راهنمای کسب نمره بالا در اسپیکینگ تافل هوم ادیشن

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/10/09

اسپیکینگ تافل هوم ادیشن شما را مجبور به تقویت توانایی در این بخش می کند تا بتوانید با تقویت مهارت خود نمره بالایی برای آزمون تافل هوم ادیشن کسب کنید. با افزایش همه گیری ویروس کرونا، اکثر موسسات بین المللی ناچار به برگزاری آزمون های بین المللی خود در خانه شده اند. آزمون تافل هوم ادیشن نیز یکی از این آزمون های بین المللی بود که بعد از همه گیری بیماری کرونا به صورت خانگی برگزار شد.
آزمون تافل هوم ادیشن شامل چهار مرحله یعنی اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیسینینگ است که شرکت کنندگان باید با در نظر گرفتن شرایط دانشگاه مورد علاقه خود، تلاش کنند تا یک نمره خوب کسب کنند. برای بخش اسپیکینگ اکثر داوطلبان کسب نمره بالا را خیلی دور می بینند و گاهی به یادگیری ترفند های تقلب فکر میکنند. در این مقاله قصد داریم شمارا با راهکار های تقویت مهارت اسپیکینگ و ساده ترین راه های کسب نمره بالا در بخش اسپیکینگ آشنا کنیم.

بخش اسپیکینگ آزمون تافل هوم ادیشن!

آزمون تافل هوم ادیشن به عنوان یک آزمون بین المللی بعد از همه گیری ویروس کرونا در کشور های مختلفی بجز ایران و چین برگزار می شود. شرکت کنندگان این آزمون باید قبل از هرکاری مهارت های خود را تقویت نمایند تا بتوانند با کسب یک نمره خوب بلیط ورود به دانشگاه مورد علاقه خود را دریافت کنند. اغلب داوطلبان این آزمون در بخش اسپیکینگ مهارت کمتری دارند و مجبورند برای تقویت خود موضوعات معمولی و آزاد زیادی را مطالعه کنند تا در طول مدت زمان 17 دقیقه آزمون اسپیکینگ یک نمره خوب کسب کنند.
نگران اشتباهات جزئی خود در هنگام خواندن پاسخ های آزمون نباشید، زیرا به هیچ وجه ناظران برای بخش اسپیکینگ به شرکت کننده سخت نمیگیرند و به طور کلی توانایی داوطلب آزمون را محاسبه می کنند. آنچه در این بخش برای ناظران آزمون مهم است، این است که شما در هنگام صحبت کردن چقدر مسلط بر پاسخ های خود و تلفظ هایتان هستید. یعنی اگر ناظران آزمون نتوانند مکث ها و شیوه صحبت شمارا استاندارد درجه بندی کنند، نمی توانند نمره خوبی برای شما لحاظ نمایند. پس سعی کنید برای دریافت یک نمره خوب برنامه ریزی های حرفه ای تری برای بخش اسپیکینگ خود انجام دهید.

انواع فایل های اسپیکینگ آزمون تافل هوم ادیشن

همانطور که می دانید سوالات آزمون اسپیکینگ تافل هوم ادیشن به دو صورت یعنی کنفرانس و مکالمه برگزار می شود. در پایین بیشتر راجب آنها صحبت میکنیم.

کنفرانس

اولین و طاقت فرسا ترین نوع سوالات اسپیکینگ، بخش کنفرانس است. کنفرانس داوطلبان اغلب باید تا پنج دقیقه طول بکشد و می تواند شامل موضوعات مختلفی اعم از علوم، هنر، تجارت و اقتصاد باشد. هر کنفرانسی معمولا با شش سوال متفاوت همراه است و معمولا سوالات مرتبط با یکدیگر هستند که دانشجو باید تمرکز زیادی برای پاسخ به آنها داشته باشد.

مکالمه

سوالات بخش مکالمه معمولا کوتاه تر و شامل سوالات متفاوتی هستند. اغلب بخش مکالمه آزمون بین سه تا پنج دقیقه طول میکشد و شامل پنج سوال متفاوت است. این بخش کوتاه تر و کلی تر است، اما شرکت کننده باید برای تقویت خود در این بخش نیز تلاش کند.

راهکار های عمومی برای تقویت مهارت اسپیکینگ تافل هوم ادیشن

برای تقویت مهارت اسپیکینگ خود لازم است با راهکار های متفاوتی آشنا شوید، ما در اینجا برخی از آنهارا برای شما مثال زده ایم.

چرا باید توانایی اسپیکینگ خود را تقویت کنم؟ از خود بپرسید!

