تکنیک ها و تمرین های تقویت کوانت جی آر ای

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/16

بخش کوانت جی آر ای GRE Quantitative همانطور که از نامش پیداست، بخشی است که بر روی ارزیابی مهارت های ریاضیاتی تمرکز دارد. در این بخش از آزمون جی آر ای GRE، مفاهیم زیر ارزیابی می شوند: 

•    مهارت های اساسی ریاضی
•    درک مفاهیم ابتدایی ریاضی
•    توانایی استدلال کمی و مدل سازی و حل مسائل با روش های کمی

ما قبلا تکنیک ها و تمرین های تقویت وربال Verbal و درک مطلب جی آر ای GRE را به شما ارائه کرده ایم. در مقاله ای که امروز به شما ارائه می کنیم شما را با برخی از بهترین تکنیک های تقویت نمره کوانت آزمون جی آر ای GRE آشنا خواهیم کرد. 
برخی از سوالات بخش کوانت آزمون جی آر ای به صورت استدلال کمی طراحی شده است. بخش بزرگی از سوالات، مسائل مربوط به "مسائل کلمات" هستند که باید به صورت ریاضی ترجمه و مدلسازی شوند. در بخش کوانت Quantitative  آزمون جی آر ای GRE، مهارت ها، مفاهیم و توانایی های شما در چهار حوزه محتوایی زیر ارزیابی خواهند شد: 

مباحث حسابي

 شامل ويژگيها و انواع عدد صحيح، از جمله تقسيم بندي، فاكتورسازي، اعداد اول، باقيمانده و اعداد صحيح است. عملیات حسابی، نمادها و ریشه ها و مفاهیمی مانند برآورد، درصد، نسبت، نرخ، مقدار مطلق، خط اعداد، نمایش اعشاری و توالی اعداد در این قسمت پرسیده می شوند.

مباحث جبر 

مانند فاکتور گذاری و ساده سازی عبارات جبری، روابط، توابع، معادلات و نابرابری ها. حل معادلات خطی و درجه دوم و نابرابری ها حل معادلات و هندسه مختصات شامل نمودار توابع، معادلات و نابرابری ها، رهگیری ها و شیب های خطوط.

مباحث هندسه 

شامل خطوط موازی و عمود، دایره ها، مثلث ها - شامل مثلث متساوی الاضلاع ، متساوی الاضلاع و 30 درجه -60 درجه -90 درجه سانتی گراد - چهار ضلعی ها، چند ضلعی های دیگر، ارقام متجانس و مشابه، ارقام سه بعدی، مساحت، محیط، حجم، فیثاغورث قضیه و اندازه گیری زاویه بر حسب درجه. 

مباحث تجزیه و تحلیل داده ها 

شامل آمار توصیفی اساسی مانند میانگین، متوسط، حالت، دامنه، انحراف معیار، دامنه بین چهارگشتی و صدک ها. تفسیر داده ها در جداول و نمودارها، مانند نمودارهای خطی، نمودارهای میله ای، نمودار دایره ای، نمودارهای جعبه ای، نمودارهای پراکنده و توزیع فرکانس؛ احتمال ابتدایی ، مانند احتمال وقایع مرکب و رویدادهای مستقل؛ احتمال شرطی متغیرهای تصادفی و توزیع های احتمال از جمله توزیع های نرمال؛ روش های شمارش مانند ترکیبات، جایگشت ها و نمودارهای ون. این مباحث به طور معمول در دوره های جبر دبیرستان یا دروس آماری مقدماتی تدریس می شوند. لازم به ذکر است که آمار استنباطی مورد ارزیابی و پرسش قرار نمی گیرد.

تعداد و قالب سوالات بخش کوانت آزمون جی آر ای GRE

از نظر قالب و تعداد سوالات، بخش کوانت جی آر ای GRE از دو قسمت تشکیل شده است. هر بخش، متشکل از 20 سوال است و برای پاسخگویی به سوالات هر کدام از این بخش ها، 35 دقیقه در اختیار خواهید داشت. بنابراین، به طور میانگین، شما برای پاسخگویی به هر سوال 1:45 دقیقه زمان دارید. 
در هر یک از این قسمت ها، شما ممکن است با چنین سوالاتی رو به رو شوید. علاوه بر معرفی نوع سوالات، تعداد رایجی هر یک از انواع سوالات که در آزمون جی آر ای GRE استفاده می شود را نیز بیان کرده ایم: 

