تافل هوم ادیشن تضمینی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/08/01

با شیوع و گسترش ویروس کووید 19، مانند بسیاری از تغییرات ساختاری در سازمان های مختلف، تغییرات مهمی در روند انجام آزمون آنلاین TOEFL و آزمون تافل هوم ادیشن ایجاد شد. برای موفقیت در این آزمون، باید در کلاسهای آموزشی معتبر و تافل هوم ادیشن تضمینی شرکت کرده و با نحوه شرکت در آن آشنا شوید. 
به منظور جلوگیری از ویروس کووید، شرکت ETS آزمون هوم ادیشن TOEFL را برای داوطلبان جایگزین کرد. این آزمون تافل بصورت آنلاین و بدون نیاز به خروج از منزل یا محل کار داوطلب برگزار می شود. 
در این مقاله، ما درباره گرفتن تافل هوم ادیشن تضمینی صحبت خواهیم کرد. بنابراین با ما همراه باشید تا آزمون تافل هوم ادیشن را هم بهتر بشناسید.

تفاوت آزمون آنلاین تافل و هوم ادیشن

آزمون زبان TOEFL توسط ETS برگزار می شود و مهارت های زبان، گوش دادن، صحبت کردن، نوشتن و درک مطلب را ارزیابی می کند. آزمون TOEFL چندین بار در ماه برگزار می شود و داوطلبان در بخش های مختلف که عبارتند از:

•    بخش ریدینگ
•    بخش لسنینگ
•    بخش رایتینگ
•    بخش اسپیکینگ 

ارزیابی می شوند. امروزه به دلیل گسترش ابزارهای تکنولوژیکی و اینترنت و همچنین ویروس کرونا، آزمون آنلاین TOEFL و حتی یک گام فراتر در قالب آزمون تافل هوم ادیشن برگزار می شود که تفاوتی به جز محل برگزاری انها با هم ندارد.

بخش های مختلف آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی

بخش های آزمون تافل هوم ادیشن شبیه همان آزمون اصلی TOEFL آنلاین است و شامل هر چهار مهارت خواندن، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن به عنوان آزمون اصلی TOEFL است.
در هر بخش سوالات متنوعی مطرح می شود که نحوه پاسخگویی به آنها متفاوت است. به عنوان مثال، بخش ریدینگ شامل سه متن آکادمیک است که هر یک از آنها چندین سوال دارد. هر یک از این متون از 650 تا 750 کلمه تشکیل شده است. 
نوع سوالات به صورت ترکیبی، سوالات چهارگزینه ای یا نتیجه گیری قطعی است. واژگانی به بخش درک مطلب اضافه شده است که به داوطلب اجازه می دهد تا معنی کلمات کلیدی در متن را بیابد و گرفتن نمره این بخش باعث می شود یک گام به تافل هوم ادیشن تضمینی نزدیک شوید.

اعتبار آزمون تافل هوم ادیشن چقدر است؟

همانطور که می دانید، گواهینامه های زبان مانند IELTS و TOEFL به مدت 24 ماه معتبر هستند. یعنی مانند مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد، مادام العمر نیست و مانند گذرنامه، تاریخ انقضا دارد. 
زیرا توانایی شما در یک زبان خارجی برخلاف زبان مادری شما همیشه در یک سطح نیست و تغییرات سینوسی دارد. بنابراین، اگر ظرف 24 ماه پس از دریافت مدرک تافل خود برای پذیرش در یک دانشگاه خارجی درخواست ندهید، باید مجدداً در آزمون شرکت کرده و یک کارنامه جدید دریافت کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعتبار تافل هوم ادیشن تضمینی می توانید مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید.

چه کسانی ملزم به ارائه مدرک تافل هوم ادیشن هستند؟

معمولا داوطلبانی که دارای شرایط زیر هستند نیازی به ارائه مدرک تافل ندارند:
•    در دانشگاههای انگلیسی زبان سابقه تحصیل دارند.
•    سابقه آموزش زبان انگلیسی در کشوری غیر از کشور خود را دارند.
•    زبان مادری آنها انگلیسی است.
•    مقاله های معتبر در مجلات با ضریب تاثیر بالا دارند.
•    سطح زبان انگلیسی آنها با سایر مدارک معتبر مانند آیلتس قابل تشخیص نیست.

