مراحل ثبت نام آیلتس

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/02/18

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که در سراسر جهان برگزار می گردد. در واقع آزمون آیلتس، آزمون بین المللی در حوزه زبان انگلیسی می باشد که با ثبت نام در آن، میزان توانایی و دانش افراد در مهارت های مختلفی مثل لیسنینگ و اسپیکینگ ارزیابی میشود. 

هدف از برگزاری آزمون آیلتس چیست؟

با برگزاری این آزمون توانایی داوطلبان که خواهان تحصیل و یا کار در کشورهای دیگر می باشند؛ شناسایی میشود.
آزمون آیلتس به دو صورت آزمون آیلتس عمومی (General) و آکادمیک (Academic) ارائه می شود. آزمون آکادمیک، به داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی و ارشد دارند و یا قصد شرکت در دوره های حرفه ای دارند، اختصاص دارد. آزمون عمومی آیلتس هم به داوطلبانی که قصد تحصیل در مقاطع بالا را ندارند و در مقاطع پایین تحصیل می کنند و یا می خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنند، اختصاص دارد.  
وبژگی مشترک هر دو آزمون عمومی و آکادمیک این است که  چهار مهارت شنیداری، خواندن، نگارش و گفتاری را شامل میشود اما وجه تمایز  این دو آزمون در تست های خواندن و نگارش می باشد. اکنون برای شما این سوال پیش می آید که آزمون آیلتس مورد پذیرش کدام دانشگاه و مراکز علمی است؟ در پاسخ باید گفت که  که این آزمون مورد پذیرش اکثر دانشگاه ها و مراکز آموزشی جهان به خصوص کشورهای اروپایی است.
ثبت نام  در ازمون ایلتس بصورت آنلاین و از طریق مراکز معتبر ونیز از طریق نرم افزار شبیه ساز ازمون  انجام می شود.
برای شرکت در این ازمون باید با شیوه ثبت نام ازمون ایلتس در مراکز معتبر آشنا شوید.

نحوه ثبت نام آیلتس IELTS با ارز دولتی و ارزان

برای ثبت نام در آزمون آیلتس باید مبلغی راکه توسط سازمان سنجش هر ساله اعلام می شود، وثابت نیست، پرداخت کرد. سازمان سنجش کشور تنها مرجع رسمی صدور مجوز جهت برگزاری آزمون آیلتس می باشد.  هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس (IELTS) با توجه به نوسانات ارز متفاوت است و این نوسان شامل کشورهای خارجی نیز می شود.
بنابراین، داوطلبان آزمون باید اطلاعات خودر ا با منابع درست و معتبر افزایش دهند و در صورت لزوم از دوره های اموزش مناسب استفاده کنند.
در مرداد ماه سال 97، هزینه ثبت نام آزمون آیلتس (با توجه به نرخ و قیمت دلار) 2 میلیون و 795 هزار تومان بوده است. و از تیر ماه سال 98 هزینه آن به 3 میلیون و 50 هزار تومان رسید و همچنین در مرداد ماه سال 1399 قیمت ثبت نام در این آزمون ، 6 میلیون و 151 هزار و 40 تومان شد. هزینه ثبت نام ازمون آیلتس با ارز دولتی رو به افزایش است.
قابل ذکر است که این هزینه برای تمام بخش های این آزمون یعنی  speaking، listening ،writing و reading در نظر گرفته شده است. پیش از طی کردن مراحل ثبت نام باید با  مرکز مربوطه هماهنگ باشید تا در صورت افزایش یا کاهش قیمت هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس از آن اطلاع پیدا کنید.
موسسات معتبر و هماهنگی با سازمان سنجش کشور که برای برگزاری آزمون مجاز هستند، وجود دارد که با مراجعه به آن ها  با نحوه ی ثبت نام ازمون ایلتس اشنا میشوید.

مراحل ثبت نام آزمون آیلتس در سایت بین المللی آزمون آیلتس

1.    برای ثبت نام در آزمون آیلتس ابتدا باید در وب سایت رسمی آزمون ثبت نام کنید.

 

مراحل ثبت نام آیلتس

2.    نام شهر و کشور محل سکونت خود را انتخاب کنید.
3.    نوع آزمون ( آکادمیک یا عمومی )  مورد نظر را انتخاب کنید
4.    نام مومسسه ثبت نام آزمون آیلتس را انتخاب کنید.

 

مراحل ثبت نام آیلتس

 

5.    از روی نقشه محل آزمون را انتخاب کنید.
6.    تاریخ و روز آزمون را مشخص کنید

 

مراحل ثبت نام آیلتس

 

7.    روز و تاریخ آزمون شفاهی speaking  را انتخاب کنید.

