یادگیری گرامر برای آزمون آیلتس

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/04

یادگیری گرامر آیلتس IELTS برای شرکت در آزمون آیلتس IELTS ضروری است. آزمون آیلتس IELTS یک آزمون سنجش مهارت زبان انگلیسی است که از چهار بخش اصلی تشکیل می شود:

•    بخش خواندن (Reading)
•    بخش نوشتن (Writing)
•    بخش گوش دادن (Listening)
•    بخش صحبت کردن (Speaking)

همانطور که میبینید، گرامر زبان انگلیسی به طور مستقیم در این آزمون مورد سنجش قرار نمی گیرد. به همین دلیل، برخی زبان آموزان در مورد ضرورت یادگیری گرامر برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS دچار تردید می شوند. اما این یک واقعیت غیر قابل انکار است. یادگیری گرامر زبان انگلیسی برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس IELTS ضروری است. برای اثبات این مسئله، می توانید پیش از آغاز یادگیری حرفه ای گرامر، در یک آزمون آزمایشی آیلتس IELTS یا آزمون ماک آیلتس IELTS شرکت کنید.
حتی با وجودی که هیچ یک از بخش های آزمون آیلتس IELTS به طور مستقیم به سنجش میزان تسلط شما به گرامر نمی پردازد، شما باید آن را فرا بگیرید. این کار، برای دستیابی به موفقیت در آزمون، ضروری است. یادگیری گرامر آیلتس IELTS به شما کمک می کند تا در هر چهار مهارت ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس IELTS پیشرفت کنید.
بلافاصله پس از یادگیری گرامر، شما پیشرفت چشمگیر خود در گفتار و نوشتار را احساس خواهید کرد. علت این امر این است که در این دو بخش، شما به طور فعال از دستورهای زبان برای بیان ایده های خود استفاده خواهید کرد. علاوه بر این، یادگیری دستور زبان انگلیسی در درک زبان و متون مختلف نیز به شما کمک خواهد کرد. 
هم در بخش خواندن و هم در بخش شنیدن، شما عملکرد بهتری خواهید داشت. چرا که با ساختارهای زبان انگلیسی بیشتر آشنا می شوید و بلافاصله آنچه دیگران می خواهند بگویند را درک خواهید کرد.
بهترین روش برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی این است که تک تک قوانین زبان انگلیسی را مطالعه کنید. چند مثال بخوانید، نمونه های خود را بنویسید و سپس، هر یک از دستورهای زبان را با انجام تمرینات مختلف، فرا بگیرید.

بهترین کتاب های یادگیری گرامر برای آیلتس IELTS

بنابراین، برای دستیابی به باند بالا در آیلتس IELTS، باید مهارت خوبی در استفاده از گرامر زبان انگلیسی داشته باشد. اگرچه، این بخش مستقیما در آزمون سنجیده نمی شود اما شما برای پاسخگویی به سوالات در تمام 4 بخش آزمون، به گرامر نیاز خواهید داشت. یکی از بهترین روش ها، برای یادگیری گرامر آیلتس IELTS استفاده از کتاب های آموزشی است. اما چه کتابی برای شما مناسب است؟ این سوال، به خصوص برای داوطلبانی که به خودخوانی علاقه دارند، بسیار حیاتی است. 

چه کتاب هایی برای یادگیری گرامر آیلتس IELTS مناسب هستند؟

پیش از هر چیزی، برای انتخاب یک کتاب گرامر مناسب، شما باید سطح زبان و میزان تسلط خود به زبان انگلیسی را تعیین کنید. برای انجام این کار، می توانید در آزمون آنلاین آیلتس IELTS یا آزمون ماک آیلتس IELTS شرکت کنید. سپس، می توانید کتاب های گرامر که برای داوطلبان در سطوح مختلف (مبتدی، متوسط و متخصص) نوشته شده اند را تهیه کنید. پس، پیش از خرید هر کتابی، شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس IELTS را فراموش نکنید. 
در ادامه، لیستی از 10 کتاب برتر گرامر برای یادگیری گرامر آیلتس IELTS را به شما ارائه کرده ایم. شما داوطلبان آزمون آیلتس IELTS می توانید برای موفقیت در این آزمون، این یک کتاب ها استفاده کنید. این لیست، شامل کتاب هایی از سطح ابتدایی تا پیشرفته زبان انگلیسی است.

Basic English Grammar (Azar English Grammar S.)

این کتاب، یکی از بهترین کتاب های یادگیری گرامر آیلتس IELTS برای زبان آموزانی است که در سطح مقدماتی قرار دارند. بنابراین، اگر در مراحل ابتدایی یادگیری زبان انگلیسی قرار دارید، استفاده از این کتاب را فراموش نکنید. این کتاب گرامر زبان انگلیسی را از طریق نمودار، مثال و نمونه های مختلف آموزش می دهد. از این جهت، نزد دانشجویان محبوبیت بسیاری دارد. 
مفاهیمی که در این کتاب آموزش داده میشوند شامل زمان فعال، ساختار جمله، اشکال نوشتاری و گفتاری و حتی تفظ هستند. با در نظر گرفتن تمام این موارد، این کتاب میتواند در کلاس آموزشی و یا حتی به صورت خودخوان و بدون کلاس، استفاده شود.