اگر به عنوان مثال در دانشگاهی در سوئد یا فیلیپین تحصیل کرده اید و اکنون می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری در دانشگاه نروژی که تحصیل برای ایرانیان در سال 2019 و بعد از آن رایگان است، درخواست دهید، می توانید:

•    از دانشگاه قبلی خود بخواهید مدرک تحصیلی زبان انگلیسی شما را ارائه دهد.
•    از دانشگاه بعدی بخواهید تا مدرک تافل را جایگزین دانشگاه قبلی کند.
•    از دانشگاه بعدی بخواهید که برای شما معافیت ارسال مدرک زبان صادر کند.
حتی برخی از دانشگاه های آمریکای شمالی که در فهرست دانشگاه های مورد تأیید گروه امور دانشجویان خارج از کشور با شرایط فوق قرار دارند، ممکن است واجد شرایط معافیت TOEFL شوند. بنابراین، امکان دریافت معافیت از ارائه مدرک زبان وجود دارد که باید آن را داشته باشید و واجد شرایط آن باشید.
بهتر است پیش از شرکت در آزمون تافل تضمینی، حتما شرایط پذیرش دانشگاه مورد نظرتان را بخوانید یا با هماهنگ کننده ثبت نام، از نظر زبان و مدارک کیفی و شرایط گروه بندی مشورت کنید. بسیاری از سوالات شما در مورد مهارت زبان و پذیرش موقت و موضوعاتی از این دست را می توان از طریق مکاتبات شما با این افراد پاسخ داده می شود.

تفاوت بین آیلتس و تافل تضمینی

خوب، با این مقدمه، باید وارد بحث تافل هوم ادیشن تضمینی شویم. تافل، مانند آیلتس، چهار مهارت زبان انگلیسی شما را ارزیابی می کند. تفاوت آن با آیلتس این است که در آیلتس، در مهارت های گفتاری، همیشه چند روز قبل از آزمون کتبی به مرکز آزمون می روید و به مدت 15 دقیقه با فردی به زبان انگلیسی صحبت می کنید. 
لازم به ذکر است که در این آزمون، دانش عمومی شما معیاری برای ارزیابی نیست. در عوض، مهارت های زبان انگلیسی شما، از جمله واژگان، ساختار و دستور زبان مورد آزمایش قرار می گیرد. 
اما در آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی، شما شخصاً با کسی صحبت نمی کنید. در عوض، همه چیز با رایانه انجام می شود. البته تفاوت های زیادی بین آیلتس و تافل وجود دارد که برای آشنایی با آنها می توانید مقاله "همه چیز درباره آزمون تافل" را مطالعه کنید.

برای قبولی تضمینی در آزمون تافل هوم ادیشن چه باید کرد؟

یکی از مواردی که برای تافل هوم ادیشن تضمینی باید بدانید برنامه ریزی است. فرایند ثبت نام آمادگی برای امتحان و شرکت در آن، یک پروژه است. هر پروژه یک آغاز و یک پایان دارد. 
هر پروژه نیاز به هماهنگی، برنامه ریزی، تأیید و ارزیابی مستمر و پشتیبانی منابع و امکانات دارد. پروژه تافل هوم ادیشن شما نیز مشمول این عوامل است و باید به آنها توجه کنید.
پروژه تافل هوم ادیشن تضمینی از امروز آغاز می شود. تاریخ شروع زمانی است که شما مشخص می کنید برای کسب نمره خاص برای پذیرش در یک دانشگاه خاص در یک تاریخ خاص، باید در زمان معینی در امتحان شرکت کرده و رزومه خود را به تاریخ معینی ارسال کنید.
پروژه تافل رو به اتمام است. روز پایانی زمانی است که در آزمون شرکت می کنید. تمام برنامه ها، هزینه ها، مشاوره ها و آمادگی هایی که به دست آورده اید در روز عملیات که روز آزمایش است و بیش از 180 دقیقه به طول می انجامد به پایان می رسد و پایان تلاش شما مشخص می شود. بنابراین باید برای این روز نیز آماده شوید.
در ادامه نکاتی برای قبولی تضمینی در آزمون هوم ادیشن تافل را با شما به اشتراک می گذاریم:

