چطور در بخش رایتینگ آرگیومنت آزمون آنلاین جی آر ای نمره کامل بگیریم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/05

بخش رایتینگ آرگیومنت (Writing Argument) آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) نسبت به سایر سوالات این آزمون آنلاین چالش بیشتری را برای داوطلبین ایجاد می کند و گرفتن نمره کامل در آن مشکل تر است. سوالات رایتینگ تحلیلی به عنوان مشکل ترین بخش این آزمون شناخته می‌شود و باید پاسخ دقیق و کاملی به آن داده شود تا داوطلب بتواند نمره کامل بگیرد. 
برای گرفتن نمره کامل در بخش رایتینگ آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) شما نه تنها باید چند صد کلمه متن را در مدت زمان کوتاهی تایپ کنید بلکه باید استراتژی مشخصی را به کار ببرید تا به سوال مطرح شده طبق دستورالعملی که از شما خواسته شده پاسخ بدهید و به تمام مطالب مرتبط در متن خود اشاره کنید تا نظر ممتحنین را جلب کرده و نمره کامل بگیرید.
با توجه به این توضیحات کاملاً واضح است که اگر با معیارهای مورد نظر ممتحنین آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) برای پاسخگویی به بخش رایتینگ آرگیومنت (Writing Argument) آشنا نباشید، گرفتن نمره کامل در این بخش تا حدودی سخت می شود. 
خوشبختانه در وب سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته آزمون آزمایشی جی آر ای (GRE) را به صورت آنلاین برای شما برگزار می‌کنیم. با شرکت در این آزمون ماک آنلاین جی آر ای (GRE) می توانید با نحوه سوالات مطرح شده در بخش رایتینگ آرگیومنت (Writing Argument) آزمون جی آر ای (GRE) آشنا شده و از طرف دیگر از اساتید مجرب ما بخواهید که متن نوشته شده توسط شما را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت آن را مشخص کنند.
اما پیش از اینکه شروع به نوشتن متن برای پاسخگویی به سوال رایتینگ آزمون جی آر ای (GRE) کنید بهتر است با معیارها و استانداردهایی که به شما کمک می کند، نمره کامل این بخش را دریافت کنید، آشنا شوید. اگر هدفتان گرفتن نمره کامل در بخش  رایتینگ آرگیومنت (Writing Argument) آزمون آنلاین جی آر ای است، این مطلب را تا انتها بخوانید.

آیا حتماً باید در بخش رایتینگ آرگیومنت (Writing Argument) آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) نمره کامل بگیریم؟

اگر بخواهیم واقع نگر باشیم باید بگوییم که نیازی نیست حتماً نمره کامل یعنی 6 را از بخش رایتینگ آزمون آنلاین ‏جی آر ای (GRE) بگیرید معمولاً نمره خوب در این بخش از 4.5 به بالا ارزیابی می شود.
اما در عمل، شما باید مهارتهای رایتینگ خود را برای گرفتن نمره کامل تقویت کنید تا بتوانید نمره ای بالاتر از  4.5 یا ۵ در بخش رایتینگ آرگیومنت (Writing Argument) آزمون آنلاین GRE کسب کنید.

تفاوت رایتینگ هایی که نمره قابل قبول یا کامل در بخش رایتینگ Argument جی آر ای GRE کسب کرده اند

 

 نمره قابل قبول حدود ۴

 نمره کامل یا ۶

تفاوت های اصلی

داوطلب فقط در حد پاسخگویی مناسب به مسئله مورد سوال، رایتینگ خود را نوشته است و موضع گیری خود را به وضوح بیان کرده و دلایل قانع کننده آورده است.

داوطلب در مطرح کردن نکات اصلی و تجزیه و تحلیل آنها به روش درست و منطقی و همچنین به صورت یکپارچه موفق عمل کرده و مهارت های خود را در بسط دادن موضوع نشان داده است.

در آزمونی که نمره ۴ کسب کرده، بررسی در خصوص موضوع مطرح شده در حد قابل قبولی ارائه شده است اما در رایتینگ با نمره کامل، با بینش عمیق تری، موضوع مطرح شده و نقطه نظرات اصلی برای کاور کردن تمام نکات مطرح شده است.

داوطلب توانسته مثال هایی را در خصوص مسئله مطرح شده ارائه بدهد اما نکاتی را مطرح کرده که چندان ربطی به بحث و تفسیر مورد نظر ندارد.

داوطلب با وضوح کامل جنبه های مختلف را مورد بررسی قرار داده و مثال هایی را مرتبط با هر جنبه ارائه داده است

در رایتینگ با نمره کامل، ساختار متن منظم چیده شده و تمرکز داوطلب روی قسمت های مختلفی که مرتبط با سوال، مطرح شده به طور کامل مشخص است.

بسط و گسترش ایده ها به اندازه کافی در متن دیده می شود اما ارتباط منطقی واضحی بین آنها وجود ندارد.

داوطلب توانسته ایده های خود را به خوبی در دسته بندی های مشخصی به صورت ساختار بندی شده مطرح کرده و ارتباط منطقی بین آنها برقرار کند.

