تکنیک ها و تمرین های یادگیری و به حافظه سپردن لغت برای آزمون تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/01/27

یادگیری لغات تافل از جمله بزرگترین چالش هایی است که نه تنها متقاضیان ثبت نام در آزمون تافل TOEFL، بلکه تمام زبان آموزان با آن مواجه اند. در واقع، مسئله پر اهمیت، تکنیک ها و استراتژی هایی هستند که برای به خاطر سپردن لغت آزمون تافل TOEFL به کار میگیرید. 
حتما برای شما هم پیش آمده است که با تکرار و تمرین بسیار یک لغت را به خاطر بسپارید اما در نهایت پس از یک یا چند روز (یا حتی چند دقیقه)، آن را دوباره فراموش کنید. نگران نباشید، شما تنها کسی نیستید که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید. باید بگوییم که فراموش کردن لغات بسیار رایج و طبیعی است. به خصوص اگر از روش های خوبی برای به خاطر سپردن آنها استفاده نکرده باشید. 
متاسفانه، یادگیری واژگان جدید، به خصوص واژگان آکادمیک برای آزمون تافل آی بی تی TOEFL-iBT بسیار دشوار و گاهی ناامید کننده است. در اکثر کلاس های آموزشی تافل، اساتید تنها لغات و واژگان تافل TOEFL را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. اما آنها را با فنون مطالعه و به خاطر سپردن لغات آنا نمی کنند. بنابراین، یا دانش آموزان نمی توانند لغات را به خاطر بسپارند و یا پس از به خاطر سپردن  آنها، با تلفظ صحیح و نحوه استفاده از لغات مشکل دارند. 
در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم، شما را با 5 استراتژی مفید برای به خاطر سپردن و یادگیری لغات تافل TOEFL آشنا خواهیم کرد. ما را تا انتها همراهی کنید. 

تکنیک های یادگیری لغات و کلمات برای آزمون تافل TOEFL

استراتژی 1: تعیین یک هدف واقع بینانه

داوطلبان آزمون تافل TOEFL معمولا آنقدر درگیر و نگران یادگیری لغات جدید هستند که توانایی و محدودیت های خود را فراموش میکنند. شما باید یک مقدار منطقی و واقعی از لغاتی که قادر به حفظ کردن آنها در روز هستید را تعیین کنید. با تلاش بیش از حد برای یادگیری چند چیز به صورت همزمان، تنها یادگیری خود را کاهش می دهید. بیایید تصور کنیم که شما یک لیست حاوی 30 کلمه جدید تعیین کرده اید. این عالی است، اما آیا به این فکر کرده اید که چقدر وقت آزاد دارید؟ 
در طول روز، بسیاری فعالیت ها و کارهای دیگر نیز وجود دارد که توجه و زمان شما را اشغال خواهند کرد. در نهایت، متوجه خواهید شد که زمان بسیار کمی برای اختصاص داد به یادگیری لغات تافل TOEFL برای شما باقی مانده است. حتی گاهی، این زمان برای برخی از افراد 1 ساعت در هفته است! در این صورت، شما تنها 2 دقیقه برای یادگیری هر لغت فرصت خواهید داشت (دقیقه ÷ 30 کلمه = 2 دقیقه کلمه).
خب شروع کنید، تنها در 2 دقیقه باید تلفظ درست کلمه را یاد بگیرید، آن را به خاطر بسپارید و در جمله استفاده کنید. برای انجام تمام این کارها تنها 2 دقیقه فرصت دارید! 
حال دوباره به مسئله نگه کنید. آیا به نظر شما واقع بینانه یا حتی ممکن است؟ پاسخ منفی است. بیشتر زبان آموزان حداقل به 4 الی 5 دقیقه زمان برای یادگیری کلمه جدید ، تلفظ و هجی کردن صحیح آن و به کارگیری صحیح آن در جمله نیاز دارند.
بنابراین، شما باید با یک دید واقع بینانه به برنامه هر روز خود نگاه کنید و کشف کنید که چقدر زمان آزاد و واقعی برای مطالعه واژگان در اختیار دارید. روزهای مطالعه را تعیین کنید و بررسی کنید که آیا بین فعالیت های روزانه تان زمان خالی برای مطالعه یا مرور لغات دارید یا خیر (بین کلاس ها، در اتوبوس و ...). پس از مشخص کردن مدت زمان آزاد خود، آن را به 5 تقسیم کنید. عدد به دست آمده تعداد لغات جدیدی است که باید در هر هفته مطالعه کنید. 
هر گونه برنامه ریزی غیر واقعی و غیر منطقی، تنها شما را ناامید خواهد کرد. یادگیری واژگان جدید و استفاده از آنها به زمان، صبر و فداکاری نیاز دارد. اکثر انسان ها قادر به یادگیری سریع تعداد بالای لغات با وجود محدودیت زمانی نیستند. فراموش نکنید که چشمان شما دوربین نیستند و مغز شما هم قفسه کتاب نیست!

