آیا با تقلب در اسپیکینگ تافل هوم ادیشن می توان نمره ی بالایی کسب کرد؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/08/26

کسب نمره بالا در اسپیکینگ آزمون تافل (TOEFL) همیشه برای داوطلبینی که قصد داشتند با تلاش خودشان به نتیجه برسند، مشکل ساز بوده اما اخیرا این بخش از آزمون برای داوطلبینی که قصد دارند با ترفندهای تقلب در آزمون هوم ادیشن تافل به سوالات پاسخ بدهند نیز دردسر ساز شده است.
در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا روش های کسب نمره بالا در بخش اسپیکینگ هوم ادیشن تافل را با شما به اشتراک بگذاریم.

اهمیت آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن

امروزه بنا به دلایل بی شماری من جمله برد مسافت، شیوع بیماری کرونا و بسیاری از علل دیگر اکثر موسسات بین المللی ناچارند آزمون های بین المللی خود را به صورت خانگی برگزار نمایند. یکی از آزمون های آن لاین بین المللی که اخیرا به دلیل تعطیلی مراکز آزمون در خانه برگزار می شود، آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن است.
با شرکت در این آزمون دانشجویان و کسانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند می توانند مدرک تافل خود را برای ارائه به دانشگاه ها و دفاتر مهاجرت اخذ نمایند. اما یکی از مهمترین چالش هایی که داوطلبین آزمون هوم ادیشن تافل با آن مواجهند، کسب نمره بالا در بخش اسپیکینگ است.
لازم است بدانید که مدرک آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن همچون سایر آزمون های رسمی تافل در بیش از نه هزار دانشگاه معتبر دنیا قابل قبول است و در صورت قبولی در این آزمون می توانید شانس پذیرش و اپلای در اکثر دانشگاه های معتبر دنیا را داشته باشید.
شرکت در آزمون ماک تافل و تمرین با TPO نسخه 71 تایی در اپلیکیشن آکادمی زبان آن لاین شایسته به شما کمک می کند تا بتوانید در آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن نمره قبولی کسب کرده و بتوانید از دانشگاه انتخابی خود اپلای بگیرید.

نحوه شرکت در آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن از ایران

از آنجایی که کشور ایران سال ها است که در تحریم به سر می برد شرکت در آزمون آن لاین تافل هوم ادیشن با آی پی ایران تقریبا غیر ممکن است. برای این منظور راه حلی را به شما توصیه می کنیم. با استفاده از یک فیلتر شکن مانند سایفون می توانید آی پی خود را به آی پی یکی از کشور های همسایه مانند ترکیه یا ارمنستان یا هر کشور دیگری تغییر داده و سپس در آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن شرکت کنید.
در مقاله "چگونه از ایران در آزمون هوم ادیشن تافل شرکت کنیم" به طور کامل ترفندهای شرکت در این آزمون را بررسی کردیم.
در مقاله حاضر نکاتی را برای بهبود مهارت صحبت کردن (یا به اصطلاح اسپیکینگ) به شما معرفی می کنیم هدف اصلی ما در اینجا آموزش نحوه کسب نمره بالا در آزمون اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن و بهبود مهارت های مکالمه انگلیسی خود به منظور شرکت در آزمون TOEFL iBT® و تحصیل در دانشگاه می باشد.

راهکارهای عمومی برای تقویت مهارت اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن

آیا شما هم حس می کنید در صحبت کردن انگلیسی ضعیف هستید و به زودی قصد دارید در آزمون اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن شرکت کتید، خوب دیگر نیازی نیست نگران باشید. فقط کافی است راهکارهای زیر را دنبال کنید.

یافتن دوست و همیاری که با او انگلیسی صحبت کنید

بهترین و ساده ترین راه برای کسب نمره بالا در آزمون اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن، برقرار کردن دوستی با افرادی است که می خواهند با شما انگلیسی صحبت کنند اگر نمی توانید یک دوست انگلیسی زبان بومی پیدا کنید، دوستی پیدا کنید که می خواهد صحبت کردن به زبان انگلیسی را تمرین کند و به همدیگر قول دهید که برای مدت معینی با یکدیگر فقط به زبان انگلیسی صحبت کنید تا بتوانید  نمره بالایی در آزمون اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن کسب کنید.

