شش مرحله ی ساده برای ارسال نمرات تافل به دانشگاه ها

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/11

آیا شرکت در آزمون آنلاین تافل (TOEFL) را انتخاب کرده اید یا به زودی نمره آن را خواهید گرفت و مطمئن نیستید که چگونه نمرات خود را به دانشگاه ها ارسال کنید؟ درک فرآیند ارسال نمرات تافل TOEFL به دانشگاه ها بسیار مهم است تا مطمئن شوید که نمره تافل شما به موقع توسط آنها ارسال و دریافت می شود.
این راهنما را بخوانید تا دقیقاً نحوه ارسال نمرات تافل به دانشگاه ها و همچنین کلیه اطلاعاتی را که باید در مورد هزینه ها، مدت زمانی که طول می کشد دانشگاه ها نمرات شما را دریافت کنند و نکات نهایی برای ارسال گزارش نمره تافل را بدانید.

نحوه ی ارسال نمرات تافل (TOEFL) به دانشگاه ها

روند انتخاب دانشگاه مورد نظر برای دریافت نمره TOEFL چندان سخت نیست. برای انتخاب اینکه کدام دانشگاه ها قرار است نمره شما را دریافت کنند، این شش مرحله را دنبال کنید:
1.    وارد حساب TOEFL iBT خود شوید یا اگر قبلاً حساب کاربری را ایجاد نکرده اید، یک حساب کاربری ایجاد کنید.
2.   در صفحه اصلی، "Order Score Reports" (سفارش گزارش نمره تافل (TOEFL)) را انتخاب کنید. (اگر قبلاً برای یک تاریخ آزمون ثبت نام نکرده اید، ابتدا باید این کار را با انتخاب "ثبت نام برای یک آزمون" انجام دهید.)
3.   برای انتخاب دانشگاه، روی "TOEFL Services" و سپس "Continue" را کلیک کنید.
4.   تاریخ آزمونی که می خواهید نمرات آن ارسال شود انتخاب کرده و روی "Continue" را کلیک کنید.
5.   دانشگاه هایی را که می خواهید نمرات خود را به آنها ارسال کنید، جستجو و انتخاب کنید.
6.   هرگونه دستورالعمل اضافی که دریافت می کنید را دنبال کنید (مانند پرداخت، که در ادامه بیشتر توضیح داده می شود).
ضمناً: ما بهترین آزمون آزمایشی آنلاین تافل (TOEFL) را برای شما آماده کرده ایم. با شرکت در این آزمون، تمرینات آنلاین انجام دهید تا نگران گرفتن نمره کامل در آزمون آنلاین تافل (TOEFL) نباشید.
اگر می خواهید درخواست گزارش نمره تافل (TOEFL) خود را از طریق پست ارسال کنید، فرم درخواست گزارش نمره TOEFL iBT را چاپ و تکمیل کنید و با رسید پرداخت خود، آن را از طریق پست به زیر ارسال کنید:

ETS-TOEFL iBT
P.O. Box 6153
Princeton, NJ 08541-6153 USA

 اگر می خواهید درخواست گزارش نمره خود را از طریق نمابر ارسال کنید، همان فرم درخواست گزارش نمره بالا را تکمیل کنید و آن را به همراه شماره ثبت نام در آزمون و اطلاعات کارت اعتباری خود به شماره 1-610-290-8972 فکس کنید.

هزینه ی ارسال نمره تافل (TOEFL) به دانشگاه ها چقدر است؟

هنگام ثبت نام در TOEFL، این گزینه را خواهید داشت که حداکثر چهار دانشگاه را انتخاب کنید که دوست دارید نمره TOEFL شما به صورت رایگان به انها ارسال شود. هزینه ارسال گزارش این نمره ها به دانشگاه ها در هزینه ثبت نام شما لحاظ می شود و این تنها زمانی است که می توانید نمره تافل (TOEFL) را به صورت رایگان ارسال کنید.
اگر پس از ثبت نام در تافل (TOEFL)، نظر خود را در مورد ارسال مدارک به دانشگاه ها تغییر دهید، می توانید تا ساعت 10 شب روز قبل از امتحان، تغییرات را به صورت رایگان انجام دهید. می توانید این کار را با ورود به سیستم حساب آنلاین خود و انتخاب "View Orders" در صفحه اصلی انجام دهید.
هزینه تغییر محل ارسال نمرات بعد از ساعت 10 شب روز قبل از امتحان و همچنین ارسال نمرات پس از شرکت در TOEFL یا انتخاب بیش از چهار دانشگاه در هنگام ثبت نام، برای هر گزارش نمره TOEFL، 19 دلار است.

