چطور در جی آر‌ ای هوم ادیشن ثبت نام کنم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/08/19

ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن بخش مهمی از فرآیند درخواست تحصیلات تکمیلی در کشورهای خارجی به خصوص آمریکا است  که مرحله اول آن با ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سایت ETS شروع می‌شود. 
فرآیند ثبت نام جی آر‌ ای بسیار ساده است. فقط وارد وب سایت ETS شوید و اطلاعات ضروری را وارد می کنید. این فرایند در کمتر از ۱۵ دقیقه به پایان می‌رسد. 
اگر قصد ثبت نام در آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن را دارید، مراحل ثبت نام آزمون جی آی ار را که در ادامه با شما به اشتراک می گذاریم، دنبال کنید.

ETS آزمون جنرال جی آی ار را در خانه راه اندازی می‌کند

با توجه به همه‌گیری مداوم ویروس کرونا، ETS نسخه جی آی ار هوم ادیشن را معرفی کرده است. با توجه به عملکرد محدود مراکز آزمون جی آی ار به دلیل تعطیلی‌های اعلام شده در ایالت‌های مختلف، ETS سازمان برگزار کننده آزمون جی آر‌ ای، آزمون جنرال جی آر‌ای از خانه راه اندازی کرده است. 

آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن 

با توجه به همه‌گیری مداوم ویروس منحوص کرونا، داوطلبانی که به دنبال ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن هستند، می‌توانند با شرکت در نسخه جی آر‌ ای در خانه این آزمون را با آسودگی در خانه خود انجام دهند. 
به دلیل محدودیت‌های مختلف اعمال‌شده ناشی از شیوع کرونا، مراکز آزمون جی آر‌ ای با کاهش‌ ظرفیت، آزمون برگزار می کنند یا به‌طور موقت تعطیل هستند و این امر برای دانش‌آموزانی که به دنبال حضور در آزمون جی آر‌ ای هستند، دشوار می‌شود. 
برای دسترسی بیشتر به آزمون جی آر‌ ای، ETS نسخه جی آر‌ای در خانه را راه اندازی کرده است. تمام ویژگی‌های آزمون ثابت می‌ماند، هزینه ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن بدون تغییر ۲۱۳.۰۰ دلار است، فقط آزمون جی آر‌ ای در خانه شما برگزار می‌شود. 

انواع آزمون جی آر‌ای

همانطور که داوطلبان می‌دانند، جی آر‌ ای در درجه اول دو نوع است، GRE General Test و GRE Subject Test. در ادامه با جزئیات بیشتری در مورد آن‌ها آشنا می شوید. 

آزمون جنرال جی آر‌ای

آزمون جنرال استدلال کلامی، توانایی کمی و مهارت‌های نوشتاری تحلیلی را در نظر می‌گیرد. اکثر دانشگاه‌ها نمره آزمون جنرال را می‌پذیرند و معمولا اکثریت دانشجویان این آزمون را انتخاب می‌کنند. در طول سال برگزار می‌شود و شما می‌توانید تاریخ خود را با توجه به راحتی خود انتخاب کنید. 

آزمون سابجکت جی آر‌ای

آزمون سابجکت جی آر‌ای میزان موفقیت داوطلب را در یک حوزه خاص اندازه گیری می‌کند. این آزمون‌ها در زمینه‌های زیر است: بیوشیمی (زیست‌شناسی سلولی و مولکولی)، زیست شناسی، شیمی، ادبیات (انگلیسی)، ریاضی، فیزیک و روانشناسی. در یک تاریخ ثابت برای همه مانند یک کنکور برگزار می‌شود. این آزمون برای دوره‌های تخصصی الزامی است. 

واجد شرایط بودن برای آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن ۲۰۲۱

مدرک لیسانس حداقل شرط لازم برای پذیرش در هر برنامه کارشناسی ارشد است. بنابراین، این یک بخش ضروری برای واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون جی آر‌ای است. همچنین سن داوطلب باید بالای ۱۸ سال باشد. 