 

مراحل ثبت نام آیلتس

 

8.   اطلاعات آزمون ر ا قبل از ثبت نهایی چک کنید که درست باشد.

 

مراحل ثبت نام آیلتس

 

9.    در صورتی که اطلاعات تایید شود user و password برای شما نمایش داده میشود.

 

مراحل ثبت نام آیلتس

 

10.    بعد از تایید جزئیات ازمون نوع جنسیت خود را انتخاب کنید.

 

مراحل ثبت نام آیلتس

 

11.    اطلاعات شخصی خود نظیر نام و نام خانوادگی ، تاریخ تولدو password را واردکنید.

 

مراحل ثبت نام آیلتس

 

12.   بعد تایید نهایی باید برای پرداخت انلاین هزینه  آزمون اقدام کنید که با توجه به موسسه ای که برای شرکت در آزمون آیلتس انتخاب کرده اید، روند متفاوتی خواهید داشت. در ادامه مقاله مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس مربوط به هر یک از این موسسات را با هم بررسی می کنیم.

 

مراحل ثبت نام آیلتس

خرید ووچر آیلتس IELTS موسسه پروشات نوین

•    ابتدا قبل از انجام هرکاری با مراجعه به پنل کاربری پروشات، حساب کاربری  شخصی بسازید.
•    ازمون مورد نظر خود را (آکادمیک یا عمومی) انتخاب و رزرو کنید.
•    از لحظه رزرو آزمون، ۲۴ ساعت فرصت دارید  هزینه آزمون را از طریق حساب کاربری و بصورت انلاین پرداخت کنید. در غیر این صورت ثبت نام لغو می شود.
•    پس از ساخت حساب کاربری در سایت پروشات، اینک به سایت my.ieltsessentials.com بروید و مراحل ثبت نام آزمون آیلتس را همانطور که در بالا شرح دادیم دنبال کنید.
•    زمان و مکان ازمون را انتخاب کنید و به نوع ازمون خود (آکادمیک یا عمومی) توجه کنید.
•    شهریه آزمون آیلتس بر اساس نرخ مصوب سازمان سنجش و آموزش کشور ۶ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۰ تومان به صورت علی الحساب می‌باشد.
•    پس از واریز وجه باید  فایل مدارک خود را اسکن کنید، و ارسال کنید.
برای اطلاعات بیشتر از نحوه ی ثبت نام ازمون ایلتس و نحوه ارسال مدارک خود به لینک موسسه پروشات نوین (https://www.proshotportal.com/registration-guide) مراجعه کنید.

نحوه ثبت نام آیلتس IELTS موسسه پارسیان

1.    وارد سایت موسسه پارسیان می شوید.
2.    از منوی ثبت نام گزینه ثبت نام آزمون آیلتس را انتخاب می کنید.
3.    تاریخ مورد نظر را با دقت انتخاب می کنید.
4.    نام کشور یا شهر و نوع آزمون خود را انتخاب کنید.
5.    از بین مراکز انتخاب شده، موسسه پارسیان را انتخاب کنید.
6.    فرایند ثبت نام را  با پرکردن فیلدهای ستاره دار با دقت کامل کنید.
7.    اطلاعات پرشده باید با اطلاعات پاسپورت شما همخوانی داشته باشد.
8.    در پایان اطلاعات کامل شده نمایش داده میشود و درصورت مغایرت باید آنها اصلاح کنید.
9.    با پرداخت اینترنتی مراحل ثبت نام شما کامل شده است.
برای دریافت اطلاعات تکمیلی جهت ثبت نام آیلتس IELTS  موسسه پارسیان  به لینک https://www.ielts-parsian.ir/Post.aspx?id=5 مراجعه فرمایید.

 

مراحل ثبت نام آیلتس

نحوه ثبت نام آیلتس IELTS موسسه آیلتس تهران

1.    بر اساس جدول زمانبندی تاریخ آزمون آیلتس را انتخاب کنید.
2.    آزمون بر اساس نوع آزمون (آکادمیک و عمومی) و شهرستان محل آزمون طبقه بندی شده است.
3.    هزینه آزمون  61،510،400 ریال و به صورت علی الحساب می باشد
4.    ساعت شروع آزمون ساعت ۹ صبح است. داوطلبان می بایست حداقل ۴۵ دقیقه پیش از آغاز امتحان در محل حضور داشته باشند.
5.    به همراه داشتن کارت ملی و پاسپورت الزامی است.
6.    با کلیک روی محل ازمون نقشه محل برگزاری ازمون در شهر مربوطه نشان داده میشود.
7.    جدولی با عنوان IELTS EXAMS آماده شده است که بعد از انتخاب زمان و روز ازمون روی گزینه Register کلیک کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ی ثبت نام آیلتس به صورت گام به گام به لینک https://ieltstehran.com/ مراجعه فرمایید.

