تصحیح رایتینگ تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/01/10

تصحیح رایتینگ تافل (TOEFL) در دریافت بازخورد درباره مهارت های رایتینگ زبان انگلیسی شما بسیار مهم است. حتی برخی می گویند این یک قسمت اساسی از آمادگی برای تافل (TOEFL) است. وب سایت ها و معلمان بسیاری هستند که زبان آموزان می توانند متون خود را برای آنها ارسال کنند تا تصحیح شده و اشکالات و نقاط ضعفشان به آنها گفته شود. 
نمره دادن به خود در بخش رایتینگ بسیار دشوار است و لزوماً نمره ای که شما به خودتان می دهید قابل اعتماد نیست، چرا که ممکن است نتوانید در مورد نوشتن خود به صورت دقیقی قضاوت کنید. بنابراین احتمالاً باید سعی کنید از دیگران بازخورد بگیرید. 
در ابتدا باید با نحوه آزمون رایتینگ تافل (TOEFL) آشنا شوید:

بخش رایتینگ تافل (TOEFL) به چه شکل است؟

بخش TOEFL iBT Writing برای سنجش توانایی شما در نوشتن به زبان انگلیسی در یک محیط دانشگاهی طراحی شده است و انتظار می رود که بتوانید ایده های خود را به صورت کاملاً منظم و پیوسته به صورت نوشتار در این بخش ارائه دهید. 
علاوه بر صحبت کردن، راه اصلی دیگر ارتباط ما نوشتن است. اگر بخواهید در یک دانشگاه انگلیسی زبان تحصیل کنید، گزارش ها، مقاله ها و متون زیادی را باید به زبان انگلیسی بنویسید. اگر نتوانید تکالیف خود را به خوبی انجام دهید قطعا در دانشگاه عملکرد مورد نظر خود را نخواهید داشت. قطعا بخش رایتینگ آزمون تافل (TOEFL)  به اندازه نوشتن مقاله تخصصی چالش برانگیز نیست، اما در این بخش از آزمون شما باید ثابت کنید که می دانید چگونه چند پاراگراف را با استفاده از دستور زبان مناسب بنویسید و چگونه نظر خود را به روشنی و به طرز قانع کننده ای بیان کنید.
رایتینگ تافل (TOEFL) شامل دو تسک است که برای تکمیل آن مجموعا 50 دقیقه وقت خواهید داشت:

•     رایتینگ یکپارچه (زمان 20 دقیقه): در این بخش شما باید یک نوشته کوتاه بخوانید و به یک سخنرانی کوتاه گوش دهید، سپس درباره آنچه خواندید و شنیده اید، بنویسید.
•     رایتینگ مستقل (زمان 30 دقیقه): در این بخش شما باید متنی را براساس تجربه یا نظر شخصی در پاسخ به موضوعی که به شما داده می شود بنویسید.

شما پاسخ های خود را با استفاده از کیبورد روی کامپیوتر تایپ می کنید. پاسخ ها به ETS ارسال می شوند، در آنجا با ترکیبی از امتیازدهی هوش مصنوعی و مصححین دارای گواهی معتبر، نمره دهی می شوند. نمرات کاملا با انصاف و بر اساس کیفیت نوشته شما خواهند بود.

آیا برای به دست آوردن نمره خوب در رایتینگ تافل (TOEFL)  باید در موضوع خاصی تخصص داشته باشید؟

تسک های بخش راتینگ آزمون تافل (TOEFL)  تنها برای سنجش مهارت انگلیسی شما طراحی شده اند، بنابراین برای کسب نمره بالا نیازی به دانش عمیق در مورد مباحث تخصصی ندارید. مصححین در نظر می گیرند که هر نوشته ای که شما تحویل می دهید اولین پیش نویس است، در نتیجه شما حتی با متنی که دارای یک سری اشکالات است باز هم یم توانید نمره بالایی کسب کنید. 

وب سایت ها و اساتید تصحیح کننده رایتینگ تافل (TOEFL)

آکادمی زبان شایسته

با شرکت در آزمون آزمایشی تافل (TOEFL) آکادمی آنلاین زبان شایسته می توانید علاوه بر اینکه از مزیت آشنایی با نحوه برگزاری آزمون در یک محیط شبیه سازی شده بهره مند می شوید از اساتید مجرب ما بخواهید که رایتینگ شما را تصحیح کرده و اشتباهات احتمالی را به شما نشان داده و در خصوص برطرف کردن اشتباهاتتان به شما راهنمایی های مناسبی ارائه دهند.

