نمره 155 آزمون GRE: آیا این نمره خوب است؟ با این نمره به چه دانشگاه هایی می توان راه یافت؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/02/25

همه افرادی که آزمون GRE می دهند دوست دارند بدانند نمره خوب جی آر ای (GRE) چند است. آیا نمره 155 خوب است یا بد؟ صدک 155 GRE چیست و این نمره در مورد عملکرد شما چه می گوید؟
با خواندن ادامه این مطلب خواهید دید که نمره 155 GRE از نظر درصد و میانگین نمرات، برای دانشکده تحصیلات تکمیلی چقدر خوب است. همچنین خواهید فهمید که کسب نمره 155 چقدر مهم است و برای رسیدن به اهداف خود در روز آزمون چه کار باید کرد؟

آیا نمره 155 GREخوب است یا بد؟

حقیقت این است که بیشتر دانشکده های تحصیلات تکمیلی نمره کل GRE شما را بررسی نمی کنند. آنها به نمرات گفتاری و محاسبات شما نگاه می کنند.
بنابراین خوبی یا بدی نمره 155 به عوامل زیر بستگی دارد:

• درصد موفقیت گفتاری و محاسباتی شما
• انتظار دانشکده مورد نظر شما از نمره GRE

با بررسی درصدها موضوع را شروع می کنیم. درصدها به ما نشان می دهند که شما یک بخش GRE نسبت به آزمون دهندگان چند درصد نمره  بیشتری کسب کرده اید. هرچه درصد شما بالاتر باشد، یعنی نسبت به سایر آزمون دهندگان عملکرد و نمره بهتری دارید .
هر ساله ETS درصد بخش های GRE (نوشتار گفتاری ، محاسباتی و تحلیلی) محاسبه می کند که هرسال در سختی آزمون ها تغییرات کمی ایجاد می شود.
ممکن است برای شما هم سوال باشد که نمرات گفتاری و محاسباتی چگونه محاسبه می شوند و به 155 می رسند. مثلا شما می توانید در هر بخش نمرات مشابهی کسب کنید. مثلا در گفتاری 150 و در محاسبات 160. یا می توانید نمرات کاملاً متفاوتی بگیرید. مانند 120 در گفتار و 180 در محاسبات.
در کل هدف شما این است که در بخشی که مربوط به رشته تحصیلی شماست نمره بالاتری بگیرید. پس رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی باید به کسب نمره از بخش گفتار تمرکز کنند. اما رشته های STEM «علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات» باید از بخش محاسبات نمره خوبی کسب کنند. در ادامه با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.

جدول زیر دامنه 10 نمره ی نمرات گفتاری و محاسباتی همراه با درصد های آنهاست که جمعا به 155 می رسد:

Score

Verbal Percentile

Quant Percentile

130

<1

<1

135

3

2

140

12

8

145

27

20

150

48

38

155

69

59

160

86

76

165

96

89

170

99

97


احتمالاً متوجه شده اید که درصد های گفتار از محاسبات بیشتر است. چون افراد در محاسبات نسبت به گفتار نمره بالاتری کسب می کنند که این بخش را به یک بخش رقابتی تر تبدیل می کنند. اگر می خواهید در هر دو بخش درصد های نزدیک به هم بگیرید، باید در محاسبات نمره بیشتری کسب کنید.
اما این درصدها برای داوطلبان چه معنایی دارند؟ هر نمره بالاتر از %50 (میانه) را می توان نمره "خوب" و هر نمره بالاتر از %75 را نمره "عالی" در نظر گرفت.
تقریباً تمام نمرات گفتار و محاسبات نمودار بالا نمرات "خوب" هستند (بجز 153 بخش محاسباتی). همچنین نمرات گفتاری بالای 157 یا و محاسباتی بالای 160 را می توان نمره GRE "عالی" نامید.
اگرچه از درصد ها می توان برای مقایسه عملکرد شما با سایر آزمون دهندگان استفاده کرد، اما اصرفا نشان دهنده این نیست که نمره 155 برای شما خوب است. برای فهمیدن این موضوع، باید به نمرات موردنیاز دانشکده مورد نظر خود دقت کنید.

شانس قبولی شما با نمره 155 چقدر است؟

درصد ها قطعا مفید هستند، اما مهمتر از آن این است که بدانید دانشکده مورد نظر شما چه نمره GRE را پذیرش می کند.
بهترین روش کسب این اطلاعات، پیدا کردن میانگین نمرات درخواستی GRE دانشکده تحصیلی شماست (مثلا میانگین نمرات متقاضیان پذیرفته شده). نمره GRE خوب برای شما نمره ای است که میانگین یا بالاتر از نمره مشخص شده دانشکده تحصیلی شما باشد.
مثلا اگر نمره درخواستی GRE یکی از دانشکده های شما 155 باشد، دریافت حداقل 155 شانس قبولی شما را افزایش می دهد. اما نمره کمتر از 155 مثل 150 یا 145، احتمال ورود شما را کاهش می دهد.
اما نمره 155 GRE چقدر قابل رقابت است؟ جداول زیر نمونه هایی از نمرات قابل قبول دانشکده ها و میانگین نمرات GRE آنها است.
این دانشکده ها به سه دسته تقسیم می شوند:

1. دانشگاه های هدف - دانشکده هایی که نمره GRE درخواستی آنها 155 است و شما را به یک متقاضی رقابتی تبدیل می کند.
2. دانشگاه های دست یافتنی - دانشکده هایی که اگر می خواهید متقاضی رقابتی باشیدباید بیشتر از 155 کسب کنید.
3. دانشگاه های با شانس بالا - دانشکده هایی که با داشتن نمره 155 شانس زیادی برای ورود به آن خواهید داشت.

