زمان های برگزاری تافل آی بی تی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/10/13

زمان برگزاری تافل TOEFL-iBT (آی بی تی) انعطاف پذیری بسیار بالایی برای داوطلبان شرکت در آزمون، ایجاد کرده است. هر ساله، داوطلبان بسیاری با اهداف مختلف تحصیلی و یا کاری، اقدام به ثبت نام در آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) می کنند. خوشبختانه، آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) از آن دسته آزمون های بین المللی است که سالانه بارها برگزار می شود.
در نتیجه، در تعیین تاریخ مناسب برای خود مشکلی نخواهید داشت. می توانید هر زمان که به اندازه کافی برای شرکت در آزمون آماده بودید؛ ثبت نام کنید. اما چگونه می توان از تاریخ برگزاری آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) اطلاع پیدا کرد؟ این آزمون مانند آزمون آزمایشی تافل TOEFL یا آزمون ماک تافل TOEFL نیست که با یک تماس ساده از آن اطلاع پیدا کنید. 
اما، در نظر داشته باشید که در هر آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) یک ظرفیت محدود برای تعداد ثبت نام کنندگان وجود دارد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که شما نتوانید در تاریخ مورد نظر خود، در آزمون شرکت کنند. برای جلوگیری از چنین موقعیتی باید چکاری انجام داد؟ در مقاله امروز یک راهنما از زمان برگزاری آزمون تافل TOEFL-iBT ( آی بی تی)  به شما ارائه خواهیم کرد. ما را تا انتها همراهی کنید.
آزمون تافل کوتاه شده عبارت Test of English as a Foreign Language می باشد. این آزمون از اعتبار بسیار بالایی در بین دانشگاه های بین المللی برخوردار است. برخی از برترین دانشگاه های جهان، این مدرک را به عنوان اثبات مهارت زبان انگلیسی داوطلبان می پذیرند.
در کشور ما، شکل iBT از آزمون تافل برگزار می شود. آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) در واقع همان آزمون اینترنتی تافل است. این آزمون، تقریبا هر دو هفته یکبار برگزار می شود. داوطلبان، محدودیتی در تعداد دفعاتی که در آزمون ثبت نام می کنند نخواهند داشت. اما باز هم تکرار می کنیم که میزان آمادگی شما تنها عامل مهم در تعیین زمان مناسب برای شرکت در آزمون است. 
در ضمن، پس از ثبت نام در آزمون، امکان لغو آن نیز وجود دارد. اما تنها سه تا چهار روز پیش از تاریخ برگزاری، امکان انصراف از آزمون وجود دارد. در صورت لغو آزمون، نیمی از مبلغ آزمون به شما بازگردانده می شود. 
در کشور ما ایران، آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) در شهرهایی مانند تهران، اصفهان، تبریز و ... برگزار می شود. زمان برگزاری تافل TOEFL-iBT (آی بی تی) توسط موسسه برگزار کننده آزمون، یعنی ETS، تعیین می شود. این آزمون، توسط مراکزی برگزار می شود که مجوز برگزاری آن را در اختیار دارند. هر یک از این موسسات، چندین بار در سال این آزمون را با ظرفیت های متفاوت (اما محدود) برگزار می کنند. 
از آنجایی که ظرفیت های در نظر گرفته برای ثبت نام در این آزمون محدود می باشند، بهتر است که متقاضیان شرکت در آزمون، از مدت ها قبل در تافل ثبت نام کنند. انجام این کار، مستلزم یک مطالعه مدیریت شده است. به گونه ای که شما بتوانید خود را برای شرکت در آزمون در تاریخ مشخصی آماده کنید. به طور معمول، پیشنهاد می شود که دو ماه پیش از تاریخ برگزاری آزمون، در آن ثبت نام کنید. به این صورت، دیگر نگرانی در مورد ظرفیت های مربوط به آزمون نخواهید داشت. 
یکی از راه های برنامه ریزی برای شرکت در آزمون، اطلاع از زمان برگزاری تافل TOEFL-iBT (آی بی تی) می باشد. 

 

