تعداد سوال ها در هر بخش جی آر ای و زمان پاسخگویی به آنها

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/14

سوالات آزمون GRE به گونه ای طراحی شده اند که داوطلب می تواند بدون محدودیت زمانی در هر بخش، به سوالات آزمون پاسخ دهد. مدت زمان آزمون جی آر ای GRE در مجموع 2 ساعت و 50 دقیقه می باشد. این زمان، مانند آزمون آیلتس IELTS به بخش های مختلف تخصیص داده نشده است. به این معنا که شما محدودیت خاصی برای پاسخ دادن به سوالات یک بخش خاص ندارید. بنابراین، می توانید با سرعت دلخواه خود، بخش های مختلف آزمون را پشت سر بگذارید. 
شما باید پاسخ های خود را در یک پاسخنامه چهار گزینه ای که به شما داده می شود، وارد کنید. برای هر سوال فقط و فقط یک پاسخ درست وجود دارد. شما می توانید سوالاتی که ممکن است در پاسخ داده به آنها مشکل داشته باشید را نادیده بگیرید. بهتر است در وقت اضافی و پس از پاسخ دادن به دیگر سوالات، به سراغ سوالاتی بروید که پاسخ آنها را ثبت نکرده اید. اگر بخواهید مدت زمان زیادی را با فکر کردن روی یک سوال دشوار هدر دهید از پاسخ دادن به دیگر سوالات باز خواهید ماند.
بهتر است در طول دوران آمادگی برای آزمون، در انواع آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون ماک جی آر ای GRE نیز شرکت کنید. شرکت در آزمون های آزمایشی، یک روش عالی برای آشنا شدن با سوالات آزمون GRE است. علاوه بر این، شما می توانید مهارت های خود در مدیریت زمان و پاسخگویی به سوالات بخش های مختلف آزمون را نیز به چالش بکشید. حتی می توانید استراتژی های خاص خود را طراحی کنید.
توجه داشته باشید که شما باید پیش از تمام شدن زمان آزمون تمام پاسخ های خود را در برگه پاسخنامه وارد کرده باشید. پاسخ هایی که در برگه پاسخ نامه وارد نشده باشند شامل هیچ امتیازی نخواهند شد. 
نمره آزمون جی آر ای GRE بر اساس تعداد پاسخ های درست شما به سوالات، تعیین می شود. آزمون جی آر ای GRE شامل نمره منفی نمی شود. بنابراین، پاسخ های اشتباه شما باعث کاهش نمره نمی شوند. در موارد زیر، پاسخ شما به عنوان یک پاسخ اشتباه در نظر گرفته می شود:

•    سوالاتی که اشتباه پاسخ داده اید.
•    سوالاتی که هیچ گزینه ای را برای آنها علامت نزده اید.
•    سوالاتی که چند گزینه را برای آنها انتخاب می کنید (برای هر سوال، فقط و فقط باید یک گزینه را انتخاب کنید).

همانطور که قبلا هم گفتیم، اگر به یک سوال پاسخ اشتباه دهید، هیچ نمره ای از شما کم نخواهد شد. بنابراین، هیچ سوالی را بدون پاسخ رها نکنید. حتی اگر در مورد پاسخ صحیح مطمئن نیستید، شانس خود را به چالش بکشید و پاسخ درست را حدس بزنید.

تعداد سوالات آزمون جی آر ای جنرال GRE General

اگر شما نیز از جمله داوطلبانی هستید که می خواهند اطلاعات بیشتری در مورد تعداد سوالات آزمون GRE کسب کنند این مقاله برای شما نوشته شده است. در مقاله امروز، ما تعداد سوالات که باید در روز آزمون به آنها پاسخ دهید را مشخص می کنیم. علاوه بر این، اطلاعات دقیقی در مورد نحوه نمره دهی به پاسخ ها نیز ارائه خواهیم کرد. 
در این مقاله، هر دو شکل computer-based GRE و Paper-based GRE را مورد بررسی قرار خواهیم داد. سپس، در تعداد پاسخ های درست که برای اخذ نمره خاص لازم است نیز بحث خواهیم کرد. 