استراتژی 2: بر اساس حروف الفبا مطالعه نکنید

بیایید تصور کنیم که شما لیستی از 30 کلمه را در یک کتاب واژگان انگلیسی پیدا کرده اید. همه کلمات به ترتیب حروف الفبا هستند (مثال: همه کلمات با "a" شروع می شوند). در کنار کلمات یا یک تعریف انگلیسی و یا ترجمه به زبان فارسی وجود دارد.
فاجعه از اینجا شروع می شود!
مطالعه از روی یک لیست الفبایی می تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند. در ادامه 2 مورد از این مشکلات را بیان کرده ایم:
در زبان انگلیسی، به راحتی میتوان کلمات مشابه را با یکدیگر اشتباه گرفت! 
وقتی همزمان کلمات یک شکل و معنای آنها را ببینید مغز شما تنبل می شود و به شکل فعال مطالعه نمی کند. اگر کلمات را به این شکل مطالعه کنید به یک تمرین Looking تبدیل می شود و به هیچ وجه برای مغز شما چالشی ایجاد نمیکند. به شما پیشنهاد می کنیم برای فراهم کردن زمینه یک یادگیری لغات تافل TOEFL به شکل فعال، از روش های زیر استفاده کنید. شما می توانید با شرکت در آزمون آزمایشی تافل TOEFL یا آزمون آنلاین تافل TOEFL میزان پیشرفت خود در یادگیری لغات تافل را ارزیابی کنید. 
فلش کارت درست کنید: این روش بسیار موثر است و میانگین مدت زمان یادگیری لغات در این روش 3 دقیقه می باشد. 
روزانه 15 دقیقه مطالعه کنید!: فلش کارت های خود را همه جا به همراه داشته باشید. این کارت ها باید همیشه در جیب شما زندگی کنند. به این صورت، شما همیشه برای مطالعه و یادگیری لغات جدید آماده خواهید بود. اگر بتوانید روزانه در بین فعالیت های عالی خود 15 دقیقه برای مطالعه واژگان در نظر بگیرید شما می توانید مدت زمان مطالعه هفتگی خود را به اندازه 105 دقیقه افزایش دهید. 

استراتژی 3: تمرین تلفظ صحیح کلمات

در زبان انگلیسی، کلمات بسیاری وجود دارند که شیوه نوشتن و تلفظ صحیح آنها با یکدیگر متفاوت است. همین مسئله، باعث گیجی بسیاری از داوطلبان می شود و یادگیری لغات تافل TOEFL را برای آنها مشکل میکند. یادگیری شکل صحیح تلفظ و نوشتن کلمه، بسیار اهمیت دارد و از اشتباهات ساده در بخش رایتینگ تافل TOEFL جلوگیری می کند. پیشنهاد می کنیم برای به خاطر سپردن بهتر تلفظ، در مراحل اولیه تلفظ لغات را با حروف فارسی در زیر کلمات و روی فلش کارت های خود بنویسید. 

استراتژی 4: کلمه را دوباره و دوباره بنویسید

املا و هجی درست کلمات اهمیت بسیاری دارد. در آزمون تافل آی بی تی TOEFL-iBT، نوشتن صحیح کلمات در نمره نهایی تاثیر دارد. املای نامطلوب (بد) و اشتباهات املایی احمقانه (مثل nmae is Mina) نمره شما را پایین می آورد. 
با این حال به خود سخت نگیرید. حتی افرادی که زبان مادریشان انگلیسی است نیز با این غلط ها دست و پنجه نرم میکنند. دانشجویان آمریکایی نیز درست مانند شما باید املای صحیح کلمات انگلیسی را یاد بگیرند و هر هفته از آنها امتحان گرفته می شود! با این حال، هر چه تعداد اشتباهات شما در آزمون اصلی کمتر باشد، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. پس استفاده از تکنیک نوشتن برای یادگیری لغات تافل TOEFL را فراموش نکنید. 
در برخی موارد، بدن انسان بهتر از چشمانش می تواند لغات را به خاطر بسپارد. با تمرین زیاد، دست شما حروف کلمات حفظ می کند و شما با نوشتن صحیح یک کلمه، آن را حس خواهید کرد.

