تی پی اُ انلاین چیست و چگونه می توان از آن در جهت بهبود نمرات تافل و آیلتس استفاده کرد؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/07/25

TPO انلاین یکی از مواردی است که این روزها شاید در خصوص آن مطالب زیادی را شنیده باشید، اما اطلاعات کمی درباره آن داشته باشید و کنجکاو باشید که بیشتر در مورد آن بدانید. آزمون تافل یکی از آزمون های مهمی است که افراد متقاضی برای دریافت بورسیه و همچنین مهاجرت به کشورهای دیگر به خصوص کشورهای انگلیسی زبان ناچار به پشت سر گذاشتن آن هستند. اما TPO چه ارتباطی با آزمون تافل دارند و TPO انلاین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

TPO چیست؟

TPO مخفف عبارت TOEFL PRACTICE ONLINE است. در واقع به TPO آزمون های آزمایشی تافل نیز می گویند. زمانی که می خواهید خود را برای یک مسابقه یا یک آزمون آماده کنید، نیاز به تمرین دارید. اگر مسابقه شما دو استقامت باشد، دوچرخه سواری یا مطالعه کتاب های مختلف در زمینه دویدن نمی تواند کمک زیادی به شما کند، اما مسلما دویدن های طولانی مدت می تواند گزینه بسیار خوبی برای تمرین شما محسوب شود. 
در خصوص آزمون تافل یا هر آزمون زبان دیگری نیز این موضوع صدق می کند. شما باید با نحوه طراحی سوالات و همچنین سبک سوالات آشنا شوید تا بتوانید به سادگی به سوالات پاسخ دهید و زمانی که در شرایط آزمون قرار گرفتید، با سبک و سیاق آزمون و سوالات مربوط به آن آشنایی نسبی داشته باشید و دچار استرس و نگرانی نشوید. 
حالا که متوجه اهمیت تمرین در مبحث آزمون های تافل، GRE و آیلتس شدید، بهتر است به موضوع اصلی بحث یعنی همان TPO انلاین بپردازیم. TPO

ویژگی های TPO انلاین

TPOها دارای ویژگی ها و نکات مثبت خوب و بارزی هستند که می توانید آن ها را در ادامه این مطلب متوجه شوید. فراموش نکنید که استفاده از هر روشی که بتواند شما را به نمره بالاتری در آزمون های زبان برساند واجب است و به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود. 

1. قرار گیری در شرایط آزمون

TPO ها سوالات شبیه سازی شده آزمون ها هستند و می توانند به شما کمک کنند تا هم با نمونه سوالات آزمون های اصلی آشنا شوید و هم آن که تا حدود زیادی در شرایط آزمون قرار بگیرید. زمانی که در TPO انلاین شرکت می کنید، می توانید هم زمان بندی و هم نحوه چینش سوالات را که تقریبا مشابه با آزمون اصلی هستند ببینید. این موضوع به شما کمک می کند تا استرس کمتری داشته باشید و زمانی که در جلسه اصلی آزمون قرار گرفته اید، گویا برای بار چندم است که آزمون می دهید. 
همین موضوع کاهش استرس و آشنایی با پروسه سوالات تاثیر مثبت بسیار زیادی بر روی نحوه عملکرد شما دارد و سبب می شود تا بهترین نسخه از خودتان را در روز آزمون ارائه کنید. 

2. امکان درخواست تصحیح 

یکی از ویژگی های بسیار مهم آزمون TPO انلاین این است که می توانید حتی درخواست تصحیح رایتینگ و اسپیکینگ خودتان را نیز بدهید. البته این موضوع زمانی صدق می کند که این برنامه دارای پشتیبانی آنلاین باشد و اساتید حوزه تافل و آیلتس در این قسمت مشغول به کار باشند. 

3. آشنایی با سوالات آزمون

اینکه در شرایط آزمون اصلی قرار بگیرید و میزان استرس و نگرانی خود را کاهش دهید یکی از ویژگی های آزمون tpo انلاین بود، اما دیگر ویژگی این آزمون ها که بسیار نیز مهم هستند در خصوص آشنا شدن داوطلب با ویژگی های سوالات آزمون های تافل و GRE است. هر قدر بیشتر با سبک و سطح سوالات آشنا باشید، مسلما روند بهتری را در پاسخگویی به سوالات آزمون اصلی طی خواهید کرد و همین موضوع در نتیجه نهایی که از آزمون خود می گیرید نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت. 

