تکنیک‌های کلی موفقیت در آزمون تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/25

موفقیت در آزمون تافل TOEFL ساده نیست. با این حال تکنیک هایی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید این مسیر را برای خود هموارتر کنید. شاید شما نیز با فکر کردن به این آزمون درگیر احساساتی مانند استرس شوید. شاید حتی فکر ثبت نام در آزمون تافل TOEFL نیز به نظر شما ترسناک باشد. باید بگوییم که اینگونه نیست. شما به راحتی می توانید نمره دلخواه خود را در آزمون کسب کنید به شرطی که یک برنامه ریزی و روش مطالعه موثر را دنبال کنید.
تحصیل در خارج یکی از رایج ترین اهداف افرادی ست که متقاضی شرکت در آزمون های سنجش زبان انگلیسی همچون تافل TOEFL و آیلتس IELTS هستند. آزمون تافل TOEFL با هدف سنجش و ارزیابی توانایی شما در چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی طراحی شده است. به همین دلیل نزد دانشگاه های بین المللی از درجه بالایی از مقبولیت برخوردار است. 

مطالعات خود را از کجا آغاز کنیم؟

شاید در نگاه اول موفقیت در آزمون تافل TOEFL بسیار مشکل به نظر برسد. اما با تمرین و آمادگی کافی می توانید نمره مورد نظر خود را اخذ کنید. در ادامه برخی از نکاتی که با توجه به آنها می توانید شانس خود برای اخذ نمره بالا در آزمون تافل TOEFL را افزایش دهید معرفی کرده ایم. 

بهترین روش برای رسیدن به نمره مورد نظر کدام است؟

باید بدانید که هیچ مسیر میان بر یا راه حل سریعی برای موفقیت در آزمون وجود ندارد. تنها و مهم ترین شرط این است که با آمادگی کامل در روز آزمون حاضر شوید. با این وجود، انجام برخی کارهای خاص و به کار بردن برخی روش ها میتواند شانس شما را برای دستیابی به نمره بالا افزایش دهد. 

بدون برنامه هیچ موفقیتی وجود ندارد

یادگیری یک زبان جدید بازی ساده است نیست. یادگیری یک زبان جدید در محدود زمانی کوتاه بسیار دشوار است. باز هم تاکید میکنیم که برنامه ریزی شرط اول است. بر اساس نیاز خود و الزامات مربوط به زبان انگلیسی در دانشگاه مقصد، نمره هدف را تعیین کنید. نقاط قوت و ضعف خود در هر مهارت را تشخیص دهید و آنها را لیست کنید. شما به سادگی می توانید با شرکت در آزمون آزمایشی تافل TOEFL یا آزمون ماک تافل TOEFL از نقاط قوت و ضعف خود مطلع شوید. 
مدت زمانی که برای تقویت مهارت های خود در هر بخش از آزمون نیاز دارید را محاسبه کنید. تعیین کنید که کدام بخش به توجه به زمان بیشتری نیاز دارد و در کدام بخش آزمون می توانید در زمان کمتری خبره شوید. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با ساختار آزمون تافل TOEFL این مطلب را مطالعه کنید. سپس، یک برنامه مطالعاتی دقیق طراحی کنید و بر اساس آن عمل کنید.
میزان بازدهی برنامه ای که طراحی کرده اید را بررسی کنید. شما می توانید با شرکت در آزمون آنلاین تافل TOEFL پیشرفت های خود را ردیابی کنید. 
راز موفقیت در آزمون تافل TOEFL ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد. تنها برنامه مطالعاتی خود را عملی کنید، به آن پایبند باشید. پیشرفت خود را بررسی کنید و تغییرات لازم را تا رسیدن به اهداف خود اعمال کنید. برنامه مطالعاتی روزانه خود را بیش از حد طولانی نکنید در غیر اینصورت دچار خستگی یا بی حالی می شود. فواصل کوتاه و موثری را برای استراحت در نظر بگیرید. یکی از روش های عالی برای جلوگیری از خستگی سرگرم کننده کردن مطالعه است. اما چگونه؟

