مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور برای پذیرش در کدام دانشگاه ها معتبر است؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/10/09

مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور مزیتی برای دانشجویانی است که قصد دارند برای تحصیل به کشور مورد علاقه خود مهاجرت کنند. با ادامه همه گیری ویروس کرونا، ETS با معرفی آزمون آیلتس اندیکاتور برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و اقتصادی دارند، گزینه جذاب و چالش برانگیزی را ارائه نمود.
شرکت کنندگان این آزمون نیاز به حضور در هیچ مکان آموزشی ندارند و در عرض هفت روز میتوانند نتیجه آزمون آیلتس اندیکاتور خود را دریافت کنند. این آزمون فرصتی است تا افراد طبق برنامه ریزی های قبلی خود بلیط ورود به دانشگاه مورد علاقیشان را دریافت نمایند. به علاوه شما میتوانید مدرک نهایی خود را برروی هر رایانه ای دریافت کنید. از آنجایی که آزمون آیلتس اندیکاتور یک آزمون آیلتس حضوری نیست، ممکن است توسط هر موسسه و دانشگاهی پذیرفته نشود، پس قبل از تکمیل فرم شرکت در آزمون حتما با مشاوران دانشگاه یا موسسه مورد نظر خود مشورت کنید. در این مقاله قصد داریم شمارا با مزایای دریافت مدرک آیلتس اندیکاتور و دانشگاه هایی که مدرک این آزمون را میپذیرند آشنا کنیم. اگر به اطلاعات بیشتری راجب آزمون آیلتس اندیکاتور نیاز دارید، مقاله " آیلتس اندیکتور چیست؟ " به شما کمک خواهد کرد.

آیلتس اندیکاتور چیست؟

آیلتس اندیکاتور یک آزمون آنلاین جدید است که شما میتوانید به راحتی و با خواندن تمام بخش های رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و لیسینینگ آزمون خود را تکمیل کنید. این آزمون بعد از همه گیری ویروس کرونا در حالی که تمام مراکز آزمون های آیلتس بسته شدند، ارائه شد تا دانشجویانی که قصد تحصیل در کشوری دیگر را دارند با مشکل رو به رو نشوند. 
آزمون آیلتس اندیکاتور از تمام ساختار و قوانین یک آزمون آیلتس پیروی می کند و نمره نهایی که به شرکت کننده خود ارائه می دهد، بسیار دقیق است. این آزمون به بخش اسپیکینگ بسیار توجه دارد، زیرا سوال های این بخش همگی بصورت آنلاین و توسط یک متخصص از شرکت کننده پرسیده می شود. آزمون آیلتس اندیکاتور ویژگی های کلیدی فراوانی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

آزمون آیلس اندیکاتور، چهار مهارت اصلی را پوشش می دهد

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس اندیکاتور را دارید، تمام چهار توانایی اصلی خود را قوی کنید، صرف نظر از توقعات دانشگاه مورد نظرتان، مهاجرت با یک مدرک قدرتمند، آینده ی بهتری برای شما می سازد. در این آزمون چهار مهارت اصلی یعنی لیسینیگ، اسپیکینگ، رایتینگ و ریدینگ دانشجو ارزیابی می شود، پس روزهای مطالعه خود را با دقت تر برنامه ریزی کنید.

آزمون آیلتس اندیکاتور، آزمون رسمی آیلتس است

برای دریافت مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور، شرکت کننده باید مانند یک آزمون حضوری تمام قوانین لازم را رعایت کند. پس اینطور نیست که با کمی مطالعه بی دقت، آماده شرکت در آزمون باشید. این آزمون دقیق و منصفانه با قوانین استاندارد خود توانسته به عنوان رسمی ترین آزمون آیلتس شناخته شود.

برای شما مدرک صادر می شود

تمام شرکت کنندگانی که توانسته باشند نمره خوبی در کارنامه کلی و جزئی آیلتس اندیکاتور خود دریافت کنند، میتوانند با دریافت مدرک نهایی، اقدامات لازم برای تحصیل در دانشگاه مورد نظرشان را آغاز کنند.  

آزمون آیلتس اندیکاتور، جایگزین آیلتس حضوری نیست

ممکن است برخی با خود فکر کنند، روزهای بیشتری برای شرکت در آزمون آیلتس اندیکاتور به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود دارد! اما اینطور نیست، ثانیه ای که به شرکت در این آزمون می اندیشید، زمانیست که باید با یک برنامه ریزی درست مطالعات خود را شروع کنید تا مدرک خود را در اولین فرصتتتان دریافت کنید.