زمان های برگزاری تافل آی بی تی

تعداد برگزاری تافل TOEFL-iBT (آی بی تی) در ایران در هر سال

همانطور که گفتیم تعداد برگزاری تافل TOEFL-iBT (آی بی تی) به اندازه ای زیاد است که برای داوطلبان فرصت های بیشتری برای انتخاب تاریخ مناسب فراهم می کند. در حال حاضر، آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) بیش از 60 بار در سال توسط مراکز مجاز برگزاری آزمون در سراسر جهان برگزار می شود. شما می توانید برای اطلاع از زمان برگزاری تافل TOEFL-iBT (آی بی تی) از موتورهای جستجو سازمان برگزار کننده آزمون، یعنی ETS، استفاده کنید. 
در این وب سایت، اطلاعات کاملی از تاریخ های برگزاری آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) بر اساس مکان و تاریخ وجود دارد. همچنین، با مراجعه به وب سایت، شما می توانید از مواردی مانند تعداد ظرفیت های خالی هر آزمون نیز اطلاع پیدا کنید. 
با مراجعه به این صفحه، شما می توانید به اطلاعات مربوط به تاریخ، مکان و تعداد صندلی های خالی در هر آزمون دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید: 
با کلیک بر روی لینکی که در بالا به آن اشاره کردیم به صفحه مربوطه منتقل خواهید شد. در این صفحه، شما می توانید اطلاعاتی مانند محل برگزاری آزمون و تاریخی که قصد شرکت در آزمون را دارید تعیین کنید. بنابراین، شما می توانید آزمون های مربوط به دو ماه آینده و یا دو ماه پس از آن را برای مشاهده انتخاب کنید. توجه کنید برای استفاده از خدمات این صفحه نیازی به ثبت نام در وب سایت ETS ندارید. تاریخ برگزاری آزمون در بازه های دو ماهه تعیین می شود.

 

زمان های برگزاری تافل آی بی تی


 در قسمت Find test centers at or near this location، محل مورد نظر خود را تعیین کنید. شما می توانید با زدن تیک Use my current location، نزدیک ترین آزمون ها به محلی که در آن قرار دارید را پیدا کنید.

 

زمان های برگزاری تافل آی بی تی


همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، با وارد کردن نام کشورمان، سیستم برخی آدرس ها را به شما پیشنهاد می دهد که می توانید از میان آن ها یکی را انتخاب کنید. 

 

زمان های برگزاری تافل آی بی تی

 

پس از تعیین محدوده زمانی برگزاری تافل TOEFL-iBT (آی بی تی)، بر روی گزینه Find Test Centers And Dates کلیک کنید. 

 

زمان های برگزاری تافل آی بی تی

 

نتایج جستجو به شکل بالا برای شما نمایش داده خواهند شد. در تقویم مربوط به بازه دو ماهه انتخابی، روزهای برگزاری آزمون با رنگ سبز مشخص شده اند. در پایین، اطلاعات مربوط به تاریخ های مربوطه را مشاهده می کنید. 

 

زمان های برگزاری تافل آی بی تی


با کلیک بر روی هر زمان برگزاری تافل TOEFL-iBT (آی بی تی) در تقویم، اطلاعات مربوط به آن به شکل یک منوی کشویی باز خواهد شد (مشابه تصویر بالا).
اطلاع از تاریخ های دقیق برگزاری آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) در طراحی یک برنامه مطالعه دقیق و موفقیت در آزمون، بسیار موثر است. در ضمن، با اطلاع از این تاریخ ها، شما از برخی هزینه های اضافی نیز جلوگیری خواهید کرد. به طور مثال، هزینه آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) در محدوده قرمز افزایش می یابد. محدوده قرمز، به چهار روز پایانی مانده به تاریخ برگزاری آزمون گفته می شود. هزینه ثبت نام در این دوره 40 دلار بیشتر از هزینه عادی ثبت نام در آزمون است. 
علاوه بر این، با یک برنامه ریزی خوب، شانس شما برای موفقیت در آزمون بیشتر خواهد شد. در نتیجه، نیازی به ثبت نام مجدد نخواهید داشت. شما همچنین می توانید برای کاهش ریسک شکست در آزمون، از ابزارهایی مانند آزمون آنلاین تافل TOEFL و آزمون آزمایشی تافل TOEFL نیز استفاده کنید.  

اطلاع از تاریخ های برگزاری آزمون تافل از طریق سایت سازمان سنجش

خوشبختانه در سال های اخیر سازمان سنجش یک وب سایت مجزا برای ثبت نام در آزمون تافل را برای داوطلبان درنظر گرفته که برای اطلاع از تاریخ برگزاری آزمون آنلاین تافل می توانید به آدرس سازمان سنجش مراجعه کنید.

ثبت نام و اطلاع از تاریخ های برگزاری آزمون آنلاین تافل در ایران

پس از ورود به این وب سایت با تایید قوانین و مقررات و وارد کردن مشخصات تان همانطور که در تصاویر زیر مشخص شده می توانید از تاریخ برگزاری آزمون آنلاین تافل در ایران مطلع شوید:

مرحله 1: تایید و ادامه

 

زمان های برگزاری تافل آی بی تی


مرحله دوم: پذیرفتن قوانین و مقررات

 

زمان های برگزاری تافل آی بی تی


مرحله سوم: وارد کردن مشخصات

 

زمان های برگزاری تافل آی بی تی

 

 

زمان های برگزاری تافل آی بی تی


پس از بررسی و ثبت، تاریخ هایی که می توانید در آزمون تافل شرکت کنید برای شما نمایش داده شده و می توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و با خرید ووچر اقدام به ثبت نام کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!