منابع آزمون آیلتس

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/10/19

منابع آزمون آیلتس IELTS یکی از مهمترین ابزارهایی هستند که می توانید برای آمادگی شرکت در آزمون  آنلاین آیلتس IELTS و تقویت مهارت های خود به کار ببرید. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که با اهداف تحصیلی یا شغلی، قصد ثبت نام در آزمون آیلتس IELTS را دارید، آشنایی با این منابع برای شما ضروری خواهد بود. در حال حاضر، آزمون آیلتس IELTS به عنوان یکی از معتبرترین آزمون های سنجش مهارت های زبان انگلیسی، در دانشگاه های بسیاری در بیش از 140 کشور، پذیرفته می شود. 
با این حال، اخذ مدرک آیلتس IELTS برای بسیاری از داوطلبان یک چالش جدی است. چگونه می توان نمره مناسب در آزمون آیلتس IELTS اخذ کرد؟ این سوالی است که اغلب داوطلبان آزمون آیلتس IELTS با آن دست و پنجه نرم می کنند. پیش از هر چیز، باید بدانید که آماده شدن برای آزمون آیلتس چیزی بیشتر از کتاب های مورد نیاز برای آیلتس IELTS است. 
شما باید با برنامه ریزی، مشاوره و مطالعه، مهارت های خود را به آهستگی بهبود دهید. شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس IELTS و آزمون آنلاین آیلتس IELTS به شما در ارزیابی میزان پیشرفتتان، کمک می کند. در مقاله امروز، به بررسی بهترین منابع آزمون آیلتس IELTS و منابع خودخوان آزمون آیلتس IELTS سازمان سنجش خواهیم پرداخت. ما را تا انتها همراهی کنید. 

منابع مدرک آیلتس IELTS

برای آیلتس IELTS چه کتاب هایی باید بخوانیم؟ شاید این سوال، سوال شما هم باشد. استفاده از چه کتاب هایی موفقیت شما در اخذ نمره مناسب را تضمین خواهد کرد؟ آیا استفاده از منابع خودخوان آزمون آیلتس IELTS کافی است؟ استفاده از برخی کتاب ها به صورت خودخوان چندان راحت نیست. اما خوشبختانه کتاب های بسیاری در میان منابع آیلتس IELTS وجود دارد. 
اما پیش از تهیه کتاب، پیشنهاد می کنیم که موضع خود برای مطالعه را تعیین کنید. تهیه کتاب های زیاد، آن هم بدون برنامه و تصمیم مشخص، تنها کار شما را سخت خواهد کرد. در نهایت، شما با حجم بالای منابعی باقی مانده، گیج خواهید شد. این مسئله، تاثیر خوبی روی نتیجه آزمون نخواهد گذاشت. 
پس باید چه کاری انجام داد؟ پیشنهاد می کنیم که ابتدا در یک آزمون ماک آیلتس IELTS یا آزمون آزمایشی آیلتس IELTS، شرکت کنید. نتایج این آزمون به شما کمک می کنند که تصویر بهتری از سطح فعلی خود به دست آورید. بهتر است که این نتایج را به یک مربی به اشتراک بگذارید و از او مشورت بخواهید. حتی اگر علاقه ای به شرکت در کلاس های آموزشی آیلتس IELTS نداشته باشید؛ انجام این کار به شما کمک خواهد کرد. 
انواع مختلفی از منابع برای شرکت کنندگان آزمون آیلتس IELTS وجود دارد. این منابع تنها به کتاب ها محدود نمی شوند. مواردی مانند منابع آیلتس IELTS به صورت PDF و حتی اپلیکیشن های آموزشی نیز به شکل گسترده ای مورد توجه قرار دارند. در ادامه، برخی دیگر از منابع را معرفی کرده ایم. سپس، بهترین کتاب هایی که می توانید برای آمادگی در آزمون مطالعه کنید را معرفی خواهیم کرد. 

ثبت نام در کلاس های آموزشی

در حال حاضر، موسسات بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که دوره های آنلاین و حضوری برای آمادگی در آزمون آیلتس IELTS ارائه می کنند. یکی از اصلی ترین مزایای شرکت در این کلاس ها، دستیابی به یک برنامه منسجم برای مطالعه است. علاوه بر این، با شرکت در این کلاس ها شما به دیگر منابع آزمون آیلتس IELTS، مانند کتاب ها و ویدئوهای آموزشی نیز دسترسی خواهید داشت. 
پیش از شرکت در این کلاس ها، میزان تسلط شما به زبان انگلیسی از طریق مصاحبه یا آزمون آزمایشی آیلتس IELTS، سنجیده خواهید شد. ارتباط با دیگر داوطلبان شرکت در آزمون نیز به شما کمک می کند در کنار دیگران رشد کنید. شما می توانید تجربیات خود را با دیگر داوطلبان به اشتراک بگذارید و از کمک های آن ها بهره مند شوید. داوطلبان، حتی گاهی منابع آزمون آیلتس IELTS را نیز با یکدیگر به اشتراک می گذارند. 

