نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای : بررسی یک نمونه رایتینگ با نمره کامل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/26

نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای (gre) بر اساس معیارهای استانداردی است که با بررسی نمونه‌های مختلفی از رایتینگ هایی که در این آزمون آنلاین نمره کامل گرفته اند می توانید تا حدودی با آنها آشنا شوید و خودتان را برای گرفتن نمره کامل در بخش رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای (gre) آماده کنید.
در ادامه این مقاله، به تحلیل و بررسی یک نمونه از رایتینگ های جی آر ای (gre) که نمره کامل یعنی ۶ را دریافت کرده می پردازیم. این تحلیل و بررسی به شما کمک می‌کند که با نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای آشنا شده و استانداردهای رعایت شده در این متن را برای نوشتن رایتینگ خودتان به کار ببرید.
 با رعایت کردن معیارهای مورد نظر برای گرفتن نمره کامل رایتینگ جی آر ای (gre) پس از آشنا شدن با نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای، می توانید این بخش را با موفقیت پشت سر بگذارید.
همانطور که در راهنمای قبل در خصوص گرفتن نمره کامل در رایتینگ جی آر ای (gre) اشاره کردیم، مهمترین نکته ای که در نوشتن رایتینگ خود باید در نظر بگیرید، رعایت دستورالعملی است که در سوال مطرح شده است.
بنابراین، پیش از بررسی متنی که نمره کامل آزمون رایتینگ جی آر ای را گرفته بهتر است سوال مربوطه را با هم بررسی کنیم:

As people rely more and more on technology to solve problems, the ability of humans to think for themselves will surely deteriorate.

هرچقدر مردم برای حل مشکلات خود به تکنولوژی بیشتر وابسته می شوند، توانایی انسان ها برای اینکه خودشان فکر کنند تنزل می یابد.

Discuss the extent to which you agree or disagree e with the statement and explain your reasoning for the position you take. In developing and supporting your position, you should consider ways in which the statement might or might not hold true and explain how these considerations shape your position.

در مورد این که با این نظر موافق یا مخالف هستید اظهار نظر کنید و در مورد موضعی که اتخاذ کرده‌اید، توضیح بدهید برای توسعه و حمایت از این موضع باید مثال هایی بزنید که نظر مطرح شده در سوال ممکن است صحیح نباشد و توضیح بدهید که چطور این مثال ها می تواند موضع شما را مشخص کند.

متن کامل رایتینگ نوشته شده در پاسخ به این سوال که نمره کامل شش را نیز دریافت کرده می توانید در لینک زیر بخوانید:

متن رایتینگ با نمره کامل Gre

در این متن، داوطلب نسبت به نظر ارائه شده موضع مخالف گرفته و بیان کرده که بیشتر از اینکه تکنولوژی موجب شود انسان ها تفکر محدود تری داشته باشند، موجب شده انسان ها بتوانند خلاقیت خودشان را برای داشتن زندگی بهتر در زمینه های مختلف مثل ساخت دارو، سفر به فضا و غیره به کار ببرند.
با توجه به این موضع‌گیری، داوطلب چهار معیار زیر را در متن خود را رعایت کرده که توانسته نمره کامل شش را از بخش رایتینگ جی آر ای (gre) دریافت کند:

معیار اول:
داوطلب نقطه نظر و موضع گیری خود را به وضوح مشخص کرده و در کل متن به آن پایبند مانده است

در این نمونه رایتینگ با توجه به نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای، داوطلب توانسته تمام مواردی که برای مخالفت با مسئله مطرح شده مورد نیاز است را بیان کند. اتخاذ موضع مخالف با مسئله مطرح شده با یک سری مثال های منطقی و استدلال های ساختار بندی شده حمایت شده تا داوطلب بتواند خواننده را قانع کند که چرا موضع مخالف را اتخاذ کرده است.
با نوشتن جمله “technology has revolutionized the world” در پاراگراف اول، داوطلب، خواننده را به این سمت کشانده که لزوماً تکنولوژی موجب نمی شود که تفکر و خلاقیت انسان ها دچار تنزل شود و این را در پاراگراف سوم به طور کامل باز کرده است.
در پاراگراف های بعدی نیز نویسنده عقیده و نظر خود را به وضوح با بیان مثال‌هایی بیان کرده است که یکی از معیارهای مهم در نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای است.
در این زمینه، او توانسته در شروع هر پاراگراف به عنوان مثال با جملات “technology frees the human imagination” در پاراگراف چهارم و “By increasing our reliance on technology, impossible goals can now be achieved” در پاراگراف پنجم مجدداً یادآوری کند که با نظر ارائه شده در سوال مخالف است.
حتی در پاراگراف آخر که داوطلب جمع بندی کاملی از نقطه نظرات خود ارائه داده، با یک جمله کوتاه و کامل به طور کاملا منطقی نتیجه‌گیری خود را به وضوح بیان کرده است:

“There is no need to retreat to a Luddite attitude to new things, but rather embrace a hopeful posture to the possibilities that technology provides for new avenues of human imagination.”

