6 توصیه برای کسب آمادگی قبل از شرکت در آزمون تافل با آزمون آنلاین تی پی اُ

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/07/08

بهترین راه آمادگی برای آزمون تافل، شرکت در آزمون های آنلاین شبیه سازی شده است. خوشبختانه، ETS (سازنده TOEFL) نسخه هایی از آزمون‌های آنلاین TPO (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی) را منتشر کرده که آزمون های تمرینی دقیقاً شبیه امتحان واقعی است. اما آیا این آزمون‌ها واقعاً ارزش تمرین کردن دارند؟
در این بررسی جامع توضیح می دهیم که آزمون تی پی او آنلاین TPO چیست، مزایا و معایب آنها را بررسی کرده و در مورد خرید و شرکت در آن شما را راهنمایی می‌کنیم. همچنین شش نکته مهم در مورد نحوه استفاده موثر از آزمون های آنلاین TPO برای کسب آمادگی قبل از آزمون اصلی TOEFL را به شما ارائه می دهیم.

آزمون انلاین TPO چیست؟

آزمون های TOEFL Practice Online (TPO) آزمون های رسمی و کامل تافل هستند که از طریق وب سایت رسمی ETS TOEFL Practice Online در دسترس داوطلبین قرار گرفته اند. هر آزمون آنلاین تی پی او یک آزمون تافل واقعی است که آنها را به بهترین منابع تمرینی معتبر آزمون تافل، تبدیل می کند.
اگر بخواهیم منصف باشیم، فقط با مطالعه می توان یک نمره خوب در آزمون TOEFL به دست آورد. اما اگر نگران آزمون TOEFL هستید و تلاش می‌کنید نمره خود را بهتر کنید، شرکت در آزمون آنلاین TPO موثرترین کار است.

آزمون تی پی او آنلاین را از کجا بخریم؟

هزینه شرکت در آزمون آنلاین TPO، در سایت ETS 45.95 دلار آمریکا برای هر آزمون است البته می توانید بخش ها یا گروه های جداگانه ای از این آزمون ها را از سایت ETSخریداری کنید:
•    یک آزمون تمرین مهارت گفتاری (Speaking) با قیمت 23.95 دلار آمریکا
•    سه آزمون مهارت گفتاری (Speaking) و مهارت نوشتن (Writing) هریک 25.95 دلار آمریکا
•    سه آزمون مهارت شنیداری (Listening) و مهارت خواندن (Reading) هر کدام با قیمت 22.95 دلار آمریکا

از آنجاییکه پرداخت این هزینه برای ایرانیان بسیار مشکل است، ما امکان شرکت در آزمون های آنلاین TPO (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی) را در سایت آکادمی زبان شایسته برای شما فراهم آورده ایم. برای شرکت در این آزمون ها می توانید روی لینک زیر کلیک کنید :

شرکت در آزمون آنلاین TPO (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی)

شرایط شرکت در آزمون آنلاین تی پی او در سایت ETS

شما 18 ماه فرصت دارید تا هر آزمون انلاین TPO‌ای را که خریداری می کنید، انجام دهید. پس از اتمام یک آزمون، 30 روز فرصت دارید تا آزمون را ببینید و نتایج خود را ذخیره یا چاپ کنید. نمی توانید بیش از یک بار در آزمون آنلاین TPO شرکت کنید.

