پیدا کردن بهترین نمونه سوالات آیلتس و تضمین قبولی در این آزمون

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/07/13

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، قطعا می دانید آزمون آیلتس چیست و چگونه باید برای آن آماده شد، پس نیازی به توضیح در خصوص این موارد و مسائل نیست. در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم تا متوجه شوید که بهترین نمونه سوالات آیلتس را از کجا می توانید به دست آورید و این نمونه سوالات چه ویژگی هایی باید داشته باشند که بتوانند سبب پیشرفت ما در آزمون آیلتس شوند. 
برای هر مسابقه، امتحان، آزمون و به طور کلی گذر از هر مرحله ای در حوزه های مختلف شما نیاز به موفقیت در یک آزمون را دارید. در حوزه یادگیری زبان انگلیسی نیز فراموش نکنید که نمی توانید بدون موفقیت در آزمون های مختلفی که در مقاطع متفاوت و گوناگون از شما گرفته می شود، به درجات و سطوح بالاتر برسید و در این زمینه پیشرفت کنید. آزمون آیلتس نیز اهمیت بسیاری دارد و افرادی که به سطح خوب و قابل قبولی در زبان انگلیسی رسیده اند می توانند به آیلتس به عنوان آخرین آزمون و گذرگاه نگاه کنند. 

مزیت استفاده از نمونه سوالات آیلتس

برای موفقیت در آزمون آیلتس یا هر آزمون دیگری باید تمرینات مناسب آن آزمون را داشته باشید. اگر یک ورزشکار بدنساز باشید و بخواهید در مسابقات بدنسازی شرکت کنید، مسلما باید در باشگاه و با وزنه های مخصوص تمرین کنید، قایق سواری کردن یا حتی کتاب خواندن و تست زدن در این مورد به درد شما نمی خورد. در خصوص آیلتس نیز همین موضوع برقرار است. اگر می خواهید تا در این آزمون موفق شوید، مسلما باید نمونه سوالات همین آزمون را تمرین کنید. اما استفاده از این نمونه سوالات چه ویژگی ها و مزیت هایی دارد که سبب می شود افراد زیادی به دنبال استفاده از آن ها باشند. 

1. کاهش حجم استرس

اولین و مهم ترین اتفاقی که برای یک داوطلب می افتد و می تواند حتی با وجود بار علمی بالایی که دارد، سبب قبولی یا رد شدن او در یک آزمون شود مربوط به میزان استرسی است که او دارد. هر قدر میزان استرس فرد بیشتر باشد، کمتر می تواند به سوالات پاسخ درستی بدهد و همین موضوع باعث می شود که تمام زحماتی که فرد کشیده است و مطالعاتی که در آن حوزه داشته است، از بین برود. در صورتی که شما پیش از جلسه اصلی ازمون از نمونه سوالات آیلتس استفاده کنید و سعی کنید تا این سوالات را خوب تمرین کنید، مطمئن باشید که سر جلسه اصلی آزمون استرس کمتری دارید، زیرا به نوعی با سبک و سیاق سوالات آشنا هستید و جلسه اصلی آزمون آیلتس شما در واقع چندمین باری می شود که شما چنین سوالاتی را می بینید. 

2. بالا رفتن سرعت عمل داوطلب

دومین مورد مربوط به سرعت عمل داوطلب می شود. سربازی را تصور کنید که در خدمت نظامی اش به او آموزش باز و بسته کردن تفنگ را می دهند. این سرباز اگر یک بار این کار را انجام دهد، مسلما احتمال اینکه باز و بسته کردن تفنگش 5 دقیقه طول بکشد بسیار زیاد است. در صورتی که اگر 100 بار این کار را انجام دهد، این زمان ممکن است حتی به زیر یک دقیقه نیز برسد.  
زمانی که برای یک آزمون چندین و چند بار نمونه سوالات آن را تمرین کرده باشید، مسلما پس از گذشت یک مدت مشخص پاسخ دادن به آن سبک از سوالات برایتان کاری بسیار ساده و راحت خواهد بود. این موضوع نشان می دهد که با استفاده از این نمونه سوالات، سرعت عملکرد شما بسیار بالا می رود که به خودی خود در گرفتن نمره بیشتر تاثیر بسیار زیادی دارد. 