4. ارائه کارنامه از مبحث های ریدینگ و لیسنینگ

اگر در TPO انلاین شرکت کنید، به صورت فوری و طی زمان بسیار کوتاهی یک کارنامه که نحوه عملکرد شما در آزمون های لیسنینگ و ریدینگ را نشان می دهد، دریافت خواهید کرد. این کارنامه می تواند به شما بگوید که در کدام یک از قسمت ها ضعف دارید و در کدام یک از قسمت های دیگر می توانید عملکرد خوب و مناسبی داشته باشید. مسلما شناخت نقاط ضعف و قوت شما می تواند در نتیجه کلی که در آزمون نهایی می گیرید بسیار تاثیرگذار باشد.

 

تی پی اُ انلاین چیست و چگونه می توان از آن در جهت بهبود نمرات تافل و آیلتس استفاده کرد؟

نکات مهم در زمینه TPO انلاین

حالا که متوجه ویژگی ها و نکات مثبت TPO انلاین شدید، بهتر است در خصوص این آزمون ها و مطالب نکات تکمیلی بیشتری را نیز بدانید. دانستن این نکات باعث می شود تا بتوانید بهتر و سریع تر پیشرفت کنید. 

1. TPO مربوط به یک سازمان رسمی است

همان طور که از عنوان پیدا است، TPO یا تمرین تافل آنلاین مربوط به موسسه ETS می شود که به صورت رسمی در این حوزه فعالیت می کند. دانستن این نکته می تواند خیال شما را راحت کند که استفاده از TPO ها به هیچ وجه بی فایده نیست، زیرا این موضوعات منبع و مرجع رسمی دارند که تمام مطالب انتشار یافته از آن ها موثق است. 

2. TPO انلاین تلفیق چند آزمون است

هر TPO به ظاهر یک آزمون تافل کامل است، اما این در حالی است که سوالات هر کدام از بخش ها مربوط به چند آزمون تافل می شود. تلفیق کردن سوالات مختلف سبب می شود تا داوطلب با سوالات گوناگون آشنا شود و در عین حال نیز سوالات آزمون های اصلی لو نروند. بنابراین فراموش نکنید که اگر در یک TPO انلاین نمره کمی گرفتید، این موضوع می توانند به خاطر تلفیق سوالات باشد و این که ممکن است تمام سوالات این آزمون سخت بوده باشند، پس نیازی نیست که روحیه خود را ببازید. 

3. کپی یا اصلی؟

آزمون های TPO انلاین را اگر بخواهید از وب سایت اصلی دریافت کنید، مسلما باید هزینه آن را پرداخت کنید. هزینه ای که بابت این آزمون ها از هر داوطلب گرفته می شود چیزی حدود 45 دلار است که مسلما با توجه به قیمت امروز دلار بسیار زیاد است، اما جای نگرانی نیست، زیرا می توانید تمامی این TPO ها را به صورت رایگان و از یک سایت چینی که آن ها را به شکل نرم افزار درآورده است دانلود کنید و مورد استفاده قرار دهید. 

آزمون های ماک یا TPO انلاین؟

یکی از موضوعاتی که می تواند برای داوطلبین این حوزه بسیار بحث برانگیز باشد، موضوع انتخاب بین آزمون های ماک و یا آزمون های TPO انلاین است. شاید برای شما هم جای سوال باشد که کدام یک از این دو مورد بهتر و سریع تر می تواند شما را به مقصودتان که همان موفقیت و کسب نمره بالا در آزمون تافل است برساند. 
باید بگوییم که بهتر است از هر دو مورد استفاده کنید. شرکت در آزمون های ماک که در موسسات مختلف برگزار می شود می تواند به صورت جزئی تر مشکلات و نقص های مطالعاتی و دانشی شما را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد. همین موضوع سبب می شود تا شما با پیدا شدن مشکلات و نقاط ضعفتان بتوانید خودتان را بهتر در آزمون های TPO انلاین محک بزنید. 
یکی از موسساتی که آزمون های ماک تافل را برگزار می کند، موسسه آکادمی زبان شایسته است. در این موسسه علاوه بر برگزاری آزمون های آزمایشی تافل یا GRE، می توانید متن های ریدینگ TPO نسخه 71 تایی را با ترجمه خط به خط و واضح آن ها نیز پیدا کنید که نکته بسیار مهمی در روند یادگیری تافل و یا به طور کلی زبان انگلیسی شما به حساب می آید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه آزمون هایی همچون تافل یا آیلتس دارید، می توانید به مقاله تاثیر مطالعه ریدینگ آیلتس در نمره نهایی آزمون نیز مراجعه کرده و آن را با دقت بخوانید.  


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!