در رایتینگ با نمره کامل نه تنها ایده ها به طور کامل توضیح داده شده اند بلکه به صورت منطقی با یکدیگر ارتباط دارند و ارتباط بین آنها استدلال منطقی مشخصی دارد.

مثال های ارائه شده در کل مطلب، برای حمایت از نقطه‌نظرات اصلی کافی به نظر نمی رسد.

در کل مطلب مثال هایی برای حمایت از نقطه نظرات اصلی ارائه شده است.

در رایتینگ با نمره ۴ نکات اصلی مطرح شده اما پیچیدگی هایی نیز در در برخی موارد مشاهده می شود. در صورتی که در رایتینگ با نمره 6، تمام مطلب با وضوح کامل مطرح شده و مثال‌هایی در حمایت از نکات اصلی ارائه شده است.

رعایت نکات گرامری و لغات مرتبط در حد قابل قبولی مشاهده می شود اما به طور کلی، کنترل داوطلب روی به کار بردن قواعد و نکات کافی نبود و خطاهای متعددی در متن دیده می شود.

 

داوطلب توانسته با جملاتی شیوا و روان و همچنین به کار بردن واژگان مرتبط نظرات خود را ارائه کند. به کار بردن استانداردهای لازم از لحاظ گرامری و لغات نشان می‌دهد که این داوطلب مهارت بالایی در نوشتن متن دارد.

 معنا و مفهوم عبارات و جملات نوشته شده در رایتینگ با نمره ۴ قابل قبول است اما داوطلبی که رایتینگ نمره ۶ گرفته، از لغات پیشرفته، جملات بسیار دقیق و ساختار یافته استفاده کرده که مهارت کامل او را بر قواعد و واژگان زبان انگلیسی به خوبی نشان می دهد.

 

اگر بخواهیم موارد مطرح شده به عنوان معیارهای اصلی گرفتن نمره کامل در بخش Argument آزمون آنلاین GRE را بطور خلاصه بیان کنیم می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

•    بسط و توسعه نقطه نظرات به صورت کاملا منطقی
•    نوشتن متن به صورت ساختار بندی شده و برقراری ارتباط منطقی به این نقطه نظرات
•    ارائه مثال های کافی برای حمایت از نقطه نظرات مطرح شده و تحلیل آنها
•    رعایت نکات گرامری و به کار بردن واژگان مناسب

 

چطور در بخش رایتینگ آرگیومنت آزمون آنلاین جی آر ای نمره کامل بگیریم؟

۶ قدم تا گرفتن نمره کامل رایتینگ آرگیومنت (Writing Argument) آزمون آنلاین جی آر ای (GRE)

در تکمیل نکاتی که برای گرفتن نمره کامل رایتینگ آزمون آنلاین بیان کردیم، راهنمای کاملی را به شما ارائه می دهیم که با رعایت کردن نکات آن می توانید این بخش از آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید:

روی سوال مطرح شده و دستورالعمل آن تمرکز کنید

مهمترین مهارتی که باید در آن استاد شوید تا نمره کامل بخش رایتینگ آرگیومنت (Writing Argument) آزمون جی آر ای را کسب کنید این است که بتوانید مسئله را به صورت منطقی بر اساس دستورالعمل ارائه شده تحلیل کنید. 
در حقیقت این که بیان کنید با موضوع مطرح شده موافق یا مخالف هستید کافی نیست. شما باید بتوانید عقیده و نظر خودتان را به صورت منطقی تحلیل کرده و پیامدها و نکات مثبت آن را به درستی بیان کنید. بنابراین، شما باید یاد بگیرید که چطور بین بخش های مختلف به متن تان ارتباط برقرار کرده و آنها را به یکدیگر ربط بدهید.

فقط نکات اصلی را در متن خود مطرح کنید

در متنی که برای بخش رایتینگ آرگیومنت (Writing Argument) آزمون آنلاین GRE می نویسید باید فقط همان موضوع اصلی مطرح شده در سوال را تحلیل و بررسی کنید. پرداختن به حواشی حتی در صورتی که از جملات بسیار زیبا و دلنشین استفاده کنید نمی تواند در گرفتن نمره کامل به شما کمک کند. 
شما فقط ۳۰ دقیقه زمان دارید که یک متن جامع و کامل با تحلیل مناسب در خصوص مسئله ای که مطرح شده بنویسید. بنابراین، شما باید بتوانید هر گونه پیامد ممکنی را در متن خود بررسی کرده و نکات اصلی برای تحلیل آن را نیز بیان کنید. مهمترین نکته برای گرفتن نمره کامل بخش تحلیل منطق آزمون آنلاین GRE، توضیح کامل به هم پیوسته و یکنواخت پیامدهای موضوع مطرح شده است.