8 الی 9 سوال مربوط به مقایسه کمی: در این شکل از سوالات آزمون جی آر ای GRE، به شما دو مقدار داده میشود و شما باید از میان آنها، یکی را انتخاب کنید. 
8 الی 9 سوال مربوط به حل مسئله: این سوالات شامل مسائل کلامی، معادلات یا سوالات هندسه می باشد. سوالات حل مسئله معمولا در قالب سوالات چند گزینه ای یا ورود اعداد (پاسخ آزاد) طراحی می شوند. 
3 الی 4 سوال تفسیر داده ها: در این سوالات کوانت جی آر ای GRE، شما باید اطلاعات داده شده در یک نمودار یا جدول را تفسیر کنید. سوالات مربوط به تفسیر داده ها نیز در قالب سوالات چند گزینه ای یا ورود اعداد طراحی می شوند.
همانطور که احتمالا متوجه شده اید، سوالات بخش کوانت جی آر ای GRE در چهار قالب مختلف طراحی می شوند: 
•    سوالات مربوط به مقایسه کمی تمام به شکل سوالات چهار گزینه ای (یا چند گزینه ای) ارائه می شوند. در این سوالات از شما خواسته می شود روابط بین مقادیر را تعیین کنید. 
•    سوالات ساده چند گزینه ای که بیش از 4 گزینه را در اختیار شما قرار می دهند (معمولا 5 گزینه).
•    سوالات چند گزینه ای با چند پاسخ صحیح: در این سوالات شما باید تمام پاسخ های درست را از میان گزینه ایی که به شما ارائه شده است، انتخاب کنید. لازم به ذکر است که تعداد گزینه هایی که در سوال مطرح می شوند از 3 تا 8 متغیر می باشد. 
•    سوالات مربوط به ورود اعداد: در این نوع سوالات، شما باید پاسخ خود را در جای خالی وارد کنید. این سوالات، در واقع همان سوالات با پاسخ آزاد هستند. به این معنا که شما هیچ گزینه ای برای انتخاب کردن نخواهید داشت. 

تکنیک ها و تمرین های تقویت کوانت Quantitative جی آر ای GRE

حال نوبت به آشنایی با تکنیک ها و تمرین های تقویت کوانت جی آر ای GRE می باشد. ما برای هر شکل از سوالات آزمون جی آر ای GRE، یک تکنیک خاص به شما آموزش می دهیم. با استفاده و تمرین کردن این تکنیک ها، شما مهارت های خود برای موفقیت در آزمون اصلی را تقویت خواهید کرد.
 پیشنهاد می کنیم که برای ارزیابی میزان پیشرفت و نقاط قوت و ضعف خود، شرکت در آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون ماک جی آر ای GRE را فراموش نکنید. علاوه بر این دو آزمون، امکان شرکت در آزمون آنلاین جی آر ای GRE نیز برای شما وجود دارد. 

نکاتی برای پاسخگویی به سوالات مقایسه کمی: 

ابتدا به این نمونه سوال بخش کوانت جی آر ای GRE توجه کنید: 

 

“Lionel is younger than Maria.

Quantity A

Quantity B

Twice Lionel’s age

Maria’s age

 

1.    Quantity A is greater.
2.    Quantity B is greater.
3.    The two quantities are equal.
4.    The relationship cannot be determined from the information given.”

لازم به ذکر است که دستورالعمل های مربوط به پاسخگویی به هر یک از اشکال سوالات جی آر ای GRE در وب سایت ETS آورده شده است. همانطور که میدانید، ETS سازمان برگزار کننده آزمون جی آر ای می باشد. پاسخگویی به سوالات این بخش بسیار ساده است. تنها کافی است که چند نکته کوتاه را به خاطر بسپارید: 
گزینه های پاسخ را به خاطر بسپارید: چهار گزینه پاسخ برای تمام سوالات مربوط به بخش مقایسه کمی، یکسان هستند. بنابراین، آشنایی با آنها (و حتی حفظ کردن آنها) سرعت شما در پاسخگویی به سوالات کوانت جی آر ای GRE را بالا می برد. بنابراین، بدون خواندن گزینه A، خواهید دانست که این گزینه به این معناست که "مقدار A بیشتر است"؛ انتخاب B یعنی "مقدار B بیشتر است"  و ... . این کار باعث صرفه جویی در زمان می شود. ما معنی هر چهار گزینه را برای شما آورده ایم: 

•    Quantity A is greater (مقدار A بزرگتر است) 
•    Quantity B is greater (مقدار B بزرگتر است)
•    The two quantities are equal (دو مقدار با یکدیگر برابر هستند)
•    The relationship cannot be determined from the information given (امکان تعیین رابطه میان اعداد از طریق اطلاعات داده شده وجود ندارد)

مقایسه را ساده کنید: بسیاری از سوالات قسمت مقایسه کمی در بخش کوانت جی آر ای GRE، شامل عبارات جبری هستند. در این صورت، بهتر است با تکنیک هایی مانند فاکتورگیری، عبارات را تا حد امکان ساده کنید. به طور معمول، ساده سازی یا تعیین پاسخ را ساده تر می کند و یا ارتباط میان اعداد را واضح تر می کند. بنابراین، شما ایده بهتری از پاسخ بدست می آورید. 
اگر هیچ متغیری در سوال و اعداد وجود نداشته باشد، شما هرگز نباید گزینه D را انتخاب کنید. این گزینه بیان می کند که "نمی توان جواب را با توجه به اطلاعات داده شده تعیین کرد"؛ این در حالی است که در سوال هیچ متغیری وجود ندارد! حتی اگر کاملا مطمئن نیستید که پاسخ درست کدام گزینه است، شما نباید گزینه D را انتخاب کنید. چرا که عدم وجود متغیر نشان می دهد که مقادیر قابل مقایسه هستند. 

