خود آموز ۴ مرحله ای آمادگی با آزمون تی پی اُ - بهترین نمونه آزمون تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/07/10

اگر تصمیم گرفتید در آزمون TPO به عنوان بهترین نمونه آزمون تافل شرکت کنید، راهنمای خودآموزی ۴ مرحله ای تمرین با تی پی او به شما کمک می کند تا از این آزمون برای کسب نمره بالاتر در تافل اصلی استفاده کنید.
پیش از اینکه بدانید چگونه آزمون tpo به داوطلبین کمک می کند آزمون اصلی تافل را با موفقیت پشت سر بگذارند، بهتر است با 2 مشکل بزرگ که داوطلبین حین پاسخ به نمونه آزمون های تافل مثل آزمون tpo  آنلاین با آن مواجه می شوند، آشنا شوید.
1.    آنها در چندین نمونه آزمون تافل مثل آزمون tpo یا آزمون های آزمایشی آنلاین شرکت می کنند، اما پیشرفت چندانی در خود نمی بینند.
2.    تاریخ آزمون اصلی آنها به زودی فرا می رسد، اما حتی با شرکت در آزمون های ماک تافل مطمئن نیستند که نمره مورد نیاز خود را کسب خواهند کرد یا خیر.
اگر شما هم با یکی از این دو یا هر دو مشکل مواجه هستید، باید بدانید که تنها نیستید. بسیاری از داوطلبین برای غلبه بر این مشکلات به دنبال راه حل می گردند. خبر خوب این است که حل این مشکلات دشوار نیست و ما قصد داریم به شما نشان دهیم که چقدر راه حل آن ها ساده است. 
با دنبال کردن راهنمای خودآموز ۴ مرحله ای آمادگی با آزمون tpo، روش استفاده از آزمون ها، درس ها و سوالات TOEFL را به نحوی که بتواند موجب کسب موفقیت در آزمون اصلی شود را یاد می گیرید.
البته نباید هر یک از این مراحل را دست کم بگیرید. هرچند این کار ساده است، اما نیاز به تلاش و ممارست دارد. 
شما باید برای استفاده از شبیه سازهای آزمون tpo آنلاین، یادگیری درس های TOEFL و تمرین با نمونه آزمون تافل وقت بگذارید. با این حال، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم در مسیر خود پا برجا بمانید و مطمئن شوید که به اندازه کافی پیشرفت کرده اید تا به هدف مورد نظر خود برسید.

۴ مرحله آمادگی با آزمون های TPO آنلاین

آزمون های TPO آنلاین همان سوالات آزمون های رسمی TOEFL قبلی هستند که در حال حاضر ۷۱ نمونه آنها با شماره TPO 1، TPO 2 و غیره در دسترس است. ETS هر سال، چهار مورد از آنها رادر وب سایت خود قرار می دهد. اما به دو دلیل زیر شرکت در نمونه آزمون تافل Tpoدر سایت ای تی اس برای ایرانیان مقدور نیست:
1.    هزینه هر آزمون tpo 45،  دلار آمریکا در مجموع 180 دلار برای هر چهار آزمون است که علاوه بر گران بودن پرداخت هزینه از داخل ایران بسیار مشکل است.
2.    در هر خرید فقط می توانید یکبار در آزمون شرکت کنید. پس از اتمام یک نمونه آزمون، مجبور خواهید بود یک آزمون دیگر را دوباره خریداری کنید، بنابراین هزینه ای که پرداخت می کنید اصلا مقرون به صرفه نیست.
پس، اگر به شرکت در آزمون TPO علاقه دارید می توانید با در نظر داشتن ۴ مرحله زیر، از طریق نرم افزار شبیه ساز آزمون آکادمی زبان شایسته به نسخه های مختلف آن (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی) دسترسی داشته باشید:

مرحله شماره 1 شرکت در آزمون TPO

در آزمون TPO آنلاین از طریق شبیه ساز سایت ما شرکت کنید تا بدانید در کدام مهارت بیشترین مشکل را دارید. اطمینان حاصل کنید که بخش های گفتاری و نوشتاری مورد ارزیابی قرار گرفته اند. تنها راه بهبود نمرات گفتاری و نوشتاری این است که در مورد اشتباهات خود بازخورد دقیقی دریافت کنید. برای آشنایی بیشتر با ارزیابی پاسخ آزمون های گفتاری و نوشتاری نمونه آزمون تافل می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
تصحیح و ارزیابی بخش رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آزمایشی تافل

مرحله شماره 2 شرکت در آزمون TPO

تمرینات مرتبطی که بر اساس نقاط قوت و ضعف تان به شما داده می شود را انجام دهید تا مهارت ها، نکات و استراتژی های لازم برای بهبود نقاط ضعف خود، بیاموزید. ما امکان شرکت در آزمون TPO (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی) را برای شما در نرم افزار شبیه ساز فراهم آوردیم تا مهارت های خاصی را که برای موفقیت در آزمون آنلاین تافل اصلی به آن نیاز دارید، آموزش ببینید.

