دوره ها و کلاس های جی آر ای 

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/20

شرکت در دوره های جی آر ای (GRE) با ارتقای سطح زبان و آشنا کردن شما با سوالاتی که در این ازمون مطرح می شود، به شما کمک می کند تا راحت تر به نمره مورد نظر خود دست پیدا کنید. در کلاس های جی آر ای (GRE) نکاتی درباره این آزمون گفته می شود که به شما کمک می کند تا در نهایت بهترین عملکرد خود را داشته باشید.

درباره آزمون جی آر ای (GRE) جنرال

جی آر ای (GRE) یک آزمون برای تحصیلات تکمیلی و حرفه ای، از جمله رشته های تجارت و حقوق است. گرفتن نمره کامل در آزمون جی آر ای (GRE) فرصت های بیشتری برای موفقیت و پذیرش در دانشگاه های بهتر فراهم می آورد. 
آزمون جی آر ای (GRE) ویژگی های متفاوتی نسبت به آزمون تافل (TOEFL) یا آیلتس (IELTS) دارد که باعث می شود کار برای شما راحتتر شود. از جمله  اینکه، نمرات این آزمون با سیستم ScoreSelect داده می شوند که به این معنی است که اگر چندبار آزمون بدهید، در نهایت بهترین نمره شما ثبت می شود. علاوه بر این، جی آر ای (GRE) از تنها آزمون هایی است که به شما امکان رد کردن سوالات یک بخش، بازگشتن به سوالات قبلی، و تغییر پاسخ ها را می دهد.
شرکت کنندگان آزمون جی آر ای (GRE) معمولا متقاضیان تحصیلات تکمیلی و بازرگانی از سراسر جهان هستند که به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد تخصصی در تجارت، MBA، JD یا دکترا علاقه مندند. متقاضیان از سوابق آموزشی و فرهنگی مختلفی برخوردار هستند و آزمون عمومی GRE معیار مشترکی را برای مقایسه مدارک داوطلبان به مدارس و دانشگاه ها ارائه می دهد.
آزمون آنلاین جی آر ای جنرال (General GRE) مورد تایید بسیاری از دانشگاه های تحصیلات تکمیلی است. نمرات GRE توسط پنل های پذیرش یا بورس تحصیلی برای تکمیل سوابق کارشناسی، توصیه نامه ها و سایر مدارک تحصیلی در سطح تحصیلات تکمیلی استفاده می شود.
آزمون جنرال جی آر ای (GRE) دارای انواع سوالاتی است که نوع تفکر و آمادگی شما را برای تحصیلات حرفه ای به وضوح منعکس می کند. بنابراین، با شرکت در دوره های جی آر ای (GRE) می توانید مهارت خود را در پاسخگویی به همه این نوع سوالات بهبود ببخشید. 

انواع سوالاتی که در کلاس ها و دوره های جی آر ای (GRE) با آنها آشنا می شوید: 

استدلال کلامی – در این بخش مهارت های زیر سنجیده می شود:

•    توانایی تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری از گفتمان، 
•    استدلال از داده های ناقص، 
•    درک سطوح مختلف معنا (معنی لغوی، مجازی و هدف نویسنده)، 
•    خلاصه کردن متن، 
•    درک معانی کلمات، 
•    جملات و متن کامل، 
•    درک روابط بین کلمات و بین مفاهیم 

در این بخش بر مهارتهای پیچیده استدلال کلامی تأکید شده است.

استدلال کمی: 

این بخش توانایی درک، تفسیر و تجزیه و تحلیل اطلاعات کمی، حل مشکلات با استفاده از مدل های ریاضی و استفاده از مفاهیم اساسی حساب، جبر، هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها را بررسی می کند. 

رایتینگ تحلیلی: 

این نوع سوالات تفکر انتقادی و مهارت تحلیلی تحریری، از جمله توانایی بیان و پشتیبانی از عقاید پیچیده با دلایل و مثالهای مرتبط، و بررسی ادعاها و شواهد همراه را می آزماید. 
در کلاس ها و دوره های جی آر ای (GRE)، شما می توانید، نحوه نوشتن با استدلال های منطقی و همچنین رایتینگ تحلیلی را تمرین کنید و به کمک اساتید آنها را تصحیح کرده و مشکلات احتمالی خود را برطرف کنید.