استفاده از کتاب های مختلف

کتاب ها، منبع اصلی آزمون آیلتس IELTS محسوب می شوند. اما منابع منتشر شده بسیار گسترده هستند. شما با شرکت در کلاس های آموزشی، به لیست کتاب های مورد نیاز خود دست خواهید یافت. اما اگر قصد شرکت در این کلاس ها را نداشته باشید، انتخاب کتاب مناسب ممکن است برای شما دشوار باشد. در مقاله امروز، برخی از بهترین منابع خودخوان آزمون آیلتس IELTS را به شما معرفی خواهیم کرد. بهتر است در هنگام خرید کتاب، این دو نکته را مد نظر داشته باشید: 

•    قصد تقویت کدام یک از مهارت های مربوط به آزمون آیلتس IELTS را دارید؟ (خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن)
•    آیا شما به کتابی نیاز دارید که به تقویت تمام مهارت های شما کمک کند؟ 

منابع آنلاین آیلتس IELTS

کتاب ها، تنها منابع قابل مطالعه برای آزمون آیلتس IELTS نیستند. شما می توانید از گزینه های آنلاین هم استفاده کنید که به عنوان یکی از موثرترین منابع آزمون آیلتس IELTS شناخته می شوند. به طور مثال، آزمون آنلاین آیلتس IELTS یا آزمون ماک آیلتس IELTS، از جمله بهترین منابع برای شرکت کنندگان در آزمون آیلتس IELTS هستند. 
کتاب های الکترونیکی و اپلیکیشن های بسیاری نیز در بستر اینترنت وجود دارند. یکی از مزایای منابع آنلاین آیلتس IELTS این است که در همه جا (حتی در طول سفر) نیز می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. پس دانلود منابع آزمون آیلتس IELTS را فراموش نکنید! 

بهترین منابع آزمون آیلتس IELTS

کتاب های کمبریج آیلتس Cambridge IELTS

Cambridge IELTS 13’ آخرین نسخه از مجموعه کتاب های Cambridge Practice Tests می باشد. Cambridge Practice Tests یکی از برترین منابع آزمون آیلتس IELTS می باشد که توسط Cambridge منتشر شده است. این کتاب شامل چهار آزمون معتبر آیلتس IELTS می باشد. حل این سوالات یک تمرین عالی برای داوطلبان است. کتاب دانش آموز به همراه پاسخ هایش به داوطلبان کمک می کند با آزمون آیلتس بهتر آشنا شوند. 
Cambridge IELTS 12’ در ماه مه 2017 منتشر شده است. این کتاب نیز شامل 4 آزمون معتبر و کامل برای آیلتس جنرال و آکادمیک می باشد. هر دانشجویی که قصد شرکت در آزمون آیلتس IELTS را دارد باید برای آشنایی بیشتر با آزمون، این کتاب را مطالعه کند. 
Cambridge IELTS 11علاوه بر چهار آزمون کامل برای داوطلبان شرکت در آیلتس آکادمیک و جنرال، شامل موارد زیر هم می باشد: 

•    یک بخش جامع از فایل های صوتی و پاسخ های مربوطه 
•    مدل ها و انواع نمونه سوال برای بخش نوشتن Writing آیلتس IELTS 

مانند دیگر منابع منتشر شده توسط کمبریج، این کتاب نیز از به روزترین نمونه سوالات واقعی آیلتس استفاده کرده است. 
اگر در مطالعه این کتاب ها مشکل دارید، می توانید از ترجمه کتاب های کمبریج که در وب سایت ما وجود دارد، بهره ببرید. این بخش، با هدف سهولت داوطلبان آزمون آیلتس IELTS که قصد دارند به صورت خودخوان برای شرکت در آزمون آماده شوند؛ طراحی شده است. با مراجعه به این صفحه شما به ترجمه فارسی تمام ریدینگ های کتاب های کمبریج، بهره مند خواهید شد. 

The Official Cambridge Guide to IELTS

در میان تمام منابع آزمون آیلتس IELTS، هیچ کتابی مانند The Official Cambridge Guide to IELTS نیست! این کتاب، راهنمای قطعی و کامل آیلتس است که توسط سازمان برگزار کننده آزمون (Cambridge Assessment English) ارائه شده است. این کتاب، به دو قسمت تقسیم شده است. بخش اول، خود به چهار قسمت تقسیم شده که هر کدام بر روی یکی از بخش های آزمون آیلتس IELTS، تمرکز دارند: 

•    خواندن (Reading)
•    شنیدن (Listening)
•    نوشتن (Writing) 
•    صحبت کردن (Speaking) 

طراحی این کتاب به گونه ای است که دستورالعمل ها، نکات و بهترین رازهای موفقیت در آزمون را به خوانند منتقل کند. شما با مطالعه این کتاب، مهارت های خود را تقویت خواهید کرد و بهترین استراتژی ها برای افزایش نمره را خواهید آموخت. 
بخش دوم کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS متشکل از 10 آزمون واقعی آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال می باشد. اگر قصد دارید یک منبع کامل آزمون آیلتس IELTS تهیه کنید، The Official Cambridge Guide to IELTS برای شما مناسب است. این کتاب یکی از بهترین منابع آزمون آیلتس IELTS است که می توانید راهنمای شما برای موفقیت در آزمون باشد. همچنین، شما می توانید پیش از ثبت نام در آزمون، از این کتاب برای آماده سازی نهایی استفاده کنید. 

