نمره خوب آزمون دولینگو چقدر است؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/09/20

تسلط به زبان انگلیسی یک معیار واجد شرایط بودن برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند. 
دولینگو یکی از این آزمون‌های مهارت انگلیسی است که اخیراً محبوبیت پیدا کرده است و گرفتن نمره خوب آزمون دولینگو به شما کمک میکند که در دانشگاه های مورد نظر خود به راحتی پذیرفته شوید.
در این دنیای پویا که راحتی و سهولت دسترسی ضروری است، Duolingo این فرصت را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا آزمون آنلاین را از آسایش خانه خود انجام دهند. 
با توجه به محبوبیت روزافزون Duolingo، رقابت قدرتمندی را به آیلتس می دهد. در این مطلب، به صورت اختصاصی درباره آزمون دولینگو و نمره خوب آزمون دولینگو صحبت خواهیم کرد. پس، با ما همراه باشید.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون انگلیسی Duolingo جدیدترین آزمون اضافه شده به لیست آزمون های مهارت زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه ها و کالج های سراسر جهان پذیرفته شده است. 
تعداد فزاینده‌ای از دانش‌آموزان به دلیل مطالب درسی عمیق Duolingo، هزینه‌های امتحان نسبتاً مقرون‌به‌صرفه و حالت آنلاین آزمون که می‌تواند از هر جایی بر خلاف سایر آزمون‌ها گرفته شود، برای شرکت در این آزمون انتخاب می‌کنند.

نمره خوب آزمون دولینگو چگونه است؟

مانند آیلتس معمولی، تافل، و PTE، نمره خوب آزمون دولینگو با داشتن مهارت در زبان انگلیسی، کسب می شود. این آزمون داوطلبان را بر اساس مهارت‌های زبانی دنیای واقعی مانند خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن ارزیابی می‌کند. 
در آزمون آنلاین دولینگو، داوطلبان نمره کل نگر در مقیاس 10-160 دریافت می کنند. این امتیاز از طریق تبدیل آسان Duolingo/TOEFL، Duolingo/CEFR Level و Duolingo/IELTS با آزمون های معمولی تحصیل در خارج از کشور قابل مقایسه است.
 بر اساس DuoLingo IELTS Conversion، دانشگاه های برتر معمولا نمره DuolingoScore بیش از 120 را ترجیح می دهند که معادل نمره آیلتس بالای 7 است.
آزمون Duolingo تطبیقی است. سطح دشواری سوالات با هر پاسخ صحیح افزایش می یابد و اگر پاسخ شما اشتباه باشد، سوالات بعدی آسان تر می شود. 
اگرچه مدت زمان آزمون تنها حدود یک ساعت است، اما به دلیل این ویژگی، می تواند به سرعت توانایی آزمون گیرنده را ارزیابی کند.

تفسیر نمره خوب آزمون دولینگو

نمره دولینگو 10 تا 60

•    کلمات و عبارات اولیه انگلیسی را درک می کنید
•    اطلاعات مستقیم را درک می کنید و افکار خود را در زمینه های مرتبط بیان کنند

نمره دولینگو 65-90

•    نکات کلیدی سخنرانی یا نوشتن را در مورد چیزهای معمولی مانند مدرسه و محل کار درک می کنید
•    نظرات، برنامه ها و تجربیات را شرح می دهید (با اشکالات جزئی)

نمره دولینگو 95-120

•    به خوبی ارتباط برقرار می کنید و موضوعات ناآشنا را نیز درک می کنید
•    ایده های کلیدی نوشتن عینی و انتزاعی را درک می کنید
•    می توانید با انگلیسی زبانان مسلط به راحتی تعامل داشته باشید

