ده نکته برای تقویت نمره ی رایتینگ جی آر ای

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/10/29

رایتینگ جی آر ای GRE یکی از چالش برانگیزترین بخش های این آزمون برای داوطلبان می باشد. این بخش، اولین قسمتی است که در روز آزمون برای شما به نمایش در خواهد آمد. شما باید در یک بازه زمانی یک ساعته، دو مقاله بنویسید! جای تعجب نیست که بسیاری از داوطلبانی که در آزمون جی آر ای GRE ثبت نام کرده اند، این قسمت را پراسترس ترین بخش جی آر ای GRE می دانند.
شاید شما نیز از آن دسته دانشجویانی باشید که در مورد این بخش از آزمون، نگرانی های بسیاری دارند. شاید حتی این بخش به نظر شما ترسناک باشد! اما نگران نباشید. به کمک به موفقیت شما و اخذ نمره بالا در بخش نوشتاری جی آر ای GRE، در مقاله امروز 10 نکته و راهکار عالی به شما ارائه خواهیم کرد. ما را تا انتها همراهی کنید. 

10 نکته کلی برای موفقیت در بخش رایتینگ جی آر ای GRE

ما کار خود را با معرفی برخی از نکات کلی مربوط به بخش نوشتن تحلیلی (Analytical Writing) شروع می کنیم. این نکات، برای نوشتن هر دو مقاله برای شما مفید خواهند بود. 

برای تایپ مقاله های خود از POWERPREP آنلاین استفاده کنید

اگر در آزمون جی آر ای GRE مبتنی بر رایانه ثبت نام کرده اید، نوشتن مقاله را با استفاده از POWERPREP Online تمرین کنید. آزمون های یک و دو POWERPREP  دارای قابلیت پاسخگویی به مقاله هستند. پس از نوشتن بر اساس دستورالعمل های برنامه، شما می توانید از قابلیت های آن برای نوشتن مقالات اضافی نیست استفاده کنید. 
مشکلی نیست اگر به هر دلیلی نتوانستید POWERPREP را فعال کنید. شما همچنان می توانید مقالات خود را با یک پردازشگر کلمه دیگر مانند Word، OpenOffice یا Google Docs، تمرین کنید. با این حال، برای واقعی تر کردن تجربه خود، اطمینان حاصل کنید که در هنگام نوشتن مقاله خود، از به کار بردن هر یک از ابزارهای زیر خودداری می کنید: 

•    Shortcuts (از جمله  Cut، Paste، Select all و Undo)
•    بررسی املا (Spellcheck)
•    بررسی گرامر (Grammar Check)

به محدودیت زمانی دقت کنید

محدودیت زمان بزرگترین عاملی است که بخش رایتینگ جی آر ای GRE را به یک بخش دشوار تبدیل کرده است. بنابراین، شما باید خود را برای پاسخگویی به سوالات (در چنین شرایطی) آماده کنید. در صورتی که تحت شرایط واقع گرایانه تمرینات خود را جهت ندهید، در روز آزمون با مشکل مواجه خواهید شد. یکی از راه های عالی برای درک بهتر تاثیر محدودیت زمانی بر نتایج آزمون، شرکت در آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون ماک جی آر ای GRE می باشد.
اگر واقعا با زمان بندی پاسخگویی به سوالات بخش نوشتن تحلیلی جی آر ای GRE دست و پنجه نرم میکنید، توجه به محدودیت ها به شما کمک می کند. شما می توانید یک بازه 30 دقیقه ای را برای پاسخگویی به سوالات در نظر بگیرید. تا جایی که می توانید به نوشتن ادامه دهید. سپس، در جایی که زمان شما به پایان میرسد متن را علامت گذاری کنید و بعد نوشتن را تا پایان کار ادامه دهید. 
این کار به شما کمک می کند درک بهتری از کمبودهای خود پیدا کنید. در نتیجه برای شیوه ای بهتر برای پیشرفت خود برنامه ریزی خواهید کرد. این روش برای تمرین رایتینگ جی آر ای GRE به اندازه تمرینات بخش کلامی یا کمی مفید نیست. چرا که مقدار مشخصی برای نوشتن (یا محدوده پوشش متن) تعیین نشده است.
با این حال، علامت گذاری هنگام به پایان رسیدن زمان و ادامه دادن به نوشتن تا پایان کار، برای شما مفید است. پس به تمرین ادامه دهید. تا جایی که در نهایت، متن شما در چارچوب محدوده زمانی، نوشته شود. همچنین، شما با این کار به درک بهتری از تفاوت میان یک نوشته ایده آل و یک نوشته مناسب خواهید رسید. شاید شما ایده های بسیاری برای پاسخگویی به یک سوال در نظر داشته باشید. سوال این است که آیا پاسخ شما در 30 دقیقه نوشته خواهد شد؟ 
با این تمرینات، شما خواهید فهمید که ایده آل ترین پاسخ با توجه به محدودیت زمانی، چگونه پاسخی است. بنابراین، در هنگام حل کرد هر تمرین بخش نوشتاری جی آر ای GRE، پایبندی به محدودیت زمانی را فراموش نکنید. 