متن خود را با ساختار بندی مشخصی بنویسید

چون رایتینگ آرگیومنت (Writing Argument) آزمون آنلاین GRE بر اساس انتقاد کردن در مورد مسئله مطرح شده به جای بیان نظر خودتان است، ایجاد یک ساختار بندی مناسب در متن و حفظ آن تا انتهای متن ممکن است کار مشکلی باشد. 
تقویت این مهارت نیز فقط با تمرین کردن به دست می‌آید. به طور خلاصه می توانیم به شما توصیه کنیم که متن خود را حداقل در ۵ پاراگراف بنویسید. در پاراگراف شروع شما باید اصول اساسی که قرار است در کل متن به بحث و تحلیل آن بپردازید را مطرح کنید. 
در ۳ پاراگراف بعدی باید نکات اصلی را در شروع هر پاراگراف ارائه کرده پیامد آن را مطرح کنید و مثال مناسبی برای حمایت از آن ارائه کنید. این 3 پاراگراف، متن اصلی شما را تشکیل می دهد. بنابراین، با بیان  سه فرضیه اصلی که به سوال مطرح شده مرتبط است بپردازید و درباره آنها به بحث و بررسی کنید.
2 پاراگراف نهایی می تواند به جمع‌بندی اختصاص یابد. در پاراگراف آخر، علاوه بر اینکه به طور کلی مسئله مطرح شده را مجدداً بیان می کنید باید به طور خلاصه نکات اصلی که در پاراگراف های قبلی بیان کردید مطرح کرده و به یک جمع بندی درست برسید.

موضوعاتی را که تاکنون در آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) در بخش رایتینگ آرگیومنت (Writing Argument) مطرح شده را تمرین کنید.

خوشبختانه بیش از ۱۵۰ موضوع که تاکنون در آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) مطرح شده در دسترس است که شما می توانید با نوشتن متن برای آنها مهارت های خودتان را تقویت کنید. در بخش ترجمه GRE وب سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته به تمامی این تاپیک ها با ترجمه کامل دسترسی دارید. ما همچنین ایده هایی را برای شما مطرح کرده‌ایم که با استفاده از آنها می توانید متن خودتان را بسط و گسترش دهید. 
شرکت در آزمون ماک جی آر ای (GRE) هم روش دیگری است که می توانید مهارت خودتان را ارزیابی کرده و نقاط ضعف تان را تقویت کنید. با شرکت در آزمون ماک جی آر ای زمان خودتان را نیز  تنظیم خواهید کرد و یاد میگیرید چگونه در مدت زمان حدود ۳۰ دقیقه یک متن کامل، جامع و مطابق با استانداردهای مورد نظر برای گرفتن نمره کامل بنویسید.

چند نمونه رایتینگ که نمره کامل (6) گرفته‌اند را آنالیز کنید

آنالیز کردن رایتینگ هایی که تا کنون نمره کامل بخش رایتینگ آرگیومنت آزمون جی آر ای (GRE) را گرفته‌اند به شما کمک می کند که بتوانید یک متن کامل مطابق با دستورالعمل هایی که در آنها رعایت شده بنویسید. در این زمینه نیز ما شما را تنها نگذاشته ایم. چندین نمونه رایتینگ با نمره کامل در بخش ترجمه GRE در ارتباط با هر تاپیک در دسترس شماست. همچنین می توانید در مقاله "تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون آنلاین GRE" نکاتی را که باید در هنگام تحلیل یک مقاله به آنها دقت کنید، بیاموزید.
جدول بالا نیز به شما کمک می کند که رایتینگ ها را با یکدیگر مقایسه کنید و نکاتی را که برای گرفتن نمره کامل در جدول مطرح شده در متن رایتینگ پیدا کرده و روی آنها تمرکز کنید.
به خاطر داشته باشید که شما نباید کلمات و عبارات ارائه شده در متن های مختلف با نمره کامل را کپی کنید چون در این صورت سیستم ارزیابی بسیار دقیق آزمون جی آر ای متن شما را کپی تشخیص خواهد داد و نه تنها نمره کاملی دریافت نمی کنید بلکه حتی ممکن است از این بخش نمره‌ای نگیرید. بنابراین، سایر آزمون های با نمره کامل را فقط جهت ایده گرفتن بررسی کنید.

زمان کافی برای اصلاح متن خود در نظر بگیرید

زمانی که شما در هر حال پردازش جملات و به کار بردن لغات برای نوشتن متن در آزمون آنلاین هستید ممکن است چندان توجهی به نوشتن لغات با تلفظ صحیح و به کار بردن گرامر درست نکنید. بنابراین، به شما توصیه می کنیم حداقل ۵ دقیقه آخر از زمان نوشتن متن را به مرور متنی که نوشته اید اختصاص دهید تا خطاهای احتمالی را پیدا کرده و آنها را اصلاح کنید.
البته داشتن چند خطای جزئی در متن باعث نمی‌شود که شما نمره کامل بخش رایتینگ آرگیومنت (Writing Argument) آزمون آنلاین GRE را نگیرید. با این حال هرچقدر اشتباهات تایپی و گرامری شما کمتر باشد. احتمال گرفتن نمره بالاتر نیز بیشتر است. بنابراین، سعی کنید تا حد ممکن این خطاها را اصلاح کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!