حداقل نمره مورد پذیرش آزمون تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/09/19

حداقل نمره مورد پذیرش آزمون تافل TOEFL در کشورها و دانشگاه های مختلف، متفاوت است و با توجه به اینکه مدرک تافل TOEFL  یکی از محبوب ترین روش ها برای اثبات مهارت و تسلط بر زبان انگلیسی است، حداقل نمره پذیرش در دانشگاه های کشورهای مختلف برای دانشجویان اهمیت بسیار زیادی دارد. 
به دلیل اعتبار بین المللی این آزمون، سالانه هزاران داوطلب از سراسر کشورها اقدام به ثبت نام در آزمون تافل TOEFL می کنند. آزمون تافل TOEFL به دو شکل توسط ETS برگزار می شود و شما با شرکت در هر یک از این آزمون ها، مدرک تافل TOEFL را دریافت خواهید کرد: 

•    آزمون کاغذی تافل (TOEFL paper-based)
•    آزمون اینترنتی تافل (TOEFL Internet-based)

لازم است توجه کنید که میان اعتبار این دو شکل از آزمون تافل TOEFL هیچ تفاوتی وجود ندارد و دانشگاه های و موسسات مختلف برای هر دو شکل از آزمون، درجه یکسانی از اعتبار را قائل هستند. در حال حاضر، تعداد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در سراسر دنیا مدرک تافل TOEFL را می پذیرند بیش از 11000 عدد است. همچنین، شما می توانید در بیش از 150 کشور مختلف، از مدرک تافل TOEFL خود استفاده کنید. 
در کشور ما ایران، آزمون تافل آی بی تی یا همان TOEFL internet based برگزار می شود. همانطور که از نام آن پیداست، این آزمون از طریق شبکه اینترنت برگزار می شود. ساختار این آزمون اندکی با آزمون کاغذی تافل (TOEFL paper based) متفاوت است. در این آزمون، مهارت های زیر مورد ارزیابی قرار می گیرند: 

•    مهارت خواندن 
•    مهارت شنیدن 
•    مهارت صحبت کردن
•    مهارت نوشتن 

محتوای این آزمون به گونه ای طراحی شده است که مهارت های داوطلبان را به کاربردی ترین شکل ممکن برای تحصیل در دانشگاه های خارجی مورد سنجش قرار دهد. به همین دلیل است که امروزه برای اخذ پذیرش از اغلب دانشگاه های خارجی و موسسات بین المللی، از داوطلبان مدرک تافل TOEFL درخواست می شود. 
اخذ نمره بالا در این آزمون به این معناست که شما به بهترین شکل در سطح استانداردهای دانشگاه قرار دارید و قادر به دریافت یک آموزش بین المللی به زبان انگلیسی هستید. با این حال، هر دانشگاهی با توجه به رتبه، سطح علمی و البته رشته تحصیلی، حداقل نمره مورد پذیرش آزمون تافل TOEFL را تعیین می کند.
لازم است بدانید که، چیزی به نام نمره قبولی در آزمون تافل TOEFL وجود ندارد. هر دانشگاه و کشور، برای متقاضیان خود یک حداقل نمره مورد پذیرش آزمون تافل TOEFL تعیین کرده است. ، شما باید پس از انتخاب کشور و دانشگاه انتخابی خود، در مورد حداقل الزامات مربوط به زبان انگلیسی، اطلاعات لازم را از آن ها جویا شوید. 
آزمون تافل TOEFL به طور سالیانه حدود 30 الی 40 بار برگزار می شود. در نتیجه، شما انعطاف پذیری بالایی در انتخاب تاریخ آزمون خود خواهید داشت. هر چند، بهتر است که برای ثبت نام در این آزمون یک برنامه دقیق و حساب شده داشته باشید. چرا که با وجود تعداد بالای آزمون هایی که سالانه برگزار می شود، ظرفیت این آزمون ها نیز به سرعت پر می شود. علت این امر شهرت بین المللی مدرک تافل TOEFL است که داوطلبان را به اخذ آن مشتاق می کند. 
به طور معمول، میان رتبه دانشگاه و حداقل نمره مورد پذیرش آزمون تافل TOEFL، رابطه مستقیمی وجود دارد. دانشگاه های بین المللی که نزد دانشجویان خارجی محبوبیت بالایی دارند معمولا نمرات بالاتر از 100 را از شما خواهند پذیرفت. هر چند، دانشگاه های عادی و کالج ها نمراتی که در محدوده 60 تا 90 قرار دارند را نیز می پذیرند. البته، این مسئله کاملا به کالج و دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. 
داوطلبان باید در یک بازه زمانی به اندازه سه ساعت و نیم، به تمام سوالات مربوط به آزمون پاسخ دهند. پس از گذراندن آزمون، مدرک آن به مدت 2 سال دارای اعتبار خواهد بود. در ادامه ساختار این آزمون را در یک جدول برای شما خلاصه کرده ایم: 