ارزیابی پاسخ های آزمون آنلاین تی پی او چگونه است؟

رایانه به نتایج شما نمره می‌دهد که در عرض 24 ساعت پس از شرکت در آزمون، نمره خود را دریافت می‌کنید. (معمولاً خیلی زودتر - اغلب در عرض 15 دقیقه!- از نمره خود مطلع می‌شوید) همچنین بازخورد عملکرد و نمرات خو را در هر بخش دریافت می‌کنید: مهارت خواندن، نوشتن، شنیداری و گفتاری.
برای مهارت گفتاری، نرم افزاری به نام SpeechRater پاسخ شما (به جای رتبه بندی های انسانی) را نمره‌گذاری می کند. به گفته ETS، این برنامه از فناوری تشخیص و پردازش گفتار برای ارزیابی ویژگی های مهم، پاسخ های گفتاری شما استفاده می کند. نمرات و بازخورد عملکردتان در عرض 24 ساعت در دسترس شما است.
برای مهارت نوشتاری، نرم افزاری به نام e-rater پاسخ شما را (به جای مصححین) ارزیابی می کند. به گفته ETS این برنامه: «موتور رتبه بندی الکترونیکی است که هر مقاله را با تجزیه و تحلیل صدها مقاله دیگری که خوانندگان متخصص دانشگاهی مطابق با استانداردهای نمره تافل رتبه بندی کرده‌اند، ارزیابی می‌کند.»
در سایت آکادمی زبان شایسته نیز پاسخ های رایتینگ و اسپیکینگ شما علاوه بر ارزیابی توسط مصححین باتجربه ما، در نرم افزارهای e-rater  معتبر مثل  Criterion نیز نمره دهی می شوند.
کلیک کنید تا درباره نحوه نمره دهی و ارزیابی پاسخ های خود بیشتر بدانید.

مزایای آزمون های آنلاین TPO

برای آمادگی در آزمون تافل، استفاده از آزمون های انلاین TPO، مزایای زیادی دارد. در ادامه به برخی از بهترین دلایلی که باید برای شرکت در آزمون انلاین تی پی او در نظر بگیرید، اشاره می کنیج.

1. این آزمون ها شبیه به آزمون TOEFL واقعی هستند

همانطور که قبلاً اشاره کردم، تمام آزمون‌های آنلاین TPO واقعی و مربوط به سوالات آزمون‌های تافل سال‌های گذشته هستند و بنابراین واقعی ترین سوالاتی هستند که می توانید با آنها تمرین کنید.
با آزمون های غیر رسمی تافل، شما اغلب سوالات عملی را دریافت می کنید که چندان واقعی نیستند و با سطح دشواری سوالات TOEFL واقعی مطابقت ندارند. اما با استفاده از آزمون‌های TPO، تمام سوالات از نظر قالب، محتوا و دشواری دقیقاً همانند سوالات در روز آزمون تافل اینترنتی هستند و آنها را به یک منبع عالی برای تقویت مهارت‌های TOEFL تبدیل می کند.

2. آزمون کامپیوتری است - نه کاغذی

این آزمون نه تنها دربردارنده سوالات واقعی، بلکه کل قالب آزمون نیز شبیه تافل اصلی باه صورت آنلاین است! درست مانند TOEFL iBT، آزمون‌های آنلاین تی پی او آزمونهای دیجیتالی هستند که در رایانه انجام می دهید (هرچند نسخه کاغذی TOEFL نیز وجود دارد که فقط در مناطقی که TOEFL iBT در دسترس نیست ارائه می شود).
از آنجا که رابط کاربری آنلاین TPO تقریباً مشابه آزمون تافل است، از طریق آزمون تی پی او انلاین یک تجربه فوق العاده واقع بینانه از آزمون به دست می‌آورید. به عنوان مثال، پیشاپیش یاد می‌گیرید که چه دکمه هایی را فشار دهید تا به سوال یا بخش بعدی بروید و نحوه نمایش دستورالعمل ها، بخش‌ها و درخواست ها را روی صفحه می‌بینید. در نهایت، آشنایی قبلی با نحوه کار با رابط کاربری تافل به شما کمک می کند تا برای روز آزمون آمادگی بیشتری داشته باشید.
همچنین به کار با هدفون و میکروفون عادت خواهید کرد. در حالی که بسیاری از آزمون های عملی (غیر رسمی) تافل از رونوشت سخنرانی ها استفاده می کنند و نیازی به صحبت با میکروفون ندارید، آزمون‌های آنلاین TPO به شما این امکان را می دهد که هر بخش از آزمون تافل واقعی، از جمله گوش دادن به کلیپ های صوتی و ضبط صدای خود را تکمیل کنید.

3. این آزمون‌ها از محدودیت های زمانی واقع بینانه استفاده می‌کنند

آنچه در مورد آزمون‌های انلاین TPO بسیار جالب است این است که برای شما وقت تعیین می‌کنند. ساعتی در گوشه صفحه به شما می گوید که برای هر بخش باقی مانده چقدر زمان دارید. این محدودیت های زمانی مشابه محدودیت های تافل است!

