آیا خرید و فروش مدرک تافل آی بی تی واقعی و تضمینی است؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/10/10

خرید و فروش مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) یک ایده وسوسه انگیز برای افرادی است که به اخذ مدرک تافل TOEFL نیاز دارند. اگر خرید مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) امکان پذیر باشد؛ این کار آسان ترین روش برای رسیدن به مدرک تافل خواهد بود.  اما آیا انجام این کار و فریب این وسوسه کار درستی است؟ 
برخی فکر می کنند که برای اخذ مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) به ثبت نام در آزمون تافل (TOEFL) نیازی نیست. چرا باید زحمت مطالعه منابع آزمون تافل (TOEFL) و شرکت در کلاس های مختلف را به خود بدهند وقتی می توانند به سادگی این مدرک را خریداری کنند؟ در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم به بررسی این سوال خواهیم پرداخت: آیا فروش مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) واقعی و تضمینی است؟ 
سوال دیگری که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت این است که در صورت خرید مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT)، آیا می توان برای آن اعتباری قائل بود؟ اگر شما نیز علاقمند به آشنایی با روش تایید اعتبار در آزمون تافل و همچنین نحوه تشخیص اصالت مدرک خود هستید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

هزینه خرید مدرک تافل

مهمترین مسئله ای که در هنگام خرید و فروش مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) مطرح می شود، هزینه آن است. پیش از هر چیز باید بدانید که نمیتوان مبلغ خاصی را به عنوان هزینه خرید مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) اعلام کرد. علت این امر از یک طرف به قانونی نبودن این کار و از طرف دیگر به نبود معیار مشخص برمیگردد. در سال های اخیر، کلاهبرداران بسیاری از طریق عنوان کردن هزینه های پایین برای فروش مدرک، جیب داوطلبان آزمون تافل (TOEFL) را خالی کرده اند. 
به طور معمول، میانگین هزینه ای که برای دریافت مدرک تافل TOEFL بدون آزمون از داوطلبان درخواست میشود بین 30 الی 80 میلیون است. البته، برخی به بهانه تضمینی بودن مدرک، نرخ های بالاتری را نیز برای این کار در نظر گرفته اند. بنابراین، ممکن است که شما وادار به پرداخت هزینه هایی بیش از 120 میلیون (یا 2500 الی 5000 دلار) نیز بشوید. سوال اصلی این است که آیا پرداخت چنین هزینه هایی شما را به مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) خواهد رساند؟ 

امکان اخذ مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) اصل بدون شرکت در آزمون ممکن است؟

سوال اصلی دیگر در مورد خرید و فروش مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) امکان عدم شرکت در آزمون است. آیا می توان علی رغم عدم حضور در جلسه آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT)، این مدرک را اخذ کرد؟ آیا می توان از اصالت و اعتبار چنین مدرکی مطمئن بود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر! هیچ راهی برای اخذ مدرک تافل TOEFL بدون شرکت در آزمون اصلی وجود ندارد. 
توجه داشته باشید که هر موسسه یا فردی که مدعی فروش مدرک تافل TOEFL بدون نیاز به حضور در آزمون است، تنها قصد کلاهبرداری دارد و به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. سطح امنیت در آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) آنقدر بالا است که تمام روش های ممکن برای تقلب را خنثی کرده است.
 با این درجه امنیت، هیچ فردی نمی تواند بدون اینکه خودش شخصا در آزمون شرکت کند، نمره ای بگیرد. در ادامه بیان خواهیم کرد که چرا امکان تقلب و خرید مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) وجود ندارد. 

گرفتن عکس آزمون دهندگان در محل آزمون

اگر عکس و فرمت مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) را دیده باشید می دانید که عکس تمام داوطلبان آزمون، بر روی مدرک چاپ می شود. یک نکته مهم در این مورد این است که عکس روی مدرک تافل در واقع همان عکسی است که در روز آزمون و در مرکز آزمون از شما گرفته خواهد شد. این یکی از عواملی است که خرید و فروش مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) را ناممکن کرده است. بدیهی است که در صورت عدم حضور شما در جلسه آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT)، عکسی نیز در کار نخواهد بود. 

