نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/08/17

ثبت نام آزمون جی آر ای GRE با توجه به اینکه یکی دیگر از آزمون های بین المللی در کنار آزمون هایی مانند آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL) است، نیز از طریق وب سایت ETS انجام می گیرد. 
بسیاری از دانشجویانی که برای شرکت در آزمون جی آر ای برنامه ریزی می کنند در مورد چیستی و چگونگی آن سوالات بسیاری دارند. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم به برخی سوالات رایج درباره جی آر ای پاسخ داده ایم. همچنین نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای GRE به صورت مرحله مرحله و با تصویر را نیز برای شما آورده ایم. با ما همراه باشید. 
GRE کوتاه شده عبارت Graduate Record Examination General Test است. این آزمون، یک ارزیابی استاندارد است که شما از طریق آن می توانید توانایی های خود در تحصیلات تکمیلی را به نمایش بگذارید. بسیاری از دانشگاه های بین المللی، از جمله دانشگاه های ایالات متحده و کانادا، از نمرات GRE برای سنجش سطح توانایی داوطلبان استفاده می کنند. 
یکی از مزایای شرکت در آزمون GRE انعطاف پذیری آن است چرا که در طول سال، بارها برگزار می شود. در نتیجه شما می توانید بدون نگرانی خود را برای این آزمون آماده کنید. علاوه بر این، شما می توانید هر چند بار که دوست دارید در آزمون جی آر ای GRE شرکت کنید. در ضمن، با استفاده از گزینه Score-select قادر خواهید بود نمرات آزمون را با دانشگاه مقصد خود به اشتراک بگذارید. 

چه کسانی در آزمون GRE شرکت می کنند؟

اگر قصد دارید در دانشگاه های بین المللی یا بازرگانی ثبت نام کنید، لازم است که در آزمون جی آر ای GRE شرکت کنید. شرکت در این آزمون بخشی از شرایط پذیرش برای بسیاری از دوره ها از جمله کارشناسی ارشد، MBA یا مدرک دکترا است. برخی از مزایای شرکت در آزمون جی آر ای GRE عبارتند از: 

•    نمره GRE به طور گسترده ای مورد پذیرش دانشگاه ها و موسسات آموزشی در ایالات متحده، اروپا، کانادا، آسیای اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین است.
•    مدرک جی آر ای GRE  مورد توجه ویژه بسیاری از برنامه های مربوط به بورسیه تحصیلی است. 
•    داوطلبان محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون  GRE ندارند.
•    نتایج و مدرک جی آر ای GRE به مدت 5 سال برای شما معتبر خواهد بود. این مدت، بیش از دو برابر اعتبار مدرک آیلتس (IELTS) و تافل آی بی تی (TOEFL iBT) است.

همانطور که گفتیم، آزمون جی آر ای GRE در طول سال چندین بار برگزار می شود. شما می توانید پس از کسب آمادگی لازم برای موفقیت در این آزمون، نسبت به ثبت نام آزمون جی آر ای GRE اقدام کنید. همچنین، اگر با توجه به تاریخ پذیرش دانشگاه انتخابی تان، قصد دارید که برای آزمون برنامه ریزی کنید می توانید از طریق این صفحه در سایت ETS تاریخ برگزاری آزمون های GRE را چک کنید. 

