تافل برای چه کشور هایی مناسب است؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/08/20

مدرک تافل TOEFL برای افرادی که قصد دارند تحصیلات خود را در ابعاد گسترده تری ادامه دهند در کشورهایی مانند کانادا، امریکا و کشورهای اروپایی ادامه دهند، بسیار مفید است. اگر شما قصد دارید به یک دانشجوی بین المللی تبدیل شوید و یا در یک دوره تحصیلی به زبان انگلیسی در خارج از کشور ثبت نام کنید، حتما به خوبی از اهمیت تسلط به زبان انگلیسی اطلاع دارید. یکی از شروط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های بین المللی، اثبات مهارت خود به زبان انگلیسی (در صورتی که تحصیل به زبان انگلیسی باشد) است. 
برای رسیدن به این هدف، شما می توانید در آزمون های متنوعی شرکت کنید. برخی از این آزمون ها اعتبار کمتر و برخی اعتبار بیشتری دارند. در بسیاری از موارد، اعتبار مدرک زبان شما به دانشگاه مقصد نیز بستگی دارد. حتی نمره ای که دانشگاه های مختلف از دانشجویان درخواست می کنند نیز اغلب متفاوت است. برای همین بهتر است که پیش از هر کاری، با دانشگاه یا موسسه آموزشی انتخابی خود تماس بگیرید و در مورد شرایط اثبات مهارت زبان انگلیسی از آن ها بپرسید. 
مدرک تافل TOEFL در کنار مدرک آیلتس IELTS، یکی از مدارک اثبات مهارت زبان انگلیسی است که در سطح بین المللی معتبر شناخته میشود. هم اکنون، بسیاری از دانشگاه های بین المللی، برای پذیرش دانشجویان نتایج تافل TOEFL را درخواست می کنند. به خصوص اگر شما قصد تحصیل در مقاطع عالی مانند دکتری را داشته باشید، نیاز به اخذ این مدرک برای شما بیشتر خواهد بود. 
آزمون تافل TOEFL توسط سازمان ETS برگزار می شود. از آنجایی که مدرک تافل TOEFL تنها گواهینامه بین المللی زبان انگلیسی نیست، ممکن است که شما در مورد شرکت در این آزمون مردد باشید. به خصوص، از آنجایی که بسیاری از دانشگاه ها هر دو مدرک آیلتس IELTS و تافل TOEFL را قبول می کنند؛ انتخاب میان آن ها گاهی بسیار مشکل است. 
پیش از هر چیز، باید بدانید که در این قبیل دانشگاه ها هر دو مدرک تقریبا از اعتبار یکسانی برخوردار هستند. بنابراین شما در هر یک از آن ها شرکت کنید نمره شما بر اساس معیارهایی معادل سازی می شود.

 گرفتن مدرک آزمون تافل TOEFL برای ادامه تحصیل در چه کشورهایی مناسب است؟

در مقاله امروز به بررسی آزمون تافل و اعتبار آن در کشورهای مختلف می پردازیم. 
همانطور که قبلا اشاره کردیم، هم اکنون مدرک تافل TOEFL یکی از محبوب ترین گواهینامه های زبان انگلیسی نزد دانشجویان و البته سازمان های مختلف است. سازمان ETS آزمون تافل TOEFL را به دو شکل برگزار می کند که عبارتند از: 

•    آزمون کاغذی تافل (TOEFL Paper Based)
•    آزمون اینترنتی تافل (TOEFL Internet Based)

آزمون کاغذی تافل همانطور که از نامش پیداست یک آزمون حضوری و مبتنی بر کاغذ است. در مقابل، آزمون اینترنتی تافل TOEFL یک آزمون مبتنی بر شبکه است. با ثبت نام در هر یک از این آزمون ها، شما موفق به اخذ مدرک تافل TOEFL خواهید بود. لازم به ذکر است که میان اعتبار این دو آزمون تافل، نزد دانشگاه ها تفاوتی وجود ندارد. 
در حال حاضر، بیشتر از 11 هزار موسسه آموزشی و دانشگاه معتبر در بیش از 150 کشور مختلف، آزمون تافل TOEFL را شایسته اعتبار می دانند. در ادامه، برخی از این کشورها را نام برده ایم و در انتهای این مقاله، اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از مدرک تافل TOEFL برای مهاجرت به هر یک از این کشورها به شما ارائه می کنیم. 

