آشنایی با آزمون تی پی اُ تافل و راهنمای آزمون تی پی اُ تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/07/10

اگر به دنبال یک آزمون آزمایشی تافل معتبر هستید که دقیقا شبیه به آزمون آنلاین اصلی آن باشد، قطعا آزمون های تی پی او (TPO) تافل بهترین انتخاب شما است. 
در ادامه این راهنما بر این نکته متمرکز خواهیم شد که چگونه شرکت در آزمون های TPO تافل، به صورت آنلاین به شما کمک می کند تا در آزمون اصلی به نمره مورد نظر خود برسید و در نهایت در دانشگاهی ای که در آن ثبت نام کرده اید پذیرفته شوید.  

آشنایی با آزمونTPO تافل

تی پی او تافل شبیه به آزمون اصلی TOEFL iBT یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر است که داوطلبین میتوانند با ارزیابی خود از این طریق، تشخیص دهند که آیا مهارت های زبان انگلیسی شان برای موفقیت در آزمون تافل اینترنتی کافی است یا خیر. به همین دلیل این آزمون های آزمایشی، مورد توجه واقع شده و درسراسر جهان به عنوان یک منبع رسمی پذیرفته شده است.
 
تی پی او تافل مثل TOEFL iBT دارای چهار بخش است: 
•    خواندن،
•     گوش دادن، 
•    صحبت کردن و 
•    نوشتن.

که هر بخش آن به تفکیک به صورت زیر است:

بخش آزمون

تعداد سوالات

زمان بندی

درک مطلب

3-4 متن 12-16 سوال هر کدام

60–80 دقیقه

شنیداری

4-6 سخنرانی، هر کدام 6 سوال

2-3 مکالمه، هر کدام 5 سوال

60–90 دقیقه

استراحت

 

10 دقیقه

گفتاری

6 تمرین: 2 تا مستقل و 4 تا ترکیبی

20 دقیقه

نوشتاری

1 تمرین ترکیبی

1 تمرین مستقل

20 دقیقه
30 دقیقه


بیایید نگاهی گذرا به هر بخش از آزمون TPO تافل داشته باشیم. ما در مورد آنچه هر بخش شامل می شود و اینکه در کجا می توانید منابع بیشتری  تقویت مهارت های خود در هر بخش را پیدا کنید، صحبت خواهیم کرد.

بخش درک مطلب آزمون TPO تافل 

بخش درک مطلب (خواندن) اولین بخش از تی پی او تافل ست. این بخش از آزمون TPO توانایی شما را برای خواندن و پاسخ به سوالات مربوط به چندین متن ارزیابی می کند. این قسمت شامل 3 تا 4 متن است و هر قسمت با 12 تا 14 سوال در مجموع 36 تا 56 سوال  ادامه می یابد. هر متن به طور کلی شامل 600 تا 700 کلمه است. شما 60 تا 80 دقیقه فرصت دارید تا این بخش را به پایان برسانید.
تفاوت آزمون خواندن و درک مطلب با سایر بخش های آزمون TPO تافل این است که شما می توانید از سوالات رد شده و بعداً به آنها پاسخ بدهید. یعنی پس از اتمام سوالات در بخش ریدینگ، دوباره به عقب برگردید و پاسخ های خود را مرور کنید، اما اگر مطمئن نیستید، به اولین انتخاب خود اطمینان کنید، زیرا بیشتر اوقات همان پاسخ، درست است.
اگر می خواهید جزئیات، مثالها و نکات بیشتری را بیاموزید یا با سوالات تمرین ریدینگ تی پی او تافل به صورت رایگان تمرین کنید، می توانید  صفحه «ترجمه TPO» سایت مراجعه کنید و علاوه بر مشاهده ترجمه ریدینگ های تافل (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی)، سوال و پاسخ آنها را نیز بررسی کنید.
علاوه بر سوالات آنلاین رایگان بخش ریدینگ تی پی او TOEFL، می توانید با استفاده از نرم افزار شبیه ساز آزمون، تمرین ریدینگ TOEFL را به صورت آنلاین انجام دهید و برای آزمون خواندن و درک مطلب TPO تافل آماده شوید. این قسمت شامل بخش خواندن و درک مطلب کامل تی پی او (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی) به همراه پرسش و پاسخ است.

