مدرک آیلتس

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/08/19

مدرک آیلتس IELTS یکی از معتبرترین مدارک زبان انگلیسی در سراسر دنیا است که پس از برگزاری آزمون استانداردی طبق سیستم بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی (International English Language System _ IELTS) به شرکت کنندگان در آزمون اعطا می شود. 
طبق نظر سنجی های انجام شده، آزمون آیلتس جزو محبوب ترین آزمون های سنجش مهارت انگلیسی در سراسر دنیا است.
این آزمون با هدف ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افرادی طراحی شده است که اهداف زیر را در سر دارند: 

•    تحصیل در یک دانشگاه خارجی 
•    کار در یک شرکت بین المللی 

به طور کلی، افرادی که مایل به فعالیت در زمینه هایی  هستند که زبان انگلیسی، زبان اصلی برقراری ارتباط آن می باشد باید از طریق شرکت در آزمون های معتبر زبان انگلیسی (تافل آی بی تی، آیلتس و...) تسلط خود به زبان انگلیسی را اثبات کنند. 
مدرک آیلتس IELTS یکی از مدارکی است که در نزد تمام موسسات آموزشی و بین المللی از درجه بالایی از اعتبار برخودار است. 
آزمون آیلتس IELTS برای اولین بار در سال 1989 برگزار شد و با توجه به اینکه با بالاترین استانداردهای بین المللی در ارزیابی زبان انگلیسی مطابقت داشت، خیلی زود به محبوب ترین آزمون بین المللی سنجش مهارت زبان انگلیسی تبدیل شد. 
مدرک آیلتس IELTS به طور مشترک به وسیله شورای بریتانیا، IDP: IELTS Australia و Cambridge Assessment English به زبان آموزانی که در آزمون آیلتس IELTS شرکت کرده اند ارائه می شود. 
در این آزمون، مهارت های زیر مورد سنجش قرار می گیرند: 

•    گوش دادن (Listening)
•    خواندن (Reading) 
•    نوشتن (Writing) 
•    صحبت کردن (Speaking) 

شما با اخذ نمره خوب در این آزمون می توانید نظر کارفرمایان بسیاری در کشورهای مختلف از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلیس و ایالات متحده آمریکا را به خود جلب کنید. علاوه بر این، مدرک آیلتس IELTS توسط نهادهای حرفه ای، مقامات مهاجرتی و سایر نهادهای دولتی نیز شناخته شده است. 

7 دلیل برای اینکه چرا آزمون آیلتس IELTS بهترین انتخاب برای شماست

•    کاربرد بالای مدرک آیلتس IELTS

نتایج آزمون آیلتس IELTS توسط دانشگاه ها و کارفرمایان بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، کانادا، انگلیس، استرالیا، نیوزلند و ایرلند درخواست می شود. همچنین، نتایج آیلتس IELTS توسط نهادهای حرفه ای، مقامات مهاجرت و سایر آژانس های دولتی در خاورمیانه و سراسر جهان درخواست می شود. تنها در ایالات متحده آمریکا، بیش از 3000 موسسه اعتبار مدرک آیلتس IELTS را پذیرفته اند. علاوه بر این، شما می توانید نتایج آزمون خود را در بیش از 140 کشور و 10000 موسسه و دانشگاه استفاده کنید و از اعتبار آن مطمئن باشید. 

آزمون در طول سال، آزمون آیلتس بارها برگزار می شود. در نتیجه شما می توانید با آسودگی یک تاریخ مناسب برای آزمون خود انتخاب کنید. 

•    عادلانه بودن

طراحی این آزمون به گونه ای است که هر زبان آموز بتواند بالاترین سطح از مهارت های خود را به نمایش بگذارد. علاوه بر این، آزمون مربوط به مهارت "صحبت کردن" در یک فضای مناسب برای داوطلب برگزار می شود. شما این فرصت را خواهید داشت که بدون هیچ عامل حواس پرتی، این بخش از آزمون را بگذرانید. در ضمن، آزمون گفتاری آیلتس IELTS بدون استفاده از کامپیوتر و به طور مستقیم توسط آزمون گیرنده انجام می شود. 

•    صرفه جویی در زمان

کل زمان آزمون آیلتس IELTS کمتر از 3 ساعت است. شما تنها پس از 13 روز نتایج آزمون خود را دریافت خواهید کرد. 

•    اعتبار

آزمون آیلتس IELTS با مشارکت جهانی متخصصان آموزش زبان انگلیسی برگزار می شود. 

•    کاربرد عملی

آماده شدن برای آزمون آیلتس IELTS به شما کمک می کند مهارت زبانی که برای موفقیت در تحصیل و کار در خارج از کشور لازم دارید را ارتقا دهید. 

•    بین المللی

در آزمون آیلتس IELTS، هر دو لهجه بریتیش و امریکایی از طرف زبان آموزان پذیرفته می شود. علاوه بر این، سوالات طرح شده در این آزمون برای همه منصفانه هستند. 

