تصحیح رایتینگ تافل با نرم افزار E-rater Criterion

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/07/25

تصحیح رایتینگ تافل با نرم افزار criterion یکی از مواردی است که داوطلبان آزمون تافل را بسیار درگیر خودش ساخته است. شناخت ماهیت این نرم افزار، چگونگی استفاده از آن برای تصحیح غلط های رایتینگ تافل و موضوعات دیگر از جمله ضروریاتی است که پیش از استفاده از این نرم افزار باید آن ها را بدانید. در این مقاله سعی کرده ایم تا هم این مسائل و هم دیگر نکاتی که می تواند به شما در بهبود رایتینگ تافلتان کمک کند را برایتان شرح دهیم. 

نرم افزار criterion چیست؟

پیش از هر چیزی باید بدانید که در واقع criterion یک برنامه e-Rater آنلاین است که توسط ETS برای تصحیح رایتینگ داوطلبان آزمون تافل طراحی شده و نمی توانید به صورت آفلاین از آن استفاده کنید. 
برای استفاده ار ای-ریتر کرایتریون باید در سایت ای تی اس ثبت نام کرده و هزینه ای را به دلار بپردازید. این هزینه علاوه بر اینکه برای داوطلبان ایرانی بسیار گران است امکان پرداخت آن از داخل ایران نیز میسر نیست.
بنابراین، اگر بخواهید رایتینگ تافل خود را با این e-raterتصحیح کنید حتما باید اکانت خود را خارج از ایران ثبت کنید.
در سایت آکادمی زبان شایسته، کار شما را راحت کردیم با شرکت در آزمون های ماک تافل می توانید درخواست تصحیح رایتینگ خود را برای ما ارسال کنید تا رایتینگ شما توسط اساتید برجسته ما که اکانت های فعالی در ای تی اس دارند بررسی و تصحیح شود.
پس از تصحیح رایتینگ تافل، شما گزارش کاملی از نتایج نرم افزار e-rater criterionرا به همراه نکات و آموزش هایی که اساتید ما در نظر گرفته اند در حساب کاربری خود دریافت خواهید کرد.
این برنامه منحصرا برای رایتینگ آزمون تافل و آزمون GRE طراحی و ساخته شده است که می توان برای آموزش، تمرین کردن و حتی تصحیح رایتینگ ها از آن استفاده کرد. ویژگی های این نرم افزار را در ادامه بیان کرده ایم که سبب می شود هر چه بهتر و بیشتر با این برنامه آشنا شوید. 

1. قابلیت تنظیم در دو حالت

این برنامه را می توانید در دو حالت خود خوان و یا معلم محور تنظیم کنید. اگر برنامه بر روی حالت خودخوان باشد، نیازی به حضور فردی همچون استاد و...نیست، اما اگر بر روی حالت معلم محور باشد نمی توانید دیگر به تنهایی از برنامه استفاده کنید. بنابراین داشتن دو حالت قابل تنظیم می تواند به شما کمک کند که در هر شرایطی که هستید از این برنامه به خوبی استفاده کنید. 

2. ساده و کاربردی

این برنامه آنلاین بسیار دستور کار ساده و اما کاربردی دارد که می تواند برای تمام افراد قابل درک و فهم باشد. با این دستور کار ساده به سرعت می توانید این برنامه را متوجه شده و از آن استفاده کنید. 

3. تصحیح خطای رایتینگ تافل

سومین مورد مربوط به قابلیت خطا گیری این برنامه است که هدف صحبت امروز ما نیز می باشد. این قابلیت را با نام E-rater نیز می شناسند. 

4. گروه های کاربر این برنامه

اما چه گروه هایی و چه قشرهایی از افراد از چنین برنامه ای استفاده می کنند؟ اولین و بزرگ ترین گروه استفاده کننده از این نرم افزار آنلاین شامل داوطلبینی می شوند که خود را برای آزمون تافل یا GRE آماده می کنند و می خواهند تا به منظور پیشرفت در مبحث رایتینگ این آزمون ها از این برنامه استفاده کنند. 
دومین گروه اساتید دانشگاهی هستند که به دنبال نوشتن مقالات دانشگاهی هستند و از قابلیت اصلاح نوشته های این برنامه برای اصلاح نوشته های خودشان استفاده می کنند. 
سومین گروه مربوط به دانشجویانی هستند که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند. این دانشجویان برای گذراندن دوره های تخصصی زبان انگلیسی خود می توانند از این برنامه استفاده کنند. 
اما گروه چهارم مربوط به استادانی می شود که در زمینه آموزش تافل و یا آیلتس کار می کنند. از آن جایی که این برنامه آنلاین است و دائما در حال به روز رسانی می باشد، این اساتید می توانند با استفاده از نرم افزار CRITERION تمامی متدها و قوانین جدیدی که در زمینه رایتینگ به وجود می آیند را یاد می کیرند. 
چگونگی عملکرد این برنامه، نحوه تصحیح رایتینگ با نرم افزار CRITERION و دیگر موارد مربوط به آن را در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

تصحیح رایتینگ تافل با نرم افزار e-rater criterion

ویژگی های نرم افزار CRITERION

مسلما هر نرم افزار و هر برنامه ای دارای ویژگی های مشخصی است. این برنامه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مزیت های خاص خودش را دارد. 