 

بخش

زمان

سوالات

تکلیف

خواندن (Reading)

54 – 72 دقیقه

30 – 40 سوال

خواندن متن و پاسخ دادن به سوالات

گوش دادن (Listening)

41 – 57 دقیقه

28 – 39 سوال

جواب دادن به سوالاتی در مورد یک سخنرانی کوتاه و یا یک مناظره کلاسی

استراحت

10 دقیقه

-

-

صحبت کردن (Speaking)

17 دقیقه

4 موضوع

صحبت در مورد یک موضوع آشنا و یا مطالبی که خوانده و شنیده اید

نوشتن (Writing)

50 دقیقه

2 موضوع

خواندن یک متن، گوش دادن به یک ویس و پاسخ به سوالات

 

کیفیت و دقت این آزمون توسط بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا تایید شده است. همانطور که گفتیم، دانشگاه های بیش از 150 کشور مختلف این مدرک را از شما خواهند پذیرفت و تافل TOEFL برای استفاده در تمام این کشورها مناسب است. البته، نمره شما نیز در میزان مقبولیت مدرک تافل TOEFL تاثیر به سزایی دارد. 
بالاتر بودن نمره شما از حداقل نمره مورد پذیرش آزمون تافل TOEFL، شانس شما را برای پذیرش افزایش خواهد داد.  با توجه به مبلغ بالای ثبت نام در این آزمون، به شما پیشنهاد می کنیم که خود را به خوبی برای موفقیت در آزمون تافل TOEFL آماده کنید. 
 در ادامه، برخی از محبوب ترین کشورهایی که متقاضیان بسیاری در سطح بین المللی دارند و مدرک تافل TOEFL را نیز قبول می کنند را به شما معرفی کرده ایم. حداقل نمره مورد پذیرش آزمون تافل TOEFL مربوط به هر یک از این کشورها را نیز آورده ایم.

کشور آمریکا:

یکی از الزامات اساسی برای اخذ پذیرش دانشگاه های ایالات متحده آمریکا، اخذ مدرک تافل TOEFL است. یکی از معیارهای اصلی دانشگاه های این کشور برای ارزیابی توانایی متقاضیان در صحبت کردن به زبان انگلیسی، به کارگیری این زبان و درک مطلب، مدرک تافل TOEFL است. شما با اخذ این مدرک به دانشگاه اثبات می کنید که قادر به درک زبان انگلیسی مردم آمریکای شمالی و دانشگاه ها و موسسات علمی این کشور هستید. 
دانشگاه Colorado State University یکی از دانشگاه های آمریکا است که نمره تافل TOEFL بسیار پایینی را از داوطلبان درخواست می کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید حداقل نمره مورد پذیرش آزمون تافل TOEFL در این دانشگاه 45 است. هرچند، این مسئله به این معنا نیست که حداقل نمره تافل TOEFL برای کشور آمریکا، 45 است. چرا که این مسئله همچنان به سیاست های علمی دانشگاه ها بستگی دارد. بنابراین تعیین یک حداقل نمره کلی ممکن نیست. 
البته، بدیهی است که داوطلبانی که موفق به اخذ نمرات بالاتری در آزمون تافل TOEFL می شوند به همان اندازه شانس خود برای پذیرش را نیز افزایش خواهند داد. در ادامه، حداقل نمره مورد پذیرش آزمون تافل TOEFL مربوط به دو دانشگاه دیگر ایالات متحده آمریکا را نیز ارائه کرده ایم: 

