آزمون ماک آیلتس / آزمون آزمایشی آیلتس

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/18

آزمون ماک آیلتس (IELTS) بهترین راه برای آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس (IELTS) است. آزمون ماک آیلتس (IELTS) نه تنها شما را با نحوه برگزاری آزمون آنلاین آیلتس (IELTS) آشنا می کند، بلکه می توانید نحوه عملکرد خود در آزمون را نیز بسنجید. از آنجایی که این آزمون های آزمایشی کاملا مانند آزمون اصلی برگزار می شوند، شما می توانید مهارت زمان بندی خود را نیز محک بزنید و مدیریت زمان خود را بهبود ببخشید. هم چنین باعث می شود انتظارات واقع بینانه ای از عملکرد نهایی خود در آزمون آیلتس (IELTS) داشته باشید.
آزمون ماک آیلتس (IELTS) را می توانید در کتاب هایی که توسط خود برگزارکنندگان آیلتس (IELTS) تهیه شده است، بیابید. هم چنین کتاب ها و منابع دیگر آیلتس (IELTS) از ناشران دیگر وجود دارند که می توانید در آنها سوالاتی شبیه به سوالات آزمون آیلتس (IELTS) را بیابید. گرچه این نوع آزمون های آزمایشی نیز برای آمادگی بسیار مناسب هستند، اما سوالات آنها ممکن است کمی از نظر استاندارد با آزمون اصلی آیلتس (IELTS) تفاوت داشته باشند.
اما علاوه بر اینها، می توانید به صورت آنلاین در آزمون آزمایشی آیلتس (IELTS) که در آکادمی زبان شایسته برگزار می شود نیز شرکت کنید.

بهترین موسسه ها برای آزمون های آزمایشی آیلتس

موسسه های بسیاری در سراسر کشور به برگزاری آزمون های ماک آیلتس (IELTS) می پردازند. با مراجعه به وب سایت هر یک از این موسسات می توانید شرایط و تاریخ های برگزاری آزمون ها را مطالعه کرده و بهترین آنها را انتخاب کنید. هزینه شرکت در این آزمون ها تقریبا بین همه موسسات یکسان بوده و مبلغی بسیار کمتر از آزمون اصلی آیلتس (IELTS) است. برای راحتی بیشتر، ما در ادامه لیست تعدادی از موسسات که از برگزارکنندگان آزمون های ماک آیلتس (IELTS) هستند را آورده ایم.

معایب و مزایای آزمون آزمایشی در موسسه سفیر

آزمون ماک آیلتس (IELTS) در موسسه سفیر کاملا مشابه آزمون اصلی برگزار می شود. تمامی فرآیندهای پر کردن پاسخنامه‌ها، دستور العمل‌های روز آزمون، شماره داوطلبی و جزئیات دیگر، کاملا مانند آزمون اصلی آیلتس (IELTS) است که باعث می شود زبان آموزان کاملا برای این آزمون آماده شوند. 
سوالات استفاده شده در آزمون های آزمایشی برگزار شده در موسسه سفیر مطابق با استانداردهای آیلتس (IELTS) هستند و کاملا جدید طرح شده اند. تکراری نبودن سوالات هم باعث می شود که از نظر شرایط، آزمون ماک این موسسه بسیار نزدیک به آزمون اصلی باشد. سختی سوالات هم در حد آزمون آیلتس (IELTS) است در نتیجه نمرات آژمون های آزمایشی زبان آموزان بسیار نزدیک به نمره نهایی آنها خواهد بود.
کارنامه های سفیر تحلیلی بوده و پس از دو روز کاری در اختیار متقاضیان قرار می گیرند. کارنامه های تحلیلی شامل توضیحاتی درباره اشکالات متقاضیان هستند که به آنها کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری برای مطالعه برای آزمون آیلتس (IELTS) داشته باشند. بخش رایتینگ توسط دو مصحح تصحیح می شود تا اعتبار آن بالاتر برود. آزمون‌های ماک آیلتس (IELTS) سفیر، ماهی دو بار و طبق تقویم سالانه که در وب سایت این موسسه قابل مشاهده است برگزار می شود. هم چنین در هنگام ثبت نام آنلاین، متقاضیان امکان انتخاب تاریخ آزمون اسپیکینگ خود را خواهند داشت.
یکی از معایب آزمون های سفیر تعداد نسبتا کم آنهاست که باعث می شود برنامه ریزی برای شرکت در آزمون برای افراد شاغل و محصل که فرصت زیادی ندارند، سخت باشد.

