شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/08/03

شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن و ثبت نام در آن مراحل و قوانینی دارد که باید رعایت کنید. برای اطمینان از داشتن تجهیزات لازم و ثبت نام صحیح، باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.
اگر این کار را نکنید، ممکن است آزمون  شما به تاخیر بیفتد یا نتوانید در آن شرکت کنید. بنابراین حتماً مواردی که در این مقاله به آن اشاره داریم را با دقت بخوانید و رعایت کنید تا بتوانید ثبت نام خود را با موفقیت انجام دهید.

مرحله 1: تجهیزات و شرایط محیطی لازم برای شرکت در آزمون هوم ادیشن تافل

قبل از ثبت نام در آزمون تافل هوم ادیشن، باید مطمئن شوید که رایانه و اتاق شما شرایط زیر را دارد. در صورت عدم رعایت این موارد در روز آزمون، شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن را نخواهید داشت و پول شما عودت داده نمی شود. همچنین، در هیچ زمان دیگری نمی توانید دوباره بدون پرداخت هزینه در آزمون شرکت کنید.

قبل از شروع آزمون ، باید تمام تجهیزات زیر را آماده کنید:

•    می توانید با دسکتاپ یا لپ تاپ در آزمون شرکت کنید (نمی توانید از تبلت یا تلفن همراه استفاده کنید).
•    Mac OS X 10.5 یا بالاتر (10.13 High Sierra توصیه می شود).
•    مرورگر Chrome یا Firefox
•    مرورگر را بارگیری کرده و تجهیزات را بررسی کنید
•    مرورگر ETS Secure Test Browser را در رایانه ای که می خواهید با آن تست تافل بدهید را بارگیری و نصب کنید. برای نصب کامل مرورگر، پس از بارگیری آن را اجرا کنید. با مشاهده این پیام می توانید مرورگر را ببندید: " شما مرورگر تست امن ETS را نصب کرده اید. ”

هنگام شروع آزمون به نکات زیر دقت کنید:

•    فایروال های رایانه ای و برنامه های امنیتی ممکن است با نرم افزار تست تداخل داشته باشند. اگر با این مشکل روبرو شدید، ممکن است لازم باشد قبل از آزمون  آن ها را غیرفعال کنید تا شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن برای شما کامل فراهم شود.
•    از بلندگوی داخلی یا خارجی رایانه برای شنیدن صدای ناظر استفاده کنید.
•    استفاده از هدست یا تلفن مجاز نیست
•    برای برقراری ارتباط با ناظر از میکروفون داخلی یا خارجی که همراه هدست نیست، استفاده کنید.
•    می توانید از دوربین لپ تاپ یا وب کم جداگانه استفاده کنید.
•    دوربین باید بتواند قبل از شروع آزمون، تصویر 360 درجه را به ناظر منتقل کند.
•    شما باید در اتاق تنها باشید و شخص دیگری نباید در طول آزمون وارد اتاق شود. 
•    شما نمی توانید در یک مکان عمومی مانند پارک، کافه یا رستوران امتحان بدهید.
•    قبل از شروع آزمون  باید تمام درهای اتاق را ببندید.
•    رایانه و صفحه کلید شما باید روی میز باشد.
•    میز و صندلی خود را طوری قرار دهید که درب اتاق برای ناظر قابل مشاهده باشد. سرپرست شما ممکن است از شما بخواهد این کار را فوراً انجام دهید.
•    اقلام غیر مجاز نباید روی میز یا اطراف شما باشد. اینها شامل تلفن های همراه، دوربین ها و کاغذهای یادداشت می شود. نیازی به برداشتن مبلمان و دکوراسیون اتاق نیست.
•    باید روی یک صندلی استاندارد بنشینید. نمی توانید روی تخت، مبل یا صندلی پر از لباس بنشینید یا دراز بکشید.
•    در حین آزمون نمی توانید غذا بخورید یا بنوشید.
•    گوش های شما باید در طول آزمون قابل مشاهده باشد. آنها نباید با مو، کلاه یا وسایل دیگر پوشانده شوند. 
•    برای داشتن شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن باید گوش های شما در دوربین قابل مشاهده باشد.
•    برای آزمون  از لباس مناسب استفاده کنید. شما توسط سرپرست از طریق دوربین تحت نظارت قرار می گیرید و عکس شما ارسال می شود و به موسساتی که رزومه شما در آن قرار دارد به اشتراک گذاشته می شود.
•    از پوشیدن وسایلی مانند جواهرات، گیره کراوات، گیره، شانه، سربند و سایر لوازم جانبی خودداری کنید.
•    به دلیل امنیت آزمون، نمی توانید روی کاغذ معمولی یادداشت برداری کنید. 
•    در صورت خرابی تجهیزات، باید قبل از روز آزمون آن ها را عیب یابی کنید. در صورت نیاز می توانید از مشاوران سایت ما کمک بگیرید.