Magoosh

یکی از وب سایت هایی که می تواند برای تصحیح رایتینگ تافل (TOEFL) استفاد شود وب سایت magoosh است. این وب سایت یک سامانه تصحیح رایتینگ دارد که با ثبت نام به صورت premium می توانید متون تافل (TOEFL) خود را برای گرفتن بازخورد و نمره دهی در آن قرار دهید. 
اگر نخواهید در وب سایت ثبت نام کنید، می توانید به صورت رایگان یک هفته سرویس magoosh را امتحان کنید. علاوه بر این وبلاگ magoosh در مورد نحوه دریافت بازخورد در بخش رایتینگ تافل (TOEFL) توصیه های زیادی دارد و چند مقاله در آن آورده شده است که می توانند به شما کمک کنند تا نمره خود را با توجه به توانایی های خود در بخش رایتینگ برای آزمون اصلی پیش بینی کنید.
با اینکه وب سایت Magoosh خدمات قوی در زمینه تصحیح رایتنیگ تافل (TOEFL) ارائه می دهد، اما پیش از انتخاب بهتر است گزینه های دیگر خود را نیز بررسی کنید. بازخورد درباره رایتینگ تافل (TOEFL) به اشکال مختلف ارائه می شود و شما باید به دنبال انتخابی متناسب با نیازهای یادگیری، بودجه و ترجیحات خود باشید. 

ETS

یکی از منابع بازخورد برای راتینگ تافل (TOEFL) خود ETS (موسسه برگزارکننده تافل (TOEFL) ) است. همانطور که می دانید، رایتینگ تافل (TOEFL) هم توسط یک انسان واقعی و هم سیستم نمره گذاری خودکار ETS (e-rater) نمره دهی می شود. از طریق سرویس امتحان تافل (TOEFL) آنلاین ETS، می توانید در امتحانات آزمایشی تافل (TOEFL) شرکت کنید که به شما بازخورد e-rater درباره رایتینگ و اسپیکینگ را  ارائه می دهد. 
علاوه بر این، مجموعه های تست های تمرینی تافل (TOEFL) روی وب سایت ETS وجود دارد که در انتهای متن، به طور کامل ایده ها و نکات لازم برای نوشتن یک متن مناسب را به شما نشان می دهد. این خود می تواند در تقویت مهارت رایتینگ شما بسیار موثر باشد.

انجمن های آنلاین تافل (TOEFL)  (TOEFL GMAT Club، Urch.com)

برای بازخوردی که بیشتر انسانی باشد تا الکترونیکی، می توانید از فوروم های TOEFL آنلاین نیز استفاده کنید. انجمن های آنلاین منبع رایگان خوبی برای بازخورد درباره رایتینگ و اسپیکینگ شما هستند. دو تا از این انجمن ها که می توانند مفید باشند انجمن های TOEFL GMAT Club و Urch.com هستند. Urch.com یک صفحه اختصاصی فقط برای بحث پیرامون رایتینگ تافل (TOEFL) دارد. 

WritersForMe

برای تصحیح رایتینگ تافل (TOEFL) به صورت رایگان، WritersForMe یک گزینه عالی دیگر است! تالارهای گفتگو مانند این مکان های مناسبی برای ارتباط آنلاین با دانشجویان و معلمان دیگری هستند که می توانند به شما بازخورد بدهند و از شما بازخورد بگیرند.

Toeflwritingpractice

این یک وب سایت رایگان برای کمک به شما در آماده شدن برای بخش رایتینگ تافل (TOEFL) است. Toeflwritingpractice دارای یک تایمر است و می تواند تعداد کلمات، تعداد پاراگراف و هجی را بررسی کند و غلط های املایی شما را بررسی کند. 

 

تصحیح رایتینگ تافل

 

معلم خصوصی برای تصحیح رایتینگ تافل (TOEFL)

