همه چیز درباره ی تافل هوم ادیشن

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/08/02

با شیوع ویروس کرونا، ETS آزمایشی به نام تافل هوم ادیشن را راه اندازی کرده است. می‌توانید در این آزمون شرکت کرده و مدرک تافل را بدون خروج از خانه بگیرید. در این مقاله، ما درباره جزئیات این آزمون صحبت خواهیم کرد. 
اگر قصد دارید در آزمون TOEFL شرکت کنید، خوب است بدانید که نمره آزمون TOEFL در بیش از ۹۰۰۰ دانشگاه در سراسر جهان معتبر است. در حقیقت، اگر در این آزمون موفق به کسب نمره خوب شوید، شانس شما برای ورود به بهترین دانشگاه‌های جهان چند برابر خواهد شد. به همین دلیل است که آزمون تافل یکی از محبوب‌ترین آزمون‌ها در جهان است.

تافل هوم ادیشن چیست؟

از زمان کشف ویروس کرونا در جهان همه چیز تغییر کرده است. ETS آزمون تافل هوم ادیشن را راه اندازی کرده است تا متقاضیان بتوانند در آزمون کرونا شرکت کنند. 
در نتیجه، داوطلبان دیگر نیازی به ترک خانه برای شرکت در آزمون تافل ندارند. در عوض، با کمک این سیستم، آن‌ها در خانه آزمایش می‌کنند و مدرک تافل می‌گیرند. 
بنابراین، آن‌ها می‌توانند به راحتی برای مهاجرت و تحصیل در کشورهای مختلف در دوران کرونا اقدام کنند. 
گواهی آزمون TOEFL Home Edition توسط دانشگاه‌های معتبر جهان تأیید شده است و تا ریشه کن شدن ویروس کرونا، داوطلبان کشورهای مختلف می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. 

مشخصات آزمون تافل هوم ادیشن

هرجا که آزمون تافل برگزار می‌شود، امکان شرکت در آزمون TOEFL Home Edition وجود دارد. این آزمون دقیقاً مانند آزمون تافل است که در مراکز مختلف برگزار می‌شود. 
به راحتی می‌توانید در آزمون تافل با استفاده از رایانه شخصی شرکت کنید. همه شرایط توسط یک سیستم آنلاین کنترل می‌شود و به هیچ وجه امکان تقلب وجود ندارد. 
به منظور مشاهده دقیق آزمون تافل هوم ادیشن، در این قسمت می‌خواهیم در مورد قسمت‌های مختلف، تاریخ، هزینه و نرم‌افزار مورد نیاز برای آزمون صحبت کنیم. 

بخش‌های آزمایشی تافل هوم ادیشن

بخش‌هایی از این آزمون دقیقاً مشابه آزمون TOEFL است. این بدان معناست که مهارت‌های شما در خواندن، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن باید سنجیده شود. 
هر بخش دارای تعدادی سوال است که باید در مدت زمان مشخص به آن‌ها پاسخ دهید. در ادامه، قسمت کامل هر بخش را معرفی کرده ایم: 

بخش خواندن یا Reading

بخش خواندن آزمون تافل هوم ادیشن دارای ۳ متن است که هر یک شامل ۶۵۰ تا ۷۵۰ کلمه است. در کل، شما باید به ۳۰ تا ۴۰ سوال در این قسمت پاسخ دهید و حدود ۵۴ تا ۷۲ دقیقه برای آن وقت دارید. 

بخش لیسنینگ یا Listening

این بخش شامل دو گفتگو و چهار سخنرانی است و در مجموع ۲۸ تا ۳۹ سوال دارد. همچنین حدود ۴۱ تا ۵۷ دقیقه فرصت دارید تا به سوالات این قسمت پاسخ دهید. 

بخش صحبت کردن یا Speaking

این بخش از آزمون آنلاین TOEFL دارای ۴ وظیفه است و شما باید ۱۷ دقیقه برای آن وقت بگذارید. 

بخش نوشتن یا Writing

در این بخش، شما باید ۲ کار را در ۵۰ دقیقه انجام دهید. بنابراین بهتر است از توانایی خوبی برای نوشتن برخوردار باشید. ابتدا یک متن کوتاه از ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه می‌خوانید، سپس به یک متن مرتبط گوش می‌دهید. حالا با استفاده از جملات درست به سوالات مطابق آن پاسخ دهید. 
توصیه می کنیم برای کسب نمره بالاتر در هر مهارت تافل به منابعی که در سایت ما معرفی شده مراجعه کنید و پس از مطالعه ترجمه TPO های تافل که به شما در افزایش دامنه لغات تان کمک میکند، در آزمون های آزمایشی تافل شرکت کرده و مهارت خود را ارزیابی کنید.
"نکته: استفاده از امکانات سایت آکادمی زبان شایسته فقط از سرورهای داخل ایران امکان پذیر است لطفا قبل از مراجعه به لینک های مربوطه فیلتر شکن خود را خاموش کنید."