 

تکنیک ها و تمرین های یادگیری و به حافظه سپردن لغت برای آزمون تافل

کتاب های لغت برای تافل TOEFL

خوشبختانه، کتاب های متنوع و مفید بسیاری برای یادگیری لغات تافل TOEFL منتشر شده است. به کارگیری این کتاب ها در کیفیت یادگیری شما تاثیر قابل توجهی دارد پس استفاده از آنها را فراموش نکنید. پیشنهاد میکنیم در بازه های زمانی معینی، برای تعیین سطح خود، شرکت در آزمون آنلاین تافل TOEFL یا آزمون ماک تافل TOEFL را نیز در نظر بگیرید.
 در ادامه، برخی از بهترین کتاب ها برای یادگیری واژگان تافل را به شما معرفی کرده ایم. شما میتوانید برای دریافت لیست کامل این کتاب ها به بخش مربوطه در وب سایت مراجعه کنید. 

Essential Words For The TOEFL

همانطور که همیشه تاکید کرده ایم، بارونز یکی از بهترین منابع برای آماده شدن برای آزمون تافل TOEFL است. یادگیری لغات تافل نیز از این قاعده مستثنی نیست. کتاب Essential Words For The TOEFL یکی از برجسته ترین کتاب های بارونز است که میتوانیم برای به خاطر سپردن واژگان تافل TOEFL به شما پیشنهاد کنیم. 
این کتاب حاوی 10 درس سازمان یافته با ساختار دقیق است که علاوه بر لغات، دیگر مهارت های ضروری برای موفقیت در آزمون تافل آی بی تی TOEFL-iBT را نیز در شما تقویت می کند. 

50 Powerful Vocabulary Terms & Preparation Guide For TOEFL IBT

با استفاده از این کتاب شما می توانید به اهداف زیر دست پیدا کنید: 

- دانش و مهارت خود در بخشهای ریدینگ و لیسنینگ را تقویت کنید.
- تلفظ خود را بهبود ببخشید و  برای بخش اسپیکینگ آزمون آماده شوید. 
- خودتان را با بیش از 70 آزمون آزمایشی تافل TOEFL در این کتاب، ارزیابی کنید.

یادگیری لغات تافل TOEFL خود یکی از مهمترین اقداماتی است که می توانید برای اطمینان از موفقیت خود در آزمون انجام دهید. این کتاب، حاوی واژگان، ابزارها و استراتژی های لازم برای کمک به یادگیری شما در حفظ کلمات و درک مطلب است. 

Check Your English Vocabulary For TOEFL

در این کتاب تمرین های بسیاری با هدف کمک به دانش آموزان در تمرین و یادگیری لغات تافل TOEFL و عبارات انگلیسی، ارائه شده است. این کتاب برای زبان آموزانی مناسب است که در سطح متوسط و یا بالاتر قرار دارد. علاوه بر این، برای افرادی که قصد ادامه دادن تحصیلات آکادمیک خود در یک کشور خارجی را دارند یک انتخاب عالی است. 
مطالب موجود در این کتاب کار شامل واژگان عمومی و همچنین واژگان خاص طبقه بندی شده بر اساس موضوع است. به طور خلاصه، این کتاب:

-    واژگان با استفاده از انواع تمرینات مفید، جالب و لذت بخش آموزش داده و سپس پیشرفت های شما ارزیابی می شود. 
-    برای دانشجویانی مناسب است که انگلیسی را در سطح متوسط و بالاتر می آموزند.
-    قالب ساده با دستورالعمل های روشن دارد که استفاده از آن برای مطالعات خودخوان را آسان کرده است.
-    کلید پاسخ با توضیحات کامل و جامع

برخی دیگر از کتاب های یادگیری واژگان تافل TOEFL عبارتند از: 

-    TOEFL Vocabulary Advanced Masterclass For Quick TOEFL Test Revision
-    TOEFL Power Vocab
-    Essential Vocabulary For The TOEFL Test

دانلود کتاب های لغت برای تافل TOEFL

استفاده از منابع آنلاین برای یادگیری لغات تافل TOEFL مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا می توان به قابلیت جا به جایی آسان و راحت اشاره کرد. بنابراین، در هر مکانی که باشید میتوانید به راحتی و با چند کلیک ساده به این منابع دسترسی پیدا کنید و مطالعات خود را آغاز کنید. در ادامه، چند منابع مناسب برای یادگیری لغات تافل را به شما معرفی کرده ایم: 

•    TOEFL Power Vocab - E4thai
•    TOEFL Vocabulary PDF – Magoosh
•    TOEFL Vocabulary
•    TOEFL: check your vocabulary for TOEFL

در مقاله امروز، شما را با برخی از تکنیک ها و استراتژی های یادگیری لغات تافل TOEFL آشنا کردیم. علاوه بر این، برخی از بهترین کتاب ها و منابع آنلاین تافل TOEFL برای یادگیری واژگان را نیز به شما معرفی کردیم. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!