مرحله 2: نحوه ثبت نام در آزمون تافل هوم ادیشن

قبل از شروع آزمون

•    اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر و اتاق آزمون از نظر تجهیزات و شرایط محیطی با قوانین ذکر شده در بالا مطابقت دارد. اگر قوانین را رعایت نکرده باشید شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن را نخواهید داشت.
•    مدارک شناسایی خود را آماده کنید. پاسپورت مدرک اصلی شما است. اگر گذرنامه ندارید، به بخش مدرک مورد نیاز بروید تا ببینید چه نوع شناسنامه دیگری در کشوری که در آن آزمون  می دهید، پذیرفته شده است. ETS موقتاً شناسنامه های صادر شده توسط برخی کشورها را می پذیرد.
•    اگر برای آزمون تافل هوم ادیشن حساب ETS ندارید، شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن را نخواهید داشت، پس یک حساب ایجاد کنید. مطمئن شوید نام موجود در حساب شما با نام واقعی شما مطابقت دارد. اگر برای ایجاد حساب از داخل ایران به مشکلی برخوردید می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا حساب کاربری برای شما بسازند تا بتوانید از داخل ایران آزمون بدهید.
•    اگر به دلیل ناتوانی به مرخصی نیاز دارید، قبل از ثبت نام در آزمون باید این زمان را درخواست کنید و با اینکار اعتبار تافل هوم ادیشن شما از دست نمی رود.
 

مراحل ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن  

برای ثبت نام در آزمون تافل هوم ادیشن  مراحل زیر را دنبال کنید:
1.    وارد حساب ETS خود شوید.
2.    در صفحه اصلی TOEFL، Register / Find Test Centers را انتخاب کنید.
3.    در صفحه Find Test Centers and Dates، گزینه Home Edition را انتخاب کنید.
1.    توجه: گزینه Home Edition به کشور آدرس حساب شما بستگی دارد. اگر کشور شما اجازه شرکت در آزمون را داشته باشد، هنگام شروع ثبت نام گزینه Home Edition را مشاهده خواهید کرد.
4.    آدرس ایمیل خود را تأیید کنید، سپس ادامه دهید.
5.    منطقه زمانی خود را تأیید کرده یا منطقه زمانی جدیدی را انتخاب کنید.
6.    دوره 2 ماهه ای را که می خواهید در آزمون شرکت کنید انتخاب کنید، سپس یکی از تاریخ های آزمون موجود را از تقویم انتخاب کنید.
7.    پس از انتخاب تاریخ مورد نظر، روی "ثبت نام در این آزمون" کلیک کنید.
8.    برای ادامه ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون، دستورالعمل ها را دنبال کنید.
9.    پس از اتمام مراحل، یک ایمیل تأیید با اطلاعات مربوط به تاریخ آزمون و پیوندی برای گرفتن آزمون از ETS دریافت خواهید کرد و در این موقعیت شما شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن خواهید داشت. 
خوب، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید در روز آزمون از شما چه انتظاری می رود. با این کار مطمئن می شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز برای یک آزمون موفق را می دانید. همچنین، درباره مراحل تافل هوم ادیشن نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن و مراحل آن

در قرنطینه کنونی و بحران کرونا در سراسر جهان، مرکز آزمون تافل هوم ادیشن از یک سیستم هوشمند برای نظارت بر نامزدها استفاده می کند. 
در طول دوره آزمون، مرورگر اینترنت کاربر بررسی می شود و محیط آزمایش قبل و در حین آزمایش مورد بررسی قرار می گیرد تا از هر نوع تقلب جلوگیری شود و هر نوع تقلب تشخیص داده شود تا شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن فراهم شود.

چند نکته که برای رعایت کردن شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن  مهم هستند:

•    چهره آزمون دهنده باید دیده شود
•    از بازکردن صفحات نامربوط به آزمون در سیستم خودداری کنید
•    استفاده از تلفن همراه غیره مجاز است
•    سیستم و نکات ضروری مورد نیاز برای قبولی در آزمون تافل
•    سیستم کامپیوتری
•    استفاده از مرورگر Chrome یا FireFox
•    نرم افزار ETS Test Browser
•    هدفون مجهز به میکروفون
•    دوربین وب کم
•    اینترنت پرسرعت

 

شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن

توصیه های کلی برای رعایت کردن شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن

برای کسب شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن، شما می بایست، پس از انجام مراحل بالا خونسردی خود را حفظ کرده و با بالاترین سطح اطمینان شرکت کنید.
فکر نکنید که اگر نمره بالا یا خوب یا متوسط نگیرید، دنیا تمام شده است، راه دانشگاه و بورسیه فقط از طریق تافل نیست.
انرژی مثبت داشته باشید و خود را متقاعد کنید که این روز مانند هر روز دیگری است که در یک آزمایش شبیه سازی شرکت می کنید و نمره مورد نظر خود را دریافت می کنید.
نیازی به صحبت با سایر شرکت کنندگان نیست. 
در روز ثبت نام آزمون، 2 فرم احراز هویت به شما نشان داده می شود که تأیید ثبت نام تافل هوم ادیشن است. یکی توافقنامه محرمانه است که از شما می خواهد در مورد جزئیات این آزمون با کسی صحبت نکنید. شما باید هر دو فرم را بخوانید و امضا کنید.
گذرنامه شما باید با اطلاعات هویت شما در زمان ثبت نام در سایت ETS مطابقت داشته باشد.
بنابراین، به فکر اینکه به جای خود، شخصی را به جلسه آزمون بفرستید؛ نباشید. ریسک نکنید و با این کار مشکلات حقوقی و کیفری برای خود و شخص اعزامی ایجاد نکنید.

بعد از شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن چه باید کرد؟

پس از داشتن شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن و گذراندن مرحله آزمون، باید به برخی سوالات پاسخ دهید. یک سوال در مورد اینکه آیا می خواهید نمرات شما گزارش شود و روی صفحه نمایش داده می شود یا خیر. 
به این موضوع توجه کنید. گزارش نمره به این معنی است که کارنامه تافل هوم ادیشن شما به موسسات و دانشگاه هایی که مشخص کرده اید ارسال می شود و برای صدور گواهی، باید از طریق نمایه خود در سایت ETS و هزینه جداگانه برای تافل هوم ادیشن پرداخت کنید.
اگر گزینه لغو را انتخاب کنید، آزمون شما باطل است و نمره شما به شما یا هرجای دیگر نمایش داده نمی شود. اما در صورت شرکت در امتحان هزینه ای به شما عودت داده نمی شود. 
همیشه ایده خوبی است که نمرات خود را گزارش دهید تا هم سابقه و هم پیشرفت خود را حفظ کنید. زیرا می توانید هر 12 روز یک بار با داشتن شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن در این آزمون شرکت کرده و نمره خود را بالا ببرید.

آیا آزمون تافل هوم ادیشن برای شما مناسب است؟

هرکسی با هر سطح تسلط به زبان انگلیسی می تواند در هر جای دنیا از آزمون تافل هوم ادیشن استفاده کند. اما آزمون تافل هوم ادیشن برای هر داوطلب با هر سطح زبان مناسب نیست.
 تافل هوم ادیشن برای ورود به دانشگاه های انگلیسی زبان در سراسر جهان لازم است. به خصوص برای کسانی که قصد مهاجرت برای مشاغل آزاد با استفاده از شرایط کار ماهر یا سرمایه گذاری در کانادا، استرالیا و نیوزلند را دارند. 

سخن پایانی

شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن محدودیت سنی ندارد. ملیت و سن اصلا معیار نیستند. رسیدن به سطح زبان بسیار بالا و پیشرفته، معیاری برای شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن نیست. 
هر کسی می تواند در آزمون تافل هوم ادیشن شرکت کرده و سطح زبان خود را ارزیابی کند. اما از آنجا که آزمون تافل هوم ادیشن گران است و در حال حاضر به علت نوسانات قیمت ارز برای ایرانیان بسیار گران تمام می شود، توصیه می شود با آمادگی خاصی در آن شرکت کنید.
برای کسب آمادگی بیشتر، توصیه می کنیم قبل از شرکت در آزمون اصلی، با ثبت نام در اپلیکشن ما ثبت نام کرده و پس از دسترسی به آزمون های TPO نسخه 71 تایی و سایر منابع، مهارت های خود را تقویت کنید. 
همچنین، از داخلی ایران به راحتی نمی توان در آزمون تافل هوم ادیشن شرکت کرد، زیرا ETS، ایران را تحریم کرده است. به همین دلیل، شما می توانید با مشاورین سایت آکادمی زبان شایسته جهت مشاوره برای شرایط شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن و مراحل ثبت نام این آزمون ارتباط برقرار کنید.
ما به شما کمک میکنیم که از داخل ایران و حتی از خانه خود به راحتی بتوانید در تافل هوم ادیشن تضمینی شرکت کرده و مدرک آن را دریافت کنید.


نظرات کاربران

Behshad ghaleh

سلام وقت بخیر. هزینه دریافت ازمون تافل با توجه به مطالب موجود در سایت رو. میفرمایید.