نرم افزار ها و وب سایت های مخصوص لیسنینگ تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/22

منابع آنلاین لیسنینگ تافل TOEFL از جمله بهترین منابعی هستند که می توانید برای کسب نمره بالا در این بخش از آزمون، استفاده کنید. استفاده از منابع آنلاین تافل TOEFL، مزایای بسیاری دارد که در مقاله امروز به آنها خواهیم پرداخت. علاوه بر این، برخی از بهترین منابع آنلاین که می توانند شانس موفقیت شما در بخش لیسنینگ آزمون تافل TOEFL را بالا ببرند را نیز معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

در بخش لیسنینگ آزمون تافل TOEFL چه چیزی در انتظار شماست؟

همانطور که میدانید، آزمون تافل TOEFL توسط سازمان ETS برگزار می شود. بر اساس اطلاعاتی که در این وب سایت منتشر شده است، بخش لیسنینگ تافل آی بی تی TOEFL-iBT برای سنجش مهارت های شما در درک مکالمات و سخنرانی ها به زبان انگلیسی، طراحی شده است. در این بخش از آزمون، شما باید به موارد زیر گوش دهید:

•    basic comprehension (درک اولیه)
•    pragmatic understanding (نگرش ها و درجه اطمینان گوینده)

در بخش اسپیکینگ تافل نیز دو فایل صوتی برای گوش دادن وجود دارد: سخنرانی و مکالمات. در هر دو این فایل های صوتی، از یک ادبیات رسمی و آکادمیک استفاده می شود. بخش لیسنینگ آزمون تافل TOEFL می توانید چالش برانگیز باشد. یکی از بزرگترین مشکلات داوطلبان، هماهنگ کردن خود با سرعت گوینده در بیان جملات است. 
بر خلاف بخش ریدینگ تافل TOEFL، شما نمیتوانید با زمانبندی دلخواه خود روی کلمات تمرکز کنید. گوینده منتظر شما نخواهد ماند. با این حال، روش های متنوعی برای آسان کردن این بخش وجود دارد. پیش از هر چیز، شما باید با ساختار آزمون آشنا شوید. اگر بدانید در روز آزمون چه چیزی انتظار شما را می کشد، راحت تر می توانید به سوالات پاسخ دهید. یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به این هدف، شرکت در آزمون ماک تافل TOEFL یا آزمون آزمایشی تافل TOEFL است. 
یکی دیگر از روش هایی که توسط میلیون ها زبان آموز در سراسر جهان به کار گرفته می شود، پاسخگویی به نمونه سوالات بخش لیسنینگ است. برای رسیدن به این هدف، کتاب ها و منابع بسیاری منتشر شده است. با این حال، بسیاری از داوطلبان به دلایل بسیاری (مانند محدودیت فضا و وزن بالای کتابها) مایل به استفاده از منابع کاغذی نیستند. به همین دلیل، از منابع آنلاین لیسنینگ تافل TOEFL استفاده می کنند.
بدیهی است که هر چه با نوع سوالات و بیان گویندگان آشناتر باشید، گذراندن این بخش از آزمون تافل TOEFL برای شما ساده تر خواهد بود. در جدول زیر، خلاصه ای از آنچه در بخش لیسنینگ تافل TOEFL با آن روبرو خواهید شد را نمایش داده ایم:

نام بخش

تعداد سوالات

مدت زمان

توضیحات

بخش لیسنینگ آزمون تافل TOEFL

3-4 سخنرانی، هر کدام 6 سوال

2-3 مکالمه، هر کدام 5 سوال

 

41–57 دقیقه

 

شرکت کنندگان برای پاسخ دادن به هر سوال 1.5 دقیقه فرصت خواهند داشت.

در فرمت جدید، مدت زمانی که برای پاسخگویی به هر سوال در نظر گرفته شده است کمتر است. با این حال، به لطف کاهش تعداد سخنرانی ها، شرکت کنندگان راحت تر می توانند روی مهارت های نوشتن و صحبت کردن تمرکز کنند.