•    استرالیا
•    کانادا
•    نیوزیلند
•    ایالات متحده 
•    کانادا
•    انگلیس
•    اکثریت کشورهای اروپا 

آزمون تافل TOEFL با هدف سنجش مهارت های شما در زبان انگلیسی و توانایی شما در درک مباحث آکادمیک طراحی شده است. همین نکته، یکی از دلایلی است که این مدرک تقریبا در تمام کشورهای معتبر شناخته می شود. با این حال، تنها کاربرد مدرک تافل TOEFL استفاده از آن جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی نیست. مدرک تافل TOEFL توسط موسسات دیگری نیز پذیرفته می شود. برخی از این موسسات را در ادامه ذکر کرده ایم: 

•    خدمات مهاجرت: برای دریافت مجوز اقامت یا مجوز کار
•    بخش های پزشکی: برای صدور گواهینامه 
•    کارفرمایان در مشاغل بین المللی: برای ارزیابی میزان تسلط داوطلب به زبان انگلیسی 

در حقیقت، استفاده از مدرک تافل TOEFL برای استخدام شدن در مشاغل مختلف، یکی دیگر از استفاده های رایج از این مدرک است. شما برای استخدام شدن در بسیاری از شرکت های بین المللی (چه در کشور خودمان و چه در خارج از کشور) به نتایج این آزمون نیاز خواهید شد. در واقع، امروزه با گسترش روز افزون روابط بین الملل، نیاز به استخدام کارمندانی که به زبان انگلیسی مسلط باشند، بیش از پیش به چشم می آید.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید تمام 100 دانشگاه برتر در جهان این مدرک را از شما خواهند پذیرفت. این بدان معناست که مدرک شما تقریبا در تمام دانشگاه ها و موسسات مورد تایید خواهد بود. با این حال، شما هنوز باید بررسی کنید تا مطمئن شوید دانشگاه مقصد تان در این مورد یک استثنا نیست.  

الزامات مربوط به دانشگاه ها در مورد مدرک تافل TOEFL

بسیاری از دانشگاه ها، حداقل نمره ای که انتظار دارند در آزمون تافل TOEFL اخذ کنید را اعلام می کنند. حداقل نمره قبولی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی با یکدیگر متفاوت است. با این حال، می توان حداقل هایی را برای نمره قبولی در آزمون تافل TOEFL در نظر گرفت. 
به طور مثال، شما برای پذیرش در هر یک از دانشگاه های ایالات متحده بدون قید و شرط به نمره بیشتر از 70 نیاز دارید. هر چه سطح علمی و رتبه بین المللی دانشگاه مقصد شما بالاتر باشد، به قطع حداقل نمره قبولی نیز بالاتر خواهد بود. علت این امر این است که استانداردهای تحصیلی در این دانشگاه ها بالاتر است. به همین دلیل، دانشجویان برای تحصیل در چنین دانشگاه هایی به تسلط پیشرفته تری به زبان انگلیسی نیاز دارند. 
به خاطر داشته باشید که دیگر بخش های رزومه شما نیز تاثیر به سزایی در پروسه اخذ پذیرش شما دارند. بنابراین، چندان نگران نمره آزمون تافل TOEFL خود نباشید و در مورد آن وسواس به خرج ندهید. همین که حداقل نمره درخواستی توسط دانشگاه را در مدرک تافل TOEFL خود داشته باشید شرط مربوط به مدرک زبان انگلیسی را به جا آورده اید. 
به عنوان مثال، اگر حداقل نمره درخواستی توسط دانشگاه انتخابی شما 90 است و شما نمره 91 را کسب کرده اید، برای گرفتن نمره بالاتر مجددا در آزمون شرکت نکنید. چرا که شما حداقل نمره درخواستی را کسب کرده اید. پس از این مرحله، شما باید روی دیگر بخش های رزومه تحصیلی تان مانند مقالات علمی تمرکز کنید. 
علاوه بر ارزش علمی آزمون تافل TOEFL، شرکت در این آزمون می تواند فرصت بسیار خوبی برای به چالش کشیدن خودتان باشد. پس به این آزمون به عنوان ابزاری برای کمک به خود نگاه کنید. شرکت در تافل TOEFL به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید آیا تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی زبان برای شما مناسب است یا خیر. 
در صورت امکان، سعی کنید مدرک تافل TOEFL خود را پیش از دیگر برنامه های خود اخذ کنید. به این ترتیب، اگر با اولین باری که در این آزمون شرکت می کنید نمره خوبی کسب نکنید، شما فرصت کافی برای تلاش دوباره خواهید داشت. بنابراین، شما می توانید پیش از ددلاین دانشگاه، بار دیگر تمرین کنید و با آمادگی بیشتر در آزمون شرکت کنید. 
پس اگر نمره لازم را کسب نکرده اید ناامید نشوید. شما محدودیتی برای شرکت در این آزمون ندارید. پس این شکست را به فرصتی برای موفقیت بعدی خود تبدیل کنید. 