نکاتی در مورد مهارت بخش ریدینگ برای تافل هوم ادیشن تضمینی

بخش TOEFL Internet Reading مهارت ها بخش اول این آزمون است. این بخش دارای 36 تا 56 سوال است و باید در 60 تا 80 دقیقه به آنها پاسخ دهید. 
نسبت به پیامدهای علمی متونی که در این قسمت مشاهده می کنید، زیاد حساس نباشید. دانش عمومی یا تخصصی شما ارزیابی نمی شود. درک شما از متن مهم است. 
نکات اصلی شامل اعداد و ارقام، نام شهرها و مردم و نظریه ها و موضوعات مطرح شده، پررنگ و مشخص شده به گونه ای که هنگام پاسخگویی به سوالات در دور اول این موضوعات به ذهن متبادر می شود.
معمولاً در پاسخ به سوالات بخش Reading باید مراقب گزینه های انحرافی باشید. این گزینه ها معمولاً اولین گزینه ها هستند. از پاسخ سریع اجتناب کنید. مراقب if  و but و جملاتی باشید که ساختار منفی یا مثبتی دارند، درک آنها تأثیر بسزایی در انتخاب گزینه مناسب دارد.
برای تمرین کردن بخش ریدینگ و کسب قبولی تضمینی در آزمون تافل هوم ادیشن توصیه می کنیم به بخش ترجمه ریدینگ TPO نسخه 71 تایی سایت ما مراجعه کرده و با آن تمرین کنید.

واژگان متداول برای آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی

برای یادگیری کلمات مهم آزمون تافل هوم ادیشن، تصاویر ذهنی را در نظر بگیرید. بهتر است از کلمات عامیانه دیگر در نوشتن و گفتار خود استفاده نکنید. موارد زیر لیستی از کلمات است که باید در نظر داشته باشید.
•    alter: تغییردادن، تغییرکردن
•    analyze: تجزیه‌وتحلیل/بررسی‌کردن،
•    ancient: باستانی، کهن، قدیمی
•    annoying: آزاردهنده، ناراحت‌کننده
•    anticipate: انتظارداشتن، پیشگویی‌کردن
•    ascertain: پی‌بردن، معین‌کردن
•    conform: تطابق‌داشتن، هماهنگ‌بودن
•    enrich: غنی‌ساختن، افزایش‌دادن
•    intensify: تشدیدکردن
•    intolerable: غیرقابل‌تحمل
•    ongoing: جاری، فعلی
•    potential: بالقوه، ممکن
•    propose: پیشنهادکردن، مطرح‌کردن
•    restore: احیاکردن، بازگرداندن
•    staple: کالای اساسی، اصلی، ضروری
•    turbulent: آشفته، نابسامان
•    vital: حیاتی، ضروری، اصلی
لیست کلماتی که باید برای موفقیت تضمینی در آزمون تافل هوم ادیشن، آنها را به خاطر بسپارید بسیار طولانی است برای اینکه راحت تر این لغات را خاطر بسپارید می توانید به بخش کدینگ کلمات سایت ما مراجعه کنید.

 

تافل هوم ادیشن تضمینی

 

نکاتی در مورد مهارت بخش لیسنینگ برای تافل هوم ادیشن تضمینی

قسمت دوم آزمون تافل هوم ادیشن قسمت لسنینگ است. این بخش بین 60 تا 90 دقیقه طول می کشد و شما باید در طول آن به 34 تا 50 سوال پاسخ دهید. 
در این بخش، شما باید به سخنرانی ها، بحث ها و گفتگوها با دقت گوش دهید و سپس به سوالات مطرح شده پاسخ دهید. شما باید به تلفظ کلمات و موضوعات منحرفی که مطرح می شود توجه کنید. 
مباحثی که هیچ ربطی به انتخاب درست در سوالات مطرح شده ندارد. شما باید این ترفندها را در فرایند آماده سازی آزمون تافل هوم ادیشن در بخش Listening بیاموزید تا در یک قدم دیگر به تافل هوم ادیشن تضمینی نزدیک شوید. 
نگران نباشید با شرکت در آزمون آزمایشی تافل سایت ما می توانید این بخش را به خوبی تمرین کرده و از آن نمره تضمینی بالایی کسب کنید.
پس از برگزاری دو بخش ریدینگ و لسنینگ آزمون تافل هوم ادیشن، 10 دقیقه استراحت دارید. می توانید آب بنوشید یا چیزی بخورید. 
در این فرصت، با دیگران بحث نکنید. به خودتان استراحت بدهید و ترفندهای مورد نیاز برای پاسخ به سوالات را در قسمت بعدی مرور کنید.