این کتاب چگونه به بهبود نمره آیلتس IELTS شما کمک می کند؟

این کتاب برای زبان آموزان انگلیسی در سطح مبتدی ایده آل است. بنابراین، اگر میخواهید با ساختارهای زمان حال و گذشته بیشتر آشنا شوید، این کتاب برای شما مناسب است. این کتاب، اصول اولیه گرامر زبان انگلیسی را به خوبی به شما آموزش می دهد و در نهایت، به شما کمک می کند تا هم به صورت کلامی و هم به صورت نوشتاری، بهتر ارتباط برقرار کنید.

Cambridge Grammar for IELTS Student’s Book with Answers and Audio CD (by Diane Hopkins (Author), Pauline Cullen)

این یکی از بهترین کتاب ها برای یادگیری گرامر آیلتس IELTS است. این کتاب، اکثر قوانین زبان انگلیسی که برای موفقیت در آزمون آیلتس حیاتی هستند را پوشش می دهد. علاوه بر این، شامل سوالات تمرینی بسیاری است که علاوه بر مهارت های گرامری، موفقیت شما در بخش های مختلف آزمون را تضمین می کند. 
علاوه بر این، کتاب به گونه ای نوشته شده است که برای هر دو شکل آزمون آیلتس، یعنی آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال، مناسب باشد. در ضمن، همراه با کتاب یک سی دی ارائه می شود که برای تقویت مهارت های لیسنینگ شما بسیار مفید واقع خواهد شد.

چگونه این کتاب به بهبود نمره شما کمک می کند؟

توجه داشته باشید، این کتاب از انتشارات کمبریج است. و کمبریج، در واقع همان طراح سوالات آزمون آیلتس IELTS است. علاوه بر این، در این کتاب، بسیاری از ساختارهای گرامری از طریق تمرین های لیسنینگ آیلتس IELTS آموزش داده می شوند. از این رو، با مطالعه این کتاب، مهارت های شما در بخش گوش دادن به شکل قابل توجهی تقویت خواهد شد. علاوه بر این، شامل واژگانی است که برای کسب نمره خوب در آیلتس، به آنها نیاز دارید.

Oxford Practice Grammar Advanced, G.Yule (Oxford)

این کتاب برای زبان آموزان پیشرفته مناسب است. کتاب، شامل تمرینات عملی چالش برانگیز بسیاری است و مفاهیم گرامری را با جزئیات توضیح می دهد. هر آموزش، با مثال های مختلف و رایج ترین اشتباهات زبان آموزان دنبال می شود تا از بروز اشتباهات تکراری، جلوگیری شود. این کتاب برای استفاده در کلاس های آیلتس IELTS و یا یادگیری گرامر آیلتس IELTS به صورت خودخوان مناسب است.

این کتاب چگونه به موفقیت شما در آزمون آیلتس IELTS کمک می کند؟

این کتاب برای داوطلبانی مناسب است که نمره 7.0 و یا بالاتر را هدف قرار داده اند. ویژگی های خاص این کتاب و محتوای آن، مانند تمرینات مربوط به لغت، ویرایش و تمرین های آزمایشی بسیاری که دارد به شما کمک می کند با قوانین مختلف دستور زبان انگلیسی بیشتر آشنا شوید و عملکرد بسیار بهتری در بخش رایتینگ آیلتس IELTS داشته باشید. 

Oxford Practice Grammar with answers, J.Eastwood (Oxford)

این کتاب برای زبان آموزان در سطح متوسط یا بالاتر مناسب است. کتاب، توضیحات دقیق و مفصلی در مورد ساختارهای دستوری ارائه می کند و شامل تمریناب مفید و متنوعی برای شما است. مثال های بسیار، استفاده از داستان و مکالمات مصور به شما کمک می کند با سهولت بیشتری به یادگیری گرامر آیلتس IELTS بپردازید. علاوه بر این، مطالعه را لذت بخش تر نیز می کند. شما میتوانید در کلاس های آیلتس IELTS و یا به صورت خودخوان، از این کتاب بهره ببرید.

این کتاب چگونه به بالا رفتن نمره آیلتس IELTS شما کمک می کند؟

این کتاب، به طور مفصل مشکل ترین قسمت هایی که زبان آموزان با یادگیری آن ها مشکل دارند می پردازد. اشکال مختلف افعال، استفاده از مفعول، زمان های مختلف شرطی و استفاده صحیح از حروف اضافه تنها بخشی از مطالبی است که با مطالعه این کتاب خواهید آموخت. این کتاب، به بهبود مهارت های کلی شما برای دستیابی به یک نمره خوب در آیلتس IELTS کمک می کند.