امتیاز دولینگو 125-160

•    125 الی 160 نمره خوب آزمون دولینگو است که نشان می دهد مهارت های مختلف نوشتاری و گفتاری چالش برانگیز را نیز به راحتی پاسخ می دهید ومی توانید به طور تخصصی از زبان استفاده کنید.
•    می توانید زبان ضمنی، مجازی، عملی و اصطلاحی را درک کنید
•    می توانید به طور انعطاف پذیر از زبان برای مقاصد تحصیلی، اجتماعی و حرفه ای استفاده کنید

چگونه می توانم در آزمون Duolingo شرکت کنم و نمره خوبی کسب کنم؟

در هر زمان و هر کجای دنیا می توانید در آزمون انگلیسی Duolingo شرکت کنید. تنها شرایط لازم برای حضور داوطلبان در آزمون عبارتند از:
•    داشتن پاسپورت
•    اتاقی ساکت و پر نور
•    60 دقیقه وقت آزاد
•    یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد
•    رایانه ای با دوربین جلو، میکروفون و بلندگو
از آنجایی که آزمون را می توان از خانه انجام داد، Duolingo قوانین سختگیرانه ای را برای داوطلبان تعیین کرده است تا بدون هیچ گونه کمکی در آزمون حاضر شوند. 
داوطلبان باید در اتاق تنها باشند و تا زمانی که آزمون ادامه دارد، هیچ کس نباید با آنها صحبت کند. داوطلبان نمی توانند در طول امتحان از مرورگر پیمایش کنند. مجموعه قوانین دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام شرکت در آزمون و گرفتن نمره خوب آزمون دولینگو رعایت شود.

مدت زمان و هزینه آزمون آزمون دولینگو

مدت زمان کل آزمون 1 ساعت است که شامل یک راه اندازی سریع (5 دقیقه)، یک آزمون تطبیقی (45 دقیقه) و یک مصاحبه ویدیویی (10 دقیقه) است. 
مصاحبه تصویری یکی از بخش های این آزمون است که گرفتن نمره خوب در آن به نحوه پاسخ دادن داوطلب به سوالات بسیار متنوع بستگی دارد.
آزمون انگلیسی Duolingo مقرون به صرفه ترین گواهینامه مهارت زبان انگلیسی است که هزینه امتحان آن تنها 49 دلار است. 
شرکت کنندگان در آزمون می توانند در عرض 48 ساعت یا دو روز پس از اتمام آزمون، نتایج را دریافت کنند و گزارش نمره را به هر تعداد دانشگاه که می خواهند ارسال کنند. 
نمره آزمون دولینگو به ایمیل شما ارسال می شود. داوطلبان می توانند در مدت 30 روز در دو آزمون تایید شده شرکت کنند و نمرات آنها به مدت دو سال معتبر است.

پذیرش در دانشگاه ها با کسب نمره خوب آزمون دولینگو 

به گفته Duolingo، هزاران موسسه در سراسر جهان نمره خوب آزمون دولینگو را می پذیرند. صدها مؤسسه آموزشی در ایالات متحده، از جمله دانشگاه های برتر مانند دانشگاه کلمبیا، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه دوک و دانشگاه ییل، این آزمون را به عنوان مدرک قابل قبولی برای تسلط بر زبان انگلیسی به رسمیت شناخته اند.
 با افزایش پذیرش، آزمون انگلیسی Duolingo می تواند به عنوان یک آزمون مهارت زبان راحت، سریع و مقرون به صرفه برای دانش آموزان در سراسر جهان باشد.

آیلتس در مقایسه با دولینگو

آیا نمی دانید کدام آزمون برای شما بهتر است؟ ما آیلتس و دولینگو را با نکات کلیدی اصلی مقایسه کرده ایم. تفاوت بین IELTS و Duolingo در اینجا است:

ماهیت آزمون

برای آیلتس، شما باید بین آزمون مبتنی بر کاغذ و آزمون مبتنی بر کامپیوتر یکی را انتخاب کنید. با این حال، آزمون انگلیسی Duolingo یک آزمون مهارت انگلیسی کاملاً مبتنی بر رایانه است.