چه مدت طول می کشد تا دانشگاه ها نمرات TOEFL شما را دریافت کنند؟

برخلاف بسیاری از آزمونهای استاندارد دیگر، گزارشات نمره آزمون آنلاین تافل (TOEFL) فقط از طریق پست به دانشگاه ها ارسال می شود. نمرات رسمی از طریق ایمیل ارسال نمی شوند. این بدان معناست که رسیدن به نمره تافل (TOEFL) چند هفته طول می کشد.
اگر انتخاب کنید که قبل از شرکت در TOEFL نمرات خود را به کدام دانشگاه ها ارسال کنید، گزارش نمره شما 13 روز پس از شرکت در آزمون به دانشگاه های که تعیین کرده اید، پست خواهد شد (10 روز پس از شرکت در آزمون نمرات خود را دریافت خواهید کرد). اگر پس از دریافت نمره تافل (TOEFL) خود تصمیم بگیرید گزارش های نمره را به دانشگاه ها ارسال کنید، گزارش نمره TOEFL شما 3-5 روز کاری پس از دریافت سفارش شما از طریق پست ارسال می شود.
پس از ارسال گزارشات نمره تافل (TOEFL) شما، حدود 7-10 روز طول می کشد تا نمرات شما در دانشگاه ها ایالات متحده دریافت شود و دانشگاه ها خارج از ایالات متحده نمرات شما را بیشتر، حدود 4-6 هفته طول می کشد.
بنابراین، وقتی می خواهید تخمین بزنید که دریافت نمرات تافل (TOEFL) توسط دانشگاه ها چه مدت طول می کشد، به یاد داشته باشید که مدت زمان ارسال نمره تافل (TOEFL) (حداکثر 13 روز) و همچنین خود زمان حمل و نقل را نیز در نظر داشته باشید ( حداکثر 10 روز برای دانشگاه های ایالات متحده و حداکثر شش هفته برای دانشگاه ها بین المللی). 
این بدان معناست که برای دانشگاه های ایالات متحده، نمرات تافل (TOEFL) شما پس از ارائه گزارش نمره، حدود سه هفته یا کمی بیشتر دریافت می شود و برای دانشگاه ها بین المللی ممکن است هشت هفته یا بیشتر طول بکشد. برای گزارش های نمره TOEFL نمی توانید پست شتاب یا حمل و نقل سریع را انتخاب کنید.

نمره ی تافل (TOEFL) شما برای چه مدت معتبر است؟

نمرات تافل (TOEFL) شما پس از اتمام امتحان به مدت دو سال معتبر است. پس از دو سال، دیگر نمی توانید گزارش های نمره آن تاریخ آزمون را ارسال کنید و برای ارسال نمرات رسمی، باید مدرک TOEFL را دوباره بگیرید.
تقریباً هر دانشگاه برای معتبر بودن نمره شما به یک گزارش رسمی نمره TOEFL نیاز دارد، اما بعضی از آنها ممکن است نمرات TOEFL بالای دو سال را نیز بپذیرند.
اما به خاطر داشته باشید نمرات رسمی تافل (TOEFL) پس از شرکت در آزمون به مدت دو سال معتبر است.

 

شش مرحله ی ساده برای ارسال نمرات تافل به دانشگاه ها

3 نکته ی نهایی برای ارسال نمرات تافل (TOEFL) به دانشگاه ها

اکنون که با نحوه ارسال نمرات تافل (TOEFL) آشنا شدید، این سه نکته آخر را در مورد نحوه ارسال نمرات تافل (TOEFL) دنبال کنید تا مطمئن شوید که ارسال نمره تافل (TOEFL) شما به دانشگاه های که می خواهید آنها را دریافت کنند، به درستی انجام گرفته است.

شماره 1: بدانید که ارسال نمره ی تافل (TOEFL) بر امکان اعتراض شما در گرفتن نمره تأثیر می گذارد

هنگامی که تصمیم می گیرید نمرات خود را به هر دانشگاه یا موسسه ای ارسال کنید، امکان اعتراض به نمره بخش Writing و یا Speaking خود را از طریق سرویس Review Score از دست می دهید. سرویس Score Review به شما این امکان را می دهد که اگر احساس می کنید در بخش Writing و یا Speaking نمره شما به درستی داده نشده به آن اعتراض کنید تا مجددا مورد بررسی قرار گیرد.
شما فقط تا 30 روز پس از استفاده از TOEFL می توانید از این سرویس استفاده کنید و هزینه 80 دلار برای تهیه هر بخش هزینه دارد. اکثر افراد از این سرویس استفاده نمی کنند، و حتی اگر هم استفاده کنند، به ندرت اتفاق می افتد که پس از بررسی نمره، نمره تافل (TOEFL) تغییر کند، اما این هنوز هم موضوعی است که ممکن است بخواهید از آن آگاه باشید.