  • خواندن:  60 دقیقه
  • شنیداری: 60 دقیقه
  • گفتاری:  20 دقیقه (45-60 ثانیه برای صحبت در هر تمرین)
  • نوشتاری: 50 دقیقه (20 دقیقه برای تمرین ادغام شده، 30 دقیقه برای تمرین مستقل)

در آزمون تافل واقعی، به دلیل سوالات تجربی اضافی این محدودیت های زمانی بین 60 تا 80 دقیقه برای خواندن و 60 تا 90 دقیقه برای گوش دادن متغیر است.
پس از اتمام زمان، ممکن است به کار روی آن بخش ادامه دهید، اما توصیه می کنم بدون در نظر گرفتن اینکه آیا آن بخش را به پایان رسانده اید یا خیر، بلافاصله به بخش بعدی بروید تا اطمینان حاصل کنید که تجربه آزمون واقعی تری دارید. در آزمون تافل واقعی، هنگامی که ساعت به 0 می رسد، شما باید تحت هر شرایطی به بخش بعدی بروید دهید، بنابراین بهتر است برای آماده‌سازی خود از تایمر نیز پیروی کنید.
ویژگی دیگر حالت بدون محدودیت زمانی است که به شما این امکان را می دهد تا به طور کامل از تایمر صرف نظر کنید. این بدان معناست که محدودیت زمانی ندارید و به هر اندازه که می خواهید روی هر بخش وقت بگذارید. با این حال، استفاده از این حالت را توصیه نمی کنیم زیرا در روز آزمون در دسترس شما نخواهد بود.

4. همه بخش ها نمره گذاری می شوند

بر خلاف سایر آزمونهای (عمدتا غیر رسمی) تافل، آزمون‌های انلاین TPO نمرات هر بخش از آزمون، از جمله بخش گفتاری و نوشتاری را به شما ارائه می دهد. به عبارت دیگر، نمرات خام (به عنوان مثال، تعداد امتیازات کسب شده) مهارت خواندن و شنیداری و نمرات مقیاس بندی (از 30) همه بخش ها را دریافت می‌کنید. این نمرات در تعیین پیشرفت و رسیدن به نمره هدف TOEFL به شما کمک می‌کنند.
علاوه بر این، آزمایشات TPO بازخورد عملکردی را به شما ارائه می دهد تا به شما بگوید آیا برای آزمون واقعی آماده هستید یا خیر. به طور خاص، بازخورد از نقاط قوت و ضعف را مرور می‌کند تا در هدف گیری جلسات مطالعه و آماده سازی موثرتر برای روز آزمون به شما کمک کند.

 

6 توصیه برای کسب آمادگی قبل از شرکت در آزمون تافل با آزمون آنلاین تی پی اُ

معایب آزمون های انلاین  TPO

اکنون که مزایای آزمون های آنلاین TPO را پوشش داده ایم، اجازه دهید معایب آن‌ها را بررسی کنیم. آزمون‌های تی پی او آنلاین (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی) چه مشکلات یا معایبی دارند که ممکن است بر تصمیم شما برای شرکت در آن‌ها تأثیر بگذارد؟ در اینجا سه مورد را باید در نظر گرفت.

1. گران هستند

اغلب دلیل اصلی تصمیم گیرندگان برای عدم خرید آزمون TPO قیمت آن است. آزمون انلاین TPO با قیمت 45.95 دلار در هربخش، گران ترین منابع رسمی تافل موجود است، بنابراین همه هزینه خرید آن را ندارند (یا فکر می کنند ارزش خرید ندارد).
آزمون‌های آنلاین TPO به ویژه وقتی که آنها را با سایر منابع رسمی مقایسه کنید گران قیمت هستند. به عنوان مثال، راهنمای رسمی آزمون TOEFL که دارای چهار آزمون اصلی تمرینی است، در آمازون حدود 25 دلار است که 20 دلار کمتر از یک آزمون انلاین TPO است!
حتی شوکه کننده تر، آزمون های رسمی TOEFL iBT جلد 1 و جلد 2-که هر کدام شامل پنج آزمون تمرینی کامل است هزینه هر آزمون فقط 20-25 دلار است. این بدان معناست که با هزینه یک آزمون TPO به طور بالقوه 10 برابر تعداد آزمون‌های عملی دریافت می کنید!
علاوه بر این کتابهای آماده، ETS هزاران منبع تافل رایگان را در اختیار شما می گذارد که تقریباً به اندازه آزمون آنلاین TPO خوب است. این مطالب شامل TOEFL iBT Interactive Sampler، نرم افزاری است که به صورت مختصر آزمون تمرینی تافل را ارائه می دهد و TOEFL iBT Quick Prep، مجموعه ای چهار جلدی از PDF های حاوی سوالات واقع بینانه برای هر بخش از آزمون است.

