چطور برای آمادگی تافل با منابع خودآموز برنامه ریزی کنیم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/12/27

داوطلبین تافل ممکن است احساس کنند آمادگی برای این آزمون بسیار مشکل است زیرا مهارت های مختلف متعددی را باید یاد بگیرند. اما نگران نباشید! شما می‌توانید یک برنامه مطالعه تهیه کنید که به شما در بهبود مهارت های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن کمک می‌کند. همچنین آزمون های ماک و تست های TPO  به شما امکان تمرین بیشتری می‌دهد. با کمی تلاش و تمرکز روی راهنمای زیر در مورد آمادگی تافل با منابع خودآموز ، می‌توانید خود را در مسیر موفقیت قرار دهید.

راهنمای آمادگی تافل با منابع خودآموز

برای شروع مطالعه باید با فرمت آزمون تافل آشنا شوید. برای اطلاع از فرمت آزمون به وب سایت تافل مراجعه کنید. اولین قدم شما این است که بفهمید چه مهارت هایی در آزمون ارزیابی می‌شود. تافل دارای 4 بخش است که عبارتند از

Reading

در این بخش 3-4 متن مختلف را می‌خوانید و در مورد هر کدام به سوالات پاسخ می‌دهید. بخش ریدینگ تافل 60-80 دقیقه طول می‌کشد.

Listening

در این بخش به 4-6 سخنرانی گوش داده و در مورد هر کدام به سوالات پاسخ می‌دهید. شما همچنین در 2-3 مکالمه شرکت خواهید کرد. بخش لیسنینگ تافل 60-90 دقیقه طول می‌کشد.

Speaking

در این قسمت 2 سوال مستقل و 4 سوال تلفیقی انجام خواهید داد. بخش اسپیکینگ تافل 20 دقیقه طول می‌کشد.

Writing

در این بخش 1 سوال تلفیقی به مدت 20 دقیقه و 1 سوال مستقل به مدت 30 دقیقه را انجام خواهید داد.
سعی کنید 3-4 ماه قبل از شرکت در آزمون، برای ثبت نام اقدام کنید. محل آزمون تافل را در نزدیکی خود، در تاریخی که دوست دارید، پیدا کنید. می‌توانید مکان و تاریخ آزمون را در وب سایت تافل پیدا کنید. وقتی گزینه مناسب را پیدا کردید، از طریق تلفن، ایمیل یا سایت، ثبت نام کنید.
حالا می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا با کسب آمادگی تافل با منابع خودآموز خودتان را برای کسب نمره بالا در آزمون تافل آماده کنید:

یک برنامه مطالعه برای پیشرفت خود تنظیم کنید

برای مطالعه منظم با منابع خودآموز تافل، یک برنامه مطالعه تنظیم کنید. زمانی را برای مطالعه حداقل 5 ساعت در هفته در نظر بگیرید. این زمان را در طول چند روز تقسیم کنید تا دچار یکنواختی نشوید. بهتر است حداقل 3-4 روز در هفته چند ساعت در روز مطالعه کنید. یک برنامه زمانی تنظیم کنید و موضوعی را که در هر روز مطالعه خواهید کرد، درج کنید. مطمئن شوید که زمان بیشتری را به موضوعاتی که به مطالعه بیشتری نیاز دارند و در آنها ضعیف هستید، اختصاص دهید.
برنامه خود را بنویسید و به آن پایبند باشید. برای مثال، می‌توانید بنویسید: «دوشنبه، ساعت ۷ تا ۸ صبح :مهارت‌های رایتینگ و ریدینگ تافل ».

محل مطالعه خود را برای آمادگی تافل با منابع خودآموز مشخص کنید

بهترین محل مطالعه، جایی است که بتوانید در آن تمرکز کنید. هیچ عامل حواس پرتی، درهم ریختگی یا حتی امکاناتی مثل اینترنت برای وقت گذراندن در رسانه های اجتماعی نیاید در این محل باشد. برای دسترسی آسان به همه منابع خودآموز باید بتوانید آنها را در محل مطالعه بگذارید و البته آب و خوراکی را فراموش نکنید!مجبور نیستید فقط به یک محل برای مطالعه مشخص کنید. شاید بخواهید روز دوشنبه در کتابخانه درس بخوانید و روز سه شنبه در اتاق خودتات.
حتی می‌توانید برای تمرکز بیشتر، موسیقی آرامش بخش پخش کنید. اگر در جاهای شلوغ بهتر درس می‌خوانید، برای مطالعه به کافی شاپ مورد علاقه تان بروید

چطور برای آمادگی تافل با منابع خودآموز برنامه ریزی کنیم؟

در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته ثبت نام کنید و در آزمون های آزمایشی شرکت کنید

با ثبت نام در سایت ما می‌توانید در آزمون های ماک و تست های TPO به صورت آنلاین شرکت کنید و آمادگی تافل با منابع خودآموز را آغاز کنید. سایر منابع خودآموز را نیز می‌توانید رایگان دانلود کنید. برای کسب بهترین نمره، هر روز زمانی را برای تمرین با تست های های تی پی او اختصاص دهید. این آزمون‌ها بهترین راه برای درک ساختار تافل و آشنایی با سوالات امتحان است.
می‌توانید از تست های تمرینی در کنار سایر فعالیت های خود مانند گوش دادن و خواندن مطالب مختلف استفاده کنید.