معیار دوم: 
داوطلب در حمایت از موضعی که اتخاذ کرده مثال ها و استدلال های کاملی را ارائه داده است

همانطور که پیش از این مطرح کردیم یکی از مهمترین معیارها در نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای این است که شما باید بتوانید مثال های کاملا مرتبط با موضوع و در حمایت از عقیده و نظر خود را ارائه بدهید. مثال های شما باید بتواند به طور کامل نشان دهد که اشراف کاملی به موضوع دارید و توانسته‌اید با استدلال‌های منطقی، موضوع اتخاذ شده توسط خودتان را حمایت کنید.
به عنوان مثال بخشی از رایتینگ نوشته شده توسط این داوطلب که نمره کامل رایتینگ جی آر ای (gre)  را گرفته با هم بررسی می کنیم:

“The car, computer and phone all release additional time for people to live more efficiently. This efficiency does not preclude the need for humans to think for themselves. In fact, technology frees humanity to not only tackle new problems, but may itself create new issues that did not exist without technology. For example, the proliferation of automobiles has introduced a need for fuel conservation on a global scale. With increasing energy demands from emerging markets, global warming becomes a concern inconceivable to the horse-and-buggy generation.”

 در این بخش از متن داوطلب ۳ هدف زیر را دنبال کرده است که در نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای موثر است:

1-     مثالی را برای حمایت از نقطه نظر مطرح شده توسط خودش بیان کرده است. به این ترتیب که از نظر او تکنولوژی هایی مثل ماشین، کامپیوتر و تلفن، بازدهی بیشتری را در زندگی انسان به وجود آورده‌اند.
2-     توضیح داده است که چگونه وجود این تکنولوژی ها موجب شده زندگی انسان ساده تر شود نه اینکه فکر کردن و تفکر او را محدود کند.
3-    در ادامه استدلال‌های منطقی را آورده و بیان کرده که آنچه که در زندگی انسان ها از طریق تکنولوژی به وجود آمده به خوبی توانسته بسیاری از مشکلاتشان را حل کند و هرچند تکنولوژی‌های جدید مشکلاتی را با خود به همراه دارند اما استفاده از همان تکنولوژی‌ها به انسان کمک می‌کند که بر مشکلات خود غلبه کنند.
این نوع مثال ها و استدلال ها چندین بار در متن تکرار شده است. گرفتن نمره کامل این متن فقط به دلیل مثال آوردن نبوده بلکه با توجه به نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای، گرفتن نمره کامل، به این دلیل بوده که مثال های مطرح شده به طور کامل با هدف نویسنده همخوانی داشته و به او کمک کرده که بتواند به وضوح دلیل اتخاذ موضع خود را بیان کند.
به عنوان مثال اگر داوطلب همین قسمت از پاراگراف را به شکل زیر می نوشت نمی توانست نمره کامل بگیرد چون نتوانسته بود بین مثال ارائه شده و موضعی که اتخاذ کرده ارتباط برقرار کند و از مثال آورده شده برای حمایت از موضع خود استفاده کند:

“In fact, technology frees humanity to not only tackle new problems, but may itself create new issues that did not exist without technology. An example of this is the automobile and increasing energy demands because of it,” 

معیار سوم:  
داوطلب توانسته با بینش عمیق و استدلال های منطقی، موضوع را به درستی تحلیل کند.

همانطور که در معیار دوم مطرح کردیم لزوم داشتن ارتباط منطقی بین موضع گیری نویسنده و حمایت از آن موضع با مثالهای مرتبط، اهمیت زیادی در نحوه نمره دهی رایتینگ جی آر ای (gre) دارد. طبق این معیار نیز مهارت نویسنده در ایجاد ارتباط بین ایده های او، در کل متن مورد بررسی قرار می گیرد.
نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای بر اساس تحلیلی که داوطلب از موضوع داشته و ارتباط منطقی که بین این ایده های مطرح شده ارائه کرده، بر اساس این معیار در نظر گرفته می شود. حالا بیایید با هم بررسی کنیم که متن نوشته شده چطور این معیار را برآورده کرده که توانسته نمره کامل بخش رایتینگ ‏gre را بگیرد. به عنوان مثال به ارتباط بین جمله بیان شده در انتهای پاراگراف دوم و جمله نوشته شده در ابتدای پاراگراف سوم توجه کنید:

“Technology short circuits this thinking by making the problems obsolete.
However, this reliance on technology does not necessarily preclude the creativity that marks the human species.