زمان برگزاری آزمون

برای آیلتس، داوطلبان می توانند از 48 تاریخ آزمون کاغذی در یک سال و 5 روز در هفته برای آزمون اینترنتی، تاریخ مورد نظر خود را رزرو کنند.
در Duolingo، می توانید در هر زمان پس از آماده سازی کامل، ثبت نام و پس از پرداخت در آزمون شرکت کنید.

محل برگزاری آزمون

مراکز آزمون مشخصی در مکان‌های متعددی برای برگزاری آیلتس وجود دارد، در حالی که می‌توانید در هر زمانی در خانه برای آزمون دولینگو و گرفتن نمره خوب آزمون دولینگو اقدام کنید. البته به علت شیوع ویروس کرونا، آیلتس، امکان شرکت در آزمون ایندیکتور یا آیلتس خانگی را نیز فراهم کرده که تا مدتی می توانید این آزمون را از خانه بدهید.

تفاوت هزینه آزمون دولینگو و آیلتس

شما می توانید در آزمون Duolingo فقط با 49 دلار شرکت کنید در حالیکه هزینه آزمون آیلتس حدود 3 یا 4 برابر این مبلغ است.

تفاوت ساختار آزمون‌ آیلتس و دولینگو برای گرفتن نمره خوب

آیلتس شامل 4 بخش است که بر اساس آن ارزیابی انجام می شود. بخش‌ها عبارتند از: خواندن، نوشتن، گوش دادن و برای صحبت کردن، می‌توانید هر زمان که بخواهید در عرض 1 هفته، قبل یا بعد از امتحان، آن را انتخاب کنید.
در آزمون Duolingo، این آزمون به جای بخش‌های جداگانه، شامل سؤالات مختلط می‌شود و مهارت ها به صورت ترکیبی ارزیابی می شوند.

مدت زمان هر آزمون

در IELTS، بخش Reading  وWriting  حدود 60 دقیقه، بخش گوش دادن، 30 دقیقه، صحبت کردن، 11-14 دقیقه است. تعداد سوالات برای هر آزمون انگلیسی Duolingo تغییر می کند، با این حال، می توانید بین 40 تا 45 سوال انتظار داشته باشید و تکمیل آن حدود یک ساعت طول می کشد.

انواع سوالات چیست؟

در آیلتس، متنونی در بخش ریدینگ آورده شده است و وظایف رایتینگ شامل نوشتن حداقل 250 کلمه است. Duolingo شامل سوالات کوتاه با پاسخ های 50 تا 100 کلمه ای به عنوان حداکثر متن برای بخش نوشتاری است.

گزارش نمره آزمون دولینگو و آیلتس

نمرات آیلتس بین 5 تا 7 روز برای کامپیوتری و حداکثر 13 روز برای کاغذی پردازش می شود. Duolingo سریعتر است و نتایج شما را در عرض 48 ساعت ارائه می دهد.

نمره آیلتس و دولینگو برای چه مدت اعتبار دارد؟

برای هر دو آزمون، نمرات IELTS و نمره خوب آزمون دولینگو به مدت دو سال معتبر است. آیلتس یک آزمون معتبر و پذیرفته شده در سطح جهانی است.
با نمره خوب، مهارت شما قابل اثبات است. با این حال، به دلیل تعطیلی مراکز آزمون به دلیل همه گیری کرونا، امکان شرکت در آیلتس نامشخص است. 
از طرف دیگر، آزمون انگلیسی Duolingo برای شرایط فعلی مناسب است. از این رو، در حال حاضر، Duolingo یک جایگزین عالی و بسیار راحت برای آزمون‌های انگلیسی معمولی مانند آیلتس است.