مطالعه با دوستان بسیار سرگرم کننده است پس یک شریک مطالعه خوب پیدا کنید

زبان ها پیش از هر چیز یک ابزار برای برقراری ارتباط هستند. بدون شک مهارت هایی مانند گوش دادن، خواندن و حتی نوشتن را می توان به تنهایی نیز تمرین کرد. اما وقتی نوبت به اسپیکینگ تافل TOEFL می شود قضیه فرق می کند. بهترین روش برای تقویت مهارت های اسپیکینگ این است که از شخص دیگری بخواهید با شما صحبت کند. البته این  فرد باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشد تا بتواند در صورت لزوم اشتباهات شما را اصلاح کند. 
پس عاقلانه این است که شریک مطالعاتی خود را با وسواس بسیاری انتخاب کنید. این فرد باید مهارت های زبان انگلیسی بسیار خوبی داشته باشد. علاوه بر این بهتر است که علایق مشابهی با شما داشته باشید تا بتوانید برای مدت طولانی بدون خستگی با یکدیگر صحبت کنید. یک شریک برای مطالعه می تواند اشتباهات ناخواسته شما مانند تلفظ نادرست یک واژه و دیگر اشتباهات رایج اما ناخودآگاه را اصلاح کند. 
اگر شریک مطالعه ای در اطراف خود پیدا نمی کنید می توانید از کلاس های آنلاین مربیگری تافل استفاده کنید. علاوه بر این، امروزه شبکه های اجتماعی بسیاری وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید با افرادی در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید. اپلیکیشن Tandem یکی از برنامه های عالی است که میتوانید برای یافتن دوستان انگلیسی زبان (یا هر زبان دیگری) از آن استفاده کنید.
یکی از مزایای استفاده از این اپلیکیشن این است در هنگام ثبت نام می توانید علایق خود و زبانی که در حال آموختن آن هستید را تعیین کنید. این برنامه با توجه به پروفایل شما بهترین شریک مکالمه را برای شما پیدا خواهد کرد. پیدا کردن یک شریک برای مکالمه یکی از بهترین روش ها برای موفقیت در آزمون تافل TOEFL است. 

از زبان انگلیسی در دنیای واقعی استفاده کنید

یادگیری کافی نیست. شما باید در زندگی خود نیز از انگلیسی استفاده کنید. این کار را از چه طریق می توان انجام داد؟ پادکست ها را به زبان انگلیسی گوش دهید و سریال ها را به زبان انگلیسی مشاهده کنید. فیلم های انگلیسی زبان را بدون زیرنویس فارسی ببینید و سعی کنید آنها را درک کنید. حتی اگر لازم است چندین بار آنها را ببینید. تماشای یک فیلم تکراری و فهمیدن آن بهتر از مشاهده فیلم های متنوع است بدون اینکه هیچ کدام را به خوبی درک کنید.
عادت کنید هر روز اخبار را به انگلیسی بخوانید. مجلات و مقالات دانشگاهی انگلیسی را نیز به طور منظم مطالعه کنید. نوشتن را تمرین کنید. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. تنها کافی است برای نوشتن همه چیز از زبان انگلیسی استفاده کنید. حتی نوشتن اتفاقاتی که در طول روز برای شما رخ می دهد و یا خاطرات نیز می تواند مهارت های نوشتاری شما برای تافل TOEFL را ارتقا دهد. 
شما باید با دوستان، اعضای خانواده و همکارانی که با زبان انگلیسی آشنایی مناسبی دارند به زبان انگلیسی صحبت کنید. این عادت ها تاثیرگذار هستند!