در حالی که بازخورد گرفتن درباره رایتینگ به صورت آنلاین و از طریق ایمیل بسیار مفید واقع می شود، اما برخی زبان آموزان داشتن یک معلم خصوصی را برای این کار ترجیح می دهند. با سرچ در گوگل معلمان بسیاری را پیدا خواهید کرد که می توانند در تصحیح رایتینگ تافل (TOEFL) به شما کمک کنند. 
به عنوان مثال استاد مهسا شمس در وب سایت مکتب خونه، دوره های آنلاینی را ارائه می دهد که در آنها می توانید تا 9 رایتینگ تافل (TOEFL) را برای ایشان فرستاده و بازخوردی کاملا تحلیلی از عملکرد خود در زمینه رایتینگ دریافت کنید. همچنین می توانید به دنبال معلمان راتینگ تافل (TOEFL) به صورت آنلاین، در وب سایت هایی مانند Voxy، iTalki ، Myngle یا Wyzant باشید. معمولا این وب سایت ها اجازه می دهند تا خدمات آنها را برای مدتی به صورت رایگان امتحان کنید تا از انتخاب خود مطمئن شوید.
اما در انتخاب معلم خصوصی یا معلم برای تصحیح رایتینگ تافل (TOEFL) دقت کنید. معلمان و مدرسان می توانند بسیار باهوش و باتجربه باشند، اما در عین حال در تافل (TOEFL) تخصصی نداشته باشند. البته شما می توانید نحوه نمره دهی و نمرات تافل (TOEFL) را با مربی خود به اشتراک بگذارید و سپس از کمک آنها بهره بگیرید. به هر حال ممکن است یک مربی با آزمون تافل (TOEFL) آشنایی کمتری داشته باشد  اما با داشتن اطلاعات درست درباره نمره دهی بتواند به خوبی به بهبود مهارت رایتینگ شما در تافل (TOEFL) کمک کند.

Toefl8AM

یکی از موسسات زبانی که خدمات و پکیج های تصحیح راتینگ تافل (TOEFL) ارائه می دهد موسسه Toefl8AM زیر نظر استاد محمودی است. این موسسه بسته های مختلفی که تا تصحیح 4 تسک راتینک تافل (TOEFL) را پوشش می دهند در اختیار شما قرار می دهد. هم چنین می توانید از بسته ها بزرگتر که شامل تصحیح اسپیکینگ تافل (TOEFL)  نیز هستند استفاده کنید تا هزینه هر تصحیح برای شما کمتر حساب شود.

جمع بندی

در آزمون رایتینگ تافل (TOEFL)  از شما انتظار نمی رود که یک مقاله کامل برای هر یک از تسک ها بنویسید، چرا که مصححین و طراحان به خوبی بر اینکه زمان بسیار کمی برای نوشتن به شما داده می شود واقف هستند.
 این طور نیست که نوشتن یک متن طولانی تر باعث بشود که نمره بهتری نسبت به یک متن کوتاه تر بگیرید. اگر خطاهای املایی زیادی داشته باشید، از ساختار های جمله مناسبی استفاده نکرده باشید، گرامر متن شما ضعیف باشد و از موضوع اصلی دور شود، افکار خود را به روشنی بیان نکنید یا مثالهایی را که دلایل شما را تأیید می کند ارائه ندهید، باز هم نمره مناسبی از این بخش دریافت نخواهید کرد.
اینکه شما نمره خوبی از رایتینگ بگیرید به عوامل زیادی بستگی دارد: 

•    استفاده از زبان، 
•    سازمان دهی متن، 
•    وضوح و بسط موضوع. 

استفاده از زبان به این معنی است که چقدر می توانید از دستور زبان و واژگان استفاده کنید. 

•    آیا کلمات مشابه را بارها و بارها استفاده می کنید یا دایره لغات شما تنوع دارد؟
•    آیا از کلمه درستی استفاده کردید؟ 
•    چند غلط املایی مرتکب شدید؟ 
•    آیا شما زا بیش از یک نوع جمله استفاده می کنید؟ 
•    یا جملات شما همه مانند "توپ در سبد است" جملات ساده و ابتدایی هستند. 

بسط موضوع به این معنی است که شما چقدر به سوالات پرسیده شده پاسخ داده اید. 

•    آیا مقاله شما منسجم است؟ 

متن شما باید با یک ترتیب منطقی از یک ایده به ایده دیگر برسد. 

•    فهمیدن متن شما باید راحت باشد، نه اینکه مصحح را سردرگم و گیج کند. 
•    مقاله شما باید دلایلی را ارائه دهد و به همراه آن جزئیات یا مثالهایی را برای حمایت از دلایلی که بیان می کنید، ذکر کند. 

تمام این مواردی که در بالا ذکر شد، تنها با یک راه قابل یادگیری هستند، تمرین بسیار. 
شما باید تعداد زیادی متن بنویسید تا بتوانید مهارت های خود را در هر یک از ویژگی هایی که ذکر شد تقویت کنید. اما صرفا نوشتن متن به شما کمک نخواهد کرد. تصحیح رایتینگ تافل (TOEFL)، در واقع قدمی است که باعث می شود ما اشکالات متون خود را بفهمید و در راستای بهبود و رفع آنها قدم بردارید، این قدمی است که به موفقیت شما خواهد انجامید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!