بهترین منابع آنلاین لیسنینگ تافل TOEFL 

چگونه برای بخش لیسنینگ آزمون تافل TOEFL آماده می شوید؟ قصد دارید مطالعات خود را چگونه برنامه ریزی کنید؟ بر اساس تجربیات پیشین، بهتر است حداقل چند ماه پیش از تاریخ برگزاری آزمون اصلی، مطالعات خود را آغاز کنید. حتی اگر میتوانید، بهتر است این کار را زودتر شروع کنید چرا که برای درک بهتر سخنرانی ها در بخش لیسنینگ، به دایره واژگان گسترده و غنی نیاز خواهید داشت. 
با این حال، اگر فرصت کافی در اختیار ندارید، نگران نباشید. هنوز هم می توانید از زمان باقی مانده خود به بهترین شکل استفاده کنید. واقعیت این است که اکثر داوطلبان آزمون تافل TOEFL، در حال تحصیل و کار هستند. بنابراین، نمی توانند تمام زمان خود را به مطالعه برای آزمون تافل TOEFL اختصاص دهند. 
این افراد، علاوه بر اینکه مدت زمان کمتری در اختیار دارند، با محدودیت های فضایی و مکانی نیز مواجه می شوند. به عنوان مثال، به خاطر سفرهای زیاد، نمی توانند همیشه به کتاب های تافل خود دسترسی داشته باشند. از طرف دیگر، به همراه بردن حجم بالای کتاب ها ممکن نیست. این دسته از داوطلبان، از منابع آنلاین لیسنینگ تافل TOEFL استفاده میکنند. 
همانطور که میدانید، بخش لیسنینگ، دومین بخش آزمون تافل TOEFL است که باید به سوالات آن پاسخ دهید (بخش اول ریدینگ است). این قسمت از آزمون شامل فایل های صوتی کوتاه تا متوسط از سخنرانی ها، گفتگوهای دانشگاهی و موارد مشابه می باشد. این بخش می تواند 60 تا 90 دقیقه طول بکشد و 34 تا 51 سوال داشته باشد. بخش لیسنینگ، یکی از فشرده ترین بخش های آزمون است و توسط بسیاری از افراد، به عنوان سخت ترین بخش، قلمداد می شود. 
بخش لیسنینگ قطعاً می تواند چالش برانگیز باشد: درک درست یک مکالمه، نیازمند خو گرفتن به لحن و سرعت گفتار افرادی است که انگلیسی، زبان مادری آنهاست. همچنین، اکثر فایل های صوتی فقط یک بار پخش می شوند. بنابراین، شما هیچ فرصت دومی برای جذب محتوا یا درک اطلاعاتی که از دست داده اید، نخواهید داشت.  داشتن یک دایره واژگان خوب برای موفقیت در این بخش، نقش حیاتی و تعیین کننده ای دارد. 
خبر خوب این است که تمرینات مربوط به لیسنینگ تافل TOEFL می تواند سرگرم کننده باشد. لازم نیست دائما مباحث آکادمیک و جدی را مطالعه کنید و لازم نیست یک مطالعه استرس زا به خود تحمیل کنید. شما می توانید تمرین TOEFL Listening را در فعالیت های روزمره و حتی سرگرمی های خود بگنجانید!
منابع آنلاین لیسنینگ تافل TOEFL برای بهبود مهارت های شما عالی هستند. شما می توانید از این منابع استفاده کنید تا نمره 7 و یا بالاتر اخذ کنید. همانطور که قبلا هم گفتیم، مزیت اصلی منابع آنلاین این است که شما می توانید در هر زمان و مکانی، مطالعات خود را ادامه دهید. بنابراین، حتی لحظات کوتاهی که در مترو طی می کنید نیز میتوانند به یک فرصت با ارزش برای یک مطالعه مفید تبدیل شوند. 
مهارت هایی که برای موفقیت در بخش لیسنینگ تافل TOEFL به آنها نیاز دارید:
در وهله اول، در هنگام آماده شدن برای لیسنینگ تافل TOEFL، باید بدانید که دقیقا لازم است روی چه مهارتی کار کنید. مهارت هایی که در زیر نام برده ایم، برای اخذ نمره بالا در بخش لیسنینگ ضروری هستند:
•    توانایی درک آنچه گفته می شود یا مورد بحث قرار می گیرد.
•    آشنایی با کلمات و عبارات واحد (دایره واژگان خوب)
•    توانایی درک سریع معانی کلی یک سخنرانی بدون گیر افتادن در قسمت هایی که نتوانسته اید به خوبی درک کنید.
•    درک لهجه های مختلف (آمریکایی، انگلیسی، استرالیایی، نیوزلندی).
•    آشنایی با روش های یادداشت برداری موثر (از آنجا که اکثر فایل های بخش Listening فقط یکبار پخش می شوند، یادداشت برداری به موقع و موثر اهمیت ویژه ای دارد).
با شرکت در یک آزمون آزمایشی تافل TOEFL، این مهارت ها را به چالش بکشید، سپس، نقاط قوت و ضعف خود را لیست کنید. با توجه به نقا قوت و ضعف خود، از منابع آنلاین لیسنینگ تافل TOEFL، استفاده کنید. 

