ترفندهای تقلب در آزمون تافل هوم ادیشن

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/08/13

در جامعه آکادمیک امروزی، تمام ما با جهانی روبرو هستیم که انگیزه و همچنین توانایی افراد برای تقلب کردن در آزمون های علمی و اخذ پذیرش در آن، روز به روز در حال افزایش است. معمولا برای پذیرش در مقاطع تحصیلی بالاتر، دریافت بورسیه های تحصیلی و...همواره رقابت های سنگینی بین داوطلبان به وجود می آید. در این میان افرادی هستند که به دنبال کسب امتیاز و مزیت های مختلف به نفع خود به شیوه های نامتعارف می باشند. 
این شیوه نامتعارف معمولا تقلب کردن است و آزمون تافل هوم ادیشن نیز یکی از آزمون هایی است که امروزه آینده تحصیلی و کاری افراد زیادی را تعیین می کند، پس مسلما داوطلبان زیادی در این حوزه وجود دارند که به دنبال یافتن راه های تقلب در آزمون تافل هوم ادیشن هستند. در ادامه موضوع در خصوص میزان امنیت آزمون تافل، ترفندهای تقلب در امتحان تافل و همچنین موضوعات دیگری صحبت خواهیم کرد که می تواند هم به شما و هم به داوطلبان کنجکاو در این باره کمک زیادی کند. 

روش های امنیتی آزمون تافل

اگر می خواهید در این آزمون تقلب کنید، ابتدا باید روش های امنیتی که برای افزایش امنیت آزمون تافل به اجرا در آمده است را بشناسید. با این کار می توانید به سادگی و به راحتی تقلب کنید!!!
از مدت ها پیش از آن که شما حتی به فکر داوطلب شدن برای آزمون تافل بیفتید، با سختی های آن روبرو شوید و سپس به فکر تقلب در این آزمون باشید، موسسه ETS 60 میلیون دلار هزینه کرد تا امنیت برگزاری این آزمون را در بالاترین سطح ممکن نگه دارد. در واقع به دلیل نگرانی از نشتی این خط امنیتی و هزینه میلیون ها دلار برای ارتقا امنیت آن، در حال حاضر آزمون تافل هوم ادیشن بالاترین درصد امنیت را در بین آزمون های زبان دیگر همچون آیلتس، GRE و...دارد. 

روش های امنیتی که موسسه ETS برای آزمون هوم ادیشن تافل در نظر گرفته چیست؟ 

سازمان ای تی اس از روش های امنیتی مختلفی استفاده می کند تا اولا مطمئن شود فرد دیگری به جای شخصی که ثبت نام کرده در حال دادن آزمون نباشد و دوما آن شخص طی برگزاری آزمون به هیچ طریقی نتواند تقلب کند.
روش های امنیتی ETS برای آزمون هوم ادیشن تافل شامل موارد زیر است: 
•    *شناسایی صدای بیومتریک
•    *فرایند دقیق تشخیص چهره
•    *استفاده از ربات (یا شخص) که به صورت چرخشی در مراکز آزمون در حال چرخیدن و بررسی لحظه ای شرایط است.
مسلما هر فردی که بخواهد تقلب کند در یکی از این موارد به دام خواهد افتاد و نمی تواند تمام آن ها را با موفقیت پشت سر بگذارد. گاهی اوقات هم هوش مصنوعی یا همان ربات و هم یک انسان، تمام مشخصات و هویت یک فرد را بررسی می کنند تا جای هیچ گونه خطا و اشتباهی باقی نماند و همچنین تمامی فعالیت های مشکوک شناسایی شده و جلو آن ها را بگیرند.  
اما بیایید کمی بیشتر درباره این روش های امنیتی و ترفندهایی که می توان برای دور زدن آنها به کار برد بدانیم.

