چرا مدرک آزمون تافل هوم ادیشن در سفارت ریجکت می شود؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/10/01

مدرک آزمون تافل هوم ادیشن مورد تایید تمام دانشگاه های معتبر دنیا بوده و شما تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا میتوانید در این آزمون شرکت کنید. آزمون تافل هوم ادیشن از سوی ETS راه اندازی شد و تا کنون بیش از 180 کشور بجز ایران و چین این آزمون را برگزار میکنند. 
درحالی که شیوع بیماری کرونا در سطح جهان روز به روز در حال افزایش است، ETS تمام تلاش خود را می کند تا هیچ وقفه ای در برگزاری آزمون هایش اتفاق نیوفتد. در شرایطی که دانشجویان همگی میتوانند از ویژگی های کلیدی تغییرات جدید این آزمون استفاده کنند، با اینحال برخی برای گرفتن مدرک تاقل هوم ادیشن اقدام به تقلب میکنند! صحبت راجب تقلب برای هیچ فردی تعجب آور نیست و افراد زیادی با برنامه ریزی های زیرکانه این کار را انجام میدهند، با اینحال همیشه با تقلب نمیتوان به نتیجه رسید و گاهی یک اشتباه کوچک باعث از دست رفتن مدرکی خواهد شد که آینده شما بستگی به آن دارد. در این مقاله قصد داریم شمارا با رایج ترین روش های تقلب این آزمون و دلایلی که باعث ریجکت شدن مدرک تافل هوم ادیشن می شود، آشنا کنیم. به علاوه شما میتوانید با خواندن مقاله " تقلب در آزمون تافل " اطلاعات بیشتری در زمینه تقلب در آزمون تافل هوم ادیشن بدست آورید.

آغاز تافل هوم ادیشن!

هنگامی که ETS آزمون تافل هوم ادیشن را در زمان همه گیری کرونا ارائه کرد، ده ها هزار دانشجو از 160 کشور مختلف مشتاقانه برای دریافت مدرک آزمون تافل هوم ادیشن شرکت نمودند، تا فرصت و شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه های برتر دنیا بدست آورند. ETS از همان زمان آغاز به کار خود توانست توجه های زیادی را به خود جلب و با امکاناتی که روزانه در حال بروزرسانی بود، دانشجویان زیادی را ترغیب به شرکت در آزمون های تافل هوم ادیشن نمود.
بعد از اینکه تمام دانشجویان سراسر جهان شرایط را عادی مشاهده کردند با انگیزه بیشتری برای کسب فرصت های بهتر در تحصیل سخت تر تلاش نمودند تا آینده بهتری برای خود بسازند. هند در حال حاضر از نظر دانشجویان علاقه مند برای شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن در رتبه دوم است. ETS بارها اعلام کرده همه گیری بیماری هیچ مانعی در متوقف کردن دانشجویان برای رسیدن به موفقیت نیست و تمام دانشجویان با استعداد و درس خون به راحتی میتوانند در این آزمون شرکت کنند.

تقلب در آزمون تافل هوم ادیشن!

خنده دار است، اگر بگوییم هیچ دانشجویی برای گرفتن مدرک آزمون تافل هوم ادیشن، تقلب نمیکند! دانشجویان زیادی با پیدا کردن راه حل های ساده تقلب، تلاش میکنند. قوانین آزمون تافل هوم ادیشن می گوید همه شرکت کنندگان آزمون باید در اتاق تنها باشند و ناظر آزمون با وب کم آنهارا زیر نظر دارد، اما ناحیه های محدود تر برای آنها قابل مشاهده نیست، همین محدودیت دید رایج ترین تقلب در این آزمون را به وجود آورده است. این تقلب توسط یک شخص درون اتاق و شخص دیگر در اتاقی دیگر برنامه ریزی می شود و ناظران به دلیل محدودیت در دید نمیتوانند متوجه ارسال سوالات به شخصی که درون اتاق دیگری نشسته شوند! 
شخصی که در اتاق دیگر نشسته، به آسانی و خیلی سریع سوال هارا پاسخ می دهد و با انتخاب سریع ترین شبکه اجتماعی پاسخ های آزمون را برای دانشجوی شرکت کننده تافل هوم ادیشن ارسال میکند. شاید از خود بپرسید پس سوال های اسپیکینگ آزمون تافل هوم ادیشن چطور پاسخ داده می شوند؟ خیلی راحت! تمام جواب های این سوال ها نیز مانند پاسخ سوال های قبلی به صورت تایپ شده برای شرکت کننده آزمون ارسال می شود و تنها کار سخت او خواندن از روی جواب هاست!