نحوه ثبت نام آیلتس IELTS موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش

•    طبق مصوبات سازمان سنجش کشور همراه داشتن گذرنامه جهت ثبت نام الزامیست. 
•    مشمولان نظام وظیفه باید با گواهی اشتغال به تحصیل یا نامه نظام وظیفه و کارت ملی هوشمند و کارت شناسایی (شناسنامه) در ازمون شرکت کنند.
•    این موسسه جهت ثبت نام با سازمان یا نهاد دیگری همکاری نمی کند وثبت نام فقط از طریق سایت آن صورت می پذیرد.
•    فرم ثبت نام ازمون را فقط خودتان باید تکمیل کنید.
•    هر داوطلب فقط می تواند یک حساب کاربری داشته باشد در غیر اینصورت مشمول پرداخت جریمه می شود.
•    امکان تغيير نام و نام خانوادگي ثبت شده در حساب کاربری و جود ندارد پس حتما اطلاعات خود را درست تکمیل نمایید.
•    درصورتی که گذرنامه شما کمتر از سه ماه، انقضا دارد ابتدا گذرنامه را تمدید کنید سپس نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. اگر با گذرنامه منقضی درجلسه امتحان حضور داشته باشید هزینه ثبت نام مسترد نخواد شد.
•    در روز آزمون همان گذرنامه و یا کارت هویتی که شماره آن را در فرم ثبت نام در حساب کاربری خود قید کرده اید به همراه داشته باشید و در صورتی که گذرنامه خود را تعویض کردید لطفا تا بیست روز قبل از ازمون حساب کاربری خورد را ویرایش کنید.در غیر اینصورت هرگونه تغییر در روز ازمون مشمول هزینه و طی مراحل قانونی خواهد بود. 
•    هزینه ثبت نام ازمون توسط سازمان سنجش اعلام می شود وهزينه علي الحساب: 6 میلیون و 151 هزار تومان (از اول آگوست سال 2020 ميلادي) می باشد اگر چنانچه قیمت اصلی بیشتر  از این مقدار باشد داوطلبان باید مابه تفاوت را به حساب مرکز واریز نمایند و اگر قیمت اصلی کمتر بود ما به تفاوت برگشت داده می شود.
•    در این سیستم نیاز به دریافت عکس نیست عکس داوطلبان روز ازمون دریافت میشود.
•    این موسسه هیچ گونه مسئولیتی در قبال اشتباهات رایج داوطلبان در خصوص تکمیل کردن حساب کاربری بر عهده نمی گیرد. در پر کردن اطلاعات خود نهایت توجه را داشته باشید.
•     جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه  ثبت نام آیلتس موسسه عصردین و دانش به لینک http://ieltsadd.ir/fa/users/login مراجعه کنید.

نحوه ثبت نام آیلتس IELTS موسسه فرهنگی ایرسافام

•    ابتدا با مراجعه به سایت موسسه حساب کاربری ایجاد نموده و از طریق صفحه شخصی خود لیست ازمون را بررسی کرده و ازمون مورد نظر را رزرو نمایید. تا 24 ساعت فرصت برای پرداخت هزینه ازمون به صورت انلاین دارید.
•    مرحله دوم در سایت بین المللی آیلتس به آدرس MY.IELTSESSENTIALS.COM ثبت نام کنید. می توانید مراحل  آزمون مورد نظر را فقط در این سایت رزرو نمایید و نیازی به پرداخت  هزینه ازمون نیست.
•    جهت آگاهی از آدرس محل برگزاری آزمونهای کتبی در تهران و شهرستانها به وب سایت موسسه قسمت "راهنمای آزمون" ، " راهنمای آزمون کتبی "مراجعه فرمایید.
•    متقاضی بعد از ثبت نام در سایت ایرسافام میتواند روی پنل شخصی خود آزمون شفاهی را رزرو نماید. لازم به ذکر است که انتخاب آزمون شفاهی تا 10 روز قبل از آزمون کتبی امکان پذیر است و در صورت عدم انتخاب زمان آزمون شفاهی در این مدت زمان آزمون شفاهی توسط موسسه تعیین می گردد و از 10 روز قبل از آزمون از طربق پیامک اعلام میگردد.
•    جا به جایی آزمون شفاهی پس از رزرو توسط متقاضی تنها یکبار ازطریق گزینه انتقال ازمون شفاهی درپنل ایرسام انجام میشود لازم بذکر است که تا 15 روز قبلا از ازمون کتبی فعال می باشد و بصورت رایگان است..
•    شما در فاصله کمتر از 10 روز به آزمون کتبی  نمی توانید زمان آزمون شفاهی خود را رزرو نمایید.
•    متقاضی میتواند حداکثر تا 37 روز مانده به آزمون کتبی ثبت نام شده بصورت انلاین اقدام به انتقال ازمونهای مشخض شده و با باز بودن ثبت نام ازمون و نیز وجو ظرفیت خالی در ازمون انجام می شود.
•    هزینه انتقال 15,370,000ریال بوده و پرداخت به صورت آنلاین و از طریق وب سایت ایرسافام انجام خواهد شد.
•    کلیه انتقال ها، شامل انتقال از یک تاریخ به تاریخ دیگر، انتقال از نوع ازمون به نوع دیگر (آکادمیک به جنرال و یا بالعکس) می باشد.
•    متقاضی میتواند حداکثر تا 37 روز مانده به آزمون کتبی ثبت نام شده نسبت به انصراف از آزمون از طریق وب سایت موسسه اقدام نماید. در اینصورت موسسه ظرف مدت 30 روز قبل از تاریخ آزمون کتبی نسبت به عودت وجه ثبت نامی پس از کسر هزینه انصراف به مبلغ 15,370,000 ریال اقدام مینماید
در صورت نیاز به کسب اطلاع بیشتر به لینک https://irsafam.com/ielts/timetable?model[]=ielts مراجعه فرمایید.