 

نرم افزار ها و وب سایت های مخصوص لیسنینگ تافل

منابع آنلاین لیسنینگ تافل TOEFL: 8 منبع برای یک تمرین بدون استرس

روش های هوشمند بسیاری وجود دارد که می توانید برای بهبود مهارت های شنیداری خود انجام دهید. روش هایی مانند تماشای فیلم به زبان انگلیسی، گوش دادن به موسیقی به زبان انگلیسی و یا مکالمه، به این زبان. اما برای اینکه نتیجه خوبی در روز آزمون بگیرید، باید دانش اختصاصی خود در رابطه با محتوای لیسنینگ تافل TOEFL را ارتقا دهید. نگران نباشید، این بدان معنا نیست که تمام مطالعات شما کسل کننده خواهد بود. 
رادیو، یک جایگزین عالی برای مطالعات رسمی و آکادمیک است. با گوش دادن به رادیو می توانید خود را به چالش بکشید. رادیو موضوعات متنوعی را پوشش می دهد و علاوه بر اینکه سرگرم کننده است، لغات متنوعی نیز به شما می آموزد. یکی از مزایای دیگر استفاده از رادیو این است که شما را با لهجه های مختلف آشنا خواهد کرد. 
استفاده از فایل های ویدئویی، یک روش عالی دیگر است. این روش، برای داوطلبانی مناسب است که نمیتوانند تنها روی یک فایل صوتی تمرکز کنند. ویدئو می تواند حتی زمانی که تمایلی به تمرین گوش دادن ندارید، توجه شما را حفظ کند. حتی سخنرانی ها نیز وقتی با تصاویر ترکیب میشوند میتوانند سرگرم کننده باشند. 

English TOEFL Listening Exam

این وب سایت، یکی از منابع آنلاین لیسنینگ تافل TOEFL است که میتواند تمرینات و منابع بسیاری در اختیار شما قرار دهد. نمونه سوالات، با نمونه هایی که در وب سایت ETS ارائه شده اند متفاوت هستند. در این صفحه، شما درک بهتری در رابطه با نحوه گوش دادن به فایل های صوتی بخش لیسنینگ تافل TOEFL پیدا خواهید کرد. 
استفاده از این تمرینات به شما کمک می کند تا بفهمید برای تقویت مهارت های شنیداری خود دقیقا باید روی چه چیزی تمرکز کنید. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد روی درک کلی ، یادداشت برداری بهتر یا توجه بیشتر به جزئیات کار کنید.