هزینه آزمون جی آر ای GRE در ETS

شرکت در آزمون جی آر ای GRE تاثیر بسیار مثبتی در قدرتمند کردن رزومه تحصیلی و علمی دانشجویان دارد. با این حال، همانند دیگر آزمون ها، موفقیت در آزمون GRE نیز مستلزم تلاش و برنامه ریزی مداوم است. برای رسیدن به این هدف، راه های بسیاری مانند تهیه کتاب های مختلف، شرکت در کلاس های آموزشی و سمینارها وجود دارد. تمام این موارد، برای شما هزینه هایی در پی خواهند داشت. پس می توان اینگونه گفت که هزینه آزمون جی آر ای GRE تنها به هزینه ثبت نام آن محدود نمی شود. 
علاوه بر این، هزینه شرکت در این آزمون در کشورهای مختلف، متفاوت است. بنابراین، با توجه به اینکه شما در کدام کشور قصد شرکت در این آزمون را دارید، هزینه نیز ممکن است متغیر باشد. با این حال، اگر قصد شرکت در این آزمون را در کشور خودمان یعنی ایران، دارید؛ باید هزینه ای به اندازه 205 دلار آمریکا را بپردازید. 
لازم به ذکر است که تحت تاثیر برخی شرایط، هزینه آزمون GRE ممکن است افزایش پیدا کند. به طور مثال، در صورتی که شما در 4 روز پایانی مانده به تاریخ برگزاری آزمون (محدوده قرمز) در این آزمون ثبت نام کنید هزینه ثبت نام آزمون جی آر ای GRE برای شما بیشتر خواهد بود. هزینه ثبت نام در این دوره 4 روزه، 230 دلار آمریکا است. 
علاوه بر هزینه ثبت نام آزمون جی آر ای GRE، ممکن است که داوطلبان برخی هزینه های اضافی را نیز پرداخت کنند. به طور مثال، هزینه ارسال نتایج آزمون برای چهار دانشگاه یا موسسه علمی در هزینه ثبت نام در نظر گرفته شده است و به عبارتی رایگان است. با این حال، اگر شما قصد داشته باشید نتایج خود را برای بیش از 4 دانشگاه ارسال کنید، باید هزینه آن را بپردازید. در این شرایط، هزینه ارسال نتایج برای هر دانشگاه به اندازه 27 دلار است. 
امکان اعتراض به نمرات در آزمون GRE برای داوطلبان وجود دارد. در صورتی که به نمره بخش "تحلیل نوشتاری" در آزمون خود اعتراض داشته باشید لازم است که مبلغ 60 دلار را برای بازبینی مجدد آزمون بپردازید. 

قیمت آزمون جی آر ای GRE چقدر است؟

GRE یکی از آزمون هایی محسوب می شود که قیمت نسبتا بالایی دارد. همانطور که گفتیم، شرکت در این آزمون حتی می تواند هزینه های اضافی نیز برای شما به همراه داشته باشد. به طور معمول، قیمت آزمون جی آر ای جنرال (GRE General) در ایران 205 دلار آمریکا است. با پرداخت این هزینه و ثبت نام آزمون جی آر ای GRE، شما خدمات زیر را اخذ خواهید کرد:

•    شرکت در آزمون GRE
•    ارسال نتایج آزمون برای 4 موسسه و دانشگاه 
•    دسترسی به سرویس های آسیب شناسی GRE

سرویس های GRE به شما کمک خواهند کرد تا با نقاط قوت و ضعف خود در روز آزمون بیشتر آشنا شوید. این کار از طریق ارائه شرحی از سوالات آزمون و پاسخ هایی که به آن ها داده اید، انجام می شود. علاوه بر این، شما می توانید میزان دشواری هر سوال و همینطور مدت زمانی که برای پاسخ به هر سوال صرف کرده اید را نیز مشاهده کنید.
 این بخش، برای افرادی که پس از یک بار شرکت در آزمون جی آر ای، میخواهند دوباره در این آزمون شرکت کنند بسیار مفید و سودمند است. لازم به ذکر است که این سرویس به مدت 6 ماه پس از تاریخ برگزاری آزمون، در دسترس شما خواهد بود.
گاهی اوقات، داوطلب باید علاوه بر هزینه آزمون جی آر ای GRE هزینه های دیگری نیز بپردازد. لازم است توجه کنید که پرداخت این هزینه ها کاملا اختیاری است و شما با کمی برنامه ریزی می توانید از پرداخت آنها اجتناب کنید. این هزینه ها به دو دسته تقسیم می شوند: 

•    هزینه های مربوط به پیش از شرکت در آزمون: مانند هزینه اضافی که بابت ثبت نام در روزهای آخر از داوطلبان دریافت می شود و یا هزینه کنسل کردن و تغییر دادن زمان آزمون. 
•    هزینه های مربوط به پس از شرکت در آزمون: مانند اعتراض به نمرات، ارسال نتایج آزمون برای دانشگاه ها بیش از 4 بار و ...   

بخاطر داشته باشید که پرداخت این هزینه ها اجباری نیست و امکان اخذ مدرک جی آر ای GRE بدون پرداخت هیچ یک از این هزینه های اضافی نیز ممکن است. اطلاع از میزان این هزینه ها و اینکه تحت چه شرایطی ملزم به پرداخت آنها خواهید بود می تواند به شما کمک کند که در آینده از پرداخت آنها اجتناب کنید. 