تعداد سوالات آزمون کامپیوتری جی آر ای GRE

در مجموع 82 سوال در آزمون کامپیوتری جی آر ای GRE وجود دارد. با این حال، در روز آزمون با توجه به اینکه بخش آزمایشی یا تحقیقی دریافت کرده اید یا خیر، تعداد سوالات ممکن است تا 102 سوال افزایش پیدا کند. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با بخش های مختلف آزمون جی آر ای GRE، این مطلب را مطالعه کنید. در ادامه، ابتدا با یک جدول، ساختار آزمون را برای شما نمایش داده ایم.

نام بخش

تعداد سوالات

زمان اختصاص داده شده

بخش نگارش تحلیلی (Analytical Writing)

2

1 ساعت (30 دقیقه برای هر سوال)

بخش استدلال کلامی (Verbal Reasoning)

2 بخش، هر بخش شامل 20 سوال می باشد (تعداد کل سوالات: 40 سوال).

1 ساعت (30 دقیقه برای هر بخش)

بخش استدلال کمی (Quantitative Reasoning)

2 بخش، هر بخش شامل 20 سوال می باشد (تعداد کل سوالات: 40 سوال).

1 ساعت و 10 دقیقه (35 دقیقه برای هر بخش)

بخش آزمایشی (Experimental)

ا بخش، این بخش شامل 20 سوال می باشد.

35 دقیقه (در صورتی که سوالات مربوط به بخش کمی باشند)

30 دقیقه (در صورتی که سوالات مربوط به بخش کلامی باشند)

بخش پژوهشی (Research)

متغیر

متغیر

تعداد سوالات بخش نگارش تحلیلی آزمون جی آر ای GRE

سوالات آزمون GRE در اینجا چندان متفاوت نیستند. در بخش نگارش تحلیلی، 2 سوال وجود دارد. شما 30 دقیقه برای پاسخگویی به هر یک از این سوالات در اختیار خواهید داشت. مضمون سوالات بخش نگارش تحلیلی عبارت است از:

•    تجزیه و تحلیل یک مسئله
•    تجزیه و تحلیلی یک استدلال

تعداد سوالات بخش استدلال کلامی آزمون جی آر ای GRE

در کل، 40 سوال در بخش استدلال کلامی ارائه می شود. این سوالات، به دو بخش 20 سوالی تقسیم می شوند و شما برای پاسخگویی به سوالات هر بخش، 30 دقیقه فرصت خواهید داشت. بنابراین، شما حدود 1 دقیقه و 30 ثانیه برای پاسخگویی به هر سوال در اختیار خواهید داشت.

تعداد سوالات بخش استدلال کمی آزمون جی آر ای GRE

در مجموع، سوالات آزمون GRE در بخش استدلال کمی، 40 عدد می باشند که به دو بخش تقسیم شده اند. هر یک از این بخش ها شامل 20 سوال است و شما 35 دقیقه برای پاسخگویی به سوالات هر بخش در اختیار خواهید داشت. بنابراین، شما حدود 1 دقیقه و 45 ثانیه برای پاسخگویی به هر سوال فرصت دارید.