3. سنجش توان علمی

فرض کنید هنوز در دوران مدرسه خود هستید و قرار است فردا یک امتحان داشته باشید. با فرض خودتان تمام کتاب را خوانده اید و نمره ای کمتر از 19 یا 20 نخواهید گرفت. زمانی که امتحان را می دهید و جواب آن را می گیرید، ناگهان می بینید که نمره شما 14 شده است. این لحظه کمال ناباوری را برای شما خواهد داشت و به هیچ وجه نمی توانید این موضوع را قبول کنید. حتما متوجه شده اید که موضوع چیست؟ آزمون دادن و یا پاسخ به نمونه سوالات آیلتس های قبلی می تواند برای شما به منزله یک آزمون شبیه ساز باشد که توان واقعی علمی شما را مورد سنجش و بررسی قرار می دهد. 
زمانی که برای موضوعی مطالعه می کنید، حدود 50 درصد از مطالب را یاد می گیرید، اما زمانی که از همان موضوع از شما یک آزمون شبیه ساز گرفته می شود، می توانید متوجه عیب و نقص های مطالعاتی خود شوید و آن ها را رفع کنید تا سر جلسه آزمون اصلی این خطاها را تکرار نکنید. 

ویژگی های نمونه سوالات آیلتس

معمولا نمونه سوالات آیلتس باید به شکل ویژه و خاصی طراحی شوند. افراد مختلفی از سطوح مختلف توانایی در این آزمون شرکت می کنند. بنابراین سوالات نباید نه بسیار سخت و نه بسیار آسان باشند تا همه بتوانند در یک شرایط یکسان با یکدیگر به رقابت بپردازند. دومین مورد زمانی است که برای پاسخگویی به سوالات در نظر گرفته شده است. اگر زمان سوالات بسیار زیاد باشد، دیگر نمی توان میزان مهارت افراد را مورد سنجش قرار داد و اگر زمان بسیار کم باشد، باز هم داوطلبان استرس می گیرند و نمی توانند پاسخ های درست را از غلط تشخیص دهند.

 

پیدا کردن بهترین نمونه سوالات آیلتس و تضمین قبولی در این آزمون

منابع نمونه سوالات آیلتس

اما منابعی که می توانید در آن ها نمونه سوالات آیلتس را پیدا کنید، کدام ها هستند؟ پیدا کردن این مراجع و منابع می تواند پروسه طولانی باشد، اما اگر فردی که در زمینه مهارت و تجربه دارد به شما کمک کند، مسلما تلاش های شما هدفمندتر خواهد بود. 

1. کتاب های کمبریج

اولین، معتبرترین و مهمترین مرجعی که در آن می توانید این گونه از نمونه سوالات را پیدا کنید، کتاب های کمبریج آیلتس هستند. این نوع از کتاب ها توسط انتشارات آکسفورد منتشر می شوند و معمولا در هر کتاب 4 مورد از مهم ترین و بهترین آزمون های آیلتسی که در آن سال برگزار شده است را انتخاب کرده و همراه با پاسخ نامه منتشر می کنند. 
در حال حاضر کتاب های کمبریج تا شماره 15 وجود دارند و اگر می خواهید نمونه سوالاتی که کار می کنید ارزش داشته باشند و میزان سختی و پیچیدگی نزدیک به سوالات اصلی را داشته باشند، بهتر است از شماره 6 به بعد این کتاب ها را کار کنید، زیرا شماره های پایین تر از 6 معمولا بسیار ساده تر هستند. 
در سایت ما ترجمه ریدینگ های کمبریج به صورت رایگان برای شما قرار گرفته و می توانید با تمرین کردن سوالات این آزمون، مهارت خود را تقویت کنید. 