چرا در دوره های جی آر ای (GRE) شرکت کنیم؟

آیا واقعاً لازم است که برای آمادگی در آزمون جی آر ای (GRE) وقت زیادی بگذاریم و در کلاس های جی آر ای (GRE) شرکت کنیم؟ آیا فقط خواندن یک کتاب مقدماتی جی آر ای (GRE) برای گرفتن نمره مطلوب کافی نیست؟ 
شاید این روش برای برخی افراد جواب بدهد اما لزوماً هوشمندانه ترین روش برای به دست آوردن بهترین نمره (یا حتی نمره مناسب) نیست. هم چنین لازم است بدانید که داشتن یک نمره خیلی خوب در آزمون جی آر ای (GRE) می تواند قبول شدن شما در دانشگاه مورد نظر خود را بسیار تسهیل ببخشد. 
دانستن بهترین روش آماده شدن برای جی آر ای (GRE) می تواند باعث صرفه جویی در وقت (و هزینه) شما شود. اگر شما از آن دسته افراد خوش شانس هستید که می توانند هفته ها هر روز بنشینند و مطالعه کنند، این به تنهایی می تواند باعث شود که نمره خوبی در آزمون به دست بیاورید. اما ممکن است لزوما هم اینگونه نباشد، چرا که مطالعه زیاد تنها فاکتور موثر در گرفتن نمره بالا در آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) نیست. در اینصورت، شاید شما هم نیاز به شرکت در دوره های جی آر ای (GRE) داشته باشید.
تعدادی سوال وجود دارد که پیش از آمادگی برای آزمون جی آر ای (GRE) باید از خود بپرسید:

•    چگونه می توانید بفهمید که از بین تعداد زیادی کتاب مقدماتی GRE که وجود دارد، بهترین منبع کدام است؟
•    حتی با داشتن یک کتاب خوب، از کجا بفهمید چه چیزهایی را بخوانید و چه مدت زمان برای آن اختصاص دهید؟
•    چه مقدار از واژگان را باید حفظ کنید؟
•    آیا لیست واژگان کتاب GRE شما لیست خوب و کافی است؟
•    از کجا بفهمید که چه کارهای باعث اتلاف وقت شما می شوند و چه کارهایی واقعا در نتیجه آزمون شما تاثیر مثبتی خواهند داشت؟

احتمالا برای پاسخ به این سوالات به یک متخصص یا راهنما (کسی که GRE را از درون و بیرون می شناسد) نیاز خواهید داشت. کسی که می تواند دقیقاً آنچه لازم است یاد بگیرید و چگونگی تسلط بر آن را به شما نشان دهد. کسی که همه ترفندها و میانبرها و مشکلات کوچک را می داند.
شرکت در دوره های جی آر ای (GRE) به طور بالقوه می تواند نمره شما را 13 تا 15 نمره یا حتی بیشتر افزایش دهد! این میزان اختلاف نمره، در گرفتن بورسیه برای یک دانشگاه عالی و رفتن به یک دانشگاه سطح پایین برای شما تفاوت ایجاد خواهد کرد.
در دوره های جی آر ای (GRE) یک استاد راهنمای درجه یک می تواند به شما بگوید که وقت خود را چگونه صرف آماده سازی برای این آزمون کنید. او همچنین می تواند به شما بگوید که دانشگاه های درجه یک چگونه از نمرات شما استفاده می کنند که این هم خود نکته مهمی است.

در یک دوره جی آر ای (GRE) چه مواردی آموزش داده می شود؟

به طور خلاصه در یک دوره جی آر ای (GRE) کامل موارد زیر بررسی می شوند:

•    سوالات سه بخش کیفی، کمی و نوشتار تحلیلی
•    راهکارهای نزدیک شدن به نمره مورد نظر در دانشگاه مقصد شما
•    خلاص شدن از شر مواردی که اثری شدیدا منفی بر نتیجه آزمون شما خواهند داشت: مانند اضطراب امتحان و عدم استفاده موثر از زمان آزمون
•    توضیح دقیق آنچه برای هر بخش از GRE باید یاد بگیرید
•    نحوه حفظ کردن حجم زیاد واژگان جی آر ای (GRE) تا حد ممکن 

و بسیاری موارد دیگر که همه منجر به یک نتیجه خوب در آزمون خواهد شد.
این موارد می تواند باعث صرفه جویی در وقت شما شود و در نهایت به شما کمک کند که به نتیجه مطلوب خود در آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) برسید.

 

دوره ها و کلاس های جی آر ای 

دوره های آنلاین جی آر ای (GRE)