معایب و مزایای آزمون آزمایشی در موسسه اکسیر

آزمون های ماک آیلتس (IELTS) در آکادمی اکسیر در طی چند مرحله استانداردسازی شده اند و بنابراین بسیار به آزمون های اصلی نزدیک هستند، در نتیجه نمره اصلی زبان آموزان معمولا بسیار نزدیک به نمره های آزمون ماک آنها می شود. این آزمون ها ترکیبی از سوالات تالیفی و سوالات خود آزمون آیلتس (IELTS) هستند. 
یکی از مزایای آزمون های ماک این موسسه، برگزاری نوعی از آزمون به نام منزل ماک است که به دلیل شیوع ویروس کرونا راه اندازی شده است. این آزمون آنلاین بوده و شما می توانید هرجا که هستید به راحتی در آن شرکت کنید. این آزمون آزمایشی همانند دیگر آژمون ها توسط مصححین مجرب موسسه اکسیر تصحیح شده و کارنامه آن در اختیار شما قرار می گیرد.
 دو نوع دیگر آزمون های آزمایشی برگزار شده در موسسه اکسیر، ماک اکسپرس و ماک پرو هستند. تفاوت این دو در نحوه ارائه کارنامه است. کارنامه ماک اکسپرس سریعتر در اخیتار متقاضی قرار می گیرد اما فقط شامل نمره آزمون است، در صورتی که کارنامه ماک پرو حاوی تحلیلی از عملکرد متقاضی در هر بخش است. این به زبان آموز کمک می کند تا نقاط ضعفش را پیدا کرده و برای بهبود آنها تلاش کند.

معایب و مزایای آزمون آزمایشی در موسسه ایرسافام

آزمون های آزمایشی برگزار شده در موسسه ایرسافام به زبان آموزان این فرصت را می دهند تا سطح مهارت های خود را بیازمایند و برای بهبود آنها تلاش کنند. با توجه به اینکه آژمون ماک آیلتس (IELTS) در این موسسه با شرایطی مشابه با آژمون اصلی برگزار می شود، به کاهش استرس زبان آموزان بسیار کمک می کند. 
در نهایت کارنامه ارائه شده شامل ارزیابی دقیقی از نمره هر چهار مهارت، برخی جزییات در خصوص مهارت ها و در صورت پرداخت هزینه مشاوره تحلیلی شامل جزئیات عملکرد در مهارت های مختلف است. این نتیجه تنها ظرف سه روز کاری پس از آزمون به زبان آموز ارسال می شود.

 

آزمون ماک آیلتس / آزمون آزمایشی آیلتس

 

معایب و مزایای آزمون آزمایشی در موسسه ایران اروپا

سیستم برگزاری آزمون ماک در موسسه ایران اروپا بسیار نزدیک به آزمون اصلی آیلتس (IELTS) طراحی شده است. طراحی سوالات موسسه ایران اروپا بسیار استاندارد بوده و از فیلترهای زیادی عبور کرده تا به دست متقاضیان برسد. سوالات آزمون کتبی از موسسات اروپایی معتبر خریداری شده و کاملا جدید هستند، که باعث می شود تا زبان آموزان قبل از آزمون این سوالات را تا به حال ندیده باشند. شرایطی که کاملا مانند شرایط آزمون اصلی آیلتس (IELTS) است. این سوالات به صورت آزمایشی روی یک جامعه آماری تست شده اند و از لحاظ اعتبار، میزان سختی و استانداردهای دیگر بررسی شده اند. 
برگه های پاسخنامه طراحی کاملا مانند آزمون اصلی آیلتس (IELTS) دارند، در نتیجه در صورت چند مرتبه شرکت در آزمون ماک آیلتس، زبان آموز کاملا با نحوه برگزاری آزمون اصلی آشنا شده که خود باعث کاهش استرس وی در آزمون اصلی می شود. 
هم چنین سالن برگزاری کاملا آکوستیک بوده و محیطی آرام را برای آزمون دادن فراهم می کند. سیستم صوتی استفاده شده کاملا استاندارد است  کیفیت بالای آزمون را تضمین می کند. مراقبین آزمون نیز کاملا آموزش دیده و به بهترین نحو و با بیشترین جزئیات وظایف خود را به انجام می رسانند.
 پس از پایان آزمون کتبی، نکات جالب و تکنیک های حل سوال به زبان آموزان گفته می شود که از این نظر باعث تمایز موسسه ایران اروپا از دیگر موسسات می شود. هم چنین ایده های بخش رایتینگ مطرح می شود که به زبان آموزان کمک می کند دید بازتری برای پاسخ به این بخش داشته باشند. 
علاوه بر این، مصححین اشکالات داوطلب را در اختیار وی قرار می دهند تا در آزمون های بعدی به آنها توجه بیشتری داشته باشد. این اشتباهات می توانند در زمینه های مختلفی از جمله انتخاب واژگان، دستور زبان، ایده پردازی مرتبط با موضوع و پیوستگی بین جملات و ایده ها باشند. راه حل هایی برای برطرف کردن این نقص ها نیز به داوطلب ارائه می شود. هم چنین تمامی فایل های مصاحبه شفاهی پس از آزمون در اختیار متقاضی قرار می گیرد. 
یکی دیگر از مزایای آزمون ماک آیلتس (IELTS) در موسسه ایران اروپا انتخاب تایم دلخواه برای آزمون شفاهی و تحلیل حضوری بخش نگارش است. این به خصوص برای افراد شاغل که برنامه منعطفی ندارند بسیار مناسب است.