تشخیص چهره و صدای آزمون دهنده

زمانیکه آزمون تافل هوم ادیشن در حال آغاز شدن است، یک اپراتور انسانی در پشت سیستم با شما صحبت می کند و از شما می خواهد که دوربین را در کل اتاق بچرخانید تا مطمئن شود که کس دیگری به جز شما در اتاق حضور ندارد.
سپس شما باید دوربین را به نحوی قرار دهید که چهره شما و درب اتاق کاملا مشخص باشد تا در طول آزمون، شخص دیگری وارد اتاق نشود.
برای شروع آزمون می توانید موبایل خود را همراه داشته باشید اما از شما خواسته می شود که جلوی دوربین آن را روی میز کناری که دسترسی به ان ندارید، قرار بدهید.
در این لحظه اسکن صدا و تصویر شما آغاز شده و دو مرحله شناسایی زیر انجام می شود: 

اسکن چهره 

شما باید پاسپورت خود و تصویر آن را به دوربین نشان بدهید. سپس اپراتور چهره شما را اسکن می کند. 
این عکس ها که در همان ابتدای ثبت نام فرد از او گرفته می شوند، یکی دیگر از راه های تشخیص فرد درست سر جلسه امتحان هستند و با استفاده از آن عکس ها می توانند هویت داوطلب را تایید یا رد کنند. 

بررسی مردمک چشم و اثر انگشت

مورد بعدی که هیچ فرد توانا و خلاقی در جعل هویت نیز نمی تواند از پس آن بربیاید، مردمک چشم و اثر انگشت است. با بررسی این دو مورد در آزمون های برگزاری تافل، امکان اینکه فردی دیگر به جای داوطلب آزمون دهد، به طور کامل از بین می رود. 
پس از اینکه چهره شما تایید شد، سوالاتی از شما پرسیده می شود که احتمالا برای تطبیق صدا با پاسخ های صوتی است که بعدا ارسال می کنید.

بررسی برنامه های موجود روی کامپیوتر

در مرحله بعد اپراتور از شما میخواهد که به او دسترسی بدهید تا کنترل کامپیوتر شما را به دست بگیرد. به این ترتیب، تمام برنامه های موجود روی کامپیوتر شما بررسی می شود تا هیچگونه برنامه ای مانند Anydesk روی آن نصب نباشد که از این طریق شخص دیگری بتواند به صورت ریموت یا از راه دور به جای شما پاسخ بدهد.
همچنین دقت کنید که در طول آزمون نباید هیچگونه برنامه دیگری روی صفحه شما باز شود و فقط باید در مرورگر خود صفحه شرکت در آزمون تافل را باز کنید و مراحل را جلو بروید.
با این شرایط، به شما توصیه می کنیم که به هیچ وجه به فکر اینکه شخص دیگری را به جای خود برای شرکت در آزمون به اتاق بفرستید از سر خود بیرون کنید. اما آیا دیگر هیچ راهی برای تقلب در آزمون تافل هوم ادیشن وجود ندارد؟ اینطور نیست با وجود مسائل امنیتی هنوز هم راه هایی وجود دارد. 

نقص های آزمون زبان تافل

حالا که موسسه ETS میلیون ها دلار خرج ارتقا امنیت این آزمون کرده است، مسلما همه ما و حتی کارکنان خود این موسسه انتظار دارند که هیچ نقص امنیتی در این زمینه وجود نداشته باشد. شاید تعجب کنید، اما با وجود تمام تدابیر امنیتی هنوز هم مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

ترفند تقلب در آزمون تافل هوم ادیشن

یکی از ترفندهایی که این روزها برای کسب نمره بالاتر در آزمون تافل رایج شده، اتصال یک کامپیوتر دیگر از طریق کابل به کامپیوتری است که قرار است در آن آزمون برگزار شود. در حقیقت، این دو کامپیوتر در اتاق مجزا اما کنار هم قرار دارند و یک کابل از پشت کامپیوتر اول به کامپیوتر دوم در اتاق دیگر کشیده شده است.
با این کابل، هر آنچه که روی صفحه کامپیوتر اول مشاهده شود در کامپیوتر دوم هم قابل مشاهده خواهد بود و اپراتوری که پشت کامپیوتر دوم نشسته می تواند به سوالات آزمون هوم ادیشن تافل از طرف شما پاسخ بدهد.