هزینه تافل هوم ادیشن چقدر است؟

هزینه این آزمون دقیقا مشابه آزمون اصلی TOEFL است. زیرا هزینه‌های تافل از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. 

اقلام مورد نیاز برای آزمون تافل هوم ادیشن چیست؟

قبل از ثبت نام در آزمون اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات مورد نیاز خود را دارید. زیرا اگر روز آزمون فرا برسد و شرایط را رعایت نکنید، هزینه ثبت نام را به شما پس نمی‌دهند. 
بنابراین، تمام تجهیزات و نرم افزارهای لازم را آماده کنید تا در روز آزمون در این زمینه با مشکل روبرو نشوید. 

کامپیوتر

اولین قدم داشتن کامپیوتر است. می‌توانید با دسکتاپ یا لپ تاپ در آزمون شرکت کنید. همچنین باید به Chrome یا Firefox دسترسی داشته باشید. 
در حین آزمایش نمی‌توانید از رایانه لوحی یا تلفن همراه استفاده کنید. سیستم عامل رایانه شما باید یکی از موارد زیر باشد: 
•    سیستم عامل ویندوز، نسخه ۸ یا ۱۰
•    Mac OS X ۱۰.۵ یا بالاتر
•    نصب کامل مرورگر
با رایانه‌ای که برای آزمایش انتخاب کرده‌اید، پیوند ETS Secure Test Browser را وارد کرده و مرورگر مورد نیاز را بارگیری کنید. 
سپس، آن را اجرا کنید تا کامل نصب شود. با مشاهده پیام زیر، مرورگر را با خیال راحت ببندید زیرا این مرحله را با موفقیت انجام داده اید.

بلندگوها، میکروفون و دوربین را بررسی کنید

برای شنیدن صدا می‌توانید از بلندگوی کامپیوتر استفاده کنید. شما مجاز به استفاده از هدست یا تلفن نیستید. همچنین، برای صحبت کردن باید از میکروفون داخلی یا خارجی استفاده کنید. 
برای دوربین نیز می‌توانید از دوربین لپ تاپ یا وب کم جداگانه استفاده کنید. البته، دوربین شما باید به گونه‌ای باشد که بتوانید آن را حرکت دهید. زیرا قبل از آزمایش باید کل اتاق را به ناظر نشان دهید. 

تجهیزات را بررسی کنید

اکنون به پیوند Testing Your Equipment بروید تا تجهیزات خود را آزمایش کنید. در این قسمت می‌خواهید میکروفون، دوربین و اسپیکر را آماده کرده و مطمئن شوید که همه چیز سر جایش است. 

فایروال‌ها و برنامه‌های امنیتی را بررسی کنید

برخی از فایروال‌ها و برنامه‌های امنیتی ممکن است با نرم افزاری که برای آزمایش نصب کرده‌اید تداخل داشته باشد. بنابراین بهتر است آن‌ها را در حین آزمایش غیرفعال کنید. 

نحوه ی ثبت نام در آزمون تافل هوم ادیشن

برای ثبت نام در آزمون تافل هوم ادیشن، باید مراحل زیر را دنبال کنید: 
در مرحله اول، مدارک شناسایی خود را آماده کنید. برای ثبت نام باید گذرنامه داشته باشید، اما اگر ندارید، به صفحه شناسه صفحه TOEFL بروید تا ببینید چه فرم‌های جایگزینی برای شما در دسترس است. 
اکنون پیوند حساب ETS را وارد کرده و برای خود حساب ایجاد کنید. 
پس از ورود به حساب خود، My Toefl را در صفحه Register / Find Test Center انتخاب کنید. 
اگر کشور شما مجاز به شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن است، هنگام ثبت نام گزینه Home Edition را در صفحه Find Test Centers and Dates مشاهده خواهید کرد. 
آدرس ایمیل خود را تأیید کنید؛ دوره و تاریخ آزمون مورد نظر را انتخاب کرده و در نهایت بر روی گزینه Register for this Test کلیک کنید. سپس، مراحل پرداخت را طی کنید تا در نهایت پیوند آزمایش برای شما ارسال شود. 
برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله دیگر سایت " ثبت نام تافل هوم ادیشن (TOEFL home edition)" را مطالعه کنید.

اعتبار تافل هوم ادیشن چقدر است؟

مدرکی که از آزمون آنلاین تافل هوم ادیشن دریافت می‌کنید تا دو سال معتبر است. این بدان معناست که از روزی که گواهینامه برای شما صادر می‌شود تا دو سال بعد، می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید. اگر این تاریخ به پایان رسید، در صورت لزوم باید مجدداً در آزمون تافل شرکت کنید. 