چطور برای آمادگی تافل با منابع خودآموز برنامه ریزی کنیم؟

آمادگی تافل با منابع خودآموز - مهارت های رایتینگ و ریدینگ تافل

برای اینکه بتوانید در مهارت های رایتینگ و ریدینگ تافل نمره بالاتری کسب کنید، باید در یک یا چند ازمون آزمایشی شرکت کنید تا بتوانید نقاط ضعف و قوت تان را تشخیص دهید. سپس می‌توانید برای تقویت این نهارت‌ها از منایع خودآموز تافل زیر کمک بگیرید:

برای آمادگی تافل با منابع خودآموز ، متن انگلیسی بخوانید

سعی کنید کتاب های درسی سطح دانشگاهی را بخوانید که به همان سبکی نوشته شده اند که تافل از آن استفاده می‌کند و طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهد. شما قطعا باید زمانی را برای مطالعه متون دانشگاهی به عنوان بهترین منابع خودآموز تافل، در برنامه مطالعه خود قرار دهید، اما سعی کنید زمان مطالعه متن های ریدینگ تست های TPOقبلی را نیز به برنامه خود اضافه کنید. 
شما می‌توانید هر متنی را که علاقه دارید بخوانید. اما اگر می‌خواهید مهارت‌های ریدینگ تافل خود را بهبود ببخشید، ریدینگ های تی پی او که به نسخه ۷۴تایی آنها همراه با ترجمه در سایت ما دسترسی دازید، بهترین منابع خودآموز ریدینگ تافل هستند.

نوشتن نکات اصلی یک متن را حین مطالعه منابع خودآموز تافل تمرین کنید

نوشتن نکات اصلی یک متن را تمرین کنید. پس از خواندن یک مقاله یا متن، یک خلاصه کوتاه از آن بنویسید . مطمئن شوید که تمام نکات اصلی متن را درج کرده اید. اگر 2 دیدگاه بیان شده، مطمئن شوید که هر دوی آنها را در خلاصه خود بگنجانید.
با فهرست کردن نکات اصلی و جزئیاتی که از آن حمایت می‌کنند، شروع کنید. سپس آنها را به یک پاراگراف کامل تبدیل کنید .
پس از نوشتن خلاصه خود، به عقب برگردید و هرگونه اشتباه املایی یا گرامری را رفع کنید.

برای آمادگی تافل با منابع خودآموز روی درک مطلب کار کنید تا مطمئن شوید که مطالب اصلی متن را درک می‌کنید

این تمرین واقعاً مهم است شما باید آنچه را که می‌خوانید درک کنید. پس از خواندن یک متن در منابع خودآموز تافل، خود را با پاسخ دادن به چند سؤال اصلی ارزیابی کنید. به عنوان مثال، مطمئن شوید که می‌توانید به سوالات ریدینگ های تی پی او پاسخ دهید. 

برای یادگیری واژگان جدید یک دفتر جداگانه داشته باشید

بهبود دایره لغات به خواندن بهتر شما کمک می‌کند. همیشه یک دفترچه کوچک همراه خود داشته باشید تا بتوانید کلمات جدید را یادداشت کنید. هر زمان که کلمه جدیدی می‌شنوید یا در منابع خودآموز تافل می‌خوانید، آن را یادداشت کنید. وقتی وقت دارید، معنی آن را جستجو کنید و آن را نیز یادداشت کنید.شما می‌توانید فلش کارت هایی با کلمات واژگان خود روی آنها بسازید تا بتوانید به راحتی دایره لغات خودتان را بیشتر کنید

چطور برای آمادگی تافل با منابع خودآموز برنامه ریزی کنیم؟

روی ساختار مقالات تان برای بخش رایتینگ تافل تمرین کنید

ساختار مقالات رایتینگ یاید دارای مقدمه، بدنه و نتیجه باشدزمانیکه در حال نوشتن مقاله های تمرینی هستید، عادت کنید که متن های خود را به این شکل ساختار دهید. هر پاراگراف بدنه باید روی 1 موضوع تمرکز کند. فراموش نکنید که یک جمله خلاصه که بیانگر موضوع پاراگراف باشد در ابتدای آن بنویسید.
از کلمات و عبارات کلیدی برای مشخص کردن هدف هر پاراگراف در مقاله استفاده کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید مقایسه کنید، در ابتدای پاراگراف بنویسید: ...Compare to
یا هنگامی که به آخرین پاراگراف می‌رسید، می‌توانید عباراتی مانند "In conclusion…" را اضافه کنید.