تعداد سوالات بخش آزمایشی آزمون جی آر ای GRE

سوالات آزمون GRE در بخش آزمایشی، شامل هیچ نمره ای نمی باشند. محتوای این بخش از آزمون، می تواند مشابه بخش کلامی یا بخش کمی آزمون جی آر ای GRE باشد. سوالات بخش آزمایشی ممکن است در هر مرحله ای پس از بخش اول آزمون (نگارش تحلیلی) نمایش داده شوند. بنابراین، شما باید خود را برای آن آماده کنید.
نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که پس از بخش نگارش تحلیلی، دیگر بخش های آزمون با یک ترتیب تصادفی ظاهر می شوند. بنابراین، در هر مرحله ای، ممکن است با سوالات آزمایشی (با سوالات از نوع کمی یا کلامی) مواجه شوید. با این حال، هیچ نشانه ای برای تمیز دادن و تشخیص بخش آزمایشی از دیگر بخش های آزمون وجود ندارد. بنابراین، زمانی که بخش آزمایشی برای شما نمایش داده شود، شما قادر به تشخیص آن نخواهید بود. 
با در نظر گرفتن این توضیحات، لازمه موفقیت در پاسخگویی به سوالات آزمون GRE این است که در هر بخش به گونه ای شرکت کنید که گویی نمره آن حساب می شود. اینکه بخواهید مدت زمانی را برای تشخیص بخش آزمایشی در نظر بگیرید تنها وقت شما را تلف می کند. با تمام سوالات به گونه ای برخورد کنید که گویی نمره نهایی شما را تعیین می کند.
اگر در انتهای آزمون متوجه شدید که سه بخش کلامی گذرانده اید، این بدان معناست که یکی از این بخش ها، آزمایشی بوده است. هدف ETS از انجام این کار، ارزیابی سوالات جدید در شرایط کنترل شده درست مانند آزمون رسمی است. در نهایت، در صورتی که شما یک بخش آزمایشی دریافت کنید تعداد سوالات (با وجود 20 سوال اضافه) به 102 سوال میرسد.

تعداد سوالات بخش پژوهشی آزمون جی آر ای GRE

بخشی از شرکت کنندگان خوش شانس آزمون جی آر ای GRE، به جای یک بخش آزمایشی، یک بخش پژوهشی بدون نمره دریافت می کنند. چرا این دسته از شرکت کنندگان خوش شانس هستند؟ چون که بخش تحقیقاتی همیشه آخرین بخش آزمون است. به علاوه، پیش از این بخش همیشه به داوطلبان اعلام می شود که این بخش، یک بخش پژوهشی است. 
تعداد سوالات آزمون GRE در این بخش متغیر است. با این حال، نیازی نیست هیچ نگرانی در مورد تاثیر این نمرات بر نمره خود داشته باشید. حتی می توانید به هیچ یک از سوالات پاسخ ندهید. از طرف دیگر، می توانید بدون هیچ استرسی به سوالات پاسخ دهید چرا که این سوالات هیچ نمره ای ندارند.
در این حالت، تعداد کل سوالات بسته به طول بخش پژوهشی متفاوت است. در صورت وجود یک بخش پژوهشی، شما 82 سوال نمره دار و تعداد نامعلومی از سوالات پژوهشی بدون نمره، خواهید داشت.

تعداد سوالات آزمون کاغذی جی آر ای GRE

سوالات آزمون GRE کاغذی با سوالاتی که در آزمون کامپیوتری ارائه می شوند تا حدی متفاوت هستند. در این نوع آزمون، به جای 82 سوال بعلاوه سوالات آزمایشی یا تحقیقی، آزمون شما دارای 102 سوال امتیازدهی شده خواهد بود. ساختار این آزمون را در جدول زیر نمایش داده ایم:

نام بخش

تعداد سوالات

زمان اختصاص داده شده

بخش نگارش تحلیلی (Analytical Writing)

2

1 ساعت (30 دقیقه برای هر بخش)

بخش استدلال کلامی (Verbal Reasoning)

2 بخش، هر بخش شامل 25 سوال می باشد (تعداد کل سوالات: 50 سوال)

1 ساعت و 10 دقیقه (35 دقیقه برای هر بخش)

بخش استدلال کمی (Quantitative Reasoning)

2 بخش، هر بخش شامل 25 سوال می باشد (تعداد کل سوالات: 50 سوال)

1 ساعت و 20 دقیقه (40 دقیقه برای هر بخش)


بخش امتیازدهی شده آزمون کاغذی جی آر ای GRE طولانی تر است. با این حال، در این جشن عدم قطعیت کمتری وجود دارد چرا که هیچ بخش تجربی یا پژوهشی وجود ندارد.