لغو برگزاری آزمون تافل هوم ادیشن توسط ETS!

بعد از اینکه سفارت های چند کشور از این تقلب های رایج مطلع شدند، ETS اعلام کرد از تمام تقلب ها آگاه است و قصد دارد برگزاری آزمون تافل هوم ادیشن را متوقف کند. اما تا کنون این اتفاق نیوفتاده و آزمون های تافل هوم ادیشن هنوز در حال انجام هستند، اما ETS با برنامه ریزی یکسری اقدامات سخت گیرانه برای سفارت های کشور هایی که آزمون آنهارا برگزار میکنند، سوال هایی را ارسال نموده تا زمانی که شرکت کنندگان برای دریافت مدرک آزمون تافل هوم ادیشن خود به سفارت می آیند، از آنها بپرسند! در این شرایط دانشجویان متقلب مشخص شده و نمیتوانند مدرک تافل هوم ادیشن خود را دریافت کنند.

برای کاهش شرایط تقلب در آزمون تافل هوم ادیشن چه مواردی به شدت کنترل می شوند؟

همانطور که گفتیم، ETS بعد از مطلع شدن از راه حل های زیرکانه تقلب دانشجویان، اقدامات امینی سخت گیرانه تری را برنامه ریزی کرده است. برخی از این اقدامات عبارتند از:
•    استفاده از ناظران آموزش دیده و فناوری هوش مصنوعی برای نظارت بر آزمون
•    جمع آوری نمونه امضا و دست خط های شرکت کنندگان
•    ممنوع کردن آوردن اقلام یا چیز هایی که باعث کمک به شرکت کننده در پاسخ به سوالات می شوند.
•    شرکت کننده نباید به وسایل شخصی مانند کتاب، وسایل الکترونیکی، جامدادی و کوله پشتی دسترسی نزدیکی داشته باشد.

در صورتی که ناظر آزمون یکی از موارد بالارا مشاهده کند، آزمون برای شرکت کننده به سرعت خاتمه می باشد و دانشجوی مخطی دیگر حق انجام یا دسترسی به آزمون را نخواهد داشت.

 

چرا مدرک آزمون تافل هوم ادیشن در سفارت ریجکت می شود؟

جدید ترین شرایط امنیتی آزمون تافل هوم ادیشن بعد از فاش شدن راز تقلب دانشجویان!

پس از فاش شدن روش های مختلف شرکت کنندگان برای تقلب در آزمون تافل هوم ادیشن، ETS برای کنترل شرایط تقلب راه حل های جدیدی را برنامه ریزی کرد.

ارائه سیستم تست شده

بعد از اینکه ETS قبول کرد برگزاری آزمون تافل هوم ادیشن متوقف نشد، دانشجویان نیز قول دادند از این پس آزمون های خود را با قوانین ETS شرکت کنند. سیستم تست شده یکی از مواردیست که دانشجویان باید از آن پیروری نمایند، به این صورت که شرکت کننده در این سیستم به هیچ عنوان نمیتواند صفحه مقابل خود را تغییر یا محتوای دیگری را روی صفحه بیاورد. الگوریتم پیشرفته این سیستم با کنترل مرکزی از سوی ETS بوده و درست بودن سوالات و جواب های شرکت کننده هارا تضمین میکند. محتوایی که شرکت کننده روی صفحه مشاهده میکند روی سیستم شخص دیگر متفاوت بوده و فرصت سرقت یا تقلب از او گرفته می شود.
در ابتدای هر آزمون، سیستم مورد نظر به طور خودکار تمام پنجره ها و برنامه هایی که مرتبط با آزمون تافل هوم ادیشن نیستند، از جمله شبکه های اجتماعی را می بندد. با راه اندازی این سیستم تمام شرایط برای دانشجویان شرکت کننده یکسان است و نتایج ارزیابی با کیفیت و امنیت بالا برای همگان انجام می شود.
برنامه ریزی های جدید ETS امنیت آزمون هارا تضمین میکند و هر شرکت کننده ای میتواند بدون نگرانی، بهترین آزمون تافل هوم ادیشن دنیارا بدهد. همه اقدامات کنترل سیستم ذکر شده بصورت ناشناس و یکپارچه از دفتر امینیتی ETS انجام می شود و فرصت تقلب از شرکت کنندگان گرفته می شود.

