جی آر ای چه بخش هایی دارد؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/10/03

محتوای آزمون جی آر ای GRE با دیگر آزمون های بین المللی تا حدی متفاوت است. بنابراین، پیش از آغاز مطالعات خود، بهتر است که کمی با ساختار این آزمون بیشتر آشنا شوید. آزمون جی آر ای GRE به سه بخش عمده تقسیم می شود: 

•    استدلال کلامی (Verbal Reasoning)
•    استدلال کمی (Quantitative Reasoning)
•    نوشتن تحلیلی (Analytical Writing)

در مقاله ای که امروز آماده کرده ایم به بررسی بخش های آزمون جی آر ای GRE بخش های مختلف این آزمون می پردازیم. همچنین، مواردی مانند تفاوت بخش های مختلف آزمون با یکدیگر،  سوالات روز آزمون و برخی نکات مفید  را بیان خواهیم کرد. 

محتوای آزمون جی آر ای GRE

هر یک بخش های آزمون جی آر ای یکی از مباحث ریاضیات، خواندن و نوشتن را هدف قرار می دهد. بنابراین، سوالات این آزمون علاوه بر ارزیابی مهارت های اساسی شما، میزان آمادگی شما برای تحصیل در مدارس و دانشگاه های مختلف را نیز ارزیابی می کنند. 
مدت زمان کل آزمون کمی بیشتر از 4 ساعت است. آزمون جی آر ای شامل دو بخش کلامی، دو بخش محاسباتی، یک بخش برای نوشتن تحلیلی و همچنین یک بخش کلامی یا محاسباتی اضافی (به عنوان یک بخش آزمایشی بدون امتیاز یا بخش تحقیقی) می باشد. 
از نظر ترتیبی، این آزمون همواره با نوشتن تحلیلی آغاز می شود. سپس، بخش های کلامی و کمی با یک ترتیب تصادفی ظاهر خواهند شد. بنابراین، ممکن است که ابتدا دو بخش کلامی را بگذرانید سپس سوالات محاسباتی به شما ارائه شود.
توجه داشته باشید که بخش آزمایشی ممکن است در هر زمانی پس از گذراندن بخش تحلیل نوشتاری ظاهر شود و شما هیچ نشانه ای برای تشخیص آزمایشی بودن این مرحله نخواهید داشت. از طرف دیگر، بخش تحقیقی (Research section) همواره با نشانه ای به شما اعلام می کند که این قسمت از آزمون یک بخش تحقیقی است و شامل امتیاز نمی باشد. 
در ادامه، محتوای آزمون جی آر ای و جزئیات مربوط به بخش های مختلف آزمون را در یک جدول نشان داده ایم. شما می توانید از این جدول به عنوان راهنمای جی آر ای GRE و برای آشنایی بیشتر با فرمت آزمون، استفاده کنید. 

 

 

استدلال کلامی

(Verbal Reasoning)

استدلال کمی

 (Quantitative Reasoning)

 

نوشتن تحلیلی

(Analytical Writing)

 

محتوا

دایره لغات، درک مطلب

ریاضیات (حساب، جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل داده ها)

نوشتن (مقاله)

تعداد بخش ها

2

2

1

ترتیب در آزمون

رندوم

رندوم

بخش اول

تعداد سوالات

20 (در هر بخش)

20 (در هر بخش)

2

مدت زمان

30 دقیقه (برای هر بخش)

35 دقیقه (برای هر بخش)

30 دقیقه (برای هر مقاله)

نوع سوالات

تکمیل متن، معادل سازی جمله، درک مطلب

مقایسه کمی، چند گزینه ای (انتخاب یک پاسخ انتخاب یا انتخاب بیش از یک گزینه)، وارد کردن اعداد، مجموعه های تفسیر داده

تحلیل یک مسئله یا مبحث

مقیاس نمره دهی

170 – 130

170 – 130

6 – 0

 