مرحله شماره 3 شرکت در آزمون TPO

مهارت های تازه آموخته شده خود را تمرین کنید. با توجه به اشکالاتی که درهر آزمون داشتید روی مهارتهای جدید خود را با نمونه سوالات و تمرینات سایر منابع تافل TOEFL ، فلش کارت واژگان TOEFL و تمرینات تعاملی و حتی ترجمه های ریدینگ Tpo که در سایت قرار گرفته، تقویت کنید.

مرحله شماره 4 شرکت در آزمون TPO

دوره کنید. پس از حدود 5 تا 7 روز تمرین، دوباره به عقب برگردید و مراحل 1 تا 3 را انجام دهید. به عنوان مثال، در یک نمونه آزمون تافل جدید از آزمون tpo آنلاین شرکت کنید، نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و مهارت های مورد نیاز خود را برای پیشرفت تقویت کنید. این کار را تا زمانی که به نمره TOEFL مورد نظر خود برسید تکرار کنید.

چرا شرکت در آزمون TPO آنلاین برای دستیابی به نمرات هدف شما در آزمون‌ اصلی مهم است؟

4 دلیل مهم وجود دارد که چرا قبل از شرکت در آزمون تافل iBT اصلی، شرکت در نمونه آزمون تافل مثل tpo آنلاین مهم است:

دلیل 1: اعتماد به نفس کلید کاهش استرس است.

 یک نمونه آزمون تافل مثل آزمون tpo مهارت های شما را در چهار بخش دقیقا مطابق با TOEFL iBT ارزیابی می کنند: 
•    خواندن ودرک مطلب
•    بخش شنیداری
•    بخش گفتاری
•    بخش نوشتاری
بنابراین، شرکت در آزمون tpo آنلاین، مانند شرکت در یک آزمون رسمی تافل است. این تجربه به شما کمک می کند در طول آزمون واقعی خود احساس راحتی و آرامش کنید. 
استرس بزرگترین دلیلی است که باعث می شود شرکت کنندگان در آزمون های سطح بالای زبان انگلیسی به نمرات مورد نظر خود نرسند. با آمادگی قبلی و شرکت در آزمون tpo آنلاین تافل، به احتمال زیاد از اشتباهات کوچکی که شرکت کنندگان با تجربه کمتر در آزمون اصلی مرتکب می شوند، پیشگیری کرده و دچار استرس نشوید.
TPO فقط یک نمونه آزمون است، اما بسیاری آزمون های آزمایشی دیگر وجود دارد، که شما می توانید با تمرین کردن آنها تا آنجا که می توانید شانس موفقیت در آزمون تافل آنلاین خود را افزایش دهید.

دلیل 2: برای موفقیت به استقامت نیاز دارید.

آزمون TOEFL iBT طولانی است ... در واقع بسیار طولانی ... در حدود 4.5 ساعت طول می کشد و شما فقط یک استراحت 10 دقیقه ای قبل از شروع بخش گفتاری دارید. بنابراین، علاوه بر آشنایی با آزمون تافل  آنلاین، شرکت در آزمون های زمان دار و کامل TPO به شما کمک می کند تا بدن و ذهن خود را برای شرکت در آزمون تافل آنلاین آماده کنید.
به این فکر کنید که برای یک مسابقه دوی ماراتن آماده می شوید. شما نمی توانید خود را نشان داده و 10 مایل بدون آمادگی بدوید. برای آموزش بدن و ذهن خود برای دویدن در تمام طول مدت مسابقه دوی ماراتن، ثبات و فداکاری لازم است. 
البته، شرکت در آزمون TPO آنلاین  دقیقاً شبیه شرکت در یک مسابقه دوی ماراتن نیست، اما شما ایده اصلی را از این مثال می گیرید. اگر از نکات و استراتژی های ما در مورد نحوه کسب نمره بالا در آزمون تافل آنلاین استفاده نکنید، ممکن است انرژی شما  تقریبا پس از 3 ساعت تمام شود. 
نمونه آزمون تافل، به شما کمک می کند تا زمان و مکان خود را در موقعیت مناسبی متمرکز کنید، و زمان خود را  برای چیزهایی که مهم نیستند، هدر ندهید.

