نمونه سوالات آزمون جی آر ای

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/09

نمونه سوالات آزمون GRE (جی آر ای) یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ابزارها برای آماده شدن برای آزمون جی آر ای GRE هستند. اما متاسفانه بسیاری از آزمون های عملی جی آر ای GRE در اینترنت، کیفیت بالایی ندارند. در صورتی که شما یک نمونه سوال جی آر ای GRE با کیفیت پایین را مطالعه کنید، در واقع وقت خود را با مطالعه مباحثی که در واقع به آنها نیازی ندارید؛ تلف کرده اید. از طرف دیگر، از مطالعه موارد که واقعا باید مطالعه کنید، باز خواهید ماند.
در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم برخی از بهترین تست های آزمایشی GRE رایگان را برای شما جمع آوری کرده ایم. علاوه بر ارائه این نمونه سوالات جی آر ای GRE و بیان نقاط قوت و ضعف هر کدام، توضیح می دهیم که چه چیزی یک آزمون عملی جی آر ای GRE را به یک آزمون عالی تبدیل می کند. علاوه بر این، نکاتی در مورد چگونگی استفاده از این تست های تمرینی در هنگام مطالعه برای آزمون جی آر ای GRE نیز ارائه خواهیم کرد. 

ویژگی های یک نمونه آزمون جی آر ای GRE خوب کدامند؟ 

پیش از بررسی بهترین تست های آزمایشی GRE، ابتدا باید ببینیم که ویژگی های یک آزمون آزمایشی ایده آل کدامند. در بستر اینترنت، تعداد زیادی از آزمون های رایگان جی آر ای GRE وجود دارد. برخی از این آزمون ها، کیفیت بسیار بالایی دارند و برخی به هیچ وجه برای استفاده مناسب نیستند. در این بخش، چهار ویژگی اصلی که نمونه سوالات آزمون GRE (جی آر ای) باید داشته باشند را معرفی می کنیم. 

سوالات با کیفیت بالا

مهم تر از هر چیز، آزمون رایگان جی آر ای GRE باید حاوی نمونه سوالات واقعی جی آر ای GRE باشد. به این معنا که، سوالات آن باید به استانداردهای سوالاتی که در روز آزمون از شما پرسیده می شوند، بسیار نزدیک باشند. بنابراین، در این سوالات باید از واژگان جی آر ای GRE استفاده شده باشد، مفاهیم مشابهی را ارزیابی کنند و از درجه سختی یکسانی برخوردار باشند. 
شاید برای شما جالب باشد که بدانید طراحی سوالات با کیفیت آزمون جی آر ای GRE به هیچ وجه آسان نیست. در بسیاری از آزمون های رایگان جی آر ای GRE، سوالاتی وجود دارد که به آنچه در روز آزمون مشاهده خواهید کرد؛ شباهتی ندارند. استفاده از این قبیل نمونه سوالات آزمون GRE (جی آر ای) شما را از مسیر اصلی موفقیت در آزمون جی آر ای GRE دور می کند. 
به همین دلیل است ک نمونه سوالات رسمی جی آر ای GRE عملا بهترین شکل از آزمون آزمایشی جی آر ای GRE هستند. این سوالات، توسط همان افرادی طراحی شده اند که سوالات واقعی جی آر ای GRE را طراحی می کنند. بنابراین، در کیفیت این سوالات هیچ شکی نیست. شما حتی می توانید با حل این سوالات در شرایطی مشابه با آزمون واقعی، با آنها مانند یک آزمون ماک جی آر ای GRE برخورد کنید. 

ساختار مشابه با آزمون واقعی جی آر ای GRE

یکی از ویژگی های مشترک بسیاری از آزمون های تمرینی جی آر ای GRE که کیفیت پایینی دارند این است که در واقع، آنها یک آزمون کامل نیستند! در عوض، آزمون های کوتاه با 10 یا 20 سوال هستند. البته، این سوالات نیز بسته به کیفیت می توانند یک ابزار مفید در آمادگی برای آزمون جی آر ای GRE باشند، اما نمی توانند جایگزین آزمون های کامل جی آر ای GRE شوند.
تمام مدت زمانی که شما برای پاسخگویی به کل سوالات آزمون جی آر ای GRE در اختیار خواهید داشت 3.5 ساعت است. شما باید نمونه سوالات کامل و واقعی جی آر ای GRE را حل کنید تا بفهمید پاسخگویی به تمام سوالات یک آزمون واقعی در این مدت مشخص، چه تاثیری روی شما خواهد گذاشت. البته، فراموش نکنید که شما باید این سوالات را در شرایطی مشابه با آزمون واقعی حل کنید. برای آشنایی بیشتر با ساختار این آزمون می توانید به این لینک مراجعه کنید. 
آزمون آزمایشی جی آر ای GRE باید یک فرمت مشابه با آزمون واقعی داشته باشد. این بدان معنا است که در این آزمون، تعداد پرسش ها، تعداد بخش ها و قوانین زمانبندی، باید با آزمون اصلی جی آر ای GRE برابر باشد. 
اولین بخش آزمون جی آر ای GRE همیشه بخش Analytical Writing می باشد. در این بخش، شما باید دو مقاله بنویسید و برای نوشتن هر کدام، 30 دقیقه در اختیار خواهید داشت. پنج بخش بعدی آزمون با ترتیب تصادفی نمایش داده می شوند و عبارتند از: 