نمره مقالات خود را بر اساس مقیاس های رسمی تعیین کنید

با مقایسه مقاله های بخش رایتینگ جی آر ای GRE خود با استانداردهای تعیین شده توسط سازمان ETS، برای خود یک نمره تعیین کنید. شما باید در تعیین این نمره و تشخیص نقاط ضعف مقاله خود بی رحم باشید. بنابراین، در تعیین این نمره به خود آسان نگیرید؛ چرا که آزمون گیرندگان و کسانی که نمره شما را تعیین خواهند کرد نیز به شما آسان نخواهند گرفت!
نمونه مقالات بخش تحلیل نوشتاری GRE در هر سطح از نمره، یک نمونه عالی برای آشنایی با نحوه تعیین نمره می باشد. اگر همچنان در مورد نمره دقیق خود نگرانی هایی در سر دارید، بهتر است از یک فرد با تجربه در این مورد کمک بگیرید. 

پاسخ های خود را مقایسه کنید

برخی نمونه سوالات بخش رایتینگ جی آر ای GRE وجود دارند که همراه با پاسخ، ارائه شده اند. در طول دوران آمادگی برای آزمون جی آر ای GRE، بهتر است ابتدا موضوعاتی را برای نوشتن انتخاب کنید که ETS قبلا مقالات مربوط به آن ها را ارائه کرده است. در نتیجه، شما قادر خواهید بود پاسخ های خود را با پاسخ هایی که قبلا توسط آزمون گیرندگان ETS تایید شده اند، مقایسه کنید. 
درک درست موضوع مقاله، در ارائه یک پاسخ درست و کامل اهمیت بسیاری دارد. در واقع، این نکته در تعیین نمره نهایی شما نیز نقش پررنگی دارد چون که همان چیزی است که آزمون گیرندگان برای نمره دهی به پاسخ شما، به کار می گیرند. با این حال، گرفتن ایده های انتزاعی یک مقاله و ارزیابی چگونگی نوشتن خود دشوار است. بهترین کار برای ارزیابی یک پاسخ نوشتاری جی آر ای GRE مقایسه پاسخ خود با پاسخ افرادی است که قبلا در همان موضوع، عملکرد خوبی از خود نشان داده اند. 
در حال حاضر، وب سایت ETS،  یک نمونه سوال Issues task و یک نمونه سوال Argument task را به همراه نمونه پاسخ، به صورت رایگان در دسترس عموم قرار داده است. هر دو این نمونه سوالات در فصل 8 و 9 کتاب Official Guide to the GRE (نسخه دوم) نیز وجود دارند. 

تنها از منابع رسمی جی آر ای GRE استفاده کنید

328 راهنمای رسمی برای آزمون جی آر ای GRE منتشر شده است. با در نظر گرفتن این حجم از منابع رسمی، استفاده از منابع غیر رسمی آزمون GRE به هیچ وجه منطقی به نظر نمیرسد. 

نمونه های رایتینگ جی آر ای GRE را بررسی کنید

بدیهی است که شما نمی توانید تمام سوالاتی که ممکن است در آزمون جی آر ای GRE از شما پرسیده شود را بررسی کنید. انجام این کار عملا ممکن نیست. با این حال، شما می توانید به جای پاسخگویی به تک تک نمونه سوالات رایتینگ جی آر ای GRE، تا جایی که می توانید برای آن ها یک ساختار طراحی کنید. 
بهترین روش برای انجام این کار، بررسی ساختار دیگر پاسخ های تایید شده در بخش نوشتاری جی آر ای GRE است. بنابراین، شما دیگر نیازی به نوشتن کل مقاله و صرف زمان زیاد نخواهید داشت. انجام این تمرین، سرعت العمل شما در تصمیم گیری در مورد محتوای مقاله را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد. 
ساختاری که شما برای مقاله خود تعیین می کنید باید حداقل شامل سه مثال و چندین نکته برای توضیح نحوه پشتیبانی از ایده ها و نظراتی باشد که ارائه می کنید. شما باید در بیان مثال های خود نه تنها به بیان آن، بلکه به توضیح نحوه ارتباط مثال نامبرده با موضوع مقاله نیز توجه کنید. شما باید به شکلی منطقی اثبات کنید که چگونه این مثال از ایده شما حمایت می کند. همچنین، بهتر است با بیان چندین نکته، میزان اهمیت موضوع را تعیین کنید. سپس، با اشاره به برخی واقعیت ها، از طرح خود حمایت کنید. 