•    حداقل نمره دانشگاه لس آنجلس: 81
•    حداقل نمره دانشگاه هاروارد: 105

 

حداقل نمره مورد پذیرش آزمون تافل

کشور انگلستان:

انگلستان، یکی از آن کشورهایی است که برای ورود به آن باید خود را برای مقابله با چالش های بسیاری آماده کنید. در حقیقت، این کشور در دسته سخت گیرترین کشورها در ارائه پذیرش تحصیلی محسوب می شود. تعداد بسیاری از دانشگاه ها و موسسات علمی انگلستان، ممکن است که به جای مدرک تافل TOEFL، مدرک آیلتس IELTS را از شما درخواست کنند. البته، این مسئله به معنای عدم اعتبار مدرک تافل TOEFL در انگلستان نیست. 
با این حال، با توجه به این مسئله پیشنهاد می کنیم که اگر قصد تحصیل در انگلستان را دارید، پیش از هر کاری با دانشگاه مقصد تماس بگیرید و در مورد مدرک زبان از آن ها سوال بپرسید. با این کار، شما با اطمینان خاطر بیشتری در آزمون تافل شرکت خواهید کرد. در برخی موارد، حداقل نمره مورد پذیرش آزمون تافل TOEFL  که توسط دانشگاه های این کشور درخواست می شود، 80 است. 

کشور کانادا:

هیچ شکی نیست که کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. از همین رو، سالیانه دانشجویان بسیاری با هدف تحصیل در این کشور اقدام به شرکت در آزمون های زبان بین المللی می کنند. شاید برای شما جالب باشد که 4 دانشگاه در لیست 100 دانشگاه برتر جهان، در کانادا واقع شده اند. این دانشگاه ها عبارتند از: 

•    دانشگاه تورنتو
•    دانشگاه بریتیش کلمبیا
•    دانشگاه مک گیل
•    دانشگاه مونترال

لازم به ذکر است که حداقل نمره مورد پذیرش آزمون تافل TOEFL برای دانشگاه بریتیش کلمبیا، 80 است. 

استرالیا:

اگر به تحصیل در استرالیا علاقمند هستید بهتر است خود را برای اخذ مدرک تافل TOEFL آماده کنید. در واقع، شرکت در آزمون تافل TOEFL یکی از شروع اساسی برای اخذ پذیرش در بسیاری از دانشگاه های استرالیا است. حداقل نمره مورد پذیرش آزمون تافل TOEFL که از شما انتظار می رود به دانشگاه، کالج و یا موسسه ای که آن را انتخاب کرده اید بستگی دارد. همچنین، مواردی مانند مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی نیز می توانند در تعیین نمره تافل TOEFL مورد نیاز شما، موثر باشند. 
در نهایت، باید گفت که اگر شما قصد تحصیل و اخذ پذیرش از استرالیا، کانادا، نیوزلند، ایالات متحده، انگلیس و حتی سراسر اروپا و آسیا را دارید، اخذ مدرک تافل TOEFL احتمالا یکی از شروط اصلی برای موفقیت شما خواهد بود. با این حال فراموش نکنید که قبل از هر کاری باید با موسسه و یا دانشگاه مقصد خود، تماس بگیرید و اطلاعات لازم را جویا شوید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!