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس

تعرفه دلاری و ریالی آزمون جی آر ای GRE

هزینه ثبت نام آزمون جی آر ای GRE در کشورهای مختلف بین 205 الی 230 دلار متغیر است. متاسفانه، هم اکنون به علت تغییرات مداومی که در نرخ ارز ایجاد می شود، امکان تعیین هزینه ریالی آزمون جی آر ای GRE وجود ندارد. با این حال، افرادی که به موارد زیر دسترسی دارند، می توانند از طریق سایت ETS هزینه آزمون خود را به دلار بپردازند: 

•    VISA 
•    American Express
•    Discover 
•    JCB 
•    MasterCard
•    چک الکترونیکی 

همچنین، امکان پرداخت هزینه آزمون جی آر ای GRE از طریق ووچر نیز وجود دارد. برای استفاده از ووچر، تنها کافی است که به مراکز مجاز برگزاری آزمون مراجعه کرده و ووچر خود را تهیه کنید. ووچر در حقیقت یک کد است که از طرف ETS به برگزار کنندگان آزمون در کشورهای مختلف داده می شود. کاربرانی که به ابزارهای پرداخت بین المللی دسترسی ندارند می توانند با پول رایج کشور خودشان یک ووچر تهیه کنند و در GRE ثبت نام کنند. 

ثبت نام آنلاین آزمون جی آر ای GRE

ثبت نام آزمون جی آر ای GRE به صورت آنلاین و تنها با گذراندن چند مرحله کوتاه انجام می شود. در ادامه، آموزش تصویری و قدم به قدم ثبت نام آنلاین آزمون جی آی ای را به شما آموزش داده ایم. با استفاده از این آموزش، شما می توانید بدون خارج شدن از خانه و به سادگی در آزمون GRE ثبت نام کنید. 

آموزش گام به گام و تصویری ثبت نام جی آر ای GRE

برای ثبت نام آزمون جی آر ای GRE ابتدا روی لینک زیر کلیک کنید. 

ثبت نام آزمون جی آر ای GRE 

با این کار شما به صفحه مربوط به ثبت نام در جی آر ای GRE راهنمایی خواهید شد. با ورود به این صفحه بر روی گزینه Register now  و سپس Create an account  کلیک کنید. 

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس

 

با کلیک بر روی این گزینه، به صفحه مربوط به اطلاعات شخصی وارد می شوید. مدارک مربوط به مشخصات فردی خود (به طور مثال پاسپورت) را در کنارتان قرار دهید. در حین وارد کردن این اطلاعات دقت زیادی به خرج دهید تا آنها را به درستی وارد کنید. در این صفحه، اطلاعات زیر از شما خواسته می شود: 

•    نام و نام خانوادگی (کاملا مطابق با پاسپورت)
•    تاریخ تولد
•    آدرس ایمیل 
•    آدرس محل زندگی 
•    اطلاعات تماس 

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس


پر کردن فیلدهای که با ستاره علامت گذاری شده اند اجباری است. پس از وارد کردن تمام اطلاعات با شرایط و ضوابط موافقت کنید.  

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس

در نهایت، بر روی گزینه NEXT کلیک کنید. 
در این مرحله از ثبت نام آزمون جی آر ای GRE، برای خود یک نام کاربری و رمز عبور مشخص کنید. رمز عبور شما باید از امنیت خوبی برخوردار باشد. برای اطمینان از به خاطر سپردن رمز عبور، می توانید آن را یادداشت کنید. پس از وارد کردن گذرواژه، به سوال امنیتی پاسخ دهید و با شرایط و ضوابط نیز موافقت کنید. در نهایت، بر روی گزینه بعدی (Next) کلیک کنید. 

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس


در مرحله بعد، به شما یک فرصت دیگر برای بررسی و در صورت نیاز ویرایش اطلاعاتی که وارد کرده اید، داده می شود. با دقت تمام اطلاعات خود را یکبار دیگر مرور کنید. در صورت مشاهده هرگونه اشکال، روی گزینه Back کلیک کنید و تغییرات لازم را ایجاد کنید. 
پس از تایید تمام اطلاعات وارد شده، بر روی گزینه Submit کلیک کنید تا به مرحله بعدی منتقل شوید. 

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس

 

حال حساب کاربری شما در ETS ایجاد شده است و شما تقریبا نیمی از راه ثبت نام آزمون جی آر ای GRE را رفته اید. صندوق ایمیل خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ایمیل تاییدیه ثبت نام را دریافت کرده اید (پوشه اسپم و پوشه های دیگر را نیز بررسی کنید).
حال که حساب کاربری شما ساخته شده است می توانید مراحل ثبت نام در آزمون جی آر ای GRE را ادامه دهید. در صفحه اصلی وب سایت ETS به کمک گزینه Log in و با وارد کردن نام کاربری و پسورد به پروفایل GRE خود وارد شوید. در گوشه و بالای صفحه، نام و شناسه ETS شما نمایش داده می شود. این صفحه به پورتالی برای مشاهده، اصلاح و دسترسی به اطلاعات مربوط به کلیه مواردی که طی چند ماه آینده اتفاق خواهد افتاد، تبدیل خواهد شد. در ضمن، پس از برگزاری آزمون جی آر ای GRE، نمرات شما در این صفحه نمایش داده خواهند شد. 