معایب و مزایای آزمون آزمایشی در موسسه تهران آیلتس

آزمون ماک آیلتس (IELTS) برگزار شده در موسسه تهران آیلتس (IELTS) در هر دو نوع جنرال و آکادمیک برگزار می شود. هم چنین نتیجه به دو صورت تشریحی و بدون کامنت (غیر تشریحی) در اختیار زبان آموز می تواند قرار بگیرد. 
 نتایج تشریحی علاوه بر نمره اصلی ریز نمرات رایتینگ و اسپیکینگ و تشریح اشکالات برگه امتحانی توسط اگزمینر را به همراه فایل اسپیکینگ و رایتینگ ر اختیار داوطلب قرار می دهد.
این موسسه آزمون Listening و Reading هر داوطلب را بصورت جداگانه نيز ارزيابی كرده و به تشريح نقاط ضعف و قدرت داوطلب می پردازد. آزمون مصاحبه می تواند به فاصله دو روز قبل و یا دو روز بعد و يا همان روز امتحان كتبی برگزار شود. آزمون ها در دو تایم صبح و بعدازظهر برگزار می شوند.
نتایج غیر تشریحی تا سه روز کاری برای متقاضی ارسال می شوند، اما آزمون های صبح سه شنبه غیر تشریحی ویژه هستند که نتایج را در زمان کوتاهتری به متقاضی ارائه می دهند. 
یکی دیگر از مزایای این موسسه این است که سوالات آزمون ماک موسسه تهران آیلتس (IELTS) کاملاً استاندارد هستند، در هیچ منبعی وجود ندارند و تابحال دیده نشده اند. علاوه بر این، در امتحان آزمایشی نیز از همان هدفون های حرفه ای روز آزمون اصلی آیلتس (IELTS) استفاده می شود. این باعث می ود که شرایط بسیار شبیه به آزمون اصلی آِلتس باشد.

جمع بندی

ثبت نام در آزمون ماک آیلتس (IELTS) یکی از مهم ترین مراحل آماده سازی برای آزمون آیلتس (IELTS) است. این تجربه بسیار خوبی از شرایط آزمون به زبان آموز می دهد که باعث می شود وی در آزمون اصلی بر خود مسلط باشد و بهترین عملکرد خود را در آزمون داشته باشد. 
برای ثبت نام در آزمون ماک آیلتس (IELTS) آکادمی زبان شایسته فقط کافی است به وب سایت ما مراجعه نمایید و با توجه به اهداف و برنامه خود، در یکی از چندین آزمون برگزار شده شرکت نمایید. کیفیت سوالات آزمون آزمایشی ما بسیار بالا است و توسط اساتید مجرب به نحوی طراحی شده که کاملا شبیه به آزمون اصلی باشد.
علاوه براین، پس از اتمام آزمون تمامی پاسخ ها توسط اساتید بررسی شده و تمرینات مرتبط جهت تقویت مهارت هایی که در آنها ضعف داشتید به شما پیشنهاد می شود.
هزینه ثبت نام در آزمون آزمایشی آنلاین آیلتس (IELTS) در آکادمی زبان شایسته بسیار کمتر از سایر موسسات برگزار کننده این آزمون است درحالیکه کیفیت خدمات ارائه شده در آن به مراتب بالاتر است.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!