IELTS Advantage: Reading Skills

این کتاب برای زبان آموزانی که قصد دارند در بخش خواندن (Reading) آیلتس آکادمیک با نمره 6.5 – 7.5 یا حتی بالاتر بگیرند، مناسب است. در میان منابع آزمون آیلتس IELTS برای بخش خواندن، کمتر کتابی اینگونه با تمرکز بر روی توسعه واژگان و آموزش اصطلاحات، در مدت زمان کوتاهی مهارت های خواندن داوطلبان را تقویت می کند. اگر به تهیه منابع و کتاب های بخش های مختلف آزمون آیلتس IELTS علاقمند هستید و قصد دارید در بخش خواندن نمره بالایی اخذ کنید، این کتاب برای شما مناسب است. 
IELTS Advantage: Reading Skills ارائه کننده طیف وسیعی از استراتژی های کلیدی برای بخش خواندن و فهم راحت تر متون را به دانش آموزان می آموزد. برخی از این تکنیک ها عبارتند از: 

•    تکنیک های خلاصه سازی
•    اسکن کردن متن 
•    خواندن سریع 

استفاده از منابع آزمون آیلتس IELTS که بر روی مهارت های خاصی تمرکز کرده اند، یک راه خوب برای اخذ نمرات بالاتر از 6.0 در آزمون آیلتس است. 

 

منابع آزمون آیلتس

 

New Insight into IELTS

New Insight into IELTS ارائه کننده تمرینات جامعی برای آماده شدن شما در آزمون آیلتس IELTS است. این کتاب با ارزیابی دقیق متن و ارائه ی طیف گسترده ای از نمونه سوالات آزمون، اعتماد به نفس لازم برای شرکت در آزمون را در داوطلبان ایجاد می کنند. از همین رو، یکی از محبوب ترین منابع آزمون آیلتس IELTS نزد داوطلبان است. 
این کتاب شامل یک بخش مقدماتی در مورد آزمون و یک پاسخنامه جامع است. از همین رو، به همان اندازه ای که برای استفاده در کلاس مناسب است، در دسته منابع خودخوان آیلتس IELTS نیز قرار گرفته است. New Insight into IELTS برای داوطلبانی مناسب است که سطح فعلی آن ها در حدود نمره 6 است. علاوه بر این، این کتاب برای داوطلبان هر دو شکل از آزمون (آکادمیک و جنرال) مناسب است. 

Cambridge Grammar for IELTS

اگر از ما بپرسید که "بهترین منابع گرامر آیلتس IELTS چه کتاب هایی هستند؟"، بدون شک، کتاب Cambridge Grammar for IELTS در لیست ما خواهد بود. این کتاب، تمام گرامری که برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS نیاز دارید را به شما خواهد آموخت. علاوه بر این، به پیشرفت مهارت های گوش دادن (Listening) شما نیز کمک خواهد کرد. 
این کتاب، شامل طیف گسترده ای از نمونه سوالات آیلتس در بخش خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و گوش دادن (Listening) می باشد. این سوالات برای بهبود مهارت های شما در آیلتس آکادمیک و جنرال بسیار مفید خواهند بود. همچنین، این کتاب در بخش توضیح گرامر و دستور زبان انگلیسی بسیار خوب عمل کرده است و انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. 

Cambridge Vocabulary for IELTS

کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS در دو جلد منتشر شده است: 

•    Cambridge Vocabulary for IELTS
•    Cambridge Vocabulary for IELTS advanced

جلد دوم و پیشرفته تر کتاب، شامل واژگان مورد نیاز دانش آموزانی است که قصد دارند نمرات بالاتر از 6.5 را در آزمون آیلتس IELTS کسب کنند. مانند بسیاری دیگر از منابع آزمون آیلتس IELTS که توسط کمبریج منتشر شده اند، این کتاب نیز حاوی طیف گسترده ای از نمونه سوالات واقعی آیلتس IELTS است. در انتهای هر درس، یک سوال مربوط به بخش نوشتن (Writing) یا خواندن (Reading) وجود دارد. با این سوالات، شما می توانید لغات جدیدی که آموخته اید را به چالش بکشید. 
کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS و Cambridge Vocabulary for IELTS advanced با هدف کار کردن روی استراتژی های ساخت واژگان لازم برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS به خصوص در سطح پیشرفته، طراحی شده است. با مطالعه این کتاب، شما لغات لازم برای رسیدن به نمره 6.5 و بالاتر از آن را خواهید آموخت. علاوه بر این، این کتاب شامل نکاتی مفید برای پاسخ گویی هر چه بهتر به سوالات آزمون آیلتس IELTS می باشد. 


نظرات کاربران

گلنوش یوسفی

ازمون ماک