چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/09/02

آزمون آیلتس و موفقیت در آن رویایی است که می تواند شما را به آرزوهایتان برای رفتن به خارج از کشور و تحصیل در بهترین دانشگاه ها نزدیک کند. حال علیرغم اینکه در بسیاری از اقدامات ضروری شرط لازم پذیرش است مثل ثبت نام به عنوان یک دانشجوی خارجی یا اقامت و مهاجرت مدت زمان مدیدی است که به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نمی گردد.
ممکن است با خود بگویید که به دلیل شیوع این بیماری که معلوم نیست کی شرایط عادی شود، در حالیکه حتی نمی توانید در آزمون شرکت کنید چطور قرار است در آزمون بین‌المللی آیلتس شرکت کنید.
اکنون در این شریط همه امتحانات حضوری داخلی و بین‌المللی لغو شده است اما شما نگران نباشید درست است که نمی توانید در آزمون حضوری آیلتس شرکت کنید ولی خوشبختانه، آزمونی طراحی و برگزار می شود که جانشین آزمون آیلتس شده و آزمون آیلتس اندیکاتور (IELTS Indicator) نامیده می شود. این آزمون از تاریخ 3/2/1398 تماما به صورت آنلاین برگزار شده و به راحتی می توانید از سایت رسمی IELTS در آن ثبت نام کنید و
سوال اصلی این است که:
•    آیا ثبت نام در آیلتس اندیکیتور می تواند جایگزین آزمون حضوری آیلتس باشد؟
•    چگونه باید برای حضور در این آزمون آماده شد؟
•    محتوای درسی  این آزمون چه کتاب هایی هست؟
•    شرایط لازم برای برگزاری این تست چیست؟
•    هزینه ثبت نام در آیلتس اندیکیتور  چقدر است؟
•    چه ابزار یا اپلیی برای ثبت نام در آیلتس اندیکیتور مورد نیاز است؟                    
•    اگر بخواهیم در آزمون آیلتس اندیکیتور شرکت کنیم به چه چیزی نیاز داریم؟       

پس با ما باشید تا پاسخ همه سوالاتتان را بگیرید. در این مقاله سعی داریم تا علاوه بر معرفی این آزمون به شما کمک کنیم تا از طریق معرفی لینک  ثبت نام در آیلتس اندیکیتور و راهنمای تصویری گام به گام مراحل ثبت نام به شما کمک کنیم که به راحتی از ایران در این آزمون شرکت کنید.                                                   

منظور از آزمون آیلتس اندیکاتور IELTS Indicator چیست؟

آیلتس ایندیکیتور در حقیقت یکی از آزمون های آن لاین می باشد که اخیرا پیرو شرایط پیش آمده جایگزین آزمون آیلتس شده و به شکل کاملا آن لاین برگزار می شود. لازم به ذکر است که آیلتس ایندیکیتور (IELTS Indicator) فقط در کشورهایی اجرا می گردد که امکان اجرای آزمون آیلتس به صورت حضوری در آنها نیست و تنها آزمونی است که به عنوان جایگزین آزمون آیلتس آکادمیک پذیرفته شده است.
در حقیقت آیلتس ایندیکیتور محلی برای ارزیابی سطح انگلیسی داوطلبان توسط دانشگاه‌ها یا موسسات بین المللی است تا در دوران تعلیق برگزاری آزمون های آیلتس به علت کرونا موفق به اخذ مدرک معادل آیلتس و ادامه تحصیل خود شوند.

چارچوب آزمون آیلتس ایندیکیتور

آزمون زبان آیلتس ایندیکیتور (IELTS Indicator) از نظر چارچوب، دقیقا شبیه آزمون آیلتس حضوری می باشد. آیلتس ایندیکیتور دارای سه بخش شنیداری، خواندن و نوشتن، Listening، Reading و Writing در بخش اول آزمون  به ترتیب می باشد که در مدت زمان جمعا 2 ساعت و 45 دقیقه برگزار می شود. قسمت  Speaking آیلتس اندیکیتور به صورت چداگانه چند روز پیش از امتحان  یا بعد از آزمون آنلاین، به وسیله تماس تصویری با آزمون گران و به صورت رو در رو در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه، اجرا می‌شود. 
به عبارت دیگر کلیه استانداردهای آزمون آیلتس حضوری درثبت نام آیتلس ایندیکیتور نیز رعایت می شود. کلیه نمونه سوالات از سوالات آزمون رسمی آیلتس بوده و کلیه شرایط آزمون آیلتس حضوری نیز توسط ممتحنین اجرا می گردد.