دوره های آنلاین OpenCulture

این منبع، شامل یک فهرست عظیم از دوره ها و سخنرانی های آنلاین است. برخی منابع ویدئویی نیز ارائه شده است اما اکثر آنها، فایل های صوتی هستند. شما میتوانید با توجه به علایق و ترجیحات خود، موضوعات آکادمیک را انتخاب کنید و به ساعت ها فایل صوتی و سخنرانی مرتبط، دسترسی داشته باشید. مزیت استفاده از این منبع این است که شما با انتخاب موضوعات دلخواه خود میتوانید با علاقه بیشتری به مطالعه بپردازید.
سخنرانی ها به دانشگاه های معتبر مانند هاروارد، UC برکلی، MIT و بسیاری دانشگاه مشابه دیگر تعلق دارند. این سایت، فضایی مشابه با یک کلاس واقعی برای شما فراهم می کند و شما را برای پاسخگویی به سوالات آزمون اصلیتان، آماده می کند.

Stanford on iTunes

این وب سایت، یکی از منابع آنلاین لیسنینگ تافل TOEFl است که کار را برای شما راحت کرده است. اگر به جستجو و گشت و گذار در لینک های زیاد، علاقه ندارید، این سایت برای شما مناسب است. شما میتوانید به طور مستقیم به مجموعه گسترده ای از سخنرانی های یکی از بهترین دانشگاه های جهان دسترسی داشته باشید. سخنرانی هایی که توسط این دانشگاه ارائه شده اند برای آمادگی شما کافی هستند؛ تنها کافی است به خوبی آنها را بررسی کنید. این دوره ها رایگان هستند و مرتبا به روزرسانی می شوند.

FluentU

تمرینات شنیداری که در این وب سایت ارائه می شوند از جمله بهترین ها در سراسر اینترنت هستند. مهم نیست به دنبال چه موضوعاتی باشید (گفتگو، آموزشی، اخبارو...) آن را در این وب سایت پیدا خواهید کرد. با FluentU ، می توانید به موضوعات مختلف گوش دهید و به انواع لهجه ها عادت کنید. 
در مقایسه با دیگر منابع آنلاین لیسنینگ تافل TOEFL، یکی از مزایای این وب سایت این است که به همراه ویدئوها، زیرنویس نیز ارائه می کند. در نتیجه، شما با سهولت بیشتری می توانید کلمات ناآشنا را بیاموزید و قسمت هایی که در مراحل اولیه مطالعه به خوبی درک نکرده اید را بررسی کنید. پس میتوانید روی مهارت های گوش دادن خود کار کرده و همزمان واژگان بسیاری نیز به خاطر بسپارید.
FluentU برای همه سطوح انگلیسی مناسب است و اپلیکیشن آن در وب سایت برای دستگاه های iOS و Android در دسترس است. 

ManyThings.org

هر کدام از داوطلبانی که تصمیم به اخذ مدرک تافل TOEFL میگیرند، در سطح و درجه متفاوتی به زبان انگلیسی تسلط دارند. برخی از آنها، در هنگام شروع حتی با گرامر پایه زبان انگلیسی آشنا نیستند. به همین دلیل، در کلاس های آموزشی تافل و دوره های آنلاین، برنامه های متنوعی برای داوطلبان در هر سطح و با هر مهارتی، در نظر گرفته شده است. ManyThings با داشتن کلیپ های صوتی در موضوعات مختلف، منابع مطالعاتی خوبی به زبان آموزان در سطح ابتدایی تا متوسط، ارائه می کند. 
شما می توانید فایل صوتی را همزمان با رونوشت آن گوش دهید. یا می توانید ابتدا فایل صوتی را به تنهایی گوش دهید و سپس، با بررسی دوباره آن به همراه رونوشت، میزان درک خود را ارزیابی کنید. ManyThings یک منبع آنلاین عالی برای انجام تمرین های لیسنینگ تافل TOEFL است، به خصوص اگر شما در سطح متوسط و یا پایین تر، قرار داشته باشید.

iHeartRadio

این وب سایت دارای تعداد زیادی ایستگاه رادیویی است که می توانید به صورت آنلاین انتخاب و پخش کنید. شما می توانید پادکست ها یا برنامه های رادیویی را بر اساس سرگرمی ها و علایق خود پیدا و پخش کنید. دسته بندی های مختلف را بررسی کنید یا یک ژانر رادیویی را انتخاب کنید.  در iHeartRadio فایل های صوتی در موضوعاتی مانند کمدی، ورزش، اخبار، گفتگو و حتی مباحث آکادمیک به شکل نامحدودی در اختیار شما خواهد بود. ایستگاه ها عمدتا در ایالات متحده مستقر هستند. بنابراین برای تمرین انگلیسی آمریکایی و درک لهجه های عامیانه مفید هستند.