آیا می توانم به نمره خوب آزمون دولینگو اعتماد کنم؟

به طور خلاصه، بله. هزاران مدرسه و دانشگاه در سراسر جهان اگر نمی توانستند به نتیجه آن اعتماد کنند، نمره خوب آزمون دولینگو را به عنوان معیاری معتبر برای سنجش مهارت انگلیسی نمی پذیرفتند. 
سازندگان این آزمون برای اطمینان از امنیت آزمون گام های بلندی برمی دارند و مطالعات تحقیقاتی گسترده ای را در مورد اعتبار آزمون انجام می دهند.

نمرات آزمون انگلیسی دولینگو در مقایسه با تافل یا آیلتس چگونه است؟

بسیاری از دانش آموزان معتقدند که گرفتن نمره خوب آزمون دولینگو آسان تر از تافل یا آیلتس است، با این حال، این یک نظر است. 
تحقیقات انجام شده توسط Duolingo نشان می‌دهد که شما می‌توانید انتظار داشته باشید که سطح مهارت مشابهی را در آزمون تافل، آیلتس یا آزمون انگلیسی Duolingo ثابت کنید. 
به عنوان مثال، اگر در تافل حدود 100 امتیاز کسب کرده باشید، می توانید انتظار کسب حدود 120 در آزمون انگلیسی Duolingo را داشته باشید.

آیا آزمون دولینگو ساده تر از آیلتس است؟

آزمون آیلتس توانایی شرکت کننده در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن به انواع گویش ها و لهجه های زبان انگلیسی را ارزیابی می کند که شامل هر دو مؤلفه صحبت کردن و درک کردن است، به این معنی که شرکت کنندگان در آزمون باید قادر به درک و بیان انگلیسی باشند.
Duolingo شامل سوالات کوتاهی است که به طور کلی به دانش عمومی انگلیسی و موقعیت های زندگی روزمره مربوط می شود.

 

نمره خوب آزمون دولینگو چقدر است؟

سوالات متداول

آیا Duolingo می تواند جایگزین آیلتس شود؟

با توجه به همه گیری فعلی COVID-19، مراجعه به مراکز آزمون آیلتس برای حضور در آزمون ها غیرممکن شده است. 
می توانید در آزمون دولینگو از خانه شرکت کنید. نمره خوب آزمون دولینگو توسط بسیاری از مؤسسات آموزشی در کنار آیلتس و تافل پذیرفته می شود. البته آزمون آنلاین آیلتس اندیکاتور نیز در دسترس است. با این حال، اگر میزان پذیرش Duolingo افزایش یابد و راحت‌تر، سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر باقی بماند، آزمون انگلیسی Duolingo می‌تواند در آینده نزدیک جایگزین آیلتس شود.

نمره خوب آزمون دولینگو چقدر است؟

نمره خوب آزمون دولینگو از 120 و بالاتر یک امتیاز خوب در نظر گرفته می شود. با توجه به تبدیل Duolingo IELTS، معادل درجه 7 و بالاتر از آیلتس معمولی است.

آیا امتیاز 120 در آزمون دولینگو خوب است؟

بله، اکثر دانشگاه های برتر در سراسر جهان نمره 120 آزمون دولینگو و بالاتر را ترجیح می دهند.

هزینه آزمون آزمون دولینگو چقدر است؟

از اول اکتبر 2021، آزمون انگلیسی دولینگو 49 دلار هزینه دارد.

کجا می توانم در آزمون انگلیسی دولینگو شرکت کنم؟

برخلاف آزمون های تافل iBT یا آیلتس، هیچ مرکز آزمون انگلیسی Duolingo وجود ندارد. آزمون انگلیسی Duolingo یک آزمون آنلاین است که از خانه خود می توانید در آن شرکت کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر با دوربین وب کم، میکروفون و اتصال اینترنت است که با این تجهیزات و دانش خوب زبان انگلیسی می توانید نمره خوب آزمون دولینگو را دریافت کنید.

آیا مدرسه یا مؤسسه من نمره خوب آزمون دولینگو را می پذیرد؟

اکنون هزاران دانشگاه و مؤسسه نمره خوب آزمون دولینگو را می پذیرند. 