چطور در بخش اسپیکینگ تافل هوم ادیشن تقلب کنیم؟

این سوالی است که به ذهن همه شمامی رسد. درست است که اپراتور می تواند به جای شما پاسخ سوالات بخش ریدینگ و لیسنینگ را بدهد و حتی رایتینگ را نیز تایپ کند. اما چطور باید جای شما صحبت کند و به سوالات بخش اسپیکینگ پاسخ بدهد؟
باید بگوییم راه حل این مشکل در گوشی موبایلی است که همراه خود به اتاق برده اید. هرچند به شما گفته می شود که حق ندارید در طول آزمون هوم ادیشن تافل از موبایل خود استفاده کنید. اما استفاده از آن در بخش اسپیکینگ تقریبا امکان پذیر است. حتما می پرسید چطور؟
پیش از اینکه به توضیح این ترفند بپردازیم باید ترتیب آزمون تافل هوم ادیشن را با هم بررسی کنیم:
•    ریدینگ (Readng)
•    لیسنینگ(Listening) 
•    استراحت ( 10 دقیقه)
•    اسپیکینگ(Speaking) 
•    رایتینگ(Writing) 
اگر دقت کنید بعد از بخش ریدینگ و قبل از شروع بخش اسپیکینگ به شما زمان استراحتی داده می شود. حداکثر این زمان نیم ساعت است اما اپراتوری که در حال چک کردن افرادی است که در آزمون شرکت می کنند دقیقا نمی داندکه آنها چه زمانی پای سیستم خود بر می گردند تا آزمون را شروع کنند. بنابراین، سخت گیری ها در این زمان کمتر است و اگر شما چند دقیقه زودتر به امتحان برگردید می توانید موبایل خود را بدون اینکه اپراتور ببیند کنار خود بیاورید.

حالا حتما می پرسید موبایل شما چه ارتباطی با تقلب در آزمون تافل هوم ادیشن دارد؟

نکته اینجاست که اپراتوری که در اتاق کناری نشسته می تواند پاسخ سوالات اسپیکینگ را برای شما تایپ کرده و به گوشی موبایل تان ارسال کند و شما کافی است که از روی آن پاسخ ها بخوانید و با صدای خودتان جواب بدهید.
احتمالا تا اینجای کار خیلی امیدوارد شدید که بتوانید در آزمون تافل هوم ادیشن تقلب کنید اما صبر کنید هنوز نکاتی وجود دارد که باید به آن دقت کنید.

نکاتی که باید برای تقلب در آزمون هوم ادیشن تافل رعایت کنید

اگر می خواهید در آزمون تافل هم ادیشن تقلب کنید باید نکاتی را رعایت کنید که اپراتوری که در حال بررسی شما است متوجه این مسئله نشود، بنابراین به نکات زیر دقت کنید:

در تمام لحظات خودتان را مشغول آزمون دادن نشان دهید

درست است که شخص دیگری به جای شما در حال آزمون دادن است اما شما نباید خودتان را بیکار نشان دهید. مثلا به هیچ وجه دستتان را زیر چانه نزنید و به در و دیوار نگاه کنید. چون وقت پاسخگویی به سوالات آزمون تافل محدود است و شرکت کنندگان واقعی که خودشان مشغول پاسخ به سوالات هستند وقت اضافه ندارند که استراحت کنند. بنابراین شما همیشه باید مشغول خواندن سوالات باشید و طوری نشان دهید که درحال پاسخگویی هستید.

