ثبت نام تافل هوم ادیشن

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/07/28

ثبت نام تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition) می تواند یکی از دغدغه های داوطلبانی باشد که در حال مطالعه برای آزمون تافل هستند. اگر شما هم جز افرادی باشید که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی را دارند، مسلما با آزمون های زبان تافل و آیلتس کاملا آشنا هستید. این آزمون ها در واقع مجوز ورود شما به کشورها و دانشگاه های این کشورهای انگلیسی زبان است. 
در حال حاضر حدود دو سال از زمانی که پاندمی ویروس کویید 19 یا کرونا در سرتاسر جهان برای نخستین بار شروع شد، می گذرد. این ویروس به دلیل سرعت انتقال بسیار بالا خطرناک است و بسیاری از اجتماعات همچون باشگاه ها، رستوران ها و...را دچار تعطیلی و رکود کرد. برگزاری آزمون های تافل نیز از این قاعده مستثنی نبود. 
افراد بسیاری در کشورهای مختلف زندگی می کنند که باید این آزمون زبان را پشت سر بگذارند، اما به دلیل محدودیت ها و منع ترددهایی که به خاطر ویروس کرونا به وجود آمده است، نمی توانند خود را به مکان های برگزاری آزمون برسانند. از طرفی نیز موسسه تافل به دلیل حفظ جان داوطلبان تا حد الامکان سعی می کند تا این آزمون ها را برگزار نکند. 
مسلما نمی توان تمامی فعالیت های اجتماعی را به دلیل ویروس کرونا کنسل کرد، بنابراین موسسه تافل برای حل این مشکل اقدام به راه اندازی تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition) کرد. در ادامه در خصوص چگونگی ثبت نام برای این آزمون و شرایط آن توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد. 

آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition) چیست؟

آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition) آزمونی است که به منظور جایگزینی برای آزمون تافل اصلی به راه افتاده است. این آزمون را تا زمانی که وضعیت ویروس کرونا به همین منوال باشد، برگزار می کنند و زمانی که اوضاع کره زمین به حالت عادی بازگردد، برگزاری این آزمون لغو شده و تافل به حالت قبلی خود برگزار خواهد شد. شیوه برگزاری این آزمون به صورت کاملا آنلاین است؛ اما به نوعی این آزمون برگزار می شود که جای هر گونه تقلبی گرفته شود. 
زمانی که آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition) برگزار شد، تمامی مردم از تمام کشورهای دنیا به این آزمون دسترسی داشتند. در این بین فقط دو کشور نمی توانستند در آزمون هوم ادیشن ثبت نام کنند که یکی چین و دیگری کشور ایران بود. هیئت مدیره موسسه تافل و دیگر مراجعی که دست اندرکار برگزاری این آزمون هستند، تصمیم گرفتند تا راهی برای داوطلبان ایرانی نیز پیدا کنند. 

ویژگی های آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition)

حالا که به صورت کلی با این آزمون آشنا شدید، بهتر است ویژگی های این آزمون را نیز بشناسید تا بهتر بتوانید در خصوص شرکت کردن یا نکردن در این آزمون تصمیم گیری کنید. 

1. گسترش در سرتاسر جهان

اولین و مهمترین موضوع در خصوص این آزمون آن است که در اقصی نقاط دنیا می توانید به سادگی و با داشتن یک کامپیوتر و خط اینترنت در این آزمون شرکت کنید، اما همان طور که گفته شد در دو کشور ایران و چین این سیستم در دسترس نیست که می تواند بسیار مشکل ساز باشد. با این وجود موسسه آکادمی زبان شایسته می تواند کمک های زیادی به شما کند، زیرا این امکان را با همکاری چند موسسه دیگر به وجود آورده است که دیگر برای دادن این آزمون نیازی نباشد که به کشورهای دیگر سفر کنید، بلکه در خود ایران همین آزمون از شما گرفته شود. 

2. انطباق با آزمون اصلی

برخی از افراد گمان می کنند که با ثبت نام تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition) شانس پاسخ دادن به سوالات آزمون اصلی تافل را از دست می دهند. جای نگرانی نیست، زیرا اگر در این آزمون آنلاین ثبت نام کرده و قصد شرکت در آن را دارید، بهتر است بدانید که سوالات آزمون آنلاین تافل نیز دقیقا همان سوالات آزمون اصلی است و تمام منابع مطالعاتی شما نیز باید مربوط به همان آزمون تافل اصلی باشد. 

3. شرایط ساده برگزاری آزمون

سومین مورد مربوط به شرایطی است که تحت آن می توانید در این آزمون شرکت کنید. بسیاری از داوطلبان زمانی که لباس رسمی می پوشند و یا در یک موقعیت رسمی قرار می گیرند، نمی توانند تمام توان خود را برای پاسخ دادن به سوالات به کار گیرند. حال فرض کنید همین داوطلب در خانه خود و با لباس های راحتی اش در حال پاسخگویی به امتحان است. مسلما عملکرد بهتری خواهد شد و استرسش مانع پاسخگویی صحیح او به سوالات نخواهد شد. 