زمانی که از مطالعه متون مرتبط با بخش اسپیکینگ خسته شده اید، مهم ترین چیزی که باعث ادامه دادنتان خواهد شد این است که از خود بپرسید، من چرا باید توانایی اسپیکینگ خود را تقویت کنم؟ وقتی به دانشگاه مورد علاقیتان فکر کنید قطعا ادامه دادن برایتان آسان تر خواهد شد و چه بسا خواندن برخی متون برایتان لذت بخش می شود. تنها چیزی که باعث درس خواندنتان خواهد شد، دلیلی است که باعث شرکت شما در آزمون تافل هوم ادیشن شده است. 

تمرین، تمرین و تمرین

کلید تقویت هر توانایی، تمرین است. درست مانند هر بخشی که اکنون خود را استاد آن می دانید، برای بخش اسپیکینگ نیز باید به همان اندازه زمان بگذارید و تمرین کنید. برای درک بهتر، برنامه تقویت های ورزشی را در نظر بگیرید که برای داشتن یک بدن قدرتمند، شروع به باشگاه رفتن، می کنید، عضلاتتان در هفته های آغازین درد می کند و حتی ممکن است تا چند روز برای حرکت دادن آنها دچار مشکل شوید، اما میدانید در آخر یک بدن قوی و سالم خواهید داشت. درمورد تقویت مهارت اسپیکینگ نیز همانطور است. در ابتدا بارها خسته خواهید شد، اما با عادی شدن برنامه های خوانشتان همه چیز برایتان ساده تر می شود و بدون فکر، حرفه ای صحبت خواهید کرد.

از یک دستگاه ضبط کننده صدا استفاده کنید

ضبط کردن صدا، یک راه فوق العاده برای بررسی مهارت خود و تقویت آن برای بخش اسپیکینگ تافل هوم ادیشن است. به این ترتیب با کمک یک دستگاه ضبط صدا، صدای خود را ضبط کنید و سپس از خود سوال های زیر را بپرسید:
•    به سوال جواب دادید؟
•    پاسخ های امروزتان، پیشرفتی داشته است؟
•    گرامری که استفاده میکنید، حرفه ای تر ساخته شده است؟
برای همه سخت است که موضوعات فی البداهه را بدون هیچ زمینه اطلاعاتی کنارهم قراره داده و تبدیل به جمله کنند. وقتی بارها بتوانید، جملات مختلف بسازید، در آخر صحبت کردن راجب هر موضوعی برایتان آسان خواهد شد. 

اشتباه کنید

این جمله یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید یاد بگیرید، به خصوص اگر نمی خواهید هنگام صحبت با دیگران اشتباه کنید. اینکه در برابر اشتباه کردن جبهه میگیرید، می تواند باعث کم اهمیت جلوه دادن دیگر مهارت هایتان شود و شمارا در تقویت توانایی های اسپیکینگتان فلج کند. اما از یک طرف عدم تمایل به اشتباهات میتواند مفید باشد، زیرا می تواند شمارا برروی اشتباهاتتان متمرکز کند و باعث دوباره تکرار نشدن آنها شود.
اگر در همچین شرایطی قرار دارید، از خود بپرسید چرا باید اشتباه کردن باعث ترس من شود؟ وقتی در آن شرایط از خود بارها این سوال را بپرسید قطعا به عمق ترس های خود پی خواهید برد و به هیچ عنوان در هنگام پاسخ به سوالات اسپیکینگ به اشتباهات جزئی خود توجه نخواهید کرد. 

سعی کنید، مرتکب اشتباهات یکسان نشوید

در بخش قبلی راجب افرادی که نگران اشتباه کردن هستند، صحبت کردیم. در مقابل این اشتباهات برای کسانی که نگران اتفاق افتادنشان نیستند، می تواند باعث بارها تکرار آنها شود و همین باعث می شود در آزمون اسپیکینگ نمره پایینی دریافت کنند. برای کاهش اشتباهات خود می توانید به ساختار زبان مادری خود که در زبان انگلیسی اشتباه هستند، فکر کنید و با شناسایی آنها، آنهارا کنار بگذارید.

ابتدا متوجه سوال شوید و سپس پاسخ خود را آماده کنید

توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی، دلیلی است که شما می توانید با استفاده از آن در آزمون اسپیکینگ تافل هوم ادیشن نمره بالایی کسب کنید. پس اگر از قبل با دقت تمرین کرده باشید، از دست دادن یکسری امتیازات واقعا بی دلیل و شرم آور است. مثلا اگر برخی از سوالات تنها نظر شمارا می خواهند، بهتر است هرچیزی که به نظرتان مرتبط با آن سوال است را به زبان آورید، زیرا ناظر تنها منتظر نظر شماست نه جملات علمی که از قبل وجود داشته اند. بیاد داشته باشید، در بخش اسپیکینگ داشتن چند اشتباه جزئی، نمره آور است و به هیچ عنوان بد نیست.