آیا می توانم از بدست آوردن نمره خوب آزمون دولینگو برای مهاجرت استفاده کنم؟

از نظر مهاجرت به کانادا، دانش‌آموزانی که مایلند بخشی از برنامه استریم مستقیم دانشجویی باشند، فقط مجاز به شرکت در آزمون آیلتس یا آزمون فرانسوی آزمون d’Evaluation de Français هستند. 
سایر انواع مجوزهای تحصیلی در کانادا نمره خوب آزمون دولینگو را برای مقاصد مهاجرتی می پذیرند تا زمانی که موسسه شما آن را یک آزمون مهارت معتبر تلقی کند.
در مورد دانشگاه های آمریکا هم همینطور است، لطفا ابتدا شرایط موسه آموزشی خود را چک کنید. اگر آنها آزمون انگلیسی دولینگو را قبول کردند، می توانید از آن برای دریافت ویزای دانشجویی استفاده کنید.

برای قبولی در آزمون انگلیسی DUOLINGO، سطح زبان انگلیسی من چقدر باید خوب باشد؟

مانند تمام آزمون های مهارتی، نمره قبولی وجود ندارد. نمره ای که می خواهید به دست آورید به شرایط مدرسه یا موسسه ای که برای آن درخواست می دهید بستگی دارد. 
به نظر می رسد که اکثر مدارس معیار نمره خوب آزمون دولینگو تقریباً 120 را برای آزمون انگلیسی Duolingo تعیین می کنند، با این حال، ابتدا با مؤسسه خود تماس بگیرید تا امتیاز مورد نیاز آنها را تأیید کنید.

فرمت آزمون دولینگو چیست؟

ده نوع سوال موجود در آزمون انگلیسی Duolingo در سراسر امتحان پراکنده شده است. برخی از سؤالات چندین بار ظاهر می شوند در حالی که برخی دیگر فقط یک بار نشان داده می شوند. 
انتظار داشته باشید که اکثر انواع سوالات خواندن و شنیدن در 30 سوال اول و 10 سوال پایانی شامل سوالات گفتاری و نوشتاری باشد، اما همیشه اینطور نیست. 

آزمون دولینگو چگونه نمره می دهد؟

نحوه نمره گذاری و نمره خوب آزمون دولینگو با آزمون های زبان سنتی کمی متفاوت است. بهترین نمره ای که می توانید در این آزمون کسب کنید 160 است. 
وقتی گزارش نمره آزمون انگلیسی دولینگو خود را دریافت می کنید، یک نمره کلی و چهار نمره فرعی خواهید داشت: سواد، درک مطلب، مکالمه و بیان.

چرا آنها نمرات جداگانه ای برای خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن درج نمی کنند؟

به طور خلاصه، افراد حاضر در دولینگو معتقدند که این مهارت ها یکپارچه هستند و استفاده از این سیستم امتیازدهی فرعی برای انعکاس ایده دقیق تر است.

از کجا می توانم یک آزمون تمرینی برای آزمون انگلیسی دولینگو شرکت کنم؟

با عضویت در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته به راحتی می توانید به منابع نامحدود و آزمون های ماک و آزمایشی متعدد دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی

دولینگو  در حال حاضر آزمونی راحت تر، مقرون به صرفه تر و سریع تر از سایر آزمون های زبان انگلیسی است. 
با این حال، آیلتس از آنجایی که سالهاست رایج بوده است، در سطح جهانی پذیرفته شده است. در حال حاضر صدها دانشگاه نمره خوب آزمون دولینگو را می پذیرند. 
اگر این نمودار همچنان در حال افزایش باشد، ممکن است روزی برسد که Duolingo به دلیل مقرون به صرفه بودن، اعتبار بهتری داشته باشد.
همچنین، شما می توانید درباره آزمون دولینگو و سایز آزمون های آنلاین زبان انگلیسی با ما در ارتباط باشید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!