بررسی اثر انگشت و مردمک چشم

سیاست برخی از مراکز برگزار کننده آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT)، بررسی کردن اثر انگشت و حتی اثر مردمک چشم داوطلبان در روز آزمون است. از طریق ثبت این اطلاعات، شانس خرید و فروش مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) تقریبا به صفر می رسد. 
همانطور که احتمالا می دانید، ادعای افرادی که اقدام به فروش مدرک تافل جعلی می کنند این است که می توانند فرد دیگری را به جای شما در آزمون شرکت کنند. بنابراین، یک شخص دیگر با مهارت های کافی، سوالات را به جای شما پاسخ خواهد داد. اما آیا انجام این کار ممکن است؟ همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، ثبت تصویر آزمون دهنده و اطلاعات مشابه (مانند اثر انگشت) احتمال انجام این کار را از بین برده است. در ادامه، توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد. 

 

آیا خرید و فروش مدرک تافل آی بی تی واقعی و تضمینی است؟

آیا کسی می تواند به جای شما در جلسه آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) حاضر شود؟

تا این قسمت از مقاله امروز، شما فهمیدید که بدون حضور فیزیکی در روز آزمون، مدرک شما شایسته اعتبار نخواهد بود. برخی از فروشندگان مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) ادعا می کنند که می توانند شخص دیگری را به جای شما برای شرکت در آزمون بفرستند.
 طبق گفته این کلاهبرداران، این شخص به راحتی می تواند نمره مورد نظر شما را دریافت کنند. در نتیجه، بدون اینکه شما در جلسه آزمون حضور فیزیکی داشته باشید؛ نمره مورد نظر و مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) خود را دریافت خواهید کرد. 
این ادعا، در نظر بسیاری از داوطلبان شرکت در آزمون تافل وسوسه برانگیز است. چه چیزی راحت تر از اینکه بدون شرکت در آزمون به نمره دلخواه خود برسید؟ همین مسئله باعث می شود بسیاری از متقاضیان شرکت در این آزمون، ریسک اعتماد به خرید و فروش مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) را بپذیرند.
 این افراد، به طور معمول هزینه های بسیار بالایی (حتی پیش از اخذ مدرک) صرف می کنند. اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید این راه حل آسان تا چه حد قابل اطمینان است؛ ما را دنبال کنید. در ادامه، با بیان دلایلی اثبات می کنیم که امکان ارسال فرد دیگری به جای شما در روز آزمون، وجود ندارد!

نشان دادن پاسپورت پیش از شرکت در آزمون

یکی از الزامات اساسی برای شرکت در آزمون های بین المللی و اخذ مدارکی مانند تافل و مدرک آیلتس IELTS، نشان دادن پاسپورت است. برای ورودی به محل برگزاری آزمون، نشان دادن پاسپورت الزامی است. بدیهی است که برای اینکه نام روی مدرک تافل با نام شما مطابقت داشته باشد؛ لازم است که پاسپورت شما (و نه فرد دیگری) در روز آزمون ارائه شود. 
اما در صورتی که فرد دیگری به جای شما در آزمون شرکت کند؛ تناقض میان مدارک شناسایی و آن فرد بدون هیچ شکی توجه آزمون گیرندگان را جلب خواهد کرد. آن ها به سرعت خواهند فهمید که تصویر پاسپورت با چهره فرد جدید مطابقت ندارد. در نتیجه، شما شانس شرکت در آزمون را از دست خواهید داد. 
این مسئله برای داوطلبان بسیار گران تمام می شود. چرا که آزمون اصلی مانند آزمون ماک یا آزمون آزمایشی تافل نیست. در بدترین حالت، ممکن است مشخصات شما وارد بلک لیست شود. 