•    دو بخش استدلال کلامی (Verbal Reasoning): در هر بخش 20 سوال وجود دارد. شما برای پاسخگویی به سوالات هر بخش، 30 دقیقه زمان در اختیار خواهید داشت.
•    دو بخش استدلال کمی (Quantitative Reasoning): هر بخش شامل 20 سوال می باشد و شما برای پاسخگویی به سوالات هر بخش، 30 دقیقه فرصت خواهید داشت. همانطور که میبینید، مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش بیشتر است. 
•    یک بخش آزمایشی (این بخش نمره ای ندارد): با این حال، از آنجایی که هیچ راهی برای تشخیص سوالات آزمایشی نیست، شما باید تمام سوالات را با نهایت دقت و توجه، پاسخ دهید. 
نمونه سوالات آزمون GRE باید در شرایطی مشابه با این قالب طراحی شده باشند. شما نیز باید این سوالات را با در نظر گرفتن محدودیت زمانی که در آزمون واقعی وجود دارد، حل کنید. 

وجود پاسخ های کامل 

تنها در اختیار داشتن نمونه سوالات آزمون GRE (جی آر ای) کافی نیست. این سوالات باید با پاسخ هایی کامل و دقیق نیز همراه باشند. در صورتی که پاسخ سوالات کوتاه و مختصر باشد (یا اصلا وجود نداشته باشد) شما قادر به درک درست اشتباهات خود نخواهید بود. 
بهترین پاسخ ها، پاسخ هایی هستند که به روشنی به شما توضیح دهند چگونه باید پاسخ صحیح را به دست آورید. علاوه بر این، باید به اشتباهات رایجی که داوطلبان آزمون جی آر ای GRE مرتکب می شوند را نیز مرور کنند. 

استفاده آسان

در آخر، استفاده از آزمون آزمایشی جی آر ای GRE باید آسان باشد. اگر یک آزمون آنلاین جی آر ای GRE دارای رابط کاربری پیچیده ای باشد و یا پیش از دسترسی به آزمون، به گذراندن مراحل زیادی احتیاج باشد، استفاده از آن راحت نخواهد بود. این امر، تمرکز داوطلبان را بر هم می زند و در نتیجه، آنها ممکن است نتوانند به خوبی مهارت های خود را نشان دهند. 
در حال حاضر، کل مدت زمان آزمون جی آر ای GRE نزدیک به چهار ساعت است. همین مدت، به اندازه کافی طولانی است. بهتر است که داوطلبان زمان و انرژی بیشتری را صرف گذراندن مراحلی نکنند که هیچ نیازی به وجودشان نیست. 

بهترین تست های رایگان GRE برای تمرین کردن

در ادامه، برخی از بهترین آزمون های آنلاین جی آر ای GRE و نمونه سوالات آزمون GRE را برای شما آورده ایم. علاوه بر ارائه یک توضیح کلی، نقاط مثبت و منفی هر کدام را نیز بیان کرده ایم. این آزمون ها، بر اساس کیفیتی که دارند، رتبه بندی شده اند. بنابراین، اولین آزمون، از بالاترین درجه کیفیت برخوردار است. با این حال، بهتر است بدانید که استفاده از دیگر آزمون ها نیز برای شما مفید خواهد بود. 

PowerPrep II

اگر مدت زمانی که در اختیار دارید محدود است و تنها می توانید یک یا دو تست GRE را تمرین کنید، باید به سراغ این گزینه بیایید. PowerPrep II یکی از بهترین نمونه سوالات آزمون GRE (جی آر ای) است. تمام کاری که شما باید انجام دهید است است که نرم افزار را دانلود کنید تا به دو آزمون آزمایشی جی آر ای GRE دسترسی کامل پیدا کنید. 
این تست ها، رسمی هستند. به این معنا که توسط آزمون گیرندگان واقعی جی آر ای GRE طراحی شده اند. همانطور که قبلا هم گفتیم، نمونه سوالات رسمی آزمون جی آر ای GRE بهتر منابع هستند چرا که توسط همان افرادی طراحی شده اند که سوالات آزمون اصلی شما را طراحی خواهند کرد. علاوه بر این، آنها عالی هستند چرا که می توانید مطمئن باشید قالب، محتوا، زمان و دشواری آن ها با آزمون اصلی برابر است. 

