموزشی یکی از کتاب های مفید آیلتس برای تقویت اسپیکینگ است که به شما کمک می کند در آزمون اسپیکینگ آیلتس نمره بالایی کسب کنید. این کتاب شما را با دامنه وسیعی از واژگان آشنا می کند که به اندازه کافی برای کسب نمره های بالاتر کافی است. این منبع شامل 30 موضوع از سوالات اسپیکینگ بخش اول با 200 سؤال احتمالی و نمونه پاسخ‌های با نمره بالاتر از 9 مرتبط با آنها است. علاوه بر این، کتاب دارای 50 موضوع اسپیکینگ قسمت ۲ و 50 موضوع اسپیکینگ قسمت ۳ با تقریباً 250 سوال و پاسخ نمونه دیگر است.

3. کتاب IELTS Band 9 Speaking PDF by Cambridge IELTS Consultants

اگر به دنبال بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس با فرمت PDF هستید، می توانید این منبع آموزشی را مطالعه کنید که به شما کمک می کند تا با استراتژی های مؤثر بر اساس آنچه که ممتحن انتظار دارد از شما بشنود، تمرین کنید. این کتاب کمک آموزشی شامل تعداد بی شماری از پاسخ های نمونه است که توسط داوطلبان سطح بالا (با نمره بالاتر از 9 ) ارائه شده است. بعلاوه، کتاب دارای فعالیت هایی نیز می باشد که می توانید از آنها برای تمرین استراتژی های اسپیکینگ آیلتس  و مقایسه با نمونه پاسخ های نمره ۹ استفاده کنید. علاوه بر این، شما به 2 تست کامل Speaking همراه با پاسخ دسترسی دارید.

بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

4.کتاب Collins English for Exam Speaking for IELTS  Karen Kovacs کتاب الکترونیکی PDF و صوتی

Collins English for Exam Speaking for IELTS   یکی از بهترین کتاب های ممکن است که می تواند شما را برای آزمون اسپیکینگ آیلتس به طور کامل آماده کند. بنابراین، چه برای اولین بار در امتحان شرکت کنید یا آن را دوباره امتحان کنید، این کتاب قطعا برایتان مفید خواهد بود. در این منبع آموزشی، راهکارهای مفیدی برای زبان آموزان با نمرات بین 5 تا 5.5 و کسانی که سعی در کسب نمره 6.5 و بالاتر دارند، ارائه شده است. این کتاب به 12 فصل تقسیم شده که هر یک از آنها روی موضوعاتی که اغلب در امتحان ظاهر می شوند، متمرکز است. از واژگان، تلفظ، گرامر گرفته تا تکنیک های امتحان، در این کتاب هر چیزی که برای موفقیت در اسپیکینگ نیاز دارید، پیدا می کنید.

5. کتاب Improve Your IELTS Listening & Speaking Skills

Improve Your IELTS Listening & Speaking Skills برای دانش‌آموزانی که نمرات بین 4.5 تا 7.5 گرفته اند، یکی از بهترین منابع مطالعه اسپیکینگ آیلتس است که به چهار دوره آمادگی از جمله  Academic Reading ، Academic Writing، Listening و Speaking تقسیم می‌شود. همه این دوره‌ها با تمرین‌ها و فعالیت‌های متنوعی طراحی شده‌اند تا به شما در توسعه مهارت‌ها، زبان و تکنیک‌های مورد نیاز برای کسب نمره بالا کمک کنند.

6. کتاب IELTS Advantage: Listening Strategies & Speaking Skills

با این کتاب می توانید تمرین های مختلفی را بیابید و به خوبی برای دستیابی به نمره 6.5 یا بالاتر آماده شوید. این کتاب یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در طی مراحل مختلف آزمون Speaking را پوشش می‌دهد و شامل بخش‌هایی درباره گرامر، واژگان، ترکیب‌بندی‌ها و عبارات، قالب های آماده برای پاسخ دهی، نکات امتحانی، مثال‌های صوتی است و فرصت‌های فراوانی برای تمرین فراهم می‌کند.

بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

7. کتاب 31 High-Scoring Formulas to Answer the IELTS Speaking Questions

این کتاب اسپیکینگ آیلتس به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های اسپیکینگ خود را تقویت کنید و به طور طبیعی و با اطمینان به هر موضوعی تسلط پیدا کنید. این منبع آموزشی مبتنی بر استراتژی‌های مؤثر است که به شما کمک می‌کند با سؤالات Speaking واقعی مقابله کنید و تقریباً هر موضوعی را که می توانید در امتحان پیش بینی کنید پوشش می دهد. شما راه های شکل دادن به پاسخ ها را یاد می گیرید و مهارت های کلامی را در پاسخ هایتان به کار می گیرید.

8. تمرین 15 روزه برای IELTS Speaking

این کتاب الکترونیکی زمانی مفید است که بخواهید نحوه آماده شدن برای آیلتس در مدت دو هفته را یاد بگیرید. کل مجموعه شامل چهار کتاب الکترونیکی مختلف است. این کتاب وقت شما را با مطالب تمرینی اضافی نمی گیرد، بلکه نکات اصلی را خلاصه می کند تا بتوانید برنامه ای موثر برای دستیابی به نتایج دلخواه طراحی کنید.

9. کتاب Improve Your Skills: Listening & Speaking for IELTS 6.0 – 7.5

این کتاب به شما کمک می کند تانمره خود را تا حد زیادی بهبود بخشید و یک دوره آماده سازی جامع و فراگیر برای کسانی است که می خواهند نمره 6.0 - 7.5 را کسب کنند. از طریق تمرین هدفمند، این دوره به شما کمک می کند تا مهارت های کلامی خود را توسعه دهید تا به شما در دستیابی به نمره بالاتر آیلتس کمک کند.