چگونه پس از ثبت نام برای حضور در آزمون آیلتس اندیکیتور IELTS INDICATOR آماده شویم؟

برای آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس اندیکیتور شرایط دقیقا همانند شرایط آزمون حضوری است. آکادمی زبان شایسته نه تنها به شما در ثبت نام آیلتس اندیکیتور کمک می کند بله شما را در آمادگی در آزمون و مهارت رایتینگف اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس اندیکیتور و پر کردن فرم ها و درخواست های لازم یاری می کند.

آماده سازی شرایط پیش از شرکت در آزمون آیلتس اندیکیتور

•    ایجاد فضایی آرام و راحت در منزل برای شرکت در آزمون
•    یک کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ پر سرعت تهیه نمایید چرا که شرکت در آزمون با موبایل ممکن نیست.
•    اطمینان حاصل نمائید که به اینترنت پر سرعت دسترسی دارید.
•    فراموش نکنید وب‌کم و میکروفون برای بخش Speaking و اپلیکیشن ZOOM تهیه نمائید.

راهنمای گام به گام تصویری ثبت نام در آزمون آیلتس اندیکیتور IELTS INDICATOR

برای ثبت نام در آزمون آیلتس اندیکیتور باید به سایت IELTS Indicator مراجعه کنید. با ورود به سایت، صفحه زیر به شما نمایش داده می شود که باید کشور مورد نظرتان را انتخاب کنید:

چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

متاسفانه همانطور که در تصویر بالا می بینید، امکان انتخاب کشور ایران برای ثبت نام در آیلتس ایندیکتور وجود ندارد.
بنابراین، توصیه اصلی ما برای ثبت نام در آزمون آیلتس اندیکیتور این است که قبل از هر چیز یک فیلتر شکن قوی روی کامپیوتر خود نصب نمائید.
سپس IP فیلتر شکن را روی یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان یا دبی قرار دهید و در لیست بالا همان کشور را انتخاب کنید.
پس از انتخاب کشور موردنظر، روزهایی که می توانید از این کشور در آزمون آیلتس ایندیکتور، شرکت کنید به شما نمایش داده می شود:

چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

روی یکی از تاریخ ها کلیک کنید تا در قسمت پایین، روز و ساعت آزمون آیلتس ایندیکتور به شما نمایش داده شود.
در بخش بعدی باید روز شرکت در آزمون اسپیکینگ را انتخاب کنید.

چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

پس از اینکه تاریخ مورد نظر را انتخاب کردید، باید ساعت آن را نیز تعیین کنید:

چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

در نهایت، در انتهای صفحه روی گزینه Create account کلیک کنید تا مراحل ثبت نام شما در آزمون آیلتس اندیکیتور به پایان برسد:

چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

در فرمی که نمایش داده می شود مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولید، ایمیل معتبر و یک پسورد را وارد کنید. دقت کنید که اطلاعات شما دقیقا با اطلاعاتی که در پاسپورت شما نوشته شده مطابقت داشته باشد.

چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

در قسمت پایین صفحه، تیک گزینه سوم و  I agree را بزنید و روی Register کلیک کنید:

چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

پس از تکمیل این فرایند، صفحه ورود به حساب کاربری به شما نمایش داده می شود که با وارد کردن ایمیل و رمز مربوطه می توانید وارد حساب کاربری خود شوید:

چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

در حساب کاربری خود باید اطلاعات دیگری از جمله جنسیت، نوع کارت شناسایی و آیدی پاسپورت را وارد کنید.

چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

سپس از شما خواسته می شود که تصویر واضحی از پاپسورت خود را بارگذاری کنید:

چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

در قسمت بعدی اگر بخواهید دانشگاه هایی را که نمره آیلتس ایندیکتور شما باید به آنها ارسال شود را مشخص کنید روی گزینه دوم کلیک کنید و اطلاعات مربوط به کشور و کد موسسه آموزشی را وارد کنید:

چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

در مرحله اخر ثبت نام در آزمون آیلتس اندیکیتور، روی گزینه Pay now کلیک کنید و در صفحه بعد پرداخت خود را با مستر کارت یا ویزا کارت یا کارت های اعتباری دیگر تکمیل کنید.

چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

پس از تکمیل فرایند پرداخت، ایمیل تاییدیه ای برای شما ارسال می شود که روز و ساعت شرکت در آزمون آنلاین آیلتس اندیکیتور و آزمون اسپیکینگ برای شما مشخص شده و در روز و ساعت مقرر باید تجهیزات مورد نیاز را آماده کرده و از خانه خود در آزمون شرکت کنید.
برای آشنایی بهتر با نحوه شرکت در آزمون آیلتس ایندیکتور از ایران می توانید مقاله "چطور از ایران در آزمون آیلتس ایندیکتور شرکت کنیم" را مطالعه کنید.