زمان خود را برای بررسی و ویرایش مقاله بگذارید

همانطور که در ابتدا ذکر کردیم، واژه پرداز جی آر ای GRE به هیچ گونه ابزار تصحیح خودکار غلط املائی، چک کردن گرامری و تصحیح خودکار مجهز نیست. به همین دلیل، احتمال بروز خطا در هنگام نوشتن مقالات رایتینگ جی آر ای GRE، بسیار زیاد است. شما نیز احتمالا مرتکب اشتباهاتی خواهید شد؛ به خصوص اگر با سرعت بالایی تایپ کنید. 
بروز چند اشتباه تایپی کوچک در رایتینگ جی آر ای GRE، چندان اهمیت ندارد. اما اگر مقاله شما مملو از اشتباهات املایی و دستوری باشد، درک آن دشوار خواهد بود. همین مسئله، تاثیر منفی بر روی نمره شما به جا خواهد گذاشت. به دو نمونه زیر دقت کنید: 

یک مثال با خطاهای زیاد: 

Genetics is not density. The argument that naure is paramount over nurture failes, to ake into acount, the eyr reel affects that environment can ahve on behavior.

یک مثال با خطاهای جزئی:

Genetics is not destiny. The argument that naure is paramount over nurture fails to take into account the very reel effects that environment can have on behavior.

در مثال دوم نیز چند خطا وجود دارد. بطور مثال Naure به جای Nature (طبیعت) یا Reel به جای Real (واقعی) نوشته شده است. با این وجود، معنای آن به شکل واضح تری منتقل شده است. اگر مقداری از وقت خود را برای خواندن مجدد متن و ویرایش کار کنار بگذارید، مطمئن باشید که مقاله ای با خطاهای زیاد (مانند مثال اول) نخواهید داشت.
ویرایش و بررسی تنها محدود به اشتباهات تایپی و گرامری نمی شود. علاوه بر این موارد، شما باید اطمینان حاصل کنید که ایده هایتان به شکل منظمی سازمان یافته اند. 

 

ده نکته برای تقویت نمره ی رایتینگ جی آر ای

 

شما به تمام نمره بخش رایتینگ جی آر ای GRE نیاز ندارید! 

شما به امتیاز کامل مقاله جی آر ای GRE نیازی ندارید! در واقع، نمره بخش نوشتن تحلیلی، بخش کوچکی از الزامات مربوط به پذیرش در اغلب دانشگاه ها و مدارس است. نمره 4.5 یا بالاتر برای پذیرش در اکثر رشته ها، مناسب است. بنابراین، نیازی به صرف انرژی زیاد برای اخذ نمراتی مانند 6 نیست. 
دلیل این امر این است که حتی اگر  نمره شما در دیگر بخش ها نیز در سطح متوسطی قرار داشته باشد، نمره بالای رایتینگ جی آر ای GRE تاثیر مثبت زیادی بر روی شانس پذیرش نخواهد داشت. بنابراین، بهتر است زمانی که موفق به کسب نمره 4.5 در آزمون آنلاین جی آر ای GRE یا آزمون ماک جی آر ای GRE شدید، بهتر است زمان خود را صرف تمرین دیگر بخش های آزمون کنید. 
نمرات کلامی و کمی به طور معمول وزن و ارزش بیشتری دارد. البته، بهتر است ابتدا الزامات مربوط به دانشگاه مقصد را بررسی کنید. توضیحات ارائه شده در این قسمت کلی هستند و در دانشگاه ها یا رشته های محدودی، ممکن است شرایط متفاوت باشد. 

در مصرف انرژی صرفه جویی کنید! 

سوالات بخش رایتینگ جی آر ای GRE اولین بخش آزمون هستند که برای شما نمایش داده می شود. در آغاز آزمون، شما انرژی لازم برای پاسخگویی به سوالات را در اختیار خواهید داشت. هر چند، همانطور که گفتیم این بخش برای بسیاری از داوطلبان چالش برانگیز است. از طرف دیگر، با گذراندن این بخش، آزمون به پایان نمی رسد. شما هنوز هم باید به سوالات مربوط به 4 الی 5 بخش دیگر (بسته به اینکه بخش آزمایشی دریافت میکنید یا نه) پاسخ دهید. 
همانطور که می بینید، شما نمی توانید شما انرژی خود را صرف نوشتن مقالات کنید. به عنوان بخشی از آمادگی برای آزمون جی آر ای GRE، شما باید بیاموزید که چگونه قدرت تمرکز خود را بالا ببرید و آن را حفظ کنید. بهترین راه برای انجام این کار، شرکت در آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون ماک جی آر ای GRE است. 
تنها با انجام مقداری تمرین در شرایط واقعی و شرکت در چند آزمون آنلاین جی آر ای GRE، شما می توانید بفهمید که در روز آزمون با چه مشکلاتی رو برو خواهید شد و به رفع آنها بپردازید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!