دوره های آنلاین جی آر ای (GRE) انتخابی مناسب برای آمادگی در آزمون جی آر ای (GRE) هستند. بسیاری از موسسات برگزار کننده دوره های آمادگی آزمون آنلاین جی آر ای (GRE)، علاوه بر کلاس های حضوری، به صورت آنلاین نیز دوره های خود را برگزار میکنند. این به خصوص برای افراد شاغل که برنامه زمانی فشرده ای دارند مناسب است. شما در این دوره های آنلاین زیر نظر استاد به انجام تمارین و آزمون های می پردازید و در نهایت اشکالات خود را به کمک استاد خود برطرف می کنید.
علاوه بر موسسات، دوره های آنلاین یادگیری جی آری و آزمون های آنلاین شبیه سازی شده جی آر ای نیز در اینترنت وجود دارد که برخی از آنها رایگان و برخی دیگر پولی هستند. از جمله دوره های رایگان، دوره Magoosh است که شما را قادر می سازد تا مهارت های نوشتاری، تحلیلی، کمی، خواندن و کلامی خود را بهبود ببخشید.
Magoosh یک وب سایت برای آمادگی برای GRE است. با ثبت نام در این دوره می توانید به تماشای دروس ویدئویی آموزش داده شده توسط متخصصان بنشینید و در تست های آزمایشی به راحتی شرکت کنید. هم چنین این وب سایت به دانشجویان این امکان را می دهد تا برنامه های مطالعه را با سهولت تنظیم کنند.
Magoosh از طریق ایمیل نکات مفید و آموزنده ای را به صورت 24/7 در اختیار زبان آموزان قرار می دهد. این بستر آنلاین همه مباحث GRE مانند سوالات کیفی، کمی و نوشتار تحلیلی را پوش می دهد.

ویژگی های کلیدی دوره های آزمون جی آر ای (GRE) در Magoosh:

این دوره آمادگی GRE سوالات و امتحانات عملی را در اختیار شما قرار می دهد و یک پایگاه داده بزرگ برای سوالات، تست ها و فیلم ها دارد.

•    شما می توانید سوالات، تمرین و آزمون های خود را شخصی سازی کنید.
•    دوره Magoosh GRE قابل اجرا روی برنامه موبایل است.
•    این دوره شامل توضیح در فیلم و متن است.
•    Magoosh یکی از بهترین دوره های آمادگی GRE است که بهبود نمره شما را تضمین می کند. 
•    کاربر پسند است.
•    رایگان است.
•    برنامه مطالعه قابل تنظیمی را به شما ارائه می دهد.

از ویژگی های منفی این دوره این است که تماما خود آموز است و شما را تحت نظر استاد یا مربی قرار نمی دهد. بنابراین این دوره جی آر ای (GRE) برای افرادی مناسب است که به درس خواندن بدون حضور استاد عادت دارنند و از آن نتیجه خوبی میگیرند.
به همین علت است که به شما توصیه می کنیم در آزمون ماک جی آر ای (GRE) در وب سایت ما شرکت کنید. با شرکت در این آزمون آزمایشی، پاسخ های شما توسط اساتید مجرب بررسی شده و راهنمایی کاملی به شما ارائه داده خواهد شد که چه تمریناتی را برای تقویت مهارت هایی که در آنها ضعف دارید انجام دهید.

کلاس و دوره های حضوری جی آر ای (GRE) 

کلاس و دوره های حضوری جی آر ای (GRE) به صورت گروهی یا خصوصی و در سطوح مختلف برگزار می شوند. البته معمولا تعداد زبان آموزان در کلاس های گروهی هم نسبتا کم است تا بازده کلاس بالاتر برود. اگر بخواهید در زمان کمتری برای آزمون آماده شوید، کلاس خصوصی انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. از آنجا که افراد مختلف پیش زمینه های متفاوتی در زبان انگلیسی دارند، ه پیش از ثبت نام لازم است تا در یک آزمون تعیین سطح شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن، در کلاس مناسب خود ثبت نام کنند. 
دوره های جی آر ای (GRE) حضوری معمولا بین 12 تا 20 جلسه بسته به سطح زبان داوطلب برگزار می شوند. برخی موسسه ها علاوه بر محتوای آموزشی، آزمون های آزمایشی و شبیه ساز جی آر ای (GRE) را هم برگزار می کنند که در آمادگی برای آزمون اصلی بسیار اهمیت دارد. 
ارتباط و مشاوره با استاد در کلاس های حضوری راحت تر از دوره های آنلاین انجام می شود که شاید برای برخی منجر به نتیجه بهتری شود.

جمع بندی

دوره های آزمون جی آر ای (GRE)، چه کلاس های آنلاین و چه دوره های حضوری، می تواند برای بسیاری از دانشجویان بسیار مفید باشد. آنها می توانند به شما کمک کنند دقیقاً بدانید که چطور و کجا وقت خود را صرف کنید تا واقعا نتیجه قابل توجهی در امتیازات GRE خود مشاهده کنید. مطمئناً ممکن است که این دوره ها گران و وقت گیر هم باشند، اما بازده آنها بسیار بیشتر از هزینه آنها است.
اما لازم است که دوره مورد نظر خود را با دقت انتخاب کنید. ممکن است در کلاسی ثبت نام کنید و هزینه خیلی زیادی برای آن بپردازید اما نتیجه مناسبی از آن نبینید. به یاد داشته باشید که همه کلاس های جی آر ای (GRE) در یک سطح نیستند و با توجه به وقت و زمانی که دارید باید بتوانید بهترین آنها را پیدا کنید تا به نتیجه مطلوب خود در آزمون جی آر ای (GRE) دست پیدا کنید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!