 

تافل برای چه کشور هایی مناسب است؟

تافل برای چه کشورهایی مناسب است؟

همانطور که گفتیم، بیش از 150 کشور (شامل کشورهای اروپایی و ایالات متحده) مدرک تافل TOEFL را قبول می کنند. در ادامه، شرایط استفاده از مدرک تافل TOEFL در برخی از کشورها را شرح داده ایم: 

استرالیا و نیوزیلند:

تمام دانشجویان بین المللی برای حضور در کالج و دانشگاه های استرالیا به ویزای دانشجویی نیاز دارند. یکی از شروط ضروری برای به دست آوردن ویزای استرالیا، اثبات مهارت و تسلط به زبان انگلیسی است. برای رسیدن به این هدف، شما باید مدرک تافل TOEFL خود را به وزارت امور داخلی استرالیا ارائه کنید. به شما توصیه می کنیم که پیش از شرکت در آزمون، حداقل نمرات درخواستی توسط دانشگاه و وزارت استرالیا را بررسی کنید. نمره درخواستی توسط این دو بخش ممکن است متفاوت است. 
برای اثبات مهارت زبان انگلیسی برای دانشگاه های نیوزیلند امکان استفاده از نتایج آزمون تافل آی بی تی وجود دارد. برای اطلاع از جزئیات حداقل نمرات مورد نیاز با مسئولان مربوطه تماس بگیرید. 

کانادا:

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تمام دانشگاه های کانادا مدرک تافل TOEFL را می پذیرند. در حقیقت، بیش از 80 درصد از دانشگاه های کانادا، مدرک تافل TOEFL را به دیگر مدارک بین المللی زبان انگلیسی ترجیح می دهند. 
تمام دانشجویانی که به تحصیل در کانادا علاقمند هستند برای ورود به این کشور باید ویزای دانشجویی را دریافت کنند. برای ثبت درخواست ویزای دانشجویی، ابتدا باید در یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی شرکت کنید و پذیرش یکی از دانشگاه های کانادا را اخذ کنید. سپس، نامه پذیرش خود را به همراه درخواست ویزا ارائه کنید. 
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای دانشجویی کانادا به وب سایت Citizenship and Immigration Canada مراجعه کنید. 

انگلستان:

امکان استفاده از مدرک تافل TOEFL برای اخذ پذیرش از کل دانشگاه های انگلستان، از جمله دانشگاه های معتبر گروه راسل، وجود دارد. دانشجویان اروپایی می توانند بدون اخذ ویزا به تحصیل در انگلستان بپردازند. با این حال، شهروندان کشورهای غیر اروپایی باید برای دریافت ویزای دانشجویی انگلستان درخواست خود را ارائه کنند. 

اروپا:

اگر قصد دارید در اتحادیه اروپا و یا در محدوده شینگن تحصیل کنید، به ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت. در واقع، اخذ ویزای دانشجویی برای تمام دانشجویانی که از کشورهای غیر اروپایی می آیند، ضروری است. در ضمن، برای اقامت طولانی مدت (بیش از 90 روز) به ویزای طولانی مدت یا اجازه اقامت نیاز دارید. 
شما ابتدا باید پذیرش یکی از موسسات معتبر آموزشی در یکی از کشورهای اروپایی را اخذ کنید. سپس، مدارک پذیرش را به همراه مدرک زبان و برخی موارد دیگر که توسط سفارت کشور مقصد تعیین می شود را به همراه درخواست ویزا ارائه کنید. 


نظرات کاربران

فاضل

من تا دهم رشته ریاضی درس خوندم آیا میشه این آزمون رو بدم و در یک دبیرستان خارجی درس بخونم

رزیتا

سلام وقتتون بخیر ببخشید مدرک تافل چند سال طول می‌کشه گرفته شود بااین مدرک هم میشه به انگلیس مهاجرت کرد باید حتما دانشگاه بریم یا کلاس‌فشرده هم میشه رفت اشکا ل نداره

شایسته

سلام بستگی به خودتون داره، ولی حداقل یک سال نیاز داره، بله بسیاری از دانشگاه ها توی کشورهای مختلف تافل رو قبول دارن ولی میتونن برین توی وب سایت دانشگاه خودتون و نیازمندی مدرک رو چک کنین

امیرحسین

سلام وقت بخیر مدرک زبان تافل در کدام کشورهای اروپایی معتبر است؟ و جایگزین مدرک آیلتس در دانشگاه های اروپایی میشود؟

شایسته

سلام در همه کشور ها معتبر است ولی باید در توضیحات دانشگاها ها و موسسه ها بررسی شود که مورد نیاز آنها تافل است یا آیلتس. در اروپا هم بستگی به موسسه و دانشگاه دارد.