4. عدم نیاز به شرکت در جلسه در ساعت مقرر و مشخص

زمانی که در یک آزمون زبان همچون آزمون تافل شرکت می کنید، باید راس یک ساعت مشخص سر جلسه آزمون حاضر شوید. یکی از خوبی های ثبت نام تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition) آن است که شما می توانید هر ساعتی که دوست دارید آزمون را برگزار کنید؛ اما فراموش نکنید که از زمان ثبت نام شما در این آزمون تا زمانی که آزمون را به پایان برسانید فقط 24 ساعت زمان خواهید داشت. سعی کنید برگزاری این آزمون را به ساعت های پایانی موکول نکنید زیرا عواملی همچون قطعی برق، قطعی اینترنت و...همیشه وجود دارند. 

5. اعتبار آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition)

این آزمون نیز همچون آزمون کاغذی تافل و آزمون زبان آیلتس دارای دو سال اعتبار است، بنابراین نیازی به نگرانی از این بابت وجود ندارد. 

6. ارسال سریع نتیجه آزمون

ششمین مورد در خصوص آزمون آنلاین تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition) آن است که نتیجه این آزمون را بین 6 الی 10 روز می توانید دریافت کنید و متوجه شوید که آیا نیاز است تا دوباره در این آزمون شرکت کنید یا خیر. 

7. اعتبار آزمون

با ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition) می توانید به تمامی مواردی که گفته شد دسترسی پیدا کنید. یکی از مهم ترین نکات و الویت های افراد برای آن که در این آزمون شرکت کنند یا نکنند آن است که آیا این آزمون اعتبار کافی و لازم را دارد یا خیر. نیازی به نگرانی درباره این موضوع نیست، زیرا مدرک تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition) نیز دقیقا همچون تافل اصلی معتبر بوده و تمامی دانشگاه ها و مراکز علمی آن را قبول دارند.

 

ثبت نام تافل هوم ادیشن

نحوه ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition)

چگونه می توان در این آزمون ثبت نام کرد؟ در این قسمت در خصوص این موضوع به شما توضیحات و راهنمایی هایی را ارائه خواهیم کرد. 

پیش نیازها

اولین مورد مربوط به پیش نیازها و تجهیزاتی می شود که برای این آزمون لازم دارید. در صورت نداشتن هر کدام از آن ها مسلما دچار مشکل می شوید و این مشکل می تواند باعث شود که آزمون شما به درستی پیش نرود و هزینه ای هم که بابت آزمون پرداخت کرده اید به شما بازگردانده نشود. 

1. کامپیوتر یا لپ تاپ 

اولین مورد مربوط به کامپیوتر و یا لپ تاپ شما می شود. نمی توانید با گوشی تلفن همراه و یا حتی تبلت در این آزمون شرکت کنید. در ضمن نسخه ویندوز شما نیز باید ویندوز 8 یا 10 و یا می توانید از کامپیوترهای آیفون و مکینتاش استفاده کنید. 

2. بلندگو، میکروفون و دوربین

این تجهیزات را برای شنیدن صدای ناظران، صحبت کردن با آن ها و برقراری ارتباط تصویری لازم دارید. فراموش نکنید که خراب بودن هر کدام از این موارد و یا کیفیت پایین آن ها سبب کاهش کیفیت صدا و تصویر شده و به صورت مستقیم بر روی نمره خود شما تاثیرگذار خواهد بود. 

3. حریم خصوصی

سومین مورد مربوط به حریم خصوصی می شود یعنی در فضایی باید آزمون را برگزار کنید که خودتان تنها باشید و حضور و یا حتی رفت و آمد فرد دیگری به اتاق سبب می شود تا شما نمره خود را از دست بدهید. 

4. ظاهر 

مورد بعدی مربوط به ظاهر شما می شود. به دلیل جلوگیری استفاده از هدفون، باید از کلاه، کلاه گیس و به طور کلی پوشش هایی که سبب می شوند تا گوش های شما دیده نشود جلوگیری کنید. لباس مناسب و عدم استفاده از زیور آلات و آکسسوری های عجیب نیز از دیگر شروط برگزاری این آزمون است. 

5. تخته وایت بورد

امکان استفاده از کاغذ برای نت برداری ندارید، پس سعی کنید یک تخته وایت بورد کوچک و یک ماژیک روان و مناسب را برای یادداشت برداری کنار دست خود داشته باشید تا بتوانید به سادگی نت برداری های لازم را انجام دهید و در پایان نیز باید تمام نت های خود را پاک کنید. 

ثبت نام

دومین گام نحوه ثبت نام کردن شما است. در این مرحله باید پاسپورت و یا گذرنامه داشته باشید، زیرا مدرک و شناسنامه شما در مجامع بین المللی پاسپورت شما است. در صورتی که به دلایل خاصی همچون بیماری های خاص و یا معلولیت نیاز به داشتن استراحت در بین آزمون دارید می توانید در حین ثبت نام این نکته را ذکر کنید. 
ساخت حساب کاربری در موسسه ETS گام مهم بعدی است که باید در این راه بردارید. همان طور که گفته شد نمی توانید در داخل کشور ایران به صورت مستقیم از این آزمون استفاده کنید. 
بنابراین بهتر است اگر قصد شرکت و ثبت نام در آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition) از داخل ایران را دارید، بهتر است از همان ابتدای کار با موسسه آکادمی زبان شایسته تماس بگیرید تا آن ها تمام مراحل ثبت نام و شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن را از داخل ایران برای شما انجام دهند و دیگر نیازی به مراجعه شما به کشورهای دیگر نداشته باشید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!