دانشگاه های هدف

مدرسه/ دانشکده

میانگین نمره GRE

دانشگاه فلوریدا - کارشناسی ارشد مهندسی برق و کامپیوتر

155

مهندسی کامپیوتر دانشگاه ریورساید

155

ایالت کلرادو – کارشناسی ارشد امور مالی

155 «ترجیحا»

دانشگاه می سی سی پی جنوبی - روانشناسی بالینی

155

ایالت لوئیزیانا - کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

155 «ترجیحا»

دانشگاه بوستون - دکتری الهیات

155« نمره پیشنهادی »

کرنل - کارشناسی ارشد امور دولتی

155

 

دانشگاه های دست یافتنی

مدرسه/ دانشکده

میانگین نمره GRE

دانشگاه فوردهام –کارشناسی ارشد اقتصاد و توسعه سیاسی بین المللی

157

- دکترای علوم سیاسی - اموری

160

دانشگاه مینه سوتا - دکترای مدیریت بازرگانی

160

دانشگاه تگزاس آستین - دانشکده کارشناسی ارشد منابع و انرژی

160

دانشگاه میشیگان - دکتری مهندسی هوافضا

160+

 

دانشگاه های با شانس بالا

مدرسه/دانشکده

میانگین نمره GRE

دانشگاه راش – دکتری عملی بیهوشی پرستار

150

دانشگاه ای اند ام تگزاس - زمین شناسی و ژئوفیزیک

150

دانشگاه واشنگتن - دکترای ارتباطات

150

ایالت کلرادو – دکتری تخصصی دامپزشکی

157

دانشگاه ایلینوی - کارشناسی ارشد کاردرمانی

150-157

گرفتن نمره 155 GRE چقدر مهم است؟

اینکه چقدر مهم است نمره 155 را کسب کنید، به دانشکده هایی که تقاضا کردید بستگی دارد و اینکه به نمرات GRE تا چه اندازه اهمیت می دهند.
معمولا دانشکده های رتبه برتر و رقابتی، بیشتر بر نمرات GRE تأکید می کنند. چرا؟ چون هرچه دانشکده منتخب تر باشد، باید عوامل کاربردی بیشتری را در نظر بگیرند تا داوطلبان ارزیابی شوند و ببینند که چه کسانی را قبول می کنند.
اگر یک یا چند مورد از تحصیلات تکمیلی که اپلای می کنید بسیار رقابتی است و میانگین نمره درخواستی آن 155 است، باید حداقل نمره ی 155 را کسب کنید. عدم کسب این نمره شانس پذیرش شما را کاهش می دهد (اما غیرممکن نمی کند) چون شما درمقایسه با سایر متقاضیان واجد شرایط شناخته نمی شوید.
دانشکده های کارشناسی ارشد در روند پذیرش بیشتر از دانشکده های دکترا روی نمره GRE تاکید دارند. احتمالا چون دانشکده های دکترا درمقایسه با نمره ات استاندارد آزمون، به تحقیقات یا تجربیات کاری متقاضیان توجه می کنند. از آنجا که متقاضیان کارشناسی ارشد معمولاً در رشته های خود تجربه کمتری دارند، GRE در پذیرش آنها نقش بیشتری ایفا می کند.
همچنین باید توجه داشت که بسیاری از دانشکده های تحصیلات تکمیلی مانند دانشکده های MFA، به نمرات GRE به شدت اهمیت می دهند – از طرفی دیگر هم ممکن است به هیچ وجه نیازی به آنها نداشته باشند! در این دانشکده ها، گرفتن نمره زیر 155 - حتی اگر این نمره میانگین باشد - به درخواست نامه شما آسیبی نمی رساند. تا زمانی که قابلیت و مولفه های اصلی درخواست نامه شما قوی باشد، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.
آخرین عاملی که باید در نظر بگیرید این است که کدام بخش GRE (گفتاری یا محاسباتی) مهمتر است و به دانشکده و رشته تحصیلی شما مربوز می شود. بیشتر دانشکده های کارشناسی به نمره گفتاری یا محاسباتی شما توجه زیادی می کنند - حتی بعضی از آنها به نمرات کمتر توجه نمی کنند. در نتیجه، کسب نمره 155 زیاد مهم نیست. بلکه کسب نمره بالا در بخش مربوط به رشته و دانشکده های شما مهم است.
نمرات گفتاری معمولاً برای دانشکده های سنگین خواندنی محور، مانند علوم انسانی و اجتماعی اهمیت دارد. در حالی که نمرات محاسبات برای دانشکده های ریاضی و علوم مهم هستند.
مثلا یک دانشکده دکتری اقتصاد با رتبه بالا با میانگین نمره درخواستی 155 GRE، به احتمال زیاد نمره محاسباتی بالا و گفتاری متوسطی را ترجیح می دهد. کسب نمره ای حدود 164 در محاسبات و 151 در گفتار  بسیار بهتر از 155 در محاسبات و 160 در گفتار است (که میانگین آن بالای 155 است).