نکاتی در مورد مهارت های قسمت اسپیکینگ برای تافل هوم ادیشن تضمینی

در بخش اسپینگ، 20 دقیقه فرصت دارید تا به 6 بخش پاسخ دهید. شما باید بسیار سریع عمل کنید و همزمان خوب صحبت کنید.
قسمت اسپیکینگ را دست کم نگیرید. نمره خوبی می توان از آن گرفت که تأثیر خوبی می تواند در تافل هوم ادیشن تضمینی داشته باشد.
فراموش نکنید که برای پذیرش، نمره کل شما باید حداقل 75 تا 80 از 120 باشد. بازگرداندن نمره بالای 25 از 30 در این بخش یک مزیت بزرگ است.
با شرکت در آزمون ماک تافل و تمرین کردن مرحله به مرحله با اساتید ما می توانید نمره بالایی در این مهارت کسب کنید.

نکاتی برای مدیریت زمان در بخش اسپیکینگ

مدیریت سرعت و زمان و همچنین علامت گذاری در بخش شنیداری آزمون تافل هوم ادیشن بسیار مهم است. در بسیاری از موارد، از دست دادن عبارات یا کلمات خاصی نمره شما را پایین می آورد. 
هرچه کمتر عبارات و مفاهیم کلیدی را از دست بدهید، امتیاز شما کمتر است. بنابراین با فایل صوتی همراه باشید و مراقب باشید که ذهن شما گرفتار از دست دادن یکی دو جمله قبلی نشود. 
مراقب انحرافات نیز باشید ؛ نکاتی که هیچ ارتباطی با سوالات و گزینه ها ندارد و فقط گاهی اوقات برای حواس پرتی شنونده مطرح می شود. فریب این ترفندها را نخورید و روی موضوعات اصلی تمرکز کنید تا تافل هوم ادیشن تضمینی را دریافت کنید.
کلمات تخصصی و متنوع را برای تقویت واژگان خود در نظر بگیرید. در قسمت صوتی آزمون تافل هوم ادیشن، توصیه می کنیم همیشه به یک سری کلمات، اعداد، ارقام، نام افراد و مثبت یا منفی بودن رویکرد گوینده توجه کنید. 
به عنوان مثال، در فایلی که از طریق هدفون به آن گوش می دهید، باید ببینید که گوینده، که بیشتر مدرس دانشگاه است، بر چه چیزی تأکید دارد. 
وضعیت دانش آموزان چگونه است و انتظار آنها چیست؟ معمولاً در آزمون تافل هوم ادیشن، دو نفر با هم در مورد موضوعی پرس و جو می کنند و در نتیجه، شما باید ذهن خود را بر روی کلمات سوالاتی مانند How، Who، Whom و Why متمرکز کنید.
در بخش لسنینگ آزمون تافل هوم ادیشن، توجه به کلمات و عباراتی مانند می خواهم، لطفا و می خواهم مهم است. این جملات معمولاً یک درخواست را بیان می کنند و به شما کمک می کنند که بدانید چه چیزی را بنویسید. 
با تمرکز بر این جملات، می توانید از موضوع و میزان آن در ارتباط با پخش فایل صوتی آگاه شوید و از درک محتوای صوتی جلوگیری کنید.

نکاتی در مورد مهارت های بخش رایتینگ برای تافل هوم ادیشن تضمینی

در بخش رایتینگ، شما 50 دقیقه فرصت دارید تا بیش از 300 کلمه در مورد یک موضوع بنویسید، به یک کلیپ صوتی گوش دهید و تجزیه و تحلیل و دیدگاه خود را در مورد آن بیان کنید. 
بنابراین بر خلاف آزمون آیلتس، که هم نوشتن و هم تحلیل نمودار است، شما باید مهارت گوش دادن خوبی در قسمت نوشتن TOEFL داشته باشید.
بخش نوشتن TOEFL، برخلاف بخش نوشتن آیلتس، نیاز به مهارت های بالا در تایپ متن دارد. مهارت های تایپ با گذشت زمان به دست می آید و باید روی آنها کار کنید تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی هم خوب فکر کنید و هم تایپ کنید.
توجه داشته باشید که در پایان آزمون تافل هوم ادیشن قسمت رایتینگ 50 دقیقه ای، سیستم خاموش می شود و دیگر نمی توانید تایپ کنید.
توصیه می شود 5 دقیقه وقت بگذارید تا متن را قبل از 49 دقیقه و 59 ثانیه به پایان برسانید تا زمان را در قسمت رایتینگ آزمون تافل هوم ادیشن بهتر مدیریت کرده و املا و ساختار کلمات را اصلاح کنید و این کار باعث می شود بهتر راه تافل هوم ادیشن تضمینی را طی کنید.