تاریخ‌های ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن

همانطور که قبلا ذکر شد، آزمون جی آر‌ ای در تمام طول سال در دسترس شما است. نسخه آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن معمولا به تاریخ مدنظر شما نزدیک هست. 
تنها کاری که باید انجام دهید این است که در آزمون جی آر‌ای ثبت نام کنید، سخت‌افزار سیستم مورد نیاز و اتصال به اینترنت را داشته باشید و در آزمون به صورت آنلاین حاضر شوید. 
از این رو، تاریخ امتحان جی آر‌ ای شما کاملا انعطاف پذیر است زیرا این آزمون در بیشتر روزهای سال برگزار می‌شود. 
هنوز در مورد اینکه چه زمانی باید آزمون جی آر‌ ای خود را رزرو کنید سردرگم هستید؟ کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که داوطلبان باید اولین آزمون جی آر‌ ای خود را ۳۰ تا ۴۵ روز قبل از مهلت درخواست خود رزرو کنند. 
سوال بعدی این است که چند بار می‌توانم در آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن شرکت کنم؟ شما می توانید هر ۲۱ روز یک بار، حداکثر پنج بار در هر دوره ۱۲ ماهه متوالی در آزمون شرکت کنید. این امر حتی اگر نمرات خود را در آزمونی که قبلاً انجام داده‌اید لغو کرده باشید، صدق می‌کند. 

ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن در سال ۲۰۲۱

داوطلبانی که به دنبال ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن هستند می‌توانند روند گام به گام ما را برای ثبت نام در آزمون فارغ التحصیلی بررسی کنند. 

ثبت نام آزمون جی آر‌ای چگونه است؟

برای رزرو موفقیت‌آمیز شرکت در آزمون جی ار ای، داوطلبان باید مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنند. 

•    وارد وب سایت رسمی ETS شوید
•    یک حساب کاربری ایجاد کنید
•    فرم درخواست شرکت در آزمون جی آر‌ ای هوم ادیشن را پر کرده و ارسال کنید
•    تاریخ آزمون جی آر‌ ای و مرکز آزمون مورد نظر را برای سال ۲۰۲۱ انتخاب کنید
•    هزینه فرم ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن ۲۱۳ دلار آمریکا است را بپردازید
•    درخواست جی آر‌ ای خود را تایید و ارسال کنید
•    یک پرینت بگیرید یا جزئیات آزمون جی آر‌ ای خود را برای استفاده در آینده ذخیره کنید

مراحل ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن گام به گام

داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون جی آر‌ ای هوم ادیشن ثبت نام کنند، باید مراحل زیر را دنبال کنند. 

مرحله ۱: متقاضیان باید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنند یا به یک حساب کاربری موجود در سایت ETS وارد شوند. 
مرحله ۲: سپس از متقاضیان خواسته می‌شود تا مشخصات خود را به دقت تنظیم کنند. از آن‌ها خواسته می‌شود اطلاعات بیشتری را که می‌تواند در زمان پذیرش یا ارسال نمرات مفید باشد، ذکر کنند. 
مرحله ۳: سپس از داوطلبان خواسته می‌شود تاریخ آزمون جی آر‌ ای ۲۰۲۱ خود را انتخاب کنند که برای آن‌ها به عنوان شرکت کنندگان در آزمون راحت‌تر است. 
مرحله ۴: زمانی که انتخاب تاریخ آزمون جی آر‌ ای را انتخاب کردید، به صفحه درگاه پرداخت آزمون هدایت می‌شوید و باید هزینه آزمون GRE را همانطور که ذکر شد پرداخت کنید. هنگامی که پرداخت انجام می‌شود، تغییراتی که از این پس انجام می دهید، هزینه اضافی را به همراه خواهد داشت. 
مرحله ۵: پس از پرداخت. بهتر است یک پرینت از رسید تاییدیه تهیه کنید. البته م توانید به تمام این مورد در داشبورد حساب‌های خود دسترسی داشته باشید. 

روش‌های دیگر برای ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن

ETS تلاش کرده تا روند ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن تا حد امکان برای تمام داوطلبن در دسترس و فراگیر باشد بنابراین روش‌های دیگری به جز ثبت نام آنلاین را برای شرکت در آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن ارائه کرده است. 
علاوه بر ثبت نام آنلاین، داوطلبان می‌توانند از طریق روش‌های زیر در آزمون جی آر‌ ای خود ثبت نام کنند. 

ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن از طریق پست

فرم درخواست جی آر‌ ای باید حداقل سه هفته قبل از انتخاب اولین تاریخ آزمون جی آر‌ ای ارسال شود. درصورتیکه فرم را به درستی پست کرده باشید و اطلاعات شما نیز کافی باشد، تاریخ آزمون به آدرس شما پست خواهد شد.

ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن با فکس

فرم درخواست جی آر‌ ای ۲۰۲۱ را پرینت و تکمیل کنید و با رسید پرداخت هزینه ثبت نام جی آر‌ ای به شماره ۹۱-۱۲۴-۴۱۴۷۷۷۳ ارسال کنید. با این روش، تاییده شرکت در جی آر‌ ای هوم ادیشن را باید حداقل هفت روز قبل از اولین انتخاب تاریخ آزمون جی آر‌ ای دریافت کنید. 