دلیل 3: دشواری سوالات آزمون TPO مشابه با آزمون اصلی است

یافتن نمونه آزمون تافل که مشابه با آزمون رسمی TOEFLباشد، آسان نیست. کیفیت سوالاتی که تمرین می کنید اهمیت زیادی دارد. اگر با نمونه سوالات ساده به ویژه در بخش خواندن و درک مطلب یا در بخش گفتاری (صحبت کردن) تمرین کنید،  در آزمون اصلی هم ضعیف عمل خواهید کرد. 
شاید بتوانید متون درک مطلب خوب از منایع معتبر، مقالات علمی یا سخنرانی های سایت TED بیابید، اما هیچ یک از آنها از نظر مدت زمان و قالب مشابه آزمون تافل نیست. در مقایسه، سوالات آزمون tpo آنلاین، دقیقا همان چیزی است که در آزمون رسمی تافل تجربه خواهید کرد. به همین دلیل، شما می توانید برای آمادگی TOEFL به آنها اعتماد کنید.

دلیل 4: تعیین نقاط ضعف برای کسب نمره بالا در آزمون تافل آنلاین مهم است.

دلیل آخر، مطمئنا آزمون تی پی او، یک راه عالی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف شما است. همانطور که اشاره کردیم، در این نمونه آزمون تافل، چهار بخش وجود دارد: 
خواندن و درک مطلب، 
بخش شنیداری، 
بخش گفتاری،
بخش نوشتاری، 
 حتی اگر نمرات خواندن و درک مطلب شما عالی باشد، ممکن است در بخش گفتاری مشکل داشته باشید. در این مورد، بخش صحبت کردن نقطه ضعف شما محسوب می شود و می تواند دلیل عدم موفقیت شما در کسب نمره بالا در TOEFL باشد. 
با شرکت در  آزمون tpo آنلاین TOEFL، می توانید سستی ها یا نقاط ضعف خود را تشخیص داده و آنها را بهبود بخشید و شانس خود را برای کسب نمره بالا در  آزمون رسمی آنلاین تافل به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

 

خود آموز ۴ مرحله ای آمادگی با آزمون تی پی اُ - بهترین نمونه آزمون تافل

مزایای شرکت در آزمون TPO آنلاین تافل در سایت آکادمی زبان شایسته 

آزمون TPO به دلایل زیر یک نمونه آزمون تافل عالی است:
1.    سوالات شامل متون و سخنرانی های صوتی از نظر دشواری، طول و سبک به TOEFL رسمی نزدیک است.
2.    شکل و ساختار  آزمون tpo  مشابه آزمون رسمی تافل است.
3.    پاسخ های بخش گفتاری و نوشتاری شما توسط نرم افزار و مصححین باتجربه ارزیابی می شود.
4.    نمره هر بخش گزارش می شود.
5.    رابط کاربری آزمون، مشابه رابط رسمی  آزمون تافل آنلاین  است (بسیاری از نمونه آزمون های TOEFL چاپی در این جنبه ضعف دارند زیرا مبتنی بر کاغذ هستند).
6.    نکات و توضیحات هر پاسخ پس از پایان تست ارائه می شود.
7.    آموزش وواژگان، کدینگ کلمات و ترجمه ریدینگ تی پی او ها در دسترس شما است.
 به طور خلاصه، شرکت در آزمون TPO تافل (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی) در سایت ما، معتبرترین تجربه ممکن را در اختیار شما قرار دهد و نکات اضافی، تدریس و پاسخ هایی را برای بهبود و یادگیری بهتر به شما ارائه دهد.