 

یادگیری گرامر برای آزمون آیلتس

 

English Grammar in Use Book with Answers, R.Murphy (Cambridge)

این کتاب شروعی برای کنار زدن تمام تردیدهایی است که در مورد گرامر زبان انگلیسی دارید. کتاب English Grammar in USE (سطح Intermediate) برای زبان آموزان در سطح متوسط (B1 _ B2) که به یادگیری گرامر آیلتس نیاز دارند، مناسب است. علاوه بر این، یک انتخاب بسیار ایده آل برای داوطلبانی است که فرصت کافی برای شرکت در کلاس های آیلتس IELTS را ندارند و قصد دارند به تنهایی گرامر زبان انگلیسی را فرا بگیرند. 
کتاب شامل توضیحات ساده و قابل فهم برای ساختارهای دستوری مختلف است و به عنوان بهترین کتاب دستور زبان انگلیسی برای خودآموزی، اعتماد میلیون ها کاربر را به خود جلب کرده است.

این کتاب چگونه باعث افزایش نمره شما خواهد شد؟

ساختار این کتاب به گونه ای است که در صفحاتی که در سمت چپ کتاب هستند گرامر زبان انگلیسی ارائه شده است. از طرف دیگر، در سمت راست، تمرین هایی برای یادگیری گرامر آیلتس IELTS برای شما در نظر گرفته شده است. توضیحات مربوط به گرامر همگی دقیق هستند. علاوه بر این، به شکل ساده و کاربر پسندی آموزش داده شده اند. 
در پایان کتاب، یک راهنما ارائه شده است که برای بررسی پاسخ های خود می توانید از آن استفاده کنید. این کتاب، یک گزینه عالی به عنوان یک کتاب مرجع برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی، شناخته شده است. هر یک از متقاضیان آیلتس IELTS باید این کتاب را در کتابخانه خود داشته باشند. 

Collins Grammar For IELTS [Advanced]

این کتاب برای آن دسته از داوطلبان مناسب است که در آزمون آکادمیک آیلتس IELTS ثبت نام کرده اند. در واقع، این کتاب برای ماژول آکادمیک آیلتس است و از بیست واحد چهار صفحه ای تشکیل شده است. دروس این کتاب، حاوی اطلاعاتی از دستور زبان انگلیسی و تمرین هایی مشابه با آزمون واقعی آیلتس IELTS هستند. از این رو، یک کتاب عالی برای یادگیری گرامر آیلتس IELTS به شکل کاربردی است. 
علاوه بر این، کتاب شامل تعدادی فایل صوتی و متون است که می توانید برای تقویت مهارت های خود در بخش لیسنینگ، از آن ها استفاده کنید. پاسخ هایی که در انتهای کتاب ارائه می شوند شما را در نحوه صحیح استفاده از گرامر زبان انگلیسی، راهنمایی می کنند.

این کتاب چگونه به بهبود نمره شما کمک می کند؟

این کتاب برای زبان آموزان سطح B1 و یا بالاتر که در حال حاضر در آزمون ماک آیلتس IELTS نمره 5-5.5 کسب کرده اند مناسب است. علاوه بر این، کتاب شامل راهکارها و تکنیک هایی برای بهبود نمره آیلتس IELTS خواننده می باشد.

Get IELTS Band 9 Grammar Secrets

این کتاب نیز برای ماژول آکادمیک آیلتس IELTS مناسب است. در این کتاب، مهارت های گرامری به گونه ای آموزش داده می شوند که داوطلبان برای نوشتن مقالات در Task 2 بخش رایتینگ آزمون آیلتس آکادمیک آماده شوند. علاوه بر این، شامل مثال ها، مدل ها و دستورالعمل هایی است که دنبال کردن آنها برای زبان آموزان بسیار مفید خواهد بود.

این کتاب چگونه به بهبود نمره شما کمک می کند؟

این کتاب ساختارهای دستور حرفه ای را ارائه می کند. بنابراین، زبان آموزان متقاضی یادگیری گرامر آیلتس IELTS با گرامر پیشرفته برای مقالات با نمره 9، آماده می شوند. به طور کلی، داوطلبان با مطالعه این کتاب می توانند مهارت های نوشتن خود برای آزمون آیلتس را تقویت کنند.

Cobuild English Grammar [Advanced]

این کتاب سبکی کاربر پسند دارد و توضیحات مربوط به گرامر زبان انگلیسی را به زبانی ساده آموزش داده است. در سالهای اخیر، این کتاب دستخوش تغییرات بسیاری شده است بنابراین بهتر است از آخرین نسخه ی آن استفاده کنید. 

این کتاب چگونه نمره آیلتس شما را بالا می برد؟

این کتاب تفاوت های اساسی بین دستور زبان انگلیس و آمریکا را بیان می کند و شامل نمونه سوالات جدید است. در ضمن، مهارت های گفتاری و نوشتاری مورد نیاز برای آیلتس را نیز بهبود می بخشد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!