 

آشنایی با آزمون تی پی اُ تافل و راهنمای آزمون تی پی او تافل

بخش شنیداری آزمون TPO تافل

بخش شنیداری، بخش دوم آزمون TOEFL iBT است که در آزمون TPO هم به همین ترتیب و دارای 2 تا 3 تمرین است. هر تمرین شامل موارد زیر می شود:
1.     مکالمه: 2 تا 3 دقیقه بین دو نفر
2.     سخنرانی: 4 تا 6 دقیقه سخنرانی که استاد ارائه می کند یا صحبت های استادی که با دانشجویان در تعامل است

به دنبال پخش هر ویس شنیداری، تعدادی سوال پرسیده می شود:
•    مکالمه: 5 سوال
•    سخنرانی: 6 سوال

در مجموع 34 تا 51 سوال در بخش شنیداری آزمون TPO تافل مطرح می شود و در هر بخش لیسنینگ، حدود 17 سوال وجود دارد. شما، 10 دقیقه فرصت دارید تا این 17 سوال را تکمیل کرده و پاسخ دهید که البته شامل زمانی نمی شود که برای گوش دادن به سخنرانی ها یا مکالمه صرف می کنید. تمام بخش لیسنینگ تی پی او تافل (شامل زمان صرف شده برای گوش دادن) بین 60 تا 90 دقیقه طول می کشد تا تکمیل شود.
در بخش شنیداری آزمون TPO، هنگامی که از سوالی رد شدید، نمی توانید مانند آزمون درک مطللب مجددا برگردید و به آن پاسخ دهید، بنابراین در صورتی که گیر کردید ممکن است نیاز به حدس زدن پاسخ داشته باشید. شما نمی توانید زمان زیادی را صرف یک سوال کنید زیرا ممکن است وقت شما تمام شود و به طور بالقوه سوالات ساده را از دست بدهید، بنابراین، اگر گیر کردید، باید از آن سوال رد شوید و تمرین را ادامه دهید.
آماده سازی با آزمون های  آنلاین تی پی او TOEFL قطعاً به بهبود مهارت های آزمون شنیداری شما کمک می کنند تا جایی که اگر نیاز به حدس زدن داشته باشید، بر اساس تمریناتی که انجام دادید، بتوانید حدس های نسبتاً دقیقی بزنید.
اگر می خواهید جزئیات، مثالها و نکات بیشتری را بیاموزید و با نمونه آزمونهای آزمون TPO تافل و سوالات تمرینی لیسنینگ، مهارت های خود را تقویت کنید، در ازمون تی پی او تافل (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی) شرکت کنید و ارزیابی دقیقی از نقاط ضعف و قوت خود داشته باشید.

بخش گفتاری آزمون TPO  تافل

بخش اسپیکینگ سومین قسمتی است که در تی پی او تافل با آن روبرو می شوید و تکمیل آن حدود 20 دقیقه طول می کشد. در مجموع شش تکلیف اسپیکینگ وجود دارد: دو سوال مستقل و چهار سوال مکالمه. اجازه دهید نگاهی به جدول زیر بیاندازیم تا جزئیات مربوط به هر سوال را مشخص کنیم.

نوع صحبت کردن

جزئیات

سوال صحبت کردن مستقل 1

از شما یک سوال کلی در مورد زندگی تان می پرسند.

آماده سازی: 15 ثانیه

پاسخ: 45 ثانیه

سوال صحبت کردن مستقل 2

از شما خواسته می شود بین دو گزینه یکی را انتخاب کرده و دلیل ارجحیت خود را توضیح دهید یا نظر خود را در مورد موضوعی بیان کنید.

آماده سازی: 15 ثانیه

پاسخ: 45 ثانیه

سوال مکالمه تلفیقی 3

شما اطلاعیه دانشگاه یا نامه دانشجویی را می خوانید و سپس مکالمه دو دانشجو را می شنوید که نظرات خود را در مورد اعلان کتبی مورد بحث قرار می دهند. سپس نظر یکی از دانش آموزان را بیان کرده و دلایلی را که او برای داشتن این نظر ارائه می دهد توضیح دهید.

زمان خواندن: 50 ثانیه

آماده سازی: 30 ثانیه

پاسخ: 60 ثانیه

سوال تلفیقی صحبت کردن 4

شما قسمتی از یک کتاب درسی یا یک مقاله دانشگاهی را در مورد یک مفهوم کلی می خوانید. در ادامه سخنرانی در مورد نمونه خاصی از این مفهوم مطالبی را می شنوید. سپس مطلب و سخنرانی را خلاصه می کنید و در مورد رابطه این دو بحث می کنید.

زمان خواندن: 50 ثانیه

آماده سازی: 30 ثانیه

پاسخ: 60 ثانیه

سوال تلفیقی صحبت کردن 5

شما مکالمه دو دانش آموز را می شنوید که در مورد مشکلی که یکی از آنها دارد و دو راه حل احتمالی که برای این مشکل وجود دارد صحبت می کنند. سپس مشکل را خلاصه کرده و توضیح می دهید که کدام یک از دو راه حل را ترجیح می دهید.