کدام دانشگاه ها آزمون IELTS INDICATOR را قبول می پذیرند؟

علارغم اینکه آزمون زبان آیلتس اندیکیتور به تازگی راه اندازی شده است، بسیاری از دانشگاه ها آن را معتبر می دانند. برخی از دانشگاه های معروفی که این آزمون را برای پذیرش افراد قابل قبول می دانند به شرزح ذیل هستند:
دانشگاه  Coventry University
دانشگاه Cranfield University
دانشگاه Aberystwyth University
هر سه این دانشگاه ها آزمون آیلتس اندیکیتور را اخیرا به عنوان آزمون قابل قبول به جای آزون آیلتس پذیرفته اند.

 

چطور از ایران در آیلتس اندیکتور ثبت نام کنم؟

هزینه آزمون و زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس اندیکیتور IELTS Indicator به چه نحو است؟

جمعا مبلغ 149 دلار آمریکا برای ثبت نام آزمون آیلتس اندیکیتور مورد نیاز است و در رابطه با هزینه هم یک هفته زمان از لحظه ثبت آزمون تا اعلام نتایج باید صبر کنید.
در صورتی که در آکادمی زبان شایسته عضو شوید، کلیه خدمات مربوط به برگزاری آزمون و اعلام نتایج را برای شما فراهم می کند.

نحوه اجرای آزمون زبان  آیلتس اندیکیتور IELTS Indicator

آیلتس در سطح‌های مختلفی اجرا می گردد. آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال از مهم ترین این سطوح این آزمون هستند. لذا  آزمون آیلتس اندیکاتور فقط آزمونی است که جایگزین آزمون آکادمیک آیلتس شده و در رابطه با سایر سطوح هنوز تصمیی اعمال نشده است.
بر این اساس آزمون آیلتس اندیکیتور   تنها یک بار در هفته و در ساعت و تاریخ مشخصی اجرا می گردد. آزمون مربوطه مانند آزمون دولینگو نمی باشد که هر زمان دوست داشتید به صورت اختیاری در آن شرکت نمایید، بلکه باید در تاریخ اعلام شده حضور پیدا کنید.
آزمون آیلتس اندیکیتور در 4 سطح مختلف مهارت های کلیدی در زبان انگلیسی از جمله مهارت اسپیکینگ، رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ را ارزیابی و بررسی می نماید.
زمان اعلام نتایج این آزمون نیز تاخیر زیادی ندارد و دقیقا یک فته بعد از شرکت در آزمون نتایج مربوطه به صورت کاملا تخصصی و آکادمیک اعلام می گردد.
جای خوشحالی است که کارنامه نمرات این آزمون نمره هر بخش از آزمون را به صورت جداگانه اعلام نموده و آخر سر یک نمره نهایی به شما اعلام می کند.

مهم ترین مزایای ثبت نام آزمون آیلتس اندیکتور برای زبان‌آموزان و فراگیران

از طریق آزمون زبان آیلتس اندیکتور دارای برخی مزایا به شرح ذیل می باشد:
با  آزمون زبان آیلتس اندیکتور به راحتی سطح 4 مهارت زبانی خود را بسنجید. 
بر عکس دیگر آزمون های آن لاین آیلتس آین آزمون خانگی در وقت و بسیاری هزینه ها برای شما صرفه جویی می کند.
مدرک اعطایی از طرف این آزمون مود قبول اکثر دانشگاه ها و موسسات معتبر می باشد.

آیا ثبت نام آزمون زبان آیلتس اندیکتور برای اهداف مهاجرت نیز مناسب است؟

خوشبخانه از جمله مزایایی که این آزمون دارد این است که آزمون آیلتس اندیکتور استثنائا نمی تواند در اهداف مهاجرتی به خصوص برای کورهای استرالیا، کانادا و غیره کمک می کند.

نحوه آمادگی برای ثبت نام در آزمون زبان آیلتس اندیکتور 

در حالی که آزمون زبان آیلتس اندیکتور به صورت قلم کاغذی بود، آزمون زبان آیلتس اندیکتور به کامپیوتر و اینترنت بستگی دارد  پس تهیه کامپیوتر اینترنت و امکانات آن ضروری می باشد.
از نظر منابع آزمون زبان آیلتس اندیکتور تفاوتی با آزمون های زبان آیلتس حضوری ندارد. پس بهترین کار بالا بردن مهارت زبان خود از طریق موسسات معتبر یا با کار و تلاش خود و استفاده از نمونه سوالات موجود در این زمینه می باشد.
برای آشنایی با نمونه سوالات آزمون آیلتس اندیکیتور می توانید در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته عضو شوید و به منابع نامحدودی برای تمرین کردن و آمادگی پیش از آزمون اصلی دسترسی داشته باشید. در این اپلیکیشن، ترجمه ریدینگ تمامی کتاب های کمبریج به صورت جمله به جمله قرار گرفته و امکان شرکت در آزمون آزمایشی و ماک آیلتس نیز وجود دارد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!