 

راهنمای کسب نمره بالا در اسپیکینگ تافل هوم ادیشن

ترفند تقلب برای کسب نمره بالا در اسپیکینگ تافل هوم ادیشن

با ادامه دار شدن شیوع ویروس کرونا، برخی از موسسه های قدرتمند و بزرگ مرتبط با زبان انگلیسی به داوطلبان آزمون تافل هوم ادیشن کمک میکنند تا با یادگیری ترفند های تقلب آنها در بخش اسپیکینگ تافل هوم ادیشن، نمره بالایی کسب کنند. تقلب راهی نیست که ما بخواهیم برای کسب یک نمره خوب به شما پیشنهاد دهیم و اغلب مطالعه بیشتر می تواند به شما کمک کند تا نمره خوبی برای بخش اسپیکینگ دریافت کنید، اما همیشه راه های ساده تر مانند تقلب از پیشنهاد های مربوط به مطالعه پیشی گرفته و جمعیت فراوانی از دانشجویان را به سمت خود جذب می کنند. موسسه های زبان انگلیسی نیز از این اتفاق استفاده کرده و راه های زیادی را برای کسب نمره بالا در اسپیکینگ آزمون تافل هوم ادیشن به دانشجویان معرفی میکنند. 
یکی از رایج ترین راه ها به این صورت برنامه ریزی می شود که شخص داوطلب و شخصی که برای کمک دربخش اسپیکینگ حضور دارد، با کمک هم دو مانیتور جدا را در دو اتاق مختلف با یک کابل از زیر کیس بهم وصل میکنند و شخص کمکی در اتاق مجاور به تمام سوالات آزمون در حالتی که شخص داوطلب در اتاق خود نشسته و ناظر آزمون تافل هوم ادیشن تنها صورت او را مشاهده می کند و متوجه شخص دیگر نخواهد شد، پاسخ می دهد. 
وقتی نوبت به سوالات اسپیکینگ آزمون می شود، داوطلب آزمون در زمان 10 دقیقه استراحتی که به او داده شده از اتاق خارج می شود و بدون آنکه ناظر آزمون متوجه شود، می تواند گوشی خود را به داخل اتاق بیاورد، سپس با شروع آزمون بخش اسپیکینگ شخصی که در اتاق مجاور نشسته پاسخ سوالات ازمون را از طریق شبکه اجتماعی که از قبل مشخص شده برای داوطلب اصلی آزمون به سرعت ارسال می کند. اکنون شاید از خود بپرسید، چه راه حلی باعث تند خوانی و تلفظ درست شرکت کننده خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال وب سایت شایسته اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته را راه اندازی کرده تا شرکت کننده با عضو شدن در آن و خواندن متن ها و سوالات پیشنهادی آزمون بارها تمرین کند تا بتواند مهارت خود را در بخش خوانش و تلفظ تقویت کند، به علاوه دانشجو میتواند با ضبط کردن صدای خود و ارسال آن، از طریق اساتید و متخصصان وب سایت شایسته با اشتباهات خود آشنا شود و با تقویت آنها، نمره بالایی در آزمون کسب کند. به علاوه شما میتوانید با خواندن مقاله " آیا با تقلب در اسپیکینگ تافل هوم ادیشن می توان نمره بالایی کسب کرد؟ " اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نتیجه گیری

تقلب هیچ وقت تنها راه نیست و شما خیلی راحت می توانید با تحقیق یا کسب اطلاعات از مشاوران و متخصصان آزمون تافل هوم ادیشن مهارت خود را در بخش اسپیکینگ آزمون تقویت کنید. نه تنها منابع اصلی مطالعه برای آزمون بسیار موثر هستند بلکه شما میتوانید با پیدا کردن چندین راهکار ساده خیلی راحت صحبت کنید. 
فراموش نکنید، شما میتوانید با درس خواندن از زندگی لذت ببرید. مثلا میتوانید برای تقویت مهارت اسپیکینگ خود با چند دوست خارجی آشنا شوید، آهنگ های خواننده های مشهور را گوش دهید و حتی میتوانید سریال و برنامه های مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی مشاهده کنید. برای بهتر شدن در هر مهارتی تنها به خود تکیه کنید و بدانید شما بهترین استاد برای خود هستید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!