برای پاسخگویی بخش اسپیکینگ تمرین کنید

همانطور که گفتیم، پاسخ های بخش اسپسکینگ برای شما به صورت متنی ارسال می شود و شما باید از روی آنها بخوانید. دقت کنید که اگر نتوانید در زمان مقرر پاسخ ارائه شده را بخوانید فرصت گرفتن نمره را از دست می دهید. بنابراین، به شما توصیه می کنیم که در بخش تمرین لیسنینگ آزمون ماک تافل که در سایت آکادمی زبان شایسته است این روش را تمرین کنید.
در بخش اسپیکینگ آزمون ماک تافل، شما ترنسکریپت هایی را می بینید که برای پاسخگویی باید از روی آنها بخوانید. به این ترتیب، به راحتی می توانید برای روز آزمون تمرین کنید.
در اپلیکیشن آزمون آزمایشی تافل آکادمی زبان شایسته به آزمون های TPO (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی) نیز دسترسی کاملی دارید و ترجمه ریدینگ های TPO نیز برای شما آماده شده تا بتوانید با آنها تمرین کرده و به جای تقلب در آزمون هوم ادیشن تافل، خودتان نمره بالایی کسب کنید.
از طرف دیگر شما باید لهجه مناسبی داشته باشید در غیر اینصورت نمره کمی از این بخش خواهید گرفت.

 

ترفندهای تقلب در آزمون تافل هوم ادیشن

آیا می توان در نمره دهی آزمون تافل تقلب کرد؟

امکان تقلب در نمره دهی آزمون تافل به دلایل زیر وجود ندارد:

انجام رتبه بندی های ناشناس

در خصوص رتبه بندی و نمراتی که توسط ممتحین انسانی انجام می شود باید گفت که در تمامی مراحل، اساتید و کارشناسان هیچ اطلاعی ندارند که در حال حاضر به چه شخصی نمره می دهند. با این شرایط امکان ارتباط گیری بین مصاحبه کنندگان و همچنین داوطلبان کاهش پیدا کرده و در واقع به صفر می رسد. 

محل ذخیره سوابق داوطلبان

نمره دهی در مراکز برگزاری آزمون انجام نمی شود و سوابق داوطلبان نیز در آنجا ذخیره نمی گردد، بنابراین می توان گفت تقریبا فرصتی برای تقلب در بخش نمره دهی وجود ندارد. 

جابه جایی سوالات

سوالات آزمون ها مستقیما از موسسه ETS به کامپیوتر داوطلب انتقال داده می شوند، بنابراین در این بین امکان سرقت محتوا نیز وجود ندارد. 

آپلود سوالات پس از پایان امتحان

البته با توجه به ترفندی که به آن اشاره کردیم، اپراتور دوم که در اتاق دیگری نشسته می تواند از روی صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرد و به این ترتیب برخی از سوالات آزمون تافل در حال حاضر بیرون آمده است و با توجه به اینکه زمان برگزاری آزمون در یک روز در کشورها و حتی شهرهای مختلف متفاوت است و سوالات آزمون یکسان هستند، گاهی اوقات داوطلبان پس از پایان آزمونشان سوالاتشان را در سایت های مختلف بارگذاری می کنند تا دیگر داوطلبان که چند ساعت تا زمان شروع آزمونشان باقی مانده است بتوانند سوالات را دیده و کمی خود را آماده تر کنند. این کار عملا به نوعی تقلب رسانی به دیگران محسوب می شود، اما تا زمانی که موسسه نتواند مشخص کند که دقیقا کدام داوطلب این کار را انجام داده است، نمی تواند کاری از پیش ببرد. 
در واقع می توان گفت این موضوع تنها نقص امنیتی است که در این آزمون وجود دارد که در حال حاضر موسسه ETS در صدد برطرف سازی آن است. 