نکات روز آزمون تافل هوم ادیشن

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در آماده شدن برای امتحان کمک می‌کند. برای یادداشت برداری در طول آزمایش، می‌توانید از تخته سفید یا یک تکه کاغذ در داخل محافظ ورق شفاف با پاک کن استفاده کنید. 
تلفن همراه برای ورود به سیستم بیاورید و کارت شناسایی خود را برای نمایش به سرپرست آماده کنید. 
وقتی زمان آزمایش شما فرا رسید، از پیوند موجود در ایمیل تأیید یا در حساب ETS® خود برای ورود و شروع آزمایش استفاده کنید. 
اطمینان حاصل کنید که آزمایش و یا مراحل حضور خود را ظرف ۱۲ دقیقه پس از شروع آزمون تافل هوم ادیشن تکمیل کرده اید. 
در غیر این صورت، آزمون شما لغو می‌شود. وقتی جلسه خود را شروع می‌کنید، سرپرست شما را در مراحل ورود راهنمایی می‌کند. 
شما باید کارت شناسایی خود را نشان دهید و صفحه کامپیوتر خود را با استفاده از یک تلفن همراه نشان دهید. سپس از دوربین کامپیوتر خود برای نمایش نمای ۳۶۰ درجه از اتاق استفاده می‌کنید. 
در طول آزمایش، مطمئن شوید که همیشه می‌توانید توسط یک ناظر دیده شوید. از انجام هر کاری که ممکن است مشکوک به نظر برسد، اجتناب کنید، مانند صحبت با صدای بلند با خود یا نگاه کردن به صفحه نمایش. پس از بخش اسپیکینگ، ۱۰ دقیقه استراحت وجود دارد. 
می‌توانید صندلی خود را ترک کنید اما باید به موقع برگردید. در پایان آزمون، می‌توانید نمرات بخش ریدینگ و لسنینگ خود را مشاهده کنید. سپس می‌توانید نمره خود را گزارش یا لغو کنید. 

بعد از آزمون تافل هوم ادیشن

شما می‌توانید نمره خود را ۶ تا ۱۰ روز پس از آزمون در حساب ETS® خود دریافت کنید. نمره شما ۲ سال پس از آزمون برای شما معتبر باقی می‌ماند. 

آیا در نمرات آزمون تافل هوم ادیشن تغییری ایجاد شده است؟

هیچ تغییری در نمرات آزمون تافل هوم ادیشن تافل ایجاد نمی‌شود. بنابراین، نمرات به همان شیوه قبلی در نظر گرفته و مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

آیا در آزمون تافل هوم ادیشن بخش «بهترین نمرات من» وجود دارد؟

بله، TOEFL iBT Home Edition تمام ویژگی‌هایی را که برای آزمون TOEFL iBT در سال گذشته اجرا شده است، ارائه می‌دهد. به عنوان مثال می‌توان به نمرات MyBest و گزارش سریعتر نمره اشاره کرد. 
بخش MyBest به شما امکان می‌دهد عملکرد خوب خود را به دانشگاه نشان دهید و شانس پذیرش خود را افزایش دهید.

 

همه چیز درباره ی تافل هوم ادیشن

چگونه می‌توان از تقلب در آزمون تافل هوم ادیشن جلوگیری کرد؟

در حال حاضر، ETS از یک سیستم هوشمند استفاده می‌کند که به متقاضی اجازه می‌دهد در طول آزمون تحت نظارت باشد. 
علاوه بر این، مرورگر شما بررسی می‌شود. امتحانات روباتیک هویت متقاضی را تعیین می‌کند. آن‌ها قبل از آزمایش محیط خانه را اسکن کرده و هرگونه فعالیت مشکوک را تشخیص می‌دهند. 
این فناوری هوشمند می‌تواند طیف وسیعی از اقدامات را برای افزایش امنیت و نظارت انجام دهد. این‌ها شامل نمونه‌های زیر است: 
•    چهره متقاضی را بشناسید
•    ردیابی را نگاه کنید
•    فیلمبرداری کل جلسه
•    از بازکردن صفحه در مرورگر جدا خودداری کنید
•    کنترل عملکرد نرم افزارهای غیر مجاز
البته، اگر قصد مهاجرت به استرالیا، کانادا، ایالات متحده یا تحصیل در خارج از کشور را دارید، مطمئناً باید از فکر تقلب خلاص شوید. 