بر اساس جدولی که از محتوای آزمون جی آر ای GRE ارائه کردیم، هر بخش GRE، محدود زمانی و تعداد سوالات خاص خود را دارد. هر دو بخش کلامی و محاسباتی، حاوی 20 سوال در هر بخش هستند (به طور کلی 40 سوال کلامی و 40 سوال محاسباتی). با این حال، در بخش کلامی شما تنها 30 دقیقه برای پاسخگویی به سوالات هر بخش فرصت خواهید داشت. در حالی که در بخش محاسباتی، این بخش 35 دقیقه است. در بخش نوشتن تحلیلی شما باید دو مقاله مستقل بنویسید. مدت زمانی که برای نوشتن هر مقاله در اختیار شما قرار خواهد گرفت 30 دقیقه است. 
آزمون جی آر ای GRE شامل بخش هایی می شود که هر کدام مقیاس نمره دهی خاص خود را دارند. بخش کلامی و محاسباتی، هر دو از مقیاس نمره دهی 170 – 130 (با افزایش یک امتیاز) استفاده می کنند. نمرات شما در بخش کلامی و محاسباتی می توانند ترکیب شده و نمره کل 340 را برای شما رقم بزنند. هر چند، لازم به ذکر است که اکثر دانشگاه ها و مدارس، نمرات هر بخش از آزمون را به طور جداگانه در نظر می گیرند. 
بخش نوشتن تحلیلی (Analytical Writing) متفاوت است و از مقیاس نمره 6 – 0 (یا افزایش 0.5 امتیاز) استفاده می کند. نمره شما در این بخش از آزمون جی آر ای GRE توسط برخی تصحیح کنندگان و یک سیستم نمره دهی الکترونیکی تعیین می شود. 

بخش نوشتاری Writing آزمون جی آر ای GRE

 همانطور که گفتیم، محتوای آزمون جی آر ای GRE از 3 بخش اصلی تشکیل شده است. اولین بخش آزمون، همیشه بخش نوشتار تحلیلی یا Analytical Writing است. در این بخش، توانایی شما در تولید و نوشتن یک مقاله شفاف و واضح، ارزیابی می شود. مقاله شما باید شامل ایده های پشتیبان و یک جریان منطقی و اصولی باشد. در ضمن، شما در این مقاله باید از اصول زبان انگلیسی (دستور زبان، علائم نگارشی، حروف بزرگ و کوچک) نیز پیروی کنید. 
بر اساس شکل طراحی آزمون جی آر ای GRE، داوطلبان در این بخش باید دو مقاله ارائه کنند: 

•    تجزیه و تحلیل یک مسئله 
•    تجزیه و تحلیل یک بحث یا ایده 

هیچ راهی برای پیش بینی سوالات بخش نوشتاری آزمون جی آر ای GRE وجود ندارد. با این حال، شما می توانید از طریق وب سایت ETS به برخی از رایج ترین مباحث و موضوعات بخش نوشتاری آزمون جی آر ای GRE دست پیدا کنید. 

4 نکته برتر برای موفقیت در بخش نوشتاری Writing آزمون جی آر ای GRE

•    بدیهی است که امکان تمرین کردن تمام موضوعاتی که ممکن است در آزمون اصلی از شما پرسیده شود، وجود ندارد. با این حال، پیشنهاد می کنیم تنها برای آشنایی با موضوعات محتمل و ایجاد یک تصویر ذهنی بهتر، موضوعاتی که در محتوای آزمون جی آر ای GRE به طور رایج استفاده شده اند را بررسی کنید. 
•    در روز آزمون، پیش از هر کاری یک طرح و بدنه کلی برای پاسخ خود ایجاد کنید. البته، باید این کار را در زمان بسیار کوتاهی انجام دهید. چرا که اگر زمان بسیاری صرف انجام این کار کنید ممکن است فرصت لازم برای نوشتن مقاله خود را از دست بدهید. با این حال، انجام این کار به شما کمک می کند متن خود را با سرعت و انسجام بیشتری بنویسید. 
•    برای ارائه یک متن قدرتمند، یک پاسخ مخالف با استدلال ارائه کنید. از تضاد پاسخ خود با نقطه نظر طرح کننده سوال نترسید. چنین پاسخی نشان خواهد داد که شما موضوع مورد بحث را از زوایای مختلفی مورد ارزیابی قرار داده اید و به دنبال ارائه یک پاسخ درست هستید. البته، موفقیت شما در بیان ایده و نقطه نظر خود و همچنین دفاع از پاسخ، در این مرحله اهمیت زیادی دارد. 
•    در بخش ترجمه GRE سایت آکادمی زبان شایسته، موضوعاتی که تاکنون در این آزمون مطرح شده به تفکیک در دو قسمت “Issue” و “Argument” به همراه ترجمه، ایده ها و چند نمونه از رایتینگ های مرتبط قرار گرفته که می توانید با مطالعه و تمرین آنها، این مهارت خود را به طور کامل تقویت کنید.