چه موقع و در چند آزمون عملی TPO آنلاین باید انجام دهیم؟

طبق تجربه ما، قبل از اینکه برای شرکت در آزمون های tpo  آنلاین خود برنامه ریزی کنید بهتر است در یک نمونه آزمون TOEFL شرکت کنید. این آزمون به شما کمک می کند تا مهارت های خود را بسنجید. در مرحله بعد، باید مشخص کنید که چقدر قبل از تاریخ آزمون  زمان دارید و چند آزمون تمرینی در اختیار دارید.
به طور معمول، داوطلبین باید 3 تا 6 ماه فرصت داشته باشند تا برای آزمون رسمی آنلاین آماده شوند. برخی از داوطلبین ممکن است حتی به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. اگر بیش از 3 ماه فرصت دارید تا برای آزمون  اصلی تافل  آنلاین خود مطالعه کنید، می توانید حداقل شرکت در 6 آزمون آزمایشی کامل را در طول دوره آمادگی TOEFL خود ترتیب دهید. اگر کمتر از 3 ماه فرصت دارید، همچنان توصیه می کنیم که حداقل در 4 نمونه آزمون تافل شرکت کنید.
در ادامه با یک تجزیه و تحلیل نمونه، به شما نشان می دهیم که باید در چه تعداد آزمون TPO  با توجه به بازه های زمانی مختلف آماده سازی برای آزمون تافل شرکت کنید.

 

زمان آماده شدن

تعداد آزمون های عملی TPO آنلاین 

1 ماه

  • 1 تست ابتدایی برای تشخیص سطح مهارت پایه خود
  • 2 تست تمرینی در هفته 2م و هفته 3م
  • 1 تست تمرینی در هفته 4م

2 ماه

  • 1 تست ابتدایی برای تشخیص سطح مهارت پایه خود
  • 3 تست تمرینی در هفته 3، هفته 5، هفته 7
  • 1 تست تمرینی در پایان آمادگی خود

3 ماه

  • 1 تست ابتدایی برای تشخیص سطح مهارت پایه خود
  • 4 تست تمرینی در هفته 3، هفته 5، هفته 8، هفته 10
  • 1 تست تمرینی در پایان آمادگی خود

 4 ماه

  • 1 تست ابتدایی برای تشخیص سطح مهارت پایه خود
  • 5 تست تمرین در هفته 3، هفته 6، هفته 9، هفته 12، هفته 14
  • 1 تست تمرینی در پایان آمادگی خود

5 ماه

  • 1 تست ابتدایی برای تشخیص سطح مهارت پایه خود
  • 6  تست تمرین در هفته 3، هفته 6، هفته 9، هفته 12، هفته 14، هفته 17
  • 1 تست تمرینی در پایان آمادگی خود

6 ماه

  • 1 تست ابتدایی برای تشخیص سطح مهارت پایه خود
  •  7 تست تمرینی در هفته 3، هفته 6، هفته 9، هفته 12، هفته 15، هفته 19، هفته 21م
  • 1 تست تمرینی در پایان آمادگی خود

نمونه آزمون های مشابه با آزمون TPO تافل

علاوه بر آزمون TPO آنلاین، می توانید از آزمون ماک شایسته، راهنمای رسمی TOEFL و آزمون رسمی TOEFL iBT (جلد 1 و 2) نیز استفاده کنید.

راهنمای رسمی آزمون تافل

مطمئنم که بسیاری از شما از قبل با این کتاب آشنایی دارید. این کتاب شامل 3 آزمون کامل TOEFL و یک سی دی رام است. چیزی که بسیاری از دانش آموزان در مورد استفاده از کتاب مشکل می دانند این است که فاقد مواد لازم برای ایجاد مهارت های مورد نیاز است و نمی توان به صورت تعاملی و بصورت آنلاین از آنها استفاده کرد.
در نهایت، این کتاب برای کمک به شما در یادگیری بیشتر در مورد آزمون tpo بسیار عالی است، اما نباید فقط به آن اعتماد کرد.

راهنمای رسمی آزمون آزمون رسمی TOEFL iBT (جلد 1 و 2)

هر دو آزمون TOEFL iBT® جلد 1 و 2 شامل 5 آزمون معتبر و کامل TOEFL® با کلیدهای پاسخ، نمونه پاسخ های نوشتاری و نگارشی و اسکریپت های صوتی است.
بین جلد 1 و 2 تفاوت هایی وجود دارد.
1.  جلد 1 شامل سی دی نمی شود.
2.  سوالات جلد 2 از نظر محتوا بیشتر شبیه به آزمون تافل کنونی است.

جمع بندی

اگر قصد شرکت در آزمون آنلاین TPO شگفت انگیز و مقرون به صرفه را دارید، توصیه می کنیم، 4 مرحله ای که در این مقاله به آنها اشاره کردیم را در نظر بگیرید، تا بهترین نتیجه را از این نمونه آزمون تافل کسب کنید.
البته می توانید از آزمون رسمی iBT جلد 1 و یا 2 نیز استفاده کنید که استفاده از آنها کاملا رایگان است. اما هیچ تجربه ای جای شرکت در یک آزمون ماک آنلاین را نمی گیرد. مطمئن باشید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!