برای موفقیت در آزمون باید حداقل به چند سوال پاسخ دهید؟

ما برای شما توضیح دادیم که هر بخش از آزمون جی آر ای GRE شامل چند سوال است. اما، برای کسب نمره خاص باید به چند سوال درست پاسخ دهید؟
بدیهی است که هر تعداد پاسخ های درست شما بیشتر باشد، نمره مقیاس بندی شده شما از 130-170 در یک بخش خاص بیشتر است. با این حال، تعیین اینکه برای کسب یک نمره مقیاس بندی شده در این محدوده باید به چند سوال درست پاسخ دهید مشکل است. 
برای از این دشواری به این دلیل است که آزمون جی آر ای GRE یک آزمون تطبیق پذیر است. این بدان معناست که عملکرد شما در یک بخش مشخص، دشواری کلی زیر بخش دوم را تعیین می کند. بنابراین، اگر در بخش اول استدلال کمی عملکرد ضعیفی داشته باشید، سوالات بخش دوم آسان تر خواهند بود. در مقابل، اگر در بخش اول عملکرد خوبی داشته باشید، بخش دوم دشوارتر خواهد بود.
اما نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که سوالات آزمون GRE هرچه آسان تر باشند برای نمره مقیاس بندی شده شما امتیاز کمتری دارند. بنابراین، دو داوطلب با نمره خام یکسان در یک بخش معین، با توجه به عملکردشان و میزان دشواری آن مرحله، ممکن است نمره مقیاس بندی شده کاملا متفاوتی داشته باشند. 
فراموش نکنید که در سوالات آزمون GRE هیچ نمره منفی وجود ندارد. پس اگر زمان کمی برای شما باقی مانده و یا پاسخ یک سوال را نمی دانید، از حدس زدن نترسید. شما هیچ چیز را از دست نخواهید داد.

 

تعداد سوال ها در هر بخش جی آر ای و زمان پاسخگویی به آنها

تعداد سوالات آزمون جی آر ای سابجکت GRE Subject

سوالات آزمون GRE سابجکت به صورت کاغذی پرسیده می شوند. زمان کل آزمون، 2 ساعت و 50 دقیقه است و برای هیچ بخشی، زمان بندی جداگانه در نظر گرفته نشده است. انواع آزمون جی آر ای سابجکت GRE Subject عبارتند از:

•    آزمون شیمی
•    آزمون ریاضیات
•    آزمون فیزیک
•    آزمون روانشناسی 

آزمون شیمی

این آزمون شامل 130 سوال چند گزینه ای است. در دفترچه آزمون، یک جدول تناوبی و همچنین یک جدول اطلاعاتی که مفاهیم ثابت فیزیک و چند عامل تبدیل در بین واحدهای SI را نشان می دهد نیز ارائه می شود. در صورت لزوم، همراه با متن سوال، مقادیر اضافی ثابتهای فیزیکی نیز چاپ می شود.
سوالات آزمون GRE سابجکت با در نظر گرفتن محاسبات ساده ریاضی، طراحی شده اند. در نتیجه، در طول آزمون به ماشین حساب یا جدول لگاریتم ها نیاز نخواهید داشت. محتوای آزمون، بر چهار زمینه شیمی تاکید می کند. بنابراین، سوالات ممکن است در بیش از یک رشته شیمی شما را مورد ارزیابی قرار دهند.
بخش های مختلف این آزمون عبارتند از:

•    ANALYTICAL CHEMISTRY : 15% از کل آزمون
•    INORGANIC CHEMISTRY: 25% از کل آزمون
•    ORGANIC CHEMISTRY: 30% از کل آزمون
•    PHYSICAL CHEMISTRY : 30% از کل آزمون