شماره 2: برای صرفه جویی در هزینه، پس از تصمیم گیری در مورد دانشگاه های مورد نظرخود، شرکت در آزمون آنلاین تافل (TOEFL) را انتخاب کنید

شما فقط امکان ارسال گزارش نمره تافل را به چهار دانشگاه به صورت رایگان دریافت می کنید. پس از آن برای هر گزارش نمره اضافی که می خواهید ارسال کنید، باید 19 دلار بپردازید. اگر می خواهید هزینه شرکت در آزمون تافل را به حداقل برسانید، یکی از راهکار این است که فقط از گزارش های نمره رایگان استفاده کنید بدون اینکه هزینه گزارش های اضافی را بپردازید.
بنابراین پیش از اینکه فرایند ثبت نام در آزمون آنلاین تافل را شروع کنید، از اینکه قرار است نمره تافل خود را به کدام دانشگاه ها ارسال کنید مطمئن شوید در غیر اینصورت برای اضافه کردن هر دانشگاه باید 19 دلار اضافه تر از مبلغ اصلی شرکت در آزمون آنلاین تافل بپردازید.
منتظر ماندن تا زمانی که تصمیم بگیرید کدام دانشگاه ها را درخواست کنید یا لیست امکانات خود را محدود کرده اید، می تواند در هزینه های گزارش نمره شما صرفه جویی کند.
بنابراین، ارسال نمرات تافل (TOEFL) فقط به دانشگاه هایی که برای ادامه تحصیل در آنها جدی هستید، در هزینه شما صرفه جویی می کند و به شما کمک می کند حساب بانکی خود را پر نگه دارید.

شماره 3: اطمینان حاصل کنید که نمره ی تافل (TOEFL) شما در مهلت های تعیین شده دریافت می شود

حتی اگر ده ها ساعت وقت صرف مطالعه کنید و نمره کامل تافل (TOEFL) را کسب کنید، اگر دانشگاه ها به موقع نمرات شما را نگیرند، تمام این تلاش ها هدر خواهد رفت. به خاطر داشته باشید که زمان ارسال نمره تافل (TOEFL) خود با پست و دریافت آن توسط دانشگاه را حساب کنید. به عنوان راهنما می توانیم بگوییم، اگر متقاضی دانشگاه های داخل ایالات متحده هستید، حداقل 25 روز قبل از موعد مقرر، در آزمون آنلاین تافل TOEFL شرکت کنید و اگر برای دانشگاه ها خارج از ایالات متحده درخواست می کنید، حداقل دو ماه قبل از موعد مقرر، شرکت در آزمون TOEFL را انتخاب کنید.
اگر مطمئن نیستید که نمرات تافل (TOEFL) شما به کشوری خاص چه مدت زمان می برد، می توانید زمان های تخمینی را بصورت آنلاین جستجو کنید (نمره تافل (TOEFL) از طریق پست هوایی منظم ارسال می شود) یا با خدمات پستی آن کشور تماس بگیرید.
همیشه بهتر است که نمرات خود را قبل از مهلت تعیین شده ثبت کنید، اما اگر راهی وجود ندارد که دانشگاه ها به موقع نمره خود را بدست آورند، ممکن است بتوانید نمره خود را گزارش دهید (ده روز پس از امتحان نمره خود را می گیرید) بعداً از آنها بخواهید که نمرات رسمی شما را دریافت کنند. با این حال همه دانشگاه ها این موضوع را قبول ندارند، بنابراین ابتدا با آنها تماس بگیرید.
آیا می خواهید نمره تافل (TOEFL) خود را بهبود ببخشید؟ ما بهترین آزمون ماک تافل (TOEFL) را به صورت آنلاین برگزار می کنیم. سوالات این آزمون آزمایشی توسط مربیان مجرب تهیه شده و پس از آن امکان بررسی فردی پاسخ ها و ارائه درسهای تعاملی و عملی واقعی آنلاین با قیمت مناسب برای شما فراهم است! این سریعترین راه برای به گرفتن نمره کامل در آزمون تافل TOEFL و ارسال آن برای دانشگاه ها است.

جمع بندی

چه قبل و چه بعد از آزمون، ارسال نمره به دانشگاه های مورد نظرتان را انتخاب کنید، مراحل ارسال نمرات تافل (TOEFL) بسیار ساده و سریع انجام می شود.
قبل از شرکت در آزمون آنلاین TOEFL، می توانید حداکثر چهار دانشگاه را انتخاب کنید تا نمره تافل (TOEFL) خود را به صورت رایگان ارسال کنید. ارسال نمرات تافل (TOEFL) به هر دانشگاه فراتر از این چهار دانشگاه 19 دلار برای هر گزارش نمره هزینه دارد. نمرات تافل (TOEFL) شما پس از شرکت در امتحان به مدت دو سال معتبر خواهد بود.
هنگام ثبت نام در TOEFL، به یاد داشته باشید که یک تاریخ آزمون را انتخاب کنید که به دانشگاه فرصت کافی برای دریافت نمره تافل (TOEFL) شما قبل از مهلت تعیین شده را می دهد. نمرات تافل (TOEFL) فقط از طریق پست ارسال می شود و رسیدن آنها حدود سه تا هشت هفته طول می کشد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!