معایب:

•    هیچ نمره ای برای بخش نوشتار تحلیلی (Analytical Writing ) به شما ارائه نمی شود. 
•    اشکال اصلی این نمونه سوالات آزمون GRE (جی آر ای) این است که شامل توضیحات پاسخ نیستند. با این حال، هنوز هم یک منبع عالی هستند.

مزایا: 

•    از نظر سوالات طرح شده و شکل ظاهری برنامه، این نمونه سوالات آزمون GRE نزدیک ترین تجربه به آزمون واقعی را برای شما رقم خواهند زد. 
•    از نظر سوالات مطرح شده و شکل ظاهری رابط ، نزدیکترین تجربه ای که می توانید به GRE واقعی بدست آورید.
•    از آنجایی که این آزمون بخش بندی شده است، نمره نهایی شما یک نمره دقیق خواهد بود. 
•    رابط کاربری رایانه ای دقیقا همان چیزی است که در روز آزمون مشاهده خواهید کرد. بنابراین، شما با استفاده از این آزمون آنلاین جی آر ای GRE، می توانید با شکل ظاهری آزمون و نحوه پیمایش در آن نیز آماده شوید. 

ETS Paper Exams

همانطور که میدانید، سازمان برگزار کننده آزمون جی آر ای GRE، ETS است. این سازمان، نمونه سوالات آزمون های پیشین جی آر ای GRE را نیز منتشر می کند. بنابراین، مانند آزمون های Power Prep، این نمونه سوالات آزمون GRE (جی آر ای) نیز بسیار مشابه با GRE شما در روز آزمون هستند. در حال حاضر، دو آزمون پی دی اف GRE در دسترس است: 
2011 Practice Test
2012 Practice Test
بسیاری از این نمونه سوالات به آزمون های Power Prep شباهت دارند. بنابراین، توصیه می کنیم ابتدا آزمون های Power Prep را حل کنید و از این سوالات برای تمرین کردن سوالات جدید، استفاده کنید. 

مزایا: 

•    از آنجایی که این نمونه سوالات رسمی هستند، به آزمون واقعی GRE شباهت بسیاری دارند. 

معایب: 

•    با آزمون های Power Prep همپوشانی بسیاری دارند. 
•    این آزمون ها کاغذی هستند (در قالب PDF دانلود می شوند). بنابراین با حل کردن آنها یک تجربه مبتنی بر کامپیوتر (مانند آزمون واقعی) به دست نمی آورید. 
•    پاسخ ها دارای توضیح نیستند و تنها یک کلید پاسخ وجود دارد. 

Manhattan Prep Free GRE Practice Test

آزمون GRE رایگان Manhattan Prep یکی از بهترین نمونه سوالات آزمون GRE غیر رسمی می باشد. برای دسترسی به این آزمون ها، شما ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. انجام این کار برای شما هزینه ای ندارد. این سوالات به عنوان یک منبع غیر رسمی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. قالب آزمون نیز بسیار شبیه به آن چیزی است که در روز آزمون خواهید دید. 
علاوه بر این، این آزمون ها دارای پاسخ های بسیار کاملی برای سوالات هستند. بنابراین، اگر به دنبال حل کردن نمونه سوالاتی هستید که شما را با اشتباهاتتان آشنا کنند، این سوالات یک منبع عالی هستند. 

مزایا: 

•    سوالات بسیار شبیه به سوالات واقعی GRE هستند.
•    آزمون تطبیقی مقطعی است.
•    کلید پاسخ با توضیحات کامل به داوطلب ارائه می شود. 
•    رابط کاربری رایانه مشابه آزمون واقعی GRE است. 
•    فرمت آزمون مشابه با آزمون واقعی GRE است. 

معایب: 

•    برای دسترسی به آزمون باید یک حساب کاربری Manhattan Prep ایجاد کنید.
•    برخی از این نمونه سوالات آزمون GRE کمی دشوار تر از آنچه هستند که در آزمون واقعی GRE مشاهده خواهید کرد. با این حال، با حل کردن آن ها ممکن است احساس کنید که در سطح پایین تری نسبت به آنچه واقعا هستید؛ قرار دارید. 

Kaplan Free GRE Practice Test

Kaplan نیز ارائه کننده یکی دیگر از نمونه سوالات آنلاین آزمون GRE است. این آزمون، مشابه با آزمون Manhattan Prep است. اگر قصد دارید تمرینات بیشتری برای آشنایی با قالب و انواع سوالات آزمون جی آر ای GRE داشته باشید، این منبع برای شما مناسب است. با این حال، توضیحات مربوط به پاسخ ها به اندازه منهتن Prep مفصل نیستند. 