آزمون ریاضیات

این آزمون تقریبا شامل 66 سوال چند گزینه ای است. مضمون این سوالات، مفاهیمی هستند که معمولا در مقطع کارشناسی ارائه می شوند. تقریبا 50 درصد از سوالات بر روی حسابداری و کاربردهای آن متمرکز هستند. حسابداری، یکی از موضوعاتی است که تقریبا در تمام رشته های ریاضی مشترک است.
حدود 25 درصد از سوالات آزمون GRE سابجکت ریاضیات را جبر ابتدایی، جبر خطی، جبر انتزاعی و نظریه اعداد تشکیل می دهد. مابقی سوالات به دیگر زمینه های ریاضیاتی پرکاربرد تخصیص یافته اند. 
بخش های مختلف این آزمون عبارتند از:

•    CALCULUS: 50% از کل آزمون
•    ALGEBRA: 25% از کل آزمون
•    ADDITIONAL TOPICS: 25% از کل آزمون

آزمون فیزیک 

این آزمون تقریبا شامل 100 سوال 5 گزینه ای است. برخی از این سوالات در دسته مجموعه ها و بر اساس مطالبی مانند نمودارها، داده های تجربی و توصیف موقعیت های فیزیکی قرار دارند. هدف از این آزمون، تعیین میزان درک آزمودنی ها از اصول اساسی و توانایی آنها در به کارگیری این اصول در حل مشکلات است. با تسلط به سه سال اول فیزیک کارشناسی می توان به اکثر این سوالات پاسخ داد.
محتوای سوالات آزمون GRE سابجکت فیزیک به شرح زیر است:

•    CLASSICAL MECHANICS : 20% از کل آزمون
•    ELECTROMAGNETISM : 18% از کل آزمون
•    OPTICS AND WAVE PHENOMENA: 9% از کل آزمون
•    THERMODYNAMICS AND STATISTICAL MECHANICS : 10% از کل آزمون
•    QUANTUM MECHANICS : 12% از کل آزمون
•    ATOMIC PHYSICS : 10% از کل آزمون
•    SPECIAL RELATIVITY: 6% از کل آزمون
•    LABORATORY METHODS : 6% از کل آزمون
•    SPECIALIZED TOPICS : 9% از کل آزمون

آزمون روانشناسی

سوالات آزمون GRE سابجکت روانشناسی 205 عدد می باشند. هر سوال، دارای 5 گزینه است که آزمون دهنده باید از میان آنها گزینه درست را انتخاب کند. سوالات آزمون روانشناسی مفاهیمی را پوشش می دهند که در دوره های ارائه شده در سطح کارشناسی آموزش داده می شوند. گاهی، پاسخگویی به سوالات این آزمون مستلزم تجزیه و تحلیل روابط، بکارگیری اصول، نتیجه گیری از داده ها و یا ارزیابی طرح است.
محتوای آزمون جی آر ای سابجکت روانشناسی به شرح زیر است:

•    BIOLOGICAL: 17% الی 21% از کل آزمون
•    COGNITIVE: 17% الی 24% از کل آزمون
•    SOCIAL: 12% الی 14% از کل آزمون
•    DEVELOPMENTAL: 12% الی 14% از کل آزمون
•    CLINICAL: 15% الی 19% از کل آزمون
•    MEASUREMENT/METHODOLOGY/ OTHER: 15% الی 19% از کل آزمون

کلام آخر

موفقیت در هر آزمون، مستلزم داشتن یک درک درست و واضح از محتوا و نوع سوالاتی است که در روز آزمون از شما پرسیده خواهد شد. یکی از بهترین روش ها برای آشنایی بیشتر با ساختار آزمون GRE، شرکت در آزمون آنلاین جی آر ای GRE یا آزمون آزمایشی جی آر ای GRE است. با شرکت در این آزمون ها، علاوه بر درک بهتر سوالات و ارزیابی میزان توانایی های خود، از نظر روانی نیز برای آنچه در روز آزمون انتظارتان را می کشد آماده خواهید شد. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!