نحوه ثبت نام آیلتس IELTS دانشگاه آزاد اسلامی

1.    ارائه پاسپورت و کارت ملي براي کليه داوطلبان الزامي مي باشد.
2.    مراجعه به  سایت IELTS Registration Website و تشکيل حساب کاربري و زمان آزمون را انتخاب کنید.
3.    بصورت آفلاین هزینه آزمون را پرداخت کنید.
4.    پرداخت از طریق کارت  بانک های عضو شتاب انجام می شود. 
5.    بعد از سه روز ایمیل تایید ثبت نام آزمون ارسال میشود.

نکات مهم آزمون

1-    انصراف و انتقال زمان آزمون تنها تا سه روز مانده به زمان آزمون قابل انجام است.
2-    زمان مصاحبه برای هر آزمون مشخص شده است و ده روز قبل از ازمون کتبی از طریق ایمیل اطلاع رسانی میشود.
3-    دانشگاه آزاد اسلامي  در نظر دارد به منظور رفاه حال داوطلبانی که ساکن تهران نیستند تا ساعت 8 شب روز آزمون کتبی به برگزاری آزمون شفاهی اقدام کند. آزمون  شفاهی بر اساس ترتیب درخواست ها در اولویت قرار میگیرد.  
برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ثبت نام آزمون به لینک http://ielts.english.iau.ac.ir/ContentItems.aspx?IdPage=4 مراجعه فرمایید.

چرا باید برای شرکت در آزمون آیلتس در دو وب سایت ثبت نام کنم؟

برای شرکت در آزمون آیلتس، ثبت نام اولیه شما باید روی سایت بین المللی آیلتس صورت گیرد. با توجه به اینکه امکان پرداخت آنلاین روی سایت بین المللی برای متقاضیان داخل کشور وجود ندارد باید هزینه شرکت در آزمون را از طریق سایت موسسات دیگر پرداخت نمایید و سپس ثبت نام خود را در سایت اصلی آزمون آیلتس نهایی کنید.
پرداخت هزینه آزمون در هر دو صورت ثبت نام از طریق سایت و یا ثبت نام تلفنی باید از طریق درگاه بانکی صورت گیرد. درصورتی که متقاضی امکان پرداختن از طریق درگاه را نداشته باشد با مراجعه به دفتر موسسه بصورت حضوری اقدام می نمایند.

جمع بندی

مراحل ثبت نام آزمون آیلتس (IELTS) با توجه به موسسه ای که قرار است در آن آزمون بدهید می تواند متفاوت باشد. در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه مراحل ثبت نام در موسسات معتبر برگزار کننده آزمون آیلتس را برای شما بیان کنیم. از آنجاییکه با افزایش نرخ ارز هزینه شرکت در آزمون آیلتس بسیار گران شده بهتر است در انتخاب تاریخ آزمون دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید با داشتن فرصت کافی، مهارت های خودتان را جهت کسب نمره بهتر در این آزمون تقویت کنید. 
یکی از بهترین روش های تقویت مهارت های مورد نیاز برای قبولی در آزمون آیلتس، شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس (IELTS) است که به شما کمک میکند نقاط ضعف تان را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آنها از منابع مناسب آزمون آیلتس استفاده کنید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!