در اولین جمله پاراگراف سوم، ایده های پاراگراف های دوم و سوم به هم مرتبط شده است. در حقیقت داوطلب توانسته از مفهوم پاراگراف دوم که technology does take away some problems بوده به نحوی برای باز کردن بحث جدیدی در پاراگراف بعدی با مفهوم reliance on technology doesn’t mean humans won’t think for themselves استفاده کند.
یکی از مهم ترین نکته هایی که در نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای تاثیر دارد، استفاده از کلمات ربط مثل However است که بتواند ایده های قبلی را به مباحث جدید مرتبط کنند
ایجاد چنین ارتباط منطقی در چند پاراگراف مختلف متن به این معنی است که شما اشراف کامل به موضوع داشته اید و توانسته اید با ساختار بندی مناسبی، ایده های خود را در رابطه با موضعی که اتخاذ کرده اید، بیان کنید.

 

نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای : بررسی یک نمونه رایتینگ با نمره کامل

معیار چهارم: 
داوطلب در استفاده از لغات، گرامر و استانداردهای زبان انگلیسی تسلط کافی دارد.

ز دیگر معیارهایی که در نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) مورد بررسی قرار می گیرد، روان بودن متن و دقت در استفاده از گرامر درست زبان انگلیسی و همچنین دایره لغات گسترده است. اگر شما بتوانید تسلط خودتان را به استانداردهای زبان انگلیسی مثل گرامر، نحوه ارتباط دادن جملات به طور کامل و صحیح و بیان کردن لغات مرتبط بدون خطا یا با حداقل خطای ممکن نشان دهید، یکی از مهمترین معیارها در نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای را پشت سر گذاشته اید.
 رعایت کردن این معیار ارتباط چندانی با سوال مطرح شده ندارد بلکه فقط توانایی و دقت شما را در بکار بردن کلمات و گرامر‌ زبان مورد بررسی قرار می‌دهد. جمله آخر متن نمونه ای که در حال بررسی آن هستیم، مثال مناسبی از رعایت کامل قواعد گرامری و به کار بردن دایره لغات مناسب است:

“There is no need to retreat to a Luddite attitude to new things, but rather embrace a hopeful posture to the possibilities that technology provides for new avenues of human imagination.”

در این جمله به کار بردن کلمات و عبارت هایی مثل Luddite و avenues of human imagination کاملا نشان می‌دهد که داوطلب تا چه اندازه به زبان انگلیسی تسلط دارد. به عنوان مثال، Luddite جزو عبارت هایی است که معمولاً برای بیان مقاومت در برابر تکنولوژی مورد استفاده قرار می گیرد و در اصل به گروهی از افراد اطلاق می شود که درباره پیشرفت در تکنولوژی و تاثیر آن روی کار های بشر نگران هستند. بنابراین، به کار بردن آن در این متن کاملا به جا بوده و نشان دهنده تسلط کامل داوطلب بر واژگان زبان انگلیسی است.
دلیل دیگری که می توانیم به عنوان معیاری برای نمره دهی کامل به این رایتینگ آزمون آنلاین بیان کنیم، استفاده از جملات ترکیبی با کمترین خطا در متن است. 
البته در همین متن نیز خطا های جزئی دیده می شود. به عنوان مثال، به کاربردن  عبارت but rather در همین جمله آخر اشتباه است. چون این جمله به سابجکت There برمی گردد که ارتباطی با عبارت but rather ندارد. اگر قرار بود این جمله به درستی بیان شود باید با عبارت هایی مثل جمله زیر بیان می شد:

“We should not retreat into a Luddite attitude toward new things, but rather embrace a hopeful posture to the possibilities that technology provides for new avenues of human imagination.”

با توجه به این نکات ریز می‌توانیم به این نتیجه برسیم که رعایت کردن معیار های اول تا سوم در نحوه نمره دهی رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای بسیار مهم تر از معیار چهارم است. اگر شما در این معیار ه،ا ایراد و خطایی نداشته باشید، ممتحنین آزمون آنلاین جی آی از خطاهای گرامری یا لغات جزئی شما چشم‌پوشی خواهند کرد و می توانید نمره کامل رایتینگ آزمون جی آر ای را کسب کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!