 

بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

10 نکته برتر برای موفقیت در آزمون اسپیکینگ آیلتس

نکات صحبت کردن آیلتس اساساً برای کسانی مفید است که هنگام مکالمه با دیگران احساس اضطراب می کنند. این نکات مطمئناً شما را برای صحبت روان و کارآمد و همچنین با اعتماد به نفس حتی بالا در مقابل هزاران نفر آماده می کند. بنابراین، اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، برای دریافت بهترین نتایج ممکن علاوه بر مطالعه بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس، بهترین راهکارها برای موفقیت در این آزمون را نیز به کار بگیرید. 

طبق زمانبندی صحبت کنید

به نظر می رسد زمان بندی یکی از مشکلات رایجی است که حتی با وجود عالی بودن در مکالمه زبان انگلیسی مانع از کسب نمره بالا در آیلتس می شود. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل باید بتوانید پاسخ های روان و مرتبط بدهید. در آزمون، برخی از سوالات پاسخ های طولانی و برخی کوتاه می طلبد. پس خوب آماده شوید و بر اساس زمانبندی پاسخ دهید.

بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

روان صحبت کنید

اکثر داوطلبین انتخاب واژگان بهتر را به روان صحبت کردن ارجح می دانند. در حالیکه این استراتژی باعث پایین آمدن نمره شما می شود. درست است که هر دوی آنها از اهمیت یکسانی برخوردار هستند، اما شما باید نشان دهید که می توانید انگلیسی را روان صحبت کنید نه اینکه برای پیدا کردن واژه مناسب نیاز به صرف وقت داشته باشید. این یکی از بهترین روش ها برای قبولی در آزمون اسپیکینگ آیلتس است. 

لحن مناسب داشته باشید

اگر در جستجوی راه های موثر برای موفقیت آزمون اسپیکینگ آیلتس در 10 روز هستید،  باید علاوه بر تمرین با بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس داشتن لحن مناسب را نیز تمرین کنید. این مهم است زیرا صحبت کردن با یک لحن یکنواخت می تواند باعث خسته شدن طرف مقابل شود. بنابراین، برای تحت تاثیر قرار دادن ممتحن، مهم است که به صحبت های خود لحن مناسبی اضافه کنید

هوشمندانه عمل کنید

گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که داوطلبین معنی سوال را متوجه نمی شوند و استرس شدید می گیرند. اما در این شرایط باید هوشمندانه عمل کنید. بهترین کاری که می توانید برای نجات خود از این نوع مشکلات انجام دهید این است که کمی زمان بخواهید تا سوال را درک کنید. در زیر برخی از راه هایی که می توانید برای بدست آوردن زمان استفاده کنید آورده شده است.
•    از آنها کمی زمان بخواهید تا دوباره سوال را بخوانید.
•    می توانید از آنها بخواهید که یک کلمه خاص را توضیح دهند.
•    یا می توانید به سادگی بپرسید که این کلمه چه معنایی دارد.
اکثر داوطلبین، به طور کلی، به این دلیل نمره خوبی نمی گیرند چون صحبت نمی کنند. واضح است که مجبور نیستید درباره موضوعات بی ربط صحبت کنید اما اگر نتوانید مشکل تان را بیان کنید، کل نمره را از دست می دهید. ممتحن می خواهد بداند که چقدر می توانید بدون مشکل صحبت کنید بنابراین، شما باید بتوانید درباره اینکه معنی سوال را نمی فهمید برایشان توصیح دهید و از آنها کمک بخواهید.

نکات دیگر برای موفقیت در آزمون اسپیکینک آیلتس

حال، اگر نکات ذکر شده در بالا برای ایجاد تفاوت در آماده سازی شما کافی نیست، نگران نباشید. در اینجا ما راه های دیگری را ارائه کرده ایم که می توانید از آنها برای به دست آوردن نتایج بهتر استفاده کنید:
یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کسب بهترین نمره، استفاده نکردن از قالب های آماده یا فشرده است. شما باید در صحبت کردن هوشمند و مبتکر باشید.
مردم عادی هم ممکن است هنگام صحبت کردن دچار اشتباه شوند پس اصلا جای تعجب نیست که شما در آزمون اسپیکینگ آیلتس نیز مرتکب اشتباه شوید. اما برای جلوگیری از اشتباهات مکرر، می‌توانید با سرعت متوسط صحبت کنید یا در لحظه‌ای که اشتباه خود را پیدا کردید، خودتان آن را اصلاح کنید.
زمانی که نوبت به آزمون اسپیکینگ می‌رسد، ممکن است به کار بردن کلمات سطح پیشرفته کمی زمان ببرد. بنابراین، بهتر است همان کلماتی که به طور منظم استفاده می شوند را به کار ببرید.
در حین صحبت کردن، یکی از قوانینی که هرگز نباید آن را فراموش کنید، پایبندی به بخش گرامر است.
همیشه به یاد داشته باشید، اولین برداشت مثبت، می تواند روی نتیجه نهایی تاثیر گذار باشد. پس خود را به بهترین شکل آماده کنید و بهترین مهارت خود را در آزمون اسپیکینگ آیلتس به نمایش بگذارید.

بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

جمع بندی

اکنون که بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس را در اختیار دارید، آمادگی برای آزمون کار سختی نخواهد بود. از طریق تمرین با کتاب‌هایی که به شما معرفی کردیم، می توانید تا حد زیادی مهارت خود را بهبود ببخشید. همچنین اگر نیاز به شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس را دارید می توانید به نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته مراجعه کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!