توصیه های تکمیلی درباره تافل هوم ادیشن تضمینی

•    اصلا نیازی نیست که یک ساعت همراه داشته باشید. یک تایمر دیجیتالی، مانند آزمون GRE، روی صفحه نمایش داده می شود که به شما امکان می دهد زمان را مدیریت کنید. شما باید مدیریت زمان را در یک پروژه آماده سازی تافل یاد بگیرید.
•    قبل از شروع، هر بخش از طریق هدفون شما آموزش داده می شود و نکات اصلی آن بازگو می شود. در حین آزمایش این هدفون را در دست داشته باشید.
•    شما باید برای یک روز شلوغ آزمون آماده شوید. برخلاف روز آزمون آیلتس، که همه چیز در سکوت برگزار می شود، در آزمون تافل هوم ادیشن اینطور نیست. سایر شرکت کنندگان ممکن است همزمان به بخش صحبت کردن رسیده باشند و شما ممکن است صحبت آنها را بشنوید.
•    اگر در طول آزمون تافل هوم ادیشن نیاز به مشورت یا مشکلی دارید، دست خود را بالا بگیرید تا یک مقام رسمی به نام TCA به پیشخوان شما درخواست شمارو قبول کرده و مشکل شما را حل کند.
•    توجه داشته باشید که اگر در طول آزمایش نیاز به دستشویی دارید، زمان برای شما متوقف نمی شود.
•    هنگام استراحت یا دستشویی رفتن به تلفن همراه دسترسی ندارید.
•    تنها در صورتی که رضایت مدیر آزمون را داشته باشید می توانید از محل آزمون خارج شوید.
•    در تمام قسمت های آزمون لیسنینگ تافل هوم ادیشن، حواس شما باید بر روی مجموعه ای از کلمات باشد. کلمات سوال می توانند به شما در انتخاب گزینه مناسب کمک کنند. 
•    در برخی از سوالات، استاد از دانش آموزان می خواهد به سوالات خود پاسخ دهند. گاهی دانش آموزان سوالات مهمی را مطرح می کنند که معلم به آنها پاسخ می دهد. 
•    در این بخش به واژه های انتقالی نگاه کنید. ترتیب سوالات نیز مهم است. کلمات مانند بعدی، دوم، اول، اکنون، برای مثال و دارای اهمیت بسیار زیادی است و این موارد در تافل هوم ادیشن  تضمینی بسیار تاثیر دارد.

سخن پایانی

در پایان، برای تافل هوم ادیشن تضمینی در چهار بخش، باید هم آمادگی قبلی داشته باشید و هم در آزمون های شبیه سازی شده آزمون اصلی شرکت کنید.
بنابراین برای کسب نمره بالاتر در بخش های گفتاری و نوشتاری، تخیل و توسعه موضوع را تقویت کنید و به پاسخ های کوتاه و روزمره اکتفا نکنید. توانایی های خود را به ممتحن نشان دهید. 
آنها ملزم به ارزیابی توانایی و مهارت شما در استفاده از زبان انگلیسی هستند و هرچه بیشتر سعی کنید این توانایی را بیان کنید، قطعاً نمره شما بالاتر خواهد بود.
لطفاً توجه داشته باشید که سایت ETS تنها منبع رسمی اطلاعات در مورد شرایط آزمون تافل هوم ادیشن و روش ثبت نام است. بنابراین این را نشانه گذاری کنید تا همیشه بتوانید از نکات آن در آینده و در حین آماده سازی آزمون بهره مند شوید.
همچنین، داخل ایران نمی‌شود آزمون تافل هوم ادیشن رو به راحتی انجام داد و ایران تحریم می‌باشد، به همین دلیل، شما می‌توانید با مشاورین سایت ما جهت مشاوره برای تافل هوم ادیشن تضمینی و مراحل ثبت نام و غیره ارتباط برقرار کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!