مزایای آزمون تافل تافل هوم ادیشن

شاید اولین مزیت نداشتن ویروس کرونا بود، اما مزایای دیگری نیز وجود دارد که از جهات مختلف به شما کمک می‌کند. 
در اینجا برخی از مزایا ذکر شده است: 
همانطور که به احتمال زیاد در کلاس‌های آنلاین و مجازی شرکت می‌کنید، احتمالاً در امتحانات آنلاین خانگی نیز شرکت می‌کنید. 
هیچ عامل خارجی شما را به تاخیر نمی‌اندازد. 
شما با کامپیوتر، صفحه کلید و صندلی خود کاملاً آشنا هستید. در حقیقت، شما سال‌ها فیلم و سریال با آن‌ها دیده‌اید یا از آن‌ها برای انجام پروژه‌های مختلف استفاده کرده اید. 
بنابراین، هیچ چیز نمی‌تواند شما را در این زمینه اذیت کند. حتی می‌توانید در بهترین مکان در خانه بنشینید و در آزمون تافل هوم ادیشن شرکت کنید. 
شما در فضایی آرام هستید و مطمئناً استرس کمتری را احساس خواهید کرد. مگر اینکه اینترنت ضعیفی داشته باشید، در این حالت بهتر است به هیچ وجه در آزمون شرکت نکنید. حداقل تا زمانی که حساب اینترنتی مناسب نداشته باشید. 

تفاوت آزمون تافل هوم ادیشن با سایر آزمون‌های خانگی و آنلاین چیست؟

در طول ابتلا به کرونا، آزمایش‌های آنلاین مختلفی از جمله آزمون Dolingo و نشانگر IELTS در خانه برگزار می‌شود. 
اما این امتحانات جایگزین مناسبی برای امتحانات حضوری نیست و مدارک آن‌ها توسط تعداد محدودی از مراکز پذیرفته می‌شود. 
بنابراین اگر قصد تحصیل در کانادا، ایالات متحده، اروپا و… را دارید، بهتر است این آزمون تافل هوم ادیشن را انتخاب کنید. 
زیرا برخلاف سایر آزمون‌ها، می‌توانید از اعتبار آزمون TOEFL iBT Special Home Edition مطمئن باشید. 
همچنین، قبلاً آزمون تافل به یک شکل و به صورت آنلاین برگزار می‌شد. در حال حاضر فقط مکان متفاوت است. خوشبختانه نظارت و شرایط این آزمون به حدی قوی است که هیچ کس فرصت تقلب ندارد. 

سوالات متداول

از آنجا که آزمون آنلاین تافل هوم ادیشن به تازگی راه اندازی شده است، احتمالاً سوالات زیادی در مورد آن در ذهن شما وجود دارد. در این بخش، ما می‌خواهیم به سوالات متداول در این زمینه پاسخ دهیم. 

آزمون تافل هوم ادیشن برای چه مدت زمان‌بندی شده است؟ 

ETS به دلیل شرایط کرونا این آزمایش را آغاز کرده است. اما انتظار می‌رود آزمون تافل هوم ادیشن در آینده در کنار سایر آزمون‌های TOEFL ثابت بماند. 

آیا گواهی آزمون تافل هوم ادیشن مانند سایر آزمون‌های TOEFL معتبر است؟ 

بله، این گواهینامه برای دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان معتبر است. 

آیا آزمون تافل هوم ادیشن با آزمون TOEFL iBT متفاوت است؟

خیر، آزمون TOEFL IBT از نظر محتوا، قالب، ظاهر و روش نمره‌گذاری مشابه است. فقط ارائه شواهد این دو آزمون متفاوت است. 

چگونه مانیتورهای تست از راه دور هویت نامزدها را تأیید می‌کنند؟

قبل از شروع آزمایش، اطلاعات هویت شما توسط یک ناظر عکاسی و تأیید می‌شود. در طول آزمون، هویت شما چندین بار با استفاده از هوش مصنوعی اندازه گیری می‌شود. 

تفاوت آزمون تافل هوم ادیشن با آزمون حضوری یا تافل کاغذی چیست؟

TOEFL iBT Special Home Edition معتبرترین آزمون TOEFL iBT است. مطمئناً شما آن را خوب می‌شناسید و به آن اعتماد دارید. سوالات آزمون از همان منابع قبلی هستند و نحوه انجام آن نیز مانند قبل است. اما زبان آموز باید در خانه امتحان بدهد. 

سخن پایانی

با توجه به موارد فوق، ما گاهی احساس می‌کنیم که آزمون تافل هوم ادیشن دائمی بوده و هرگز حذف نمی‌شود. اما تا زمانی که ویروس کرونا کاملا نابود شود، این آزمایش نیز از بین می‌رود. 
البته، چون شرکت آزمون تافل هوم ادیشن به علت تحریم بودن کشور ایران به راحتی از داخلی کشورمان امکان پذیر نیست می‌توانید با مشاورین سایت ما تماس گرفته و جهت مشاوره برای این آزمون از داخل ایران ارتباط برقرار کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!