نکاتی برای پاسخگویی به سوالات 5 گزینه ای: 

در این نوع سوالات بخش کوانت جی آر ای GRE، شما باید یک پاسخ واحد را از میان 5 گزینه انتخاب کنید. به نمونه سوال زیر توجه کنید: 
 

تکنیک ها و تمرین های تقویت کوانت جی آر ای

“The figure above shows the graph of the function f, defined by f(x) = |2x| + 4 for all numbers x. For which of the following functions g, defined for all numbers x, does the graph of g intersect the graph of f?”
1.    g(x) = x – 2
2.    g(x) = x + 3
3.    g(x) = 2x – 2
4.    g(x) = 2x + 3
5.    g(x) = 3x – 2

در ادامه، چند نکته برای پاسخگویی به سوالات پنج گزینه ای بخش کوانت جی آر ای GRE Quantitative را به شما ارائه کرده ایم: 
تنها به سوالی که پرسیده می شود پاسخ دهید!: این ممکن است بدیهی به نظر برسد؛ اما شما باید تنها به سوالی که از شما پرسیده می شود پاسخ دهید. برای انجام این کار، لازم است که سوال را به خوبی درک کنید. به کلماتی مانند "Not" و "Except" که در متن سوال می آیند، دقت کنید. این کار به شما کمک می کند تا از اشتباهاتی که تنها ناشی از سهل انگاری هستند، جلوگیری کنید. 
طراحان سوال این مسئله را پیش بینی می کنند که شما ممکن است سوالات را اشتباه بخوانید. بنابراین، نکاتی ظریفی را در سوال جای می دهند.
به دنبال میانبرها باشید: در هنگام پاسخ دادن به سوالات بخش کوانت جی آر ای GRE Quantitative، هر زمان که می توانید از محاسبات سنگین و زمان بر اجتناب کنید. البته، پیشنهاد می کنیم که این کار را پیش از آزمون اصلی تمرین کنید و نتایج پیشرفت خود را با شرکت در آزمون ماک جی آر ای GRE و آزمون آنلاین جی آر ای GRE، ردیابی کنید. به کارگیری تکنیک هایی مانند ساده سازی و برآورد، کار شما را ساده خواهند کرد. 
پاسخ ها را وارد کنید: اگر واقع نمی دانید چگونه باید یک سوال چند گزینه ای که یک مقدار را از شما میخواهد، حل کنید، از تکنیک جایگذاری استفاده کنید. برای انجام این کار، شما باید گزینه ها را به ترتیب جایگذاری و محاسبه کنید. بهتر است اینکار را با گزینه ای شروع کنید که به نظر منطقی ترین پاسخ ممکن است. با این کار، در زمان هم صرفه جویی می کنید. البته، بکارگیری این تکنیک تا حدی ناکارآمد است! 

 

تکنیک ها و تمرین های تقویت کوانت جی آر ای

 

نکاتی برای پاسخگویی به سوالات چند گزینه ای با چند پاسخ صحیح

شما باید با توجه به سوال، تمام پاسخ های درست را علامت بزنید. اگر تعداد پاسخ های درست در سوال مشخص نشده بود، شما باید خودتان آنها را تعیین کنید. بسته به سوال، پاسخ صحیح می تواند تنها یک گزینه و یا حتی تمام گزینه ها باشد. لازم به ذکر است، در صورتی که حتی یک گزینه اشتباه انتخاب کنید و یا تمام پاسخ های درست را انتخاب نکنید، نمره ای دریافت نخواهید کرد. 
به این نمونه سوال بخش کوانت جی آر ای GRE Quantitative دقت کنید: 

“Each employee of a certain company is in either Department X or Department Y, and there are more than twice as many employees in Department X as in Department Y. The average (arithmetic mean) salary is $25,000 for the employees in Department X and $35,000 for the employees in Department Y. Which of the following amounts could be the average salary for all of the employees of the company? Indicate all such amounts.”
1.    $26,000
2.    $28,000
3.    $29,000
4.    $30,000
5.    $31,000
6.    $32,000
7.    $34,000

در ادامه، چند نکته برای پاسخگویی به این شکل از سوالات بخش کوانت آزمون جی آر ای GRE Quantitative را به شما ارائه کرده ایم: 