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس


حال شما تنها به اندازه 10 مرحله ساده با ثبت نام آزمون جی آر ای GRE خود و انتخاب تاریخ مورد نظر برای آزمون فاصله دارید. پیشنهاد می کنیم که پیش از ثبت نام در آزمون، مناسب ترین تاریخ برای شرکت در آزمون را با توجه به موارد زیر انتخاب کنید: 

•    تاریخ پذیرش دانشگاه 
•    میزان آمادگی خود 

مرحله اول:

برای ادامه فرایند ثبت نام، بر روی گزینه "Register/Find Test Centers, Dates" کلیک کنید. 

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس

مرحله دوم:

از منوی کشویی موسوم به "Please Select a Test" آزمون جی آر ای GRE خود را انتخاب کنید. 
گزینه GRE General برای شرکت در دوره های کارشناسی ارشد مناسب است. با این حال، برخی آزمون های خاص (با تاکید بر یک رشته) نیز برای شما وجود دارند. این آزمون ها عبارتند از: 

•    آزمون زیست شناسی GRE
•    آزمون شیمی GRE
•    آزمون GRE ادبیات به زبان انگلیسی
•    آزمون ریاضیات GRE
•    آزمون فیزیک GRE
•    آزمون روانشناسی GRE

این آزمون ها دانش شما را در یک زمینه خاص مورد سنجش قرار می دهند. نمرات اخذ شده در این آزمون های موضوع محور، می توانند تکمیل کننده رزومه علمی شما باشند.

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس

مرحله سوم:

تاریخ مورد نظر خود برای شرکت در آزمون GRE را انتخاب کنید. 

مرحله چهارم:

در این مرحله از ثبت نام آزمون جی آر ای GRE، برای پیدا کردن مرکز و آزمون هایی که برای شما در دسترس هستند بر روی گزینه "Find available test centers and dates" کلیک کنید. انتخاب مراکز آزمون با توجه به دو معیار ممکن است: 

•    فاصله از محل انتخابی شما 
•    تاریخ برگزاری آزمون 

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس

مرحله پنجم:

پس از پیدا کردن مرکز برگزار کننده و تاریخ مناسب برای شرکت در آزمون، بر روی گزینه Register کلیک کنید.

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس


در صفحه بعد، اطلاعات مربوط به سنتر و تاریخ برگزاری آزمون را می بینید. آن ها را بخوانید. 
 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس

 

مرحله ششم:

اطلاعات مربوط به GRE Search Service را مطالعه کنید و تنظیمات انتخابی خود را انجام دهید. GRE Search Service یک سرویس رایگان است که دانشجویان کارشناسی ارشد آینده را با دانشگاه ها، بورسیه ها، کمک های مالی و دیگر فرصت های مشابه مرتبط می کند. 

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس


مرحله هفتم:

در این صفحه شما باید به برخی سوالات پاسخ دهید. 

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس

مرحله هشتم:

پیش از بررسی نهایی و پرداخت هزینه، خدمات آمادگی رایگانی که توسط ETS به داوطلبان آزمون GRE ارائه می شود را بررسی کنید. 
بهتر است که خدمات رایگانی مانند POWERPREP Online (و دیگر سرویس های رایگانی که به نظرتان مفید می آیند) را به سبد خریدتان اضافه کنید. این ابزارها، به شما کمک می کنند با قالب آزمون جی آر ای GRE بیشتر آشنا شوید. در نتیجه، شما می توانید روی نقاط ضعف خود بیشتر کار کنید و با نقاط قوت خود بیشتر آشنا شوید. 
پس از بررسی تمام این موارد، برای وارد شدن به مرحله پرداخت روی گزینه NEXT کلیک کنید. 

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس

 

مرحله نهم:

در صفحه جدید، اقلام موجود در سبد خریدتان را برای بار آخر بررسی کنید و در آخر بر روی گزینه Proceed to Checkout کلیک کنید. با این کار، شما به مرحله نهایی ثبت نام در آزمون جی آر ای GRE منتقل خواهید شد.  

 

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای در  ای تی اِس

 

مرحله دهم:

در این صفحه، نحوه پرداخت هزینه آزمون را انتخاب کنید. با کلیک بر روی گزینه Continue شما به درگاه پرداخت منتقل خواهید شد. پس از پرداخت هزینه، ثبت نام شما در آزمون GRE به پایان خواهد رسید. حال شما می توانید خود را برای شرکت در آزمون آماده کنید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!