اعتبار مدرک آیلتس IELTS

اخذ مدرک آیلتس IELTS یک گام بسیار مهم در پیشرفت تحصیلی شما محسوب می شود. آزمون بین المللی آیلتس IELTS در حقیقت یک آزمون برای افرادی است که به دلایل تحصیلی یا شغلی قصد اقامت در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. این آزمون مهارت افرادی که انگلیسی زبان مادری آن ها محسوب نمی شود را با دقت مورد ارزیابی قرار می دهد. در نهایت، نتیجه آزمون آیلتس نشان دهنده این است که شما آمادگی لازم برای کار و تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان را کسب کرده اید. 
در حال حاضر، مدرک آیلتس IELTS در بیش از 140 کشور در سراسر دنیا پذیرفته شده است. شما می توانید با ارائه مدرک آیلتس IELTS، تسلط خود به زبان انگلیسی را به بیش از 10000 موسسه آموزشی و دانشگاهی در کشورهای مختلف اثبات کنید. در ضمن، تعداد موسساتی که آیلتس IELTS را معتبر میدانند همچنان در حال افزایش است. همانطور که می بینید، اعتبار بین‌المللی آزمون آیلتس IELTS فرصت های بین المللی بسیاری برای شما فراهم خواهد کرد. 

کاربرد آزمون آیلتس IELTS چیست و چه مزایایی دارد؟

به طور کلی، آزمون آیلتس IELTS سه نسخه دارد:

•    آزمون آکادمیک (Academic)
•    آزمون جنرال (General)
•    آزمون لایف اسکیلز (Life Skills) 

شما باید با توجه به اهداف تحصیلی، شغلی و یا مهاجرتی که در سر دارید، در یکی از این آزمون ها شرکت کنید. باید بدانید که هر یک از این آزمون ها نزد موسسات خاصی پذیرفته می شوند و دارای اعتبار هستند. به طور مثال، اخذ پذیرش دانشگاهی برای تحصیلات عالی با استفاده از مدرک آیلتس جنرال بسیار مشکل است. در ادامه، درباره میزان اعتبار بین المللی هر یک از این آزمون ها بیشتر توضیح داده ایم. 

آیلتس آکادمیک - پذیرفته شده در دانشگاه ها و نهادهای ثبت نام حرفه ای

اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشورهای دیگر را دارید، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. در حال حاضر، هزاران دانشگاه و کالج معتبر از سراسر دنیا نتایج آزمون و مدرک آیلتس IELTS را به عنوان اثبات مهارت های زبان انگلیسی داوطلبان، می پذیرند. 
توجه کنید که حداقل نمره برای اخذ پذیرش در دانشگاه ها و کالج های کشورهای مختلف، متفاوت است. در ضمن، دانشگاهها از دانشجویان انتظار دارند که در بخش های مربوط به خواندن (Reading) و نوشتن (Writing) نمرات بالایی را اخذ کنند. 
همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم، حداکثر نمره در آزمون آیلتس 9 است. دانشگاه ها معمولا نمره کلی (میانگین چهار مهارت) 6 الی 6.5 را از دانشجویان می پذیرند. با این حال، برخی از دانشگاه های برتر در اروپا ممکن است که از شما نمراتی بین 7 لی 7.5 درخواست کنند. 
در سیستم نمره دهی آیلتس که شامل 9 نمره می شود، نمره 1 نشان دهنده افرادی است که هیچ آشنایی با زبان انگلیسی ندارند. از طرف دیگر، نمره 9 نمایانگر تسلط کامل به زبان انگلیسی است. نمره 6 نشان دهنده این است که زبان آموز در برقراری ارتباط و درک مطلب به خوبی عمل می کند. در آخر، نمره 7 نشان دهنده تسلط مناسب به زبان انگلیسی است. زبان آموزانی که این نمره را اخذ می کنند مطالب پیچیده و مفصل را به خوبی درک می کنند.  
مدرک آیلتس آکادمیک برای افرادی که مایل به عضویت و استخدام در نهادهای حرفه ای در یک کشور انگلیسی زبان هستند نیز مفید است. نهادهای ثبت نام حرفه ای در بسیاری از زمینه ها مانند حسابداری، مهندسی، حقوق، پزشکی، پرستاری، داروسازی و تدریس نتایج آزمون آیلتس آکادمیک را می پذیرند.