 

نمره 155 آزمون GRE: آیا این نمره خوب است؟ با این نمره به چه دانشگاه هایی می توان راه یافت؟

چگونه نمره 155 GRE را کسب کنیم؟

کسب نمره 155 GRE فقط شامل شرکت در آزمون و دعا کردن برای گرفتن بهترین نمره امکان پذیر نیست - شما باید علاوه بر مطالعه و تمرین از منابع مختلف با شرکت در آزمون های آزمایشی GRE نقاط قوت و ضعف تان را شناسایی کرده و تمرین هایی متناسب با نقاط ضعف تان انجام دهید.
از آنجا که شما می دانید نمره هدف GRE شما چیست (155)، تنها چیزی که باید بدانید نمره پایه شماست (یعنی همان نمره ای که بدون هیچ گونه آموزشی به دست می آورید). برای انجام این کار میتوانید در یک آزمون ماک GRE شرکت کنید و وضعیت خود را محک بزنید.
اکنون که نمره ات پایه و هدف خود را می دانید، می توانید چند ساعت را به آماده سازی برای آزمون GRE اختصاص دهید.
جدول زیر تعداد ساعاتی است که باید برای مطالعه اختصاص دهید تا بتوانید فاصله بین نمره  مورد نیاز خود را پر کنید. (این فاصله نمراتی، تفاوت بین نمره GRE هدف شماست.)
توجه: نمره های زیر نمرات کلی GRE هستند نه برای هر بخش. پس اگر برای کسب 20 نمره در مجموع 160 ساعت مطالعه کرده باشید، می توانید نمره گفتاری خود را 10 نمره  و محاسباتی را 10 نمره ، یا گفتاری را 18 و محاسباتی را 2 نمره  افزایش دهید.

240

ساعات مطالعه

1 نمره

40 ساعت

10نمره

80 ساعت

20نمره

160 ساعت

30نمره

240 ساعت


آخرین مرحله، تقسیم ساعاتی که باید مطالعه کنید بر تعداد هفته های قبل از برگزاری آزمون GRE است. با انجام این کار تعداد تقریبی ساعاتی که باید در هفته مطالعه کنید به دست می آید.
مثلا اگر برنامه من 160 ساعت مطالعه است و چهار ماه (16 هفته) فرصت دارم، 160 را بر 16 تقسیم می کنم تا در هفته 10 ساعت مطالعه داشته باشم.
هر کاری که می توانید انجام دهید تا بتوانید روز آزمون به نمره  GRE موردنظر خود یعنی 155 برسید. برخی از نکات مهم هنگام مطالعه وجود دارد که باید توجه کنید:
• با قالب آزمون GRE آشنا شوید:
هیچ کس نمیخواهد روز آزمون غافلگیر شود، بنابراین مدتی را صرف مطالعه کنید تا به سوالات، محتوا و ساختارهایی که در GRE خواهید دید عادت کنید.
• با استفاده از منابع با کیفیت آماده آزمون شوید:
اگر در مطالعه خود از بهترین منابع استفاده نکنید، چیز زیادی یاد نخواهید گرفت. تا جایی که امکان دارد، از کتابهای مقدماتی GRE و ETS، مانند آزمونهای رسمی تمرینی استفاده کنید.
• بدانید کدام بخش GRE برای شما مهمتر است:
فراموش نکنید که فقط یکی از بخشهای GRE (گفتاری یا محاسباتی) در روند پذیرش شما بیشترین اهمیت را دارد. بنابراین سعی کنید برای این بخش کمی بیشتر وقت بگذارید.
• برخی از استراتژی های کلیدی را بیاموزید:
قبل از شرکت در آزمون، زمان بگذارید تا استراتژی های مهم مثل نحوه تشخیص سوالات سخت و استفاده بهینه از وقت خود را یاد بگیرید.
اگر هدف شما نمره بالاتر از 155 GRE است یا می خواهید مطمئن شوید که این نمره را می گیرید، چند نکته دیگر وجود دارد که باید توجه کنید:
• اشتباهاتی که مرتکب شده اید را جزء به جزء تجزیه تحلیل کنید:
اگر در مرحله آمادگی امتحان خود نفهمید کجا اشتباه می کنید، هیچ وقت نمره بالایی نخواهید گرفت. وقت بگذارید تا آرام و با احتیاط اشتباهاتی که مرتکب می شوید را حل کنید.
• بزرگترین نقاط ضعف خود را هدف قرار دهید و از بین ببرید:
سعی کنید سوالات خاص یا بخش های سخت را جمع آوری و بارها و بارها تمرین کنید تا مشکلتان حل شود. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!