ضبط فیلم و تصویر داوطلبان توسط دوربین مداربسته و ارسال آن به ETS

برخی از کلاهبردارانی که اقدام به خرید و فروش مدرک تافل (TOEFL-iBT) می کنند مدعی این مسئله هستند که با در مراکز برگزار کننده آزمون همکارانی دارند. این همکاران نامبرده شده، در روز آزمون پاسپورت فردی که به جای شما در آزمون شرکت می کند را بررسی نمی کنند. در نتیجه، شما می توانید بدون شرکت در آزمون، مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) خود را اخذ کنید. اما این مسئله تا چه حد صحت دارد؟ 
به طور کلی، درست بودن چنین ادعایی واقعا بعید به نظر می رسد. اما بیایید فرض کنیم که آن ها واقعیت را به شما می گویند. سوال اینجاست که آیا چک نشدن پاسپورت برای اخذ یک مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) بدون شرکت در آزمون کافی است؟ پاسخ این سوال منفی است. 
در حال حاضر، سنترهای برگزار کننده آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) از برترین تکنولوژی های امنیتی استفاده می کنند که احتمال هر شکل از تقلب در آزمون را به صفر می رساند. در روز آزمون، دوربین هایی که در مراکز آزمون نصب شده اند تصویر چهره شما را به همراه تصویر پاسپورت برای ETS ارسال می کنند. 
این مدارک در آنجا نیز مورد بررسی قرار می گیرند و در صورت عدم تطابق، صلاحیت شما برای اخذ مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) رد خواهد شد. هیچ شکلی نیست که مدعیان خرید و فروش مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) نمی توانند  ادعا کنند که در سازمان اصلی برگزار کننده آزمون تافل (یعنی ETS) هم همدستانی دارند. همانطور که می بینید، اینکه فرد دیگری به جای شما در آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) شرکت کند عملا غیر ممکن است. 

مدرک جعلی تافل با استعلام (بدون ثبت نام در آزمون)

یکی از آخرین فریب های افرادی که اقدام به خرید و فروش مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) می کنند این است که می توانند مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) را برای شما چاپ کنند. کیفیت این نسخه چاپ شده با اصل مدرک تفاوتی ندارد. یکی دیگر از ادعاهای این دسته از افراد این است که کد رهگیری چاپ شده بر روی مدرک تافل جعلی، قابلیت استعلام دارند. در نتیجه، داوطلبان نباید در استفاده از این مدرک هیچ مشکلی داشته باشند.
اما لازم است بدانید که چاپ مدرک جعلی تافل با استعلام به دلایل زیر ممکن نیست: 
•    کاغذهایی که مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) بر روی آن ها چاپ می شوند همه به تکنولوژی ضد کپی مجهز هستند. 
•    هر مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) یک کد رهگیری خاص خود دارد. این کد رهگیری به طور مستقیم به وسیله ETS صادر می شود و قابل استعلام نیز می باشد. 
•    بر روی مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) یک پوشش لیزری وجود دارد که شانس جعل مدرک را از بین می برد. 
•    مدارکی که توسط ETS صادر می شوند مانند اسکناس، دارای واترمارک (Watermark) هستند. 
•    همانطور که می بینید، با توجه به این موارد، چاپ مدرک تافل با استعلام، ممکن نیست. 

اخذ مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT)

با در نظر گرفتن تمام این موارد، خواهید دانست که خرید و فروش مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) به هیچ وجه راه خوبی برای اخذ مدرک تافل نیست. بهتر است که به جای صرف زمان و هزینه بسیار برای خرید مدرک،  این هزینه را صرف شرکت در آزمون آزمایشی، آزمون ماک، کلاس های آموزشی یا حداقل آزمون آنلاین تافل TOEFL کنید.
 رسیدن به مدرک تافل TOEFL از راه اصولی آن بهترین و امن ترین روش ممکن است. در هر سطحی که باشید، با شرکت در کلاس های مختلف آموزشی و آزمون آزمایشی تافل TOEFL، راه خود برای رسیدن به این مدرک را هموار خواهید کرد. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!