 

مدرک آیلتس

 

آیلتس آموزش عمومی - پذیرفته شده در دبیرستان ها و برای اخذ ویزا و استخدام در کشورهای انگلیسی زبان

اگر به مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان علاقمند هستید، باید در آزمون General Training IELTS شرکت کنید. نتایج آیلتس جنرال نشان دهنده صلاحیت زبان و مهارت های عمومی و ارتباطی شما هستند. اگر قصد تحصیل در دوره متوسطه (دبیرستان) را در یک محیط انگلیسی زبان دارید نیز باید در این نسخه از آزمون آیلتس شرکت کنید. 
در بسیاری از کشورها، نتایج آزمون آیلتس جنرال به عنوان شرط اقامت دائم بیش از هر آزمون زبان انگلیسی دیگری مورد قبول است. گواهینامه آیلتس برای اخذ ویزا و کار در کشورهایی مانند انگلستان، ایرلند، استرالیا، کانادا و نیوزلند پذیرفته می شود. تنها در کشور آمریکا، بیش از 3300 دانشگاه معتبر مانند هاروارد، استنفورد، پرینستون و ... نتایج آزمون آیلتس را قبول کرده اند. 

IELTS Life Skills -  پذیرفته شده توسط دولت انگلستان برای اخذ ویزا و مهاجرت

IELTS Life Skills شکل جدیدی از آزمون آیلتس IELTS است. مدرک آیلتس لایف اسکیلز برای اخذ ویزا و مهاجرت به انگلستان استفاده می شود. این آزمون جدید آیلتس IELTS برای پاسخگویی به شرایط خاص مهاجرت طراحی شده است. در طول آزمون آیلتس Life Skills تنها مهارت های مربوط به صحبت کردن و شنیدن سنجیده می شوند. آزمون IELTS Life Skills در دو سطح (A1 و B1 –CEFR) در دسترس است. 

برخی کاربردهای دیگر مدرک آیلتس IELTS

اگر به کار در یک محیط بین المللی یا انجام کارهای داوطلبانه در خارج از کشور فکر می کنید، مهارت خوب در زبان انگلیسی یکی از چیزهایی است که در رسیدن به هدفتان شما را یاری خواهد کرد. آزمون آیلتس IELTS نزد کارفرمایان چند ملیتی بسیار شناخته شده است. بنابراین، اگر شما متقاضی استخدام در یک موقعیت شغلی خاص هستید، نمره آزمون آیلتس یک سرمایه بزرگ در رزومه شما خواهد بود. 
اگر شک دارید که باید در کدام آزمون آیلتس IELTS شرکت کنید و یا دقیقا به چه نمره ای نیاز دارید، مستقیما با موسسه هدف خود تماس بگیرید و در مورد شرایط پذیرش و استخدام از آن ها بپرسید. علاوه بر این، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به British Council مراجعه کنید. وب سایت شورای بریتانیا دارای یک بانک اطلاعاتی گسترده، شامل نمرات دقیق آزمون آیلتس برای بسیاری از سازمان های بین المللی است. 

مهلت اعتبار آیلتس IELTS

پس از شرکت در آزمون آیلتس IELTS، مهم ترین نکته استفاده به موقع از مدرک آیلتس IELTS است. مانند دیگر آزمون های مطرح سنجش مهارت انگلیسی (مدرک تافل آی بی تی و مدرک GRE) مدرک آیلتس IELTS نیز تا ابد معتبر نخواهد بود. به همین دلیل نیز برنامه ریزی اهمیت بسیاری دارد. 
اگر قصد تحصیل در یک دانشگاه خارجی را دارید، پیش از ثبت نام در آزمون آیلتس IELTS در مورد تاریخ پذیرش و ثبت نام اطلاعات لازم را کسب کنید. در ضمن، شما باید خود را برای شرایط پیش بینی نشده نیز آماده کنید. به طور مثال، تاریخ آزمون آیلتس خود را به گونه ای انتخاب کنید که در صورت رد شدن در آزمون، فرصت کافی برای ثبت نام مجدد در آزمون را داشته باشید.
پس با در نظر گرفتن تمام این موارد تاریخ آزمون خود را تعیین کنید. پس از شرکت در آزمون، نتایج در مدت زمان کوتاهی به دست شما خواهند رسید. ارسال نتایج در آزمون آنلاین آیلتس 5 الی 7 روز و در آزمون آفلاین آیلتس حدود 13 روز طول می کشد. 
اعتبار مدرک آیلتس IELTS به مدت دو سال پس از تاریخ دریافت آن است. لازم به ذکر است که این مدت برای تمام داوطلبان یکسان است. 

اعتبار آزمون آیلتس IELTS آکادمیک Academic و جنرال General فرق میکند؟

همانطور که پیش تر هم گفتیم، مدرک آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال برای اهداف کاملا متفاوتی استفاده می شوند. اگر قصد ادامه دادن تحصیلات عالی خود در یک کشور انگلیسی زبان را دارید، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. بهتر است که پیش از هر کاری، اطلاعات خود در مورد حداقل نمرات برای اخذ پذیرش را کامل کنید. 
از طرف دیگر، مدرک آیلتس جنرال به طور معمول برای اهداف شغلی و اقامتی استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر قصد اخذ اقامت کانادا از طریق اکسپرس انتری را دارید، باید در آزمون آیلتس جنرال نمره مناسبی کسب کنید. علاوه بر این، برای تحصیل مقطع دبیرستان در خارج از کشور نیز این مدرک درخواست می شود. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!