ثبت نام آزمون سابجکت جی آر‌ای ۲۰۲۱

داوطلبانی که به دنبال ثبت نام برای آزمون سابجکت جی آر‌ای هستند می‌توانند روند گام به گام ما را برای ثبت نام در آزمون فارغ التحصیلی یا آزمون سابجکت جی آر‌ای ۲۰۲۱ بررسی کنند. 

چگونه برای آزمون سابجکت جی آر‌ای ثبت نام کنیم؟

برای رزرو موفقیت‌آمیز آزمون جی آر‌ ای سابجکت، باید مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید. 

•    از وب سایت رسمی ETS بازدید کنید.
•    یک حساب کاربری برای شرکت در آزمون GRE ایجاد کنید.
•    سپس از شما خواسته می‌شود که آزمون سابجکت جی آر‌ ای و موضوعی را که می‌خواهید در آن شرکت کنید، انتخاب کنید.
•    فرم درخواست آزمون GRE Subject خود را ارسال کنید.
•    تاریخ آزمون GRE Subject خود را برای سال ۲۰۲۱ انتخاب کنید.
•    هزینه فرم ثبت نام GRE Subject را که به مبلغ ۱۵۰ دلار است را بپردازید.
•    فرم درخواست GRE Subject خود را تایید و ارسال کنید.
•    یک پرینت بگیرید یا جزئیات ارسال آزمون موضوع جی آر‌ ای خود را برای استفاده در آینده ذخیره کنید.

هزینه ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن ۲۰۲۱

داوطلبانی که به دنبال ثبت نام در آزمون GRE General و آزمون GRE Subject هستند، ملزم به پرداخت هزینه درخواست برای همان آزمون هستند. 
داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون جنرال جی آر‌ای هستند، باید هزینه ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن را به مبلغ ۲۱۳ دلار بپردازند و داوطلبانی که به دنبال ثبت نام در آزمون سابجکت جی آر‌ای هستند، باید ۱۵۰ دلار هزینه ثبت نام در آزمون GRE Subject را بپردازند. 

ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن از ایران

آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی یا جی آر‌ ای که توسط ETS برگزار می‌شود، یک آزمون استاندارد مورد نیاز برای آن دسته از دانشجویانی است که می‌خواهند در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مانند MS، MSc، MBA و غیره در دانشگاه‌های خارج از کشور پذیرش بگیرند. 
در این بخش، ما قصد داریم اطلاعات شما را با آخرین تحولات در مورد آزمون جی آی ار ۲۰۲۱ به روز کنیم. 
ETS سازمان برگزار کننده آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن اعلام کرده است که در صورت نداشتن پاسپورت برای شناسه دانشجویی خود از اول جولای ۲۰۲۱ به بعد، مدارک شناسایی دیگری را از دانشجویانی که برای آزمون جی آر‌ ای خود شرکت می‌کنند، می‌پذیرند. اما این تبصره شامل دانشجویان ایرانی نمی شود. مشکل این جا است که اکثر داوطلبین ایرانی برای شرکت در آزمون هوم ادیشن از ایران مشکل دارند. 
اما نگران نباشید می توانید با مطالعه مقاله "چطور از ایران در آزمون هوم ادیشن تافل و جی آر ای شرکت کنیم" به راحتی از خانه خود آزمون بدهید.
به طور خلاصه می توانیم بگوییم که شما برای شرکت در آزمون هوم ادیشن تافل و جی آر ای از ایران دو راه دارید:
1.    آزمون خود را از ایران بدهید اما در روز آزمون فیلتر شکن خود را روشن کرده و IP آن را روی IP یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه تنظیم کنید. پس از اینکه آزمون به پایان رسید در همان روز سفری کوتاه به همان کشور داشته باشید تا مهر پاسپورت آن کشور در پاسپورت شما زده شود.
2.    آزمون خود را از ایران بدهد و پاسپورت خود را پاره کنید یا از بین ببرید و درخواست پاسپورت المثنی کنید. به این ترتیب می توانید ادعا کنید که در روز آزمون در کشور دیگری بوده اید اما چون پاسپورت شما عوض شده مهر آن کشور در پاسپورت جدید شما نیست.

 

چطور در جی آر‌ ای هوم ادیشن ثبت نام کنم؟

شرکت در آزمون جی آر ای در مراکز آزمون بهتر است یا از خانه؟

ETS آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن را برای ایمنی داوطلبانی که می‌خواهند از خانه در این آزمون شرکت کنند، معرفی کرده است. 
در بسیاری از مواقع، داوطلبان ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن را از مرکز آزمون جی آر‌ ای راحت‌تر می‌دانند. به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از رزرو آزمون هوم ادیشن جی آر‌ ای در رابطه با شرایط برگزاری آن تحقیق کنند. 

مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون هوم ادیشن جی آر ای

برای رزرو آزمون جی آر‌ای به کارت اعتباری برای پرداخت هزینه ثبت نام ( ۲۱۳ دلار آمریکا ) و یک پاسپورت معتبر نیاز دارید. 
برخی از اطلاعات مهمی که متقاضیان قبل از ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن باید بدانند: 

•    اطلاعاتی که در برنامه ETS ارائه می‌کنید باید همیشه با شناسه پاسپورت معتبر شما مطابقت داشته باشد. 
•    نامی که ارائه می‌کنید باید همیشه همان نامی باشد که در گذرنامه شما ذکر شده است. 
•    مرجع آزمون می‌تواند در صورت وجود هرگونه مغایرت داوطلب را از شرکت در مرکز آزمون منع کند. 
•    متقاضیان باید توجه داشته باشند که این روند موقتی است و پس از حل و فصل بیماری کرونا لغو خواهد شد. 
•    بررسی کنید که کدام فرمت آزمون در محل شما موجود است و آیا با آن قالب راحت هستید یا خیر. 
•    قبل از ثبت نام، قوانین آزمون را به دقت مطالعه کنید. 

سوالات متداول 

ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن چگونه است؟

داوطلبان موظفند با مراجعه به وب سایت رسمی و ایجاد پروفایل شرکت کننده در آزمون، مراحل ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن را ادامه دهند. 

چه زمانی می‌توانم در سال جاری در آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن شرکت کنم؟

داوطلبان می‌توانند چندین بار در سال در آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن شرکت کنند. تاریخ شرکت در آزمون هوم ادیشن جی آر ای را باید هنگام ثبت نام در وب سایت ETS رزرو کنید.

هزینه آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن چقدر است؟

هزینه ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن و شرکت در آن ۲۱۳ دلار آمریکا است. درخواست‌های ویژه مانند ثبت‌نام دیرهنگام و زمان‌بندی مجدد، همانطور که در مقاله بالا ذکر شده است، با هزینه اضافی همراه است. 

چگونه می‌توانم در آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن نمره خوب کسب کنم؟

تصور اشتباهی در مورد نمرات خوب جی آر‌ای وجود دارد. دانش آموزان باید توجه داشته باشند که هر دانشگاه نمره جی آر‌ای خاصی را به عنوان حد نصاب اعلام می کند و دانشجویان باید نمرات مساوی یا بالاتر از نمره تعیین شده را کسب کنند. 
به این نکته توجه کنید که نمرات جی آر‌ای بالا می تواند شانس شما را برای قبولی در رشته های ممتاز هر دانشگاهی افزایش دهد و همچنین در گرفتن بورسیه‌ از دانشگاه نیز موثر است. 

نمرات آزمون جی آر‌ای چه زمانی به صورت آنلاین در دسترس هستند؟

داوطلبان می‌توانند انتظار داشته باشند که نمرات آزمون جی آر‌ای آن‌ها طی ۱۰-۱۵ روز از تاریخ آزمون در دسترس آن‌ها قرار گیرد. 

آیا برای آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن در خانه پاسپورت لازم است؟

داوطلبان باید یک پاسپورت معتبر با نام، عکس و امضای خود به عنوان کارت شناسایی خود در روز آزمون ارائه دهند. 

آیا هر بار که برای آزمون جی آر‌ای حاضر می‌شوم، ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام هستم؟

کاملا. داوطلبان باید توجه داشته باشند که یک هزینه ثبت نام آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن به آن‌ها اجازه می‌دهد یک بار در این آزمون شرکت کنند. 
هر تلاش جدید مستلزم پرداخت هزینه ثبت نام جدید یعنی ۲۱۳ دلار آمریکا است. با این حال، اگر یک بار در آزمون جی آر ای ثبت نام کردید، نیازی به ایجاد یک حساب کاربری ندارید و باید از همان حساب مجددا برای ثبت نام در آزمون استفاده کنید.

جمع بندی

به دلیل تحریم بودن کشور ایران از طرف ETS، شرکت در آزمون جی آر‌ ای هوم ادیشن کار راحتی نیست. شما می‌توانید جهت شرکت در این آزمون و ثبت نام در آزمون جی آر‌ای هوم ادیشن از ایران با کارشناسان آکادمی زبان شایسته تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.
همچنین برای کسب امادگی لازم می توانید با عضویت در اپلیکشن آکادمی آنلاین زبان شایسته در آزمون های ماک GRE شرکت کرده و مهارت های خود را تقویت کنید تا نمره بالاتری در آزمون اصلی بگیرید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!