1. طراحی ساده

این برنامه را می توان به وسیله ETS هم طراحی و هم اجرا کرد. این موضوع سبب کاربری بسیار راحت تر می شود که در نهایت نیز باعث می شود تا افرادی که دانش دیجیتالی کمی نیز دارند بتوانند از تصحیح رایتینگ تافل با CRITERION استفاده کنند. 

2. به روز رسانی مداوم و همیشگی

به روز رسانی مداوم و همیشگی این برنامه مطابق با قوانینی که موسسه مرکزی تافل دارد، از دیگر ویژگی های مثبت این برنامه است. بنابراین هر تغییری که در قوانین نگارشی رایتینگ تافل یا GRE داده شود، در این برنامه منظور می شود و نیازی نیست تا نگران این موضوع باشید. 

3. ارائه نمونه سوالات

ارائه نمونه سوالات در زمینه رایتینگ در هر دو آزمون GRE و تافل از دیگر ویژگی های برنامه CRITERION است. با تمرین کردن این نمونه سوالات می توانید به سادگی با سبک طراحی سوالات آزمون اصلی آشنا شوید و همین موضوع باعث می شود تا بتوانید در روز آزمون اصلی عملکرد بهتر و همچنین تمرکز بیشتری برای پاسخ به سوالات مختلف و به ویژه سوالات بخش رایتینگ داشته باشید. 

4. ارزیابی و تصحیح پاسخنامه رایتینگ تافل

مهم ترین ویژگی این برنامه آن است که در تصحیح رایتینگ تافل با نرم افزار CRITERION فقط به شما نمره داده نمی شود، بلکه رایتینگ و نوشته ای که تحویل نرم افزار داده اید به طور کامل تصحیح شده و به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار می گیرد. 
پس از آن که رایتینگ شما ارزیابی شد، نرم افزار به شما می گوید که در کدام قسمت دارای ضعف هستید و در کدام قسمت عملکرد خوبی داشته اید. همین موضوع سبب می شود تا شما بدانید که بر روی کدام قسمت از رایتینگ خود باید تمرکز بیشتری داشته باشید تا بتوانید نقاط ضعف خودتان را بهبود بخشید و نقاط قوت خودتان را نیز در همان شرایط و به صورت پایدار حفظ کنید. 

5. ارائه راهکار

شاید کمی متعجب شوید اما پس از آن که نرم افزار نوشته شما را بررسی کرد، می تواند حتی به شما راهکارهایی را نیز ارائه دهد که با پیروی از آن راهکارها بتوانید پیشرفت چشمگیری را در بخش رایتینگ آزمون تافل یا رایتینگ آزمون GRE داشته باشید. معمولا این راهکارها بیشتر به مواردی اشاره دارند که شاید حتی خودتان هم به آن ها بی توجه بوده اید و آن ها را کاملا سطحی و جزئی دیده اید. 

6. برگزاری آزمون جامع

زمانی که داوطلب به سطح مطلوب و مورد نظر رسیده باشد، آزمون جامعی برگزار می شود که شباهت بسیار بیشتری به آزمون های اصلی تافل و GRE دارد. همین موضوع یکی دیگر از مزیت های تصحیح رایتینگ تافل با نرم افزار CRITERION است. 

7. مناسب برای تمام سطوح

اما مورد آخر مربوط به آن است که استفاده از برنامه CRITERION می تواند برای هر کسی با هر سطحی از دانش زبانی مناسب باشد. یعنی تفاوتی ندارد که شما در سطح ابتدایی و آماتور رایتینگ هستی و یا در حال نزدیک شدن به سطح پیشرفته اید. در هر حالت می توانید از این برنامه استفاده کنید و مطمئن باشید که به طور حتم می تواند به شما چیزی را یاد دهد. 

سخن پایانی

برای تصحیح رایتینگ تافل با نرم افزار CRITERION می توانید طبق اصول و الگوریتم هایی که گفتیم از این برنامه استفاده کنید. مسلما این نرم افزار کمک زیادی به شما می کند، اما فراموش نکنید که با شرکت در آزمون های ماک تافل یا GRE در سایت ما می توانید از مزیت تصحیح رایتینگ خود توسط این نرم افزار برخوردار شوید و همین اثربخشی می تواند کمک بسیار زیادی به پیشرفت شما در این آزمون ها کند.
رایتینگ فقط یکی از چهار مهارت اصلی است که شما در آن سنجیده می شوید، مهارت هایی همچون اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ را نیز دست کم نگیرید. به طور مثال می توانید به مقاله چگونه در اسپیکینگ تافل نمره کامل بگیریم، مراجعه کنید و نکاتی که می تواند راهنمای شما در بخش اسپیکینگ باشد را در آن مقاله مطالعه کنید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!