مزایا: 

•    فرمت مشابه GRE واقعی.
•    رابط کاربری رایانه بسیار نزدیک به آنچه است که در روز آزمون مشاهده خواهید کرد.
•    پس از پایان آزمون، شما یک تجزیه و تحلیل دریافت خواهید کرد که به شما نشان می دهد در کدام بخش ها عملکرد خوبی داشته اید و در کدام بخش ها جای پیشرفت دارید.

معایب:

•    برخی از سوالات کاملا متفاوت با آنچه است که در GRE واقعی مشاهده خواهید کرد (هم از نظر نحوه بیان سوالات و هم نوع مهارتی که ارزیابی می شود).  البته، بیشتر سوالات به خوبی منعکس کننده سوالات جی آر ای GRE هستند.
•    توضیحات پاسخ چندان کامل نیستند.

 

نمونه سوالات آزمون جی آر ای

نحوه استفاده از نمونه سوالات آزمون GRE (جی آر ای)

حال شما با برخی از بهترین آزمون های آزمایشی رایگان جی آر ای GRE آشنا شده اید. اما چگونه می توان از این سوالات به بهترین شکل ممکن استفاده کرد؟ برای استفاده بهتر از نمونه سوالات جی آر ای GRE خود، سه نکته زیر را دنبال کنید: 

آزمون های آزمایشی جی آر ای GRE را در طول دوران مطالعه خود انجام دهید

شما باید حداقل دو آزمون کامل جی آر ای GRE را انجام دهید. اگر وقت کافی دارید، حل کردن سه یا چهار آزمون نیز توصیه می شود. بهتر است که در ابتدای مطالعه خود یک آزمون آزمایشی انجام دهید تا بتوانید در مورد میزان پیشرفت خود و زمینه هایی که باید مطالعات خود را بیشتر کنید، مطلع شوید. در پایان نیز، یک آزمون آزمایشی دیگر انجام دهید تا یک تصویر مناسب از نمره تقریبی خود به دست آورید. اینگونه، شما میفهمید که در یک آزمون جی آر ای GRE واقعی، چگونه عملکردی خواهید داشت.
اگر وقت کافی برای حل کرد دیگر نمونه سوالات آزمون GRE نیز دارید، بهتر است در دیگر تست های آزمایشی نیز شرکت کنید. در طول دوران آمادگی برای آزمون، به طور منظم در این آزمون ها شرکت کنید تا به طور منظم از وضعیت خود مطلع شوید. ما توصیه می کنیم که یک آزمون Power Prep را در ابتدا و یکی دیگر را در انتهای دوران مطالعه خود حل کنید. آزمون Power Prep در مقایسه با دیگر آزمون ها، دقیق تر است. در اواسط دوران مطالعه خود می توانید از سوالات غیر رسمی استفاده کنید. 

آزمون را با زمان بندی صحیح و در یک جلسه انجام دهید

بسیاری از این تست های رایگان GRE به شما این امکان را می دهند که آزمون را با زمانبندی دقیق و یا بدون محدودیت زمانی، انجام دهید. شما همیشه باید نمونه سوالات آزمون GRE (جی آر ای) را به صورت زمانبندی شده و در یک جلسه، مانند آزمون واقعی؛ حل کنید. این امر به شما کمک می کند تا با گذراندن یک آزمون طولانی با شرایط زمانی مشابه آزمون واقعی، خود را برای GRE آماده کنید. 
اگر بین بخش ها فاصله طولانی باشد یا وقت بیشتری برای حل مسائل آزمون برای خود در نظر بگیرید، نمره نهایی شما به خوبی منعکس کننده سطح عملکرد شما در GRE واقعی نخواهد بود. در نتیجه، شما آمادگی لازم برای شرکت در یک آزمون واقعی و مدیریت زمان را کسب نخواهید کرد. بنابراین، بهتر است همیشه از گزینه زمانبندی شده استفاده کنید و در هنگام حل کردن آزمون به آن پایبند باشید. 

اشتباهات خود را مرور کنید

کار شما با حل کردن نمونه سوالات آزمون GRE (جی آر ای) به پایان نمی رسد. با انجام هر آزمون آزمایشی جی آر ای GRE شما باید تمام پاسخ های اشتباه خود را مرور کنید تا آنها را بهتر درک کنید. انجام این کار می توانید خسته کننده و وقت گیر باشد. اما، بهترین راه برای بهبود نمره آزمون جی آر ای GRE شما است. در غیر اینصورت، شما مرتباً مرتکب همان اشتباهات خواهید شد؛ زیرا از آنها درس نمیگیرید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!