زمانی را برای سازماندهی، نوشتن و ویرایش مقاله خود اختصاص دهید

زمانی را برای سازماندهی، نوشتن و ویرایش مقاله خود اختصاص دهید. هنگامی که در حال مطالعه هستید، برای نوشتن مقاله خود به یک برنامه پایبند باشید. باید عادت کنید که 4 تا 5 دقیقه برای برنامه ریزی و سازماندهی متنی که نوشتید، صرف کنید. در پایان 5 دقیقه دیگر برای ویرایش متن تان در نظر بگیرید. بقیه زمان را باید به نوشتن مقاله اختصاص دهید. 

به نکته اصلی اشاره کنید و از جملات کامل استفاده کنید

به بیان نکته اصلی در مقاله خود بپردازید و از جملات کامل استفاده کنید. برای بخش نوشتن باید از جملات واضح و کوتاه استفاده کنید. مطمئن شوید موضوع اصلی را دنبال می‌کنید و فقط در مورد نکات اصلی بنویسید. 
به عنوان مثال، اگر یک مقاله در مورد مراقبت از سگ خود می‌نویسید، ممکن است بنویسید: "مهم ترین چیز این است که به سگ خود توجه زیادی کنید. با آن بازی کنید، بیرون ببرید و هر روز با او صحبت کنید. همچنین باید روی دادن غذای مغذی به آن تمرکز کنید."
از افعال اکتیو استفاده کنید تا نکات شما کاملاً واضح بیان شود.

 

چطور برای آمادگی تافل با منابع خودآموز برنامه ریزی کنیم؟

آمادگی تافل با منابع خودآموز - مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ

برای تقویت مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ تافل بهتر است سعی کنید زمان بیشتری را با دوستان انگلیسی زبان خود بگذرانید. یک گفتگو را در مورد هر موضوعی با آنها شروع کنید چون در طول آزمون تافل نیز باید در مورد موضوعات زیادی صحبت کنید، بنابراین مکالمه به زبان انگلیسی به خصوص با افراد بومی، تمرین خوبی است! 
اگر به بومی زبانان انگلیسی دسترسی ندارید می‌توانید با همکاران، همکلاسی‌ها یا حتی افراد خانواده به زبان انگلیسی حرف بزنید تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. آمادگی با منابع خودآموز اسپیکینگ و لیسنینگ تافل نیز می‌تواند برای شما مفید باشد. 
یکی از بهترین منابع خوداموز، نمونه سوالات تی پی او است که در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته به آنها دسترسی دارید. این سوالات به شما امکان می‌دهند که در محیطی شبیه به آزمون واقعی تافل به صورت آنلاین تمرین کنید.
برای اینکه بیشترین بهره را از این منابع خوداموز ببرید، به نکات زیر توجه کنید:

پاسخ خود را در 1 عبارت و 2-3 مثال پشتیبانی سازماندهی کنید.

زمانیکه به نمونه سوالات اسپیکینگ تافل پاسخ می‌دهید، سعی کنید یک سخنرانی کوتاه بنویسید تا در بخش اسپیکینگ تمرین کنید. گفتار خود را با پاسخ دادن به سؤالی در مورد متن و سپس افزودن 2-3 مثال پشتیبانی سازماندهی کنید. تمرین اسپیکینگ باید حدود 1 دقیقه طول بکشد. در طول آمادگی با منابع لیسنینگ و اسپیکینگ خودآموز تافل این روش تمرینی را تکرار کنید تا با صحبت کردن با این ساختار عادت کنید.

چطور برای آمادگی تافل با منابع خودآموز برنامه ریزی کنیم؟

به موارد ضبط شده در مورد موضوعات مختلف گوش دهید تا برای بخش گوش دادن آماده شوید

تمرینات لیسنینگ تافل در نرم افزار سایت ما می‌تواند شما را برای بخش گوش دادن تافل آماده کند. هدف بخش لیسنینگ آزمون این است که نشان دهد مکالمات انگلیسی به خصوص در سطح دانشگاهی را درک می‌کنید. هنگام مطالعه سعی کنید به پادکست‌ها، ویدئوها و سخنرانی‌ها گوش دهید. می‌توانید انواع موضوعات را با استفاده از اینترنت و برنامه های پادکست پیدا کنید. علاوه بر این می‌توانید وارد نرم افزار شده و بخش لیسنینگ تافل را انتخاب کنید. در این بخش به صدها نمونه لیسنینگ تافل دسترسی خواهید داشت که به شما کمک می‌کند، این مهارت را تقویت کنید.
وقتی به کلیپ های صوتی گوش می‌دهید، یادداشت برداری کنید. نکات اصلی را یادداشت کنید و سپس سوالاتی در مورد آنها بنویسید.

جمع بندی

آمادگی با منابع خودآموز تافل می‌تواند بهترین شیوه برای تقویت مهارت های مورد نیاز برای تافل باشد. در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته می‌توانید به منابع و کتاب های مختلف و همچنین آزمون های آزمایشی و تی پی او های تافل دسترسی داشته باشید و برای آمادگی بیشتر با آنها تمرین کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!