BBC World Service

بی بی سی یکی از موثرترین منابع آنلاین لیسنینگ تافل TOEFL برای افزایش قدرت درک مطلب انگلیسی است. بی بی سی، رادیوی خود را در سراسر جهان در اختیار شنوندگان قرار می دهد (برخلاف برنامه های تلویزیونی که فقط برای بینندگان با آدرس IP انگلستان قابل دسترس هستند). بی بی سی یک ایستگاه رادیویی عمومی با کیفیت بالا است که از طریق آن می توانید اخبار و مباحث جاری را دنبال کنید. همچنین، با این ابزار می توانید مهارت های خود در درک لهجه های مختلف انگلیسی را نیز تقویت کنید.

TED Talks

TED Talks یکی از منابع آنلاین تافل TOEFL است که به طور گسترده ای توسط داوطلبان آزمون های سنجش مهارت انگلیسی در سراسر جهان به کار گرفته می شود. اگر به کلاس های آموزشی تافل مراجعه کرده باشید، احتمالا نام این برنامه را شنیده اید. بسیاری از اساتید زبان انگلیسی دنبال کردن برنامه TED Talks را به کسانی که به دنبال تقویت مهارت های شنیداری خود هستند، پیشنهاد میکنند. 
TED Talks موضوعات متنوع جذاب و حتی عجیبی را پوشش می دهد. سخنرانی ها توسط متخصصان و علاقمندان آگاه، در هر زمینه، ارائه می شوند. شما می توانید در دو قالب صوتی و تصویری، از TED Talks استفاده کنید. TED Talks برای تقویت مهارت های لیسنینگ تافل TOEFL مفید است چرا که با استفاده از آن می توانید جستجو و مطالعه خود را روی یک موضوع خاص متمرکز کنید. 
تنها کافی است زبان انگلیسی را برای سخنرانی ها انتخاب کنید، موضوع مورد علاقه خود را تعیین کنید و با توجه به مدت زمانی که برای مطالعه در اختیار دارید، یک سخنرانی انتخاب کنید. TED Talks برای تقویت مهارت های شنیداری در مباحث آکادمیک و غیرآکادمیک، موثر است.  
حال که با این منابع آنلاین لیسنینگ تافل TOEFL آشنا شده اید، می توانید یک مطالعه موثر و البته، سرگرم کننده و لذت بخش، داشته باشید. پس وقت را تلف نکنید، همین حالا، مطالعه را آغاز کنید. به خاطر داشته باشید که مهارت خوب شنیداری یک شبه بدست نمی آید. پس زمان کافی را در اختیار خود قرار دهید و صبورانه، برنامه مطالعاتی خود را دنبال کنید. 

کلام آخر

موفقیت در کسب نمره دلخواه در آزمون تافل TOEFL، بیش از هر چیزی به یک برنامه ریزی مناسب وابسته است. برای تهیه یک برنامه مطالعاتی خوب، شما ابتدا باید از نقاط قوت و ضعف خود مطلع شوید و با توجه به آنها، یک برنامه موثر برای خود تعیین کنید. سپس، منابع مناسب را جستجو کنید. شرکت در آزمون ماک تافل TOEFL یا آزمون آزمایشی آنلاین تافل TOEFL یک نقطه شروع عالی برای مطالعه شما و همچنین، یک ابزار بی نظیر برای ارزیابی میزان پیشرفت، در طول زمان است. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!