2. نمره‌دهی به بخش گفتاری و نوشتاری مشکوک است

نکته جالب در مورد آزمون های انلاین TPO این است که آنها به تمام بخش های شما نمره می دهند، اما نرم افزار نمره دهی مورد استفاده آنها چندان قابل اعتماد نیست. در آزمون اصلی تافل، علاوه بر نرم افزار، مصححین نیز به بخش گفتاری و نوشتاری شما نمره می دهند، اما در آزمون های TPO، رایانه ها تمام نمرات را ارائه می دهند و فضای بیشتری برای خطاها و اشکالات باقی می گذارد. 
به عنوان مثال نظر یکی از کاربران درباره نرم افزار نمره‌دهی بخش گفتاری چنین بود:" وقتی در آزمون انلاین TPO شرکت کردم، در بخش گفتاری نمره 26 گرفتم، اگرچه انگلیسی زبان مادری من است، تمام مدت صحبت می کردم و از جزئیات و مثالهای واضح استفاده می کردم. این امر به احتمال زیاد به این دلیل است که نرم افزار SpeechRater صد در صد دقیق نیست" ETS اذعان می کند که این نرم افزار «در ارزیابی ویژگی های توسعه موضوع، نقص دارد» که بخش مهمی از نمره مهارت گفتاری شما را تشکیل می‌دهد.
نرم افزار نمره دهی مهارت نوشتاری نیز عالی نیست. معمولاً تا زمانی که از گرامر صحیح استفاده کنید و کلمات کافی بنویسید، فارغ از آنچه در مورد آن می نویسید، یک نمره نوشتاری بالا (و شاید کامل) دریافت می‌کنید. بنابراین حتی اگر مقاله شما کاملاً خارج از موضوع باشد (که در آزمون تافل واقعی به شما نمره 0 می دهد)، ارزیاب الکترونیکی همچنان به شما نمره بالایی می‌دهد!
یکی دیگر از مشکلات عجیب و غریب در مورد نمره‌دهی به مهارت نوشتاری این است که ارزیاب الکترونیکی به مقاله ای که از پاراگراف استفاده نمی کند، نمره نمی دهد. با این حال، همانطور که برخی از این مقالات رسمی تافل که نمره بالایی دارند نشان می دهد، برای دریافت نمره بالا در بخش نوشتاری آزمون تافل همیشه به استفاده از پاراگراف ها نیاز ندارید. بنابراین، می توانیم ببینیم که ارزیاب الکترونیکی به همان اندازه واقع بینانه نیست.

3. فقط یکبار می توانید در آزمون TPO شرکت کنید

با وجود قیمت بالای هر آزمون آنلاین TPO، فقط می توانید یک بار در یک آزمون شرکت کنید - و تمام! بنابراین اگر می خواهید آزمون مجدد را امتحان کنید تا استراتژی های جدیدی را امتحان کنید یا بر مهارت های مدیریت زمان خود کار کنید، نمی توانید دوباره از همان آزمون استفاده کنید. در عوض، باید یک آزمون انلاین TPO جدید بخرید یا یک منبع متفاوت پیدا کنید.
اگرچه اکثر مردم بیش از یک بار به آزمون کامل TPO ندارند، اما عجیب است که ETS به شما اجازه نمی دهد از آزمون خریداری شده برای تمرین بیشتر استفاده کنید زیرا می توانید این کار را با سایر منابع رسمی مانند کتابهای آماده و PDF انجام دهید.
شما می‌توانید برای آماده سازی خود برای آزمون تافل در آزمو‌ن های تی پی او آنلاین (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی) آکادمی زبان شایسته شرکت کنید. به این لینک زیر مراجعه کنید. این نرم افزار شبیه ساز بهترین مرجع برای ارزیابی مهارت های داوطلبان آزمون تافل است.
نرم افزار شبیه ساز آزمون تی پی او آنلاین (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی)


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!