برآورد: سوالات چند گزینه ای با چند پاسخ اغلب فرصت های خوبی برای تخمین منطقی پاسخ، در اختیار شما قرار می دهند. به طور مثال، هنگام که به انتخاب تمام اعدادی که دارای معیارهای خاصی هستند نیاز دارید، معمولا می توانید تعدادی از گزینه ها را بر اساس برآورد اولیه، حذف کنید. انجام این کار در سوال بالاتر نیز ممکن است.
از آنجایی که می دانیم تعداد کارمندان در بخش X بیشتر از گروه Y است، میدانستیم که متوسط حقوق و دستمزد شرکت باید به میانگین دستمزد گروه X نزدیک تر باشد. بنابراین، تمام گزینه هایی که به میانگین حقوق گروه X نزدیک نیستند را حذف می کنیم. 
تعداد درست جواب ها را انتخاب کنید: تمام سوالات چند گزینه ای در بخش کوانت جی آر ای GRE Quantitative، دقیقا پارامترهای یکسانی ندارند. برخی از سوالات آزمون، از شما میخواهند تمام گزینه هایی که دارای معیارهای خاصی هستند را انتخاب کنید؛ در حالی که برخی دیگر از شما می خواهند تنها دو یا سه گزینه را به عنوان پاسخ درست تعیین کنید. 
به عنوان مثال، برخی از سوالات بخش کوانت جی آر ای GRE Quantitative از شما میخواهند دو پاسخی را انتخاب کنید که در مجموع، نتجه ای بزرگتر از مقدار مشخصی داشته باشند. شما باید مطمئن شوید که دستورالعمل ها و نکات بیان شده در سوال را به خوبی درک کرده اید. 

نکاتی برای پاسخگویی به سوالات ورود اعداد

در این شکل از سوالات بخش کوانت جی آر ای GRE Quantitative، توجه به دستورالعمل ها اهمیت بسیار زیادی دارد. پس از آنها غافل نشوید. شما می توانید برای مشاهده بایدها و نبایدهای پاسخگویی به این قبیل سوالات، به صفحه مربوط به دستورالعمل پاسخگویی به سوالات ورود اعداد در سایت ETS مراجعه کنید. 
به این نمونه سوال توجه کنید: 

 

“Results of a used-car auction:

 

Small Cars

Large Cars

Number of cars offered

32

23

Number of cars sold

16

20

Projected sales total for cars offered (in thousands)

$70

$150

Actual sales total (in thousands)

$41

$120

 

For the large cars sold at an auction that is summarized in the table above, what was the average sale price per car?”

در ادامه، چند نکته برای پاسخگویی به سوالات ورود اعداد در بخش کوانت آزمون جی آر ای GRE Quantitative را آورده ایم:
اطمینان حاصل کنید که پاسخ را در قالب صحیح نوشته اید: به طور معمول، سوالاتی که به شکل ورود اعداد طراحی می شوند، پاسخ را در قالبی کاملا خاص درخواست می کنند. به عنوان مثال، ممکن است از شما بخواهند پاسخ را به صورت کسر (یا حتی گرد کردن به دو رقم اعشاری) بنویسید. برای اخذ نمره، شما باید مطمئن شوید که در چارچوب تعیین شده، پاسخ می دهید. توجه داشته باشید که حتی اگر پاسخ شما درست باشد، اما با توجه به قالب، نوشته نشده باشد، شما نمره را از دست خواهید داد. 
هنگام انتقال پاسخ ها از ماشین حساب، مراقب باشید!: همانطور که گفتیم، در بخش کوانت جی آر ای GRE Quantitative، ارائه یک پاسخ صحیح کافی نیست. شما باید این پاسخ را در شکل و قالبی که درخواست می شود، ارائه کنید. در هنگام انتقال پاسخ از ماشین حساب خود، باید مطمئن شوید که قالب پاسخ، درست است. گاهی لازم است که خودتان پاسخ را گرد کنید. بدیهی است که با کپی کردن پاسخ، شما قادر به انجام اینکار نخواهید بود.  
به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به جای کپی کردن پاسخ از ماشین حساب، آن را تایپ کنید. 
در مقاله ای که امروز ارائه کردیم، شما را با محتوای بخش کوانت جی آر ای GRE Quantitative، انواع سوالاتی که پرسیده می شود و تکنیک های پاسخگویی به این سوالات، آشنا کردیم. علاوه بر این، برای هر شکل از سوالات، یک نمونه نیز در اختیار شما قرار دادیم. پیشنهاد میکنیم پس از تمرین این تکنیک ها، برای ارزیابی میزان پیشرفت خود و آشنایی با سوالات و دستورالعمل های آزمون جی آر ای GRE، در آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون ماک جی آر ای GRE، شرکت کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!