آماده سازی: 20 ثانیه

پاسخ: 60 ثانیه

سوال تلفیقی صحبت کردن 6

شما یک سخنرانی را می شنوید. سپس نکات اصلی سخنرانی را خلاصه می کنید.

آماده سازی: 20 ثانیه

پاسخ: 60 ثانیه


اگر می خواهید پس از پاسخ دادن به سوالات آزمون TOP تافل، پاسخ های خود را ارزیابی کنید، درخواست خود را برای ما ارسال نمایید. مصححین ما تمامی پاسخ ها را طبق معیارهای نمره دهی آزمون اصلی ارزیابی کرده و اشکالات و اشتباهات شما را به طور دقیق مشخص می کنند.
شرایط تصحیح اسپیکینگ تی پی او تافل را می توانید در این لینک بخوانید.

بخش نوشتاری آزمون TOP تافل

بخش نوشتاری چهارمین بخش از تی پی او TOEFL است و تکمیل آن حدود 50 دقیقه طول می کشد. برای اطلاع از جزئیات هر تمرین به جدول زیر نگاه کنید.

تمرین نوشتاری

جزئیات

تمرین تلفیقی نوشتاری

به شما 3 دقیقه فرصت داده می شود تا یک متن دانشگاهی را بخوانید. پس از خواندن متن، به سخنرانی در مورد همان موضوع گوش می دهید. سپس از شما خواسته می شود که یک مقاله بنویسید که خلاصه سخنرانی و قسمت خواندن و درک مطلب را نشان دهد و رابطه بین آنها را بیان کنید. شما نباید نظر خود را در مورد مسائل بیان کنید و نباید هیچ فرم اطلاعاتی را خارج از متن و محتوای سخنرانی وارد کنید.

خواندن: 3 دقیقه

نوشتن: 20 دقیقه

تمرین نوشتن مستقل

شما یک پیام (یا موضوعی) را می خوانید و نظرات خود را در پاسخ خود بیان می کنید. پاسخ شما کاملاً بر اساس دانش و تجربه شخصی شما است.

نوشتن: 30 دقیقه


هنگامی که آزمون TOP تافل خود را تکمیل می کنید، نوشته شما باید ارزیابی شود. این کار توسط مصححین و یک برنامه رایانه ای به نام e-rater® انجام می شود. به هر مقاله شما نمره ای از 0 تا 5 داده می شود.  
بیایید ببینیم چگونه رتبه دهندگان آزمون TOP تافل و e-rater® نمره شما را برای رایتینگ مستقل TOEFL تعیین می کنند. چهار معیار اساسی وجود دارد که مقاله شما بر اساس آنها ارزیابی می شود. این چهار معیار عبارتند از:
1.    چقدر خوب به موضوع پرداخته اید.
2.    چقدر ایده های خود را توسعه داده و از آنها حمایت می کنید.
3.    چگونه مقاله را به خوبی سازمان دهی کرده اید و ایده های خود را به هم ارتباط داده اید.
4.    چقدر از زبان انگلیسی، از جمله دستور زبان، واژگان و قراردادهای نوشتاری استفاده می کنید.
1.    قواعد نگارش قوانین ویژه نوشتن به زبان انگلیسی از جمله املا، قواعد نگارشی و حروف بزرگ است.
در مورد تمرین نوشتاری تلفیقی آزمون TOP تافل، در اینجا چهار معیار اساسی وجود دارد که مقاله شما بر اساس آن ارزیابی می شود. این چهار معیار عبارتند از:
1.    چگونه اطلاعات مهم را از سخنرانی انتخاب می کنید.
2.    چقدر خوب می توانید نکات سخنرانی را با نکات خواندن مرتبط کنید.
3.    چگونه مقاله را به خوبی سازماندهی کرده و جزئیات را ارائه می دهید.
4.    چقدر قواعد زبان انگلیسی، از جمله دستور زبان، واژگان و دستور زبان نوشتاری را به درستی استفاده می کنید.

یک روش عالی برای بهبود مهارت های نوشتاری این است که مقاله خود را با مقالات با امتیاز بالا مقایسه کنید تا ببینید چگونه ساختار یافته اند و به یک سوال پاسخ داده اند. هدف شما باید الگو قرار دادن این مقالات نمونه باشد.
اگر می خواهید متن شما توسط مصححین ما ارزیابی شود می توانید روی لینک زیر کلیک کنید تا همین الان شرکت در آزمون تی پی او تافل (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی) را شروع کرده و پس از پایان ازمون، درخواست تصحیح آن را برای ما ارسال کنید.

شرکت در آزمون تی پی او (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی)


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!