کدام دانشگاه ها مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور را می پذیرند؟

مدرک آیلتس اندیکاتور تقریبا در دانشگاه های مختلفی پذیرفته می شود، برخی از آنها عبارتند از:
•    دانشگاه Coventry
•    دانشگاه Cranfield
•    دانشگاه Westminster
•    دانشگاه Surrey 
•    دانشگاه Exeter 
•    دانشگاه Goldsmiths, London 
•    دانشگاه Essex 
•    دانشگاه York 
•    دانشگاه Aberystwyth 
•    دانشگاه Bedfordshire 

مزایا و نکات ضروری شرکت در آزمون آیلتس اندیکاتور چیست؟

تمام دانشجویانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید بدانند شرکت در آزمون آیلتس اندیکاتور مزایای زیادی دارد، به همین دلیل اگر دانشجویی هستید که نتوانسته اید در اولین فرصت مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور خود را دریافت کنید، نگران نباشید. 
•    دانشجویانی که یکبار در این آزمون شرکت کرده اند، حال میدانند ساعات مطالعه قبلیشان استاندارد و در حد معیار های دانشگاه مورد نظرشان می باشد یا خیر!
•    دانشجوی مورد نظر با ساختار و قوانین آزمون آشنا است و میداند تا چه اندازه باید برای تقویت چهار مهارت لیسینینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و ریدینگ خود زمان بگذارد.
•    اگر به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری آزمون های حضوری آیلتس در شهرتان به تعلیق افتاده، به راحتی میتوانید به آیلتس اندیکاتور اعتماد کنید و آینده تحصیلی خود را موفق بسازید.
•    دانشجویی که قصد شرکت در این آزمون را دارد نیازی به تغییر مکان یا رفتن به مرکز آزمون محل خود ندارد و به راحتی میتواند در اتاق خود در این آزمون شرکت کند.
•    این آزمون به شما فرصتی می دهد تا توانایی خود را در بخش رایتینگ، لیسینینگ، ریدینگ و اسپیکینگ بررسی کنید.
آزمون آیلتس اندیکاتور نه فقط برای دانشجویان بلکه برای دانشگاه ها و موسسه های آموزشی نیز مزیت هایی دارد، برخی از آنها عبارتند از:
•    آزمون آیلتس اندیکاتور راه حل عالی برای سنجش چهار مهارت اصلی دانشجوی شماست و شما میتوانید با در نظر گرفتن تمام آنها بهترین دانشجویان را دراختیار بگیرید.
•    سوالات آزمون آیلتس اندیکاتور از سوالات رسمی و دقیق آزمون آیلتس بوده و همگی یکسان با معیار های آیلتس هستند، پس دانشگاه ها هیچ نگرانی برای درست یا غلط بودن سوالات نخواهند داشت.

 

مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور برای پذیرش در کدام دانشگاه ها معتبر است؟

اگر آزمون آیلتس اندیکاتور در خانه برگزار می شود، دانشجوی مورد نظر باید به چه نکاتی دقت کند؟

•    بهتر است برای شرکت در آزمون فضای آرام و راحت خانه را انتخاب کنید.
•    لپ تاپ یا کامپیوتر بهترین سیستم عامل هارا برای شرکت در آزمون دارند( برای شرکت در آزمون آیلتس اندیکاتور نمیتوانید از تلفن همراه خود استفاده کنید).
•    رایانه انتخابی شما باید سیستم مورد نظر و ذکر شده در قوانین آزمون را داشته باشد.
•    دانشجو باید در حین شرکت در آزمون به یک اینترنت سریع و پایدار متصل باشد.
•    قبل از آزمون تمام اتصالات بلندگوها و هدفون خود را چک کنید( برای بخش لیسینینگ).
•    حتما دوربین و میکروفون دستگاه خود را برای آزمون اسپیکینگ بررسی کنید.
دانشجویانی که در این آزمون شرکت میکنند باید برای دریافت مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور خود تمام نکات بالا را در نظربگیرند تا بتوانند با یک برنامه مطالعه استاندارد در همان فرصت اولیه خود موفق شوند.