2. کتاب Barron’s IELTS super pack

دومین مورد کتاب بارون است. با استفاده از این کتاب می توانید هر 4 مهارت اصلی که در آزمون آیلتس وجود دارد را تمرین کرده و تقویت کنید. وجود دیسک های سی دی در این کتاب برای مهارت های لیسنینگ است و استفاده از آن ها الزامی است. 

3. IELTS ACADEMIC 15

این کتاب یکی از جدیدترین ورژن هایی است که به تازگی به چاپ رسیده است و می توان گفت جز بهترین کتاب های نمونه سوالات آیلتس و تستی است که در این زمینه وجود دارد. محتوا و جوهره اصلی این کتاب همان آزمون های واقعی آیلتس هستند که در دانشکده زبان انگلیسی کمبریج چاپ می شوند. وجود پاسخنامه در کتاب ها موضوع خاص و عجیبی نیست و حتی باید وجود هم داشته باشد، اما چیزی که این کتاب را از دیگر کتب متمایز می کند آن است که نکات انحرافی و پنهانی که در سوالات وجود دارند را نیز در بخشی جداگانه مطرح کرده است و به یادگیری هرچه بهتر و بیشتر مطالب کمک می کند. 

4. کتاب های کالینز

اگر سطح متوسط رو به پایینی در آیلتس دارید و به عبارتی در حد نمره 5 هستید، می توانید این کتاب را انتخاب کنید. تحلیل کردن سوالات به صورت جداگانه، ذکر نکات مهم، جدا کردن کلمات مهم هر بخش و همچنین آزمون برای تثبیت مطالب هر درس از جمله ویژگی های این کتاب است که باعث می شود تا در مبحث زبان پیشرفت قابل توجه و چشمگیری داشته باشید. 
نکته مهم در خصوص کتاب های کالینز این است که 4 مهارت اصلی اسپیکینگ، ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ را به صورت جداگانه دارد و شما در اصل باید 4 کتاب را خریداری کنید تا هر 4 مهارتتان را افزایش دهید. 

5. TPO ها

تی پی اوها جز ریدینگ های استاندارد برای آزمون تافل هستند هستند اما تمرین کردن با آنها، باز هم می توانند به شما در یادگیری لغات جدید، سبک صحیح و درست جمله بندی و همچنین بالا بردن مهارت ریدینگتان کمک کند. 
اگر به دنبال یک مرجع دقیق و کامل از این متون هستید می توانید در سایت ما، ترجمه ریدینگ های تی پی او های تافل (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی)را مشاهده کنید. در این سایت تمامی مطالب به همراه ترجمه های دقیق و کامل جملات قرار گرفته است. از جمله ویژگی های این مطلب ها آن است که ترجمه ها به صورت جمله به جمله است و می توانید به راحتی متوجه معنی و مفهوم جملات شوید. 

6. ACE the IELTS

ششمین مورد مربوط به این کتاب می شود. در خصوص دو زیرشاخه آزمون آیلتس می دانید که دو نوع آزمون جنرال و آکادمیک برگزار می شود که برای موارد مختلفی کاربرد دارند. اغلب کتاب هایی که به چاپ می رسند به منظور آمادگی برای آزمون ایلتس آکادمیک هستند. بر خلاف کتاب های دیگر، این کتاب برای آمادگی در خصوص ازمون جنرال است و می تواند کمک بسیار بزرگی به داوطلبان این حوزه کند. 

جمع بندی

تمرین کردن با نمونه سوالات آیلتس که در کتاب ها و منابع مختلف گردآوری شده یکی از روش های ایده آل، برای موفقیت در آزمون آیلتس است. اما اگر می خواهید علاوه بر تمرین با نمونه سوالات، با نحوه برگزاری آزمون آیلتس نیز آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم در آزمون های ماک آیلتس شرکت کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!