بخش وربال Verbal آزمون جی آر ای GRE

در سوالات استدلال کلامی، در بخش خواندن، از داوطلب انتظار می رود که کلمات و واژگان صحیح را برای جملات و پاراگراف های جداگانه تعیین کنند. علاوه بر این، داوطلب باید نکات اصلی، معانی و مفاهیم متراکم و علمی را به خوبی درک کند. 
به طور کلی، محتوای آزمون جی آر ای GRE در بخش وربال Verbal شامل سه نوع سوال می باشد: 

•    تکمیل متن
•    معادل جمله
•    خواندن و درک مطلب

3 نکته برتر برای موفقیت در بخش وربال Verbal  آزمون جی آر ای GRE

•    محتوای آزمون جی آر ای GRE شامل طیف گسترده ای از لغات است که ممکن است به خاطر سپردن آن ها برای برخی دشوار باشد. بهتر است که ابتدا کلمات پرتکرار در آزمون را به خوبی به خاطر بسپارید. 
•    متون علمی را مطالعه کنید.
•    از تکنیک حذف استفاده کنید. نیازی به فهمیدن تک تک جملات متن نیست. بنابراین وقت خود را با جملات و کلمات ناآشنا تلف نکنید. فراموش نکنید که شما تنها 30 دقیقه برای پاسخگویی به سوالات هر بخش فرصت خواهید داشت. 

 

جی آر ای چه بخش هایی دارد؟

بخش کوانت Quantitative آزمون جی آر ای GRE

بخش استدلال کمی حول و هوش مفاهیم مربوط به ریاضیات پایه (یعنی ریاضیات مقاطع راهنمایی و دبیرستان) متمرکز است. در این بخش از آزمون جی آر ای GRE، سوالات از چهار مبحث ریاضی طرح می شوند. این مباحث عبارتند از: 

•    حساب
•    جبر 
•    هندسه 
•    تحلیل داده ها 

داوطلبان در روز آزمون کاغذ اضافه برای محاسبات خود در اختیار خواهند داشت. همچنین، یک ماشین حساب صفحه ای با عملکردهای اصلی ریاضی (از جمله ریشه های مربع) نیز در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت. 

انواع مختلف سوالاتی که در بخش کوانت Quantitative آزمون جی آر ای GRE با آنها مواجه خواهید شد عبارتند از:

•    مقایسه کمی
•    چند گزینه ای (انتخاب تنها یک گزینه)
•    چند گزینه ای (انتخاب یک یا چند گزینه)
•    ورود اعداد
•    مجموعه های تفسیر داده

3 نکته برتر برای موفقیت در بخش کوانت Quantitative  آزمون جی آر ای

•    پیش از آزمون، مفاهیم پایه ریاضی را به خوبی مرور کنید.
•    فرمولهای مهم را بخاطر بسپارید.
•    محتوای آزمون جی آر ای GRE و نمونه سوالات بخش کوانت در بسیاری از منابع آزمون جی آر ای GRE در دسترس است. در روزهای پایانی مانده به آزمون، حل کردن این نمونه سوالات را به عنوان تمرین فراموش نکنید. توصیه می شود که این سوالات را در شرایطی مشابه با آزمون اصلی جی آر ای GRE حل کنید. 

مدت زمان آزمون جی آر ای GRE در هر بخش

 

بخش

تعداد سوالات

زمان

تحلیلی نوشتاری (دو بخش)

Task 1: تحلیل یک مسئله

Task 2: تحلیل یک استدلال

داوطلبان برای پاسخ گویی به هر Task، 30 دقیقه فرصت خواهند داشت.

استدلال کلامی (دو بخش)

20 سوال در هر بخش (تعداد کل سوالات:40)

مدت زمان پاسخگویی به سوالات هر بخش: 30 دقیقه

استدلال کمی (دو بخش)

20 سوال در هر بخش (تعداد کل سوالات:40)

مدت زمان پاسخگویی به سوالات هر بخش: 35 دقیقه

بخش بدون نمره یا تحقیقی

متغیر

متغیر

 

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با محتوای آزمون جی آر ای GRE و یا دسترسی به تست های آزمایشی رایگان POWERPREP®، از خدمات وب سایت ETS استفاده کنید. لازم به ذکر است که ETS، برگزار کننده اصلی آزمون جی آر ای GRE است. برای دسترسی به این خدمات باید یک حساب ETS برای خود ایجاد کنید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!