بعد از دریافت مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور چیکار کنیم؟

هنگامی که مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور خود را دریافت کرده اید، ممکن است احساس کنید که برای برنامه ریزی های بعدی دچار دوگانگی شده اید. کاری که هر دانشجویی بعد از دریافت مدرک خود تصمیم به انجام آن می گیرد، ممکن است برای همه یکسان نباشد. هر دانشجویی قبل از شرکت در آزمون آیلتس اندیکاتور باید برنامه ریزی آینده تحصیلی خود را نیز انجام دهد تا به هیچ عنوان برای انتخاب مسیر های پیش رو سردرد نگیرد. برخی از راه هایی که دانشجو بعد از دریافت مدرک خود میتواند انتخاب کند، عبارتند از:

به تدریس زبان در حد آیلتس فکر کنید

این رایج ترین هدفی است که افراد بعد از دریافت مدرک خود به آن فکر میکنند. خیلی بعید است اگر در هنگام برنامه ریزی برای بعد از دریافت مدرک خود به تدریس زبان در حد آیلتس فکر نکرده باشید. در صورتی که خود را توانا در شغل تدریس می دانید، می توانید با پیدا کردن چندین موسسه آموزش زبان این کار را انجام دهید. به علاوه وب سایت های آنلاین فراوانی نیز هستند که مدرسان آیلتس را استخدام می کنند، شما میتوانید با تحقیق راجب برخی از آنها یک تصمیم هوشمندانه بگیرید.

کارآموز شوید

به جای تدریس میتوانید به گزینه های بهتر یعنی کارآموزی در یک شرکت خارجی فکر کنید. اغلب این دوره ها کوتاه هستند و تقریبا آینده شغلی شمارا تضمین میکنند. به علاوه، اغلب به اندازه یک مدرس زبان نیز به شما دستمزد پرداخت میکنند، پس اگر فکر میکنید میتوانید چندین ماه کارآموزی را تحمل کنید، این بهترین کار بعد از دریافت مدرک آیلتس اندیکاتور است.

درس بخوانید

اگر برای آینده خود مسیر طولانی تری را مشاهده می کنید، پس هنوز باید درس بخوانید. دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و از فرصت، روز و زمان هایی که میتوانید درس بخوانید استفاده کنید، مهارت های خود را تقویت کنید تا در آخر بتوانید به کسی تبدیل شوید که برای هرکاری آمادگی کامل و لازم را دارد.
انتخاب و برنامه ریزی کاری که بعد از دریافت مدرک آیلتس اندیکاتور خود میخواهید انجام دهید، یک تصمیم مهم و چالش برانگیز است. سعی کنید قبل از تصمیم برای شرکت در آزمون آیلتس اندیکاتور لیست بلند بالایی از انتظارات خود بنویسید و تصمیمات مورد علاقه خود را پررنگ تر کنید.

آیلتس اندیکاتور همان آیلتس است؟

اینکه بگوییم آیلتس اندیکاتور همان آیلتس است، اشتباه نیست. آیلتس اندیکاتور آزمونیست که ETS بعد از همه گیری ویروس کرونا آنرا برگزار کرد، پس دانشجویانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید بدانند منابعی که تا کنون آیلتس معرفی کرده بیهوده نیست و تمام آنهارا باید مطالعه کنند. آیلتس اندیکاتور، آزمونی مبتنی بر قوانین آزمون در خانه است که از نظر محتوا، ساختار و زمان بندی با آزمون حضوری آیلتس یکسان می باشد. سوالات این آزمون همگی توسط متخصصان طراحی می شوند، بنابراین میتوانید مطمئن باشید که نمره نهایی شما کاملا دقیق ارائه شده است.
پس حتما در هنگام شرکت در آزمون آیلتس اندیکاتور تمام نکات ضروری را در نظربگیرید و برگه های تقلب را کنار بگذارید، زیرا قوانین این آزمون چندین برابر سخت تر از آزمون حضوری آیلتس است و شرکت کننده برای از دست ندادن مدرک آن باید بسیار دقت کند!

آیا میتوان برای ورود به دانشگاه از مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور استفاده کرد؟

دانشگاه و موسسه های زیادی هستند که شما میتوانید برای پذیرش در آنها از مدرک آیلتس اندیکاتور خود استفاده کنید. البته باید حتما قبل از شرکت در آزمون بررسی های لازم جهت امکان پذیرش خود را انجام دهید زیرا برخی از دانشگاه ها مدرک این آزمون را در حد آزمون حضوری آیلتس نمیدانند و اگر این اطلاعات را ندانید، در نتیجه مسیر سخت آزمون را بیهوده طی خواهید کرد.

نتیجه گیری

دانشجویانی که در این آزمون شرکت میکنند اغلب در اولین فرصت خود می خواهند مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور را دریافت کنند، اما همیشه مسیر های تحصیلی و آموزشی ساده نیست و نباید با لیست کردن ساعت های طولانی برای درس خواندن، زمان های شاد زندگی خود را از دست بدهید.
سعی کنید قبل از شرکت در آزمون برنامه ریزی کنید تا مطمئن باشید دانشگاه مورد علاقیتان مدرک شمارا می پذیرد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!