وب کم و فناوری هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی و نظارت دقیق تر بر وب کم شرکت کنندگان، باعث شده مدرک آزمون تافل هوم ادیشن دانشجویان با نمره واقعی به آنها داده شود. در این شرایط جدید ناظران به صورت کامل همه چیز را زیر نظر دارند از جمله هویت دانشجوی شرکت کننده و محیط اطراف او و همچنین تمام فعالیت های مشکوک از سمت شرکت کننده توسط آنها نوشته می شود.
 قبل از شروع ازمون، اطلاعات کامل شرکت کننده توسط فناوری هوش مصنوعی ثبت می شود و این اطلاعات کمک میکند تا همه شرایط آزمون در کنار تشخیص چهره، ردیابی نگاه و ضبط شرایط شرکت کننده به صورت کامل و با دقت ثبت شود.

ریجکت شدن مدرک ازمون تاقل از سوی سفارت

حال وقت آن رسیده تا برای دریافت مدرک آزمون تافل هوم ادیشن به سفارت بروید. قوانین ETS و تمام اطلاعات ثبت شده از شما در گرفتن مدرک آزمون موثر هستند.
در صورتی که شخصی نتواند به سوال های سفارت پاسخ دهد یا به هر دلیلی ارسال مدرک تافل هوم ادیشن برای او به حالت تعلیق در آید، تا زمانی که تحقیقات کامل نشده و نمره ای برای او ارسال نشده است، او نمیتواند خود را دانشجوی دارای تافل هوم ادیشن معرفی کند. اگر هر یک از روش های تحقیق ETS منجر به ریجکت شدن مدرک تافل هوم ادیشن او شود، دانشجوی مورد نظر به هیچ عنوان نمیتواند، اعتراض کند زیرا طبق قوانین ETS  شرکت کننده مورد نظر تقلب کرده و به همین دلیل از لیست دانشجویانی که مدرک ازمون را دریافت میکنند، کنار گذاشته شده است.
یکی دیگر از دلایلی که دانشجو متقلب نمیتواند اعتراض کند، وجود فناوری هوش مصنوعیست، زیرا تعداد علامت های منفی مشخص شده از سوی او برای شرکت کننده، واضح ترین مدرکیست که متقلب بودن دانشجو را ثابت می کند، در آخر باید اضافه کنیم هزینه های واریز شده از سوی دانشجو به هیچ عنوان مسترد نمی شود.
اما مهمترین دلیل ریجکت شدن ویزا با ارائه مدرک تافل هوم ادیشن این است که داوطلبین با تقلب در آزمون، نمره بالایی در بخش اسپیکینگ می گیرند اما زمانیکه برای مصاحبه به سفارت مراجعه می کنند نمی توانند به درستی به زبان انگلیسی صحبت کنند. زمانیکه افسر سفارت، نحوه صحبت کردن آنها را با نمره ای که در آزمون گرفته اند مقایسه می کند متوجه می شود که داوطلب با تقلب توانسته نمره بالایی در بخش اسپیکینگ کسب کند وبه همین علت ویزا را ریجکت می کند.
بنابراین اگر بدون تقلب در آزمون تافل هوم ادیشن شرکت کرده اید و نمره بالایی کسب کردید نگران ریجکت شدن ویزای خود در سفارت نباشید.

جمع بندی

ETS این حق را برای همه به ویژه دانشجویان متقلبی که قصد تکرار دوباره آزمون هوم ادیشن را دارند، محفوظ قرار داده تا یکبار دیگر برای شرکت در آزمون به صورت عادلانه اقدام کنند. شرکت کننده ای که دوباره آزمون تافل هوم ادیشن را می دهد نباید بار دیگر تقلب های خود را تکرار کند زیرا این آخرین فرصت برای اوست و دیگر امتیاز تکرار ازمون برای شخص مورد نظر اتفاق نمیوفتد.
یک دانشجوی باهوش میداند، آزمون های بزرگ جهانی هرروز اقدامات ترسناک و سخت تری را برای عادلانه بودن شرایط برگزاری آزمون های خود اجرا میکنند، پس تقلب دوباره شاید برای شرکت کننده ای که یکبار نتوانسته مدرک هوم ادیشن خود را بگیرید، انتخاب احمقانه ای باشد، پس سعی کنید تلاش دوم خود را با گرفتن مدرک خود جشن بگیرید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!