احساس میکنید به اندازه کافی آماده اید؟ از نمونه سوالات آزمون تافل TOEFL استفاده کنید

شرکت در آزمون های آنلاین تافل TOEFL به شما کمک می کند مهارت های تست زنی خود را تقویت کنید. علاوه بر این، با پاسخ دادن به TOEFL Practice Tests شما اعتماد به نفس بیشتری برای رویارویی با امتحان واقعی خواهید داشت. بسیاری از این سوالات در وب سایت ETS که برگزار کننده آزمون است منتشر شده اند.
 این آزمون ها فرصتی را برای شما فراهم می کنند تا با قالب واقعی آزمون تافل TOEFL و انواع مختلف سوالات مطرح شده آشنا شوید. میتوانید مدیریت زمان را یاد بگیرید و در محدوده زمان تعیین شده به سوالات پاسخ دهید. 
ارزیابی پاسخ هایی که داده اید به شما امکان می دهد نقاط قوت و ضعف خود را تشخیص دهید و در صورت لزوم آن ها را دوباره به چالش بکشید. انجام این کارها در کنار هم به شما کمک می کند استراتژی های لازم برای کسب نمره بالا در آزمون تافل TOEFL اتخاذ کنید. 
درست است که رسیدن به موفقیت در آزمون تافل TOEFL آنقدرها هم ساده نیست اما یک رویکرد مناسب می تواند شما را در رسیدن به نمره هدف یاری کند. این کار انگیزه شما را نیز برای مطالعه افزایش میدهد و شما را متمرکزتر می کند. بنابراین میزان آمادگی شما در روز آزمون بیشتر خواهد بود. 

به لهجه های مختلف عادت کنید

بخش لیسنینگ Listening آزمون تافل TOEFL برای بسیاری از داوطلبان مشکل است. علت این امر نیز است است که ماهیتی متفاوت با بخش ریدینگ و رایتینگ تافل TOEFL دارد. بنابراین نمی توان تنها با تکیه بر مطالعات کتاب محور در این بخش موفق شد. بسیاری از داوطلبانی که یادگیری خود را به کتاب ها محدود کرده اند مهارت های شنیداری به نسبت ضعیف تری دارند.
یکی از روش های عالی برای تقویت مهارت های شنیداری Listening تافل استفاده از منابعی مانند رادیوهای انگلیسی زبان و فیلم  و سریال مختلف است. شما می توانید پادکست های انگلیسی زبان با موضوعات مختلف گوش دهید و مهارت های شنیداری خود را تقویت کنید. در هنگام تماشای فیلم سعی کنید از زیرنویس فارسی استفاده نکنید. فیلم ها را یکبار با زیرنویس انگلیسی و یک بار بدون زیرنویس نگاه کنید. با تماشای فیلم و گوش دادن به پادکست های انگلیسی زبان لغات جدیدی نیز خواهید آموخت. 
توجه داشته باشید که در لیسنینگ آزمون تافل TOEFL هر فایل صوتی فقط یک بار شنیده می شود. در این بخش از آزمون طیف وسیعی از لهجه های انگلیسی مانند آمریکای شمالی، استرالیا، نیوزلند، بریتانیایی و غیره استفاده می شود. بنابراین آشنایی با این لهجه ها برای شما یک مزیت بزرگ خواهد بود. اگر بتوانید لهجه ها را به خوبی درک کنید با سهولت بیشتری اطلاعات را دریافت خواهید کرد. در نتیجه شانس بیشتری برای موفقیت در آزمون تافل TOEFL خواهید داشت.

 

تکنیک‌های کلی موفقیت در آزمون تافل

 

دستورالعمل ها را به خوبی مطالعه کنید

در بخش نوشتاری آزمون تافل TOEFL به تعداد کلماتی که در هر سوال از شما درخواست می شود توجه کنید. شما باید در مدت زمان 50 دقیقه دو مقاله بنویسید. مقاله اول یک مقاله یکپارچه است در حالی که دومین مقاله یک مقاله مستقل می باشد. مدت زمانی که برای نوشتن Task 1 در نظر گرفته شده است 20 دقیقه و مدت زمانی که برای پاسخگویی به Task 2 در نظر گرفته شده 30 دقیقه می باشد. 
با توجه به این موارد و دیگر جزئیات مربوط به بخش های مختلف آزمون، مدیریت زمان را تمرین کنید. شما تا ابد برای پاسخگویی به یک سوال فرصت نخواهید داشت. پس بهتر است با شرکت در آزمون های آزمایشی و پاسخگویی به نمونه سوالات تافل TOEFL بارها و بارها خود را به چالش بکشید. تا زمانی که کاملا برای شرکت در آزمون تافل آی بی تی TOEFL-iBT آماده شوید. 