نظارت مداوم ETS

مورد بعدی که تقریبا مورد آخر نیز به حساب می آید، نظارتی است که موسسه ETS به صورت کامل بر روی تست ها دارد. این موسسه علاوه بر نظارت بر روی سوالات، مسائل امنیتی را نیز بررسی می کند و در ادامه تلاش می کند تا از معتبر بودن سیستم نمره دهی در سرتاسر دنیا مطمئن شود. 

آیا امکان خرید مدرک آزمون تافل وجود دارد؟

خب تا اینجا با بررسی شرایط و ضوابط آزمون تافل متوجه شدیم که نمی توانیم درس بخوانیم و برای مواردی که بلد نیستیم یک تقلب خیلی کوچک داشته باشیم تا بتوانیم نمره بالای 100 را کسب کنیم و سپس مهاجرت کنیم. برخی از داوطلبان پیش از آن که بخواهند به این مرحله برسند و حتی به خودشان سختی درس خواندن را بدهند، از همان ابتدا به دنبال لقمه راحت و آماده هستند. این لقمه راحت الحلقوم خرید مدرک آماده و معتبر تافل است. 
خریدن مدرک نیز خودش به نوعی تقلب در تافل محسوب می شود. سوال اینجا است که آیا مراکزی برای فروش این مدرک و بدون مشارکت داوطلب در آزمون وجود دارد یا خیر؟ 
متاسفانه یا خوشبختانه چنین مراکزی وجود دارند، مدرک آزمون تافل را نیز به قیمت های گزاف و بسیار بالایی می فروشند و حتی برخی از آن ها به شما تعهد اصل بودن و تضمینی بودن کار را نیز می دهند. فراموش نکنید که با خرید این مدارک شاید بتوانید در محیط هایی که به صورت دقیق اصل و فرع بودن مدرک را بررسی نمی کنند، برای خود کار پیدا کنید، اما مسلما برای مواردی همچون مهاجرت و گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی و انگلیسی زبان، این مدارک چیزی جز جعل اسناد و پاره کاغذ به حساب نمی آیند. 

سخن پایانی

آزمون تافل یکی از معروف ترین و همچنین معتبرترین آزمون های دنیا است. در صورتی که جلوی تقلب در این آزمون گرفته نشود، افرادی که بدون هیچ تقلبی در این رقابت شرکت می کنند، از آن دلسرد شده و به دنبال همین موضوع تعداد شرکت کنندگان در آزمون افت چشمگیری می کند، زیرا مسلما اگر دیگران با تقلب به جایگاهی برسند، حق این دسته از افراد ضایع خواهد شد و به ضرر آن ها خواهد بود. 
اگر قصد شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن از ایران را دارید توصیه میکنیم ابتدا مقاله شرایط شرکت در آزمون هوم ادیشن تافل را بخوانید و درصورت نیاز میتوانید با کارشناسان آکادمی زبان شایسته تماس بگیرید تا در این راه به شما کمک کنند.


نظرات کاربران

هانی

بله آی بی تی و هوم ادیشن یکی هست

هانی

بله آی بی تی و هوم ادیشن یکی هست

هادی

سلام دانشگاهای کانادا در قسمت ریکویارمنت تافل آی بی تی خواستن . هوم ادیشن زیر مجوعه ای بی تی حساب میشه؟ چون وبسایت خارجی خوندم نوشته بود هر دو یکیه.. با تشکر

الهام

سلام. در مورد آزمون تافل آنلاین در منزل و کمک‌های شما و کلاس آمادگی برای اسپیکینگ این آزمون کمی اطلاعات می‌خواستم

شایسته

سلام واتس اپ پیغام بدین لطفا ۰۹۳۳۱۴۶۴۰۳۴

الهام

سلام در مورد آزمون آنلاین از مزل و کلاس امادگی اسپیکینگ این آزمون البته با کمک شما اطلاعات می‌خواستم

شایسته

سلام واتس اپ پیغام بدین لطفا ۰۹۳۳۱۴۶۴۰۳۴