تمرین، تمرین و تمرین بیشتر

آیا می دانستید که بخش لیسنینگ تافل TOEFL در یک بازه زمانی 41 الی 57 دقیقه ای انجام میگیرد و شما باید در این محدوده زمانی به به 28 الی 39 سوال پاسخ دهید. پاسخ این سوالات در فایل های صوتی که برای شما پخش می شوند نهفته است. در طول آزمون های تمرینی خود کنار آمدن با محدودیت زمان را بیاموزید. این کار برای موفقیت در آزمون تافل TOEFL ضروری است. بنابراین بهتر است که با محدودیت های زمانی واقعی در آزمون اصلی به سوالات پاسخ دهید.
انجام این کار نه تنها به شما در شبیه سازی محدودیت های زمانی کمک می کند؛ بلکه به شما در شناسایی نقاط قوت و ضعف نیز کمک می کند. بنابراین شما یک ایده کلی در مورد نقاطی که باید روی آنها بیشتر کار کنید بدست خواهید آورد. به عنوان مثال اگر در بخش ریدینگ تافل TOEFL ضعیف هستید می توانید زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید. تکنیک هایی را برای خود طراحی کنید تا به کمک آن ها بتوانید کلمات انگلیسی که با آن ها مشکل دارید به خاطر بسپارید.

تدوین استراتژی

با آگاهی کافی از آزمون تافل آی بی تی TOEFL-iBT و قسمت های آن، می توانید روش ها و تکنیک های صرفه جویی در زمان را برای پاسخگویی موثرتر به هر سوال توسعه دهید. به عنوان مثال، در بخش لیسنینگ تافل TOEFL مکن است بخواهید ابتدا مستقیما به سوالات پاسخ دهید تا در زمان صرفه جویی کنید. یا می توانید با خط کشیدن زیر کلمات کلیدی به تمرکز خود بر روی مفاهیم مهم کمک کنید. 
توجه کنید که روش هایی وجود دارند که ممکن است برای همه مفید نباشند. بنابراین بهتر است استراتژی های مختلف را به کار ببرید و در نهایت بهترین را انتخاب کنید.

مانند یک انگلیسی زبان بومی بنویسید

خواندن و نوشتن ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. خود را در معرض طیف وسیعی از متون و موضوعات مختلف قرار دهید. کتابچه های راهنما، آگهی ها، مجلات، مقالات خبری، مقالات و گزارشات مربوط به فرهنگ، مقالات با موضوعات علمی و هر متن انگلیسی زبان دیگری می تواند به منبع مطالعه شما تبدیل شود. 
با لغات جدیدی که آموخته اید جملات مختلف بنویسید و میزان تسلط خود به لغات را آزمایش کنید. هنگامی که در نوشتن جملات با ساختارهای مختلف حرفه ای شدید نوشتن پاراگراف ها را تمرین کنید. 

در صورت قطع شدن اینترنت و ارتباط در جلسه امتحان تافل TOEFL چه کنیم؟

اگر اتصال اینترنت خود را به صورت لحظه ای از دست دادید پس از بازیابی اتصال به طور خودکار مجدداً به پروکتور متصل می شوید. اگر آزمون شما مشکلی نداشته باشید پروکتور به طور خودکار آن را برای شما باز خواهد کرد. اگر نتوانستید دوباره متصل شوید از طریق شماره 1-855-772-8678 با پروکتور تماس بگیرید و درخواست کمک کنید. 

کلام آخر

موفقیت در آزمون تافل TOEFL به عوامل متنوعی وابسته است. همانطور که گفتیم با یک برنامه ریزی مناسب و پایبندی به آن می توانید نتیجه خوبی بگیرید. در طول دوران آمادگی برای آزمون تافل TOEFL با شرکت در آزمون ماک تافل TOEFL توانایی ها و پیشرفت های خود را ارزیابی کنید و در صورت لزوم برنامه خود را بهینه تر کنید. با تمرین و مطالعه موثر موفقیت شما حتمی است. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!