صحبت کردن خود را به زبان انگلیسی ضبط کنید

یک پاراگراف از یک کتاب درسی دانشگاهی را بخوانید و خلاصه کردن پاراگراف را با صدای بلند تمرین کنید.
چندین بار تمرین کنید و سپس خلاصه خود را ضبط کنید. یک هفته بعد دوباره به خلاصه خود گوش دهید خلاصه گویی و تلاش برای بازگویی جملات بهترین تمرین برای بهبود مهارت اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن می باشد. سایر تمرین های مشابه این مورد که می تواند باعث افزایش مهارت اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن شما شود عبارتند از:

-    آنچه را که گفتید رونویسی کنید و اشتباهات خود را مرور کنید.
-    یک پاراگراف ساده را بخوانید و صدای خود را ضبط کنید.
-     از یک معلم بخواهید که در مورد مکالمه ضبط شده به شما بازخورد بدهد.

گوش کردن به محتوای زبان انگلیسی

یکی از راهکارها برای بهبود مهارت آزمون اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن این است که به سی دی یا نواری که توسط یک انگلیسی زبان مادری صحبت می شود گوش دهید. صدای خودتان را با تکرار همان محتوا ضبط کنید و آن را با انگلیسی زبان مادری مقایسه کنید.

صحبت کردن در مورد موضوعات مختلف بدون آمادگی

بدون آمادگی زیاد، برای مدت محدودی در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید تا به زودی برای آزمون اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن آماده شوید .
چندین سوال در مورد موضوعات مختلف بنویسید. سپس یک سوال را انتخاب کنید و با صدای بلند به آن پاسخ دهید. سعی کنید 1 دقیقه در مورد یکی از موضوعت زیر صحبت کنید.
-    خانواده
-    سرگرمی ها
-    دوستان
-    مدرسه
-    شهرها
-    کشورها
-    مکان هایی که با آنها آشنا هستید
از یکی از دوستان خود بخواهید موضوعاتی را به شما ارائه دهد و خود را در مورد بحث در مورد آنها ضبط کنید. از کسی بخواهید که با شما گوش کند و راه هایی را برای پیشرفت به شما پیشنهاد دهد.
به داستانی فکر کنید که با آن آشنا هستید. داستان را به چند نفر مختلف بگویید و سعی کنید هر بار داستان را سریعتر و سلیس تر بازگویی کنید.
حدود 20 ثانیه به خودتان فرصت دهید تا به کارهایی که دیروز انجام دادید فکر کنید. بعد از 20 ثانیه، شروع به بازگویی کارهایی کنید که انجام داده اید. سعی کنید 1 دقیقه صحبت کنید.

مد نظر قرار دادن نکات دستوری

تقویت دانش گرامر زبان هم به کسب نمرات بالاتر در آزمون اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن کمک می کند.
به نحوه استفاده خود از نکات دستوری مانند زمان گذشته توجه کنید. سعی کنید از کلمات و عبارات مرتبط مانند اول، سپس، در حالی که استفاده کنید تا مکالمه شما منسجم تر به نظر برسد.
حدود 20 ثانیه به خود فرصت دهید تا در مورد آنچه احتمالاً فردا انجام خواهید داد فکر کنید. بعد از 20 ثانیه، شروع به صحبت در مورد کاری کنید که قصد انجام آن را دارید. سعی کنید حداقل 1 دقیقه صحبت کنید.
در نتیجه برابی کسب نمره های بهتر در آزمون اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن فعالیت های زیر را به دفعات انجام دهید:
-    سعی کنید از اشکال مختلف زمان آینده استفاده کنید.
-    به کتاب های صوتی و پادکست گوش دهید.
-    در مورد تلفظ، استرس و لحن مطالعه کنید.
-    برای یک سرویس اشتراک کتاب صوتی ثبت نام کنید یا به دنبال نمونه های رایگان کتاب صوتی آنلاین باشید.
-    صحبت کردن در مورد مسائل روزمره مرتبط با زندگی خود یا سایر دانش آموزان را تمرین کنید.
-    مقالات خبرنامه های دانشگاه را بخوانید.
-    در مورد مقاله ها با یک پارتنر یا دوست خود صحبت کنید.
-    خلاصه کردن مقالات و بیان نظرات خود را در مورد آنها تمرین کنید.
-    روی شفاف صحبت کردن، با تلفظ و لحن خوب تمرکز کنید.
-    با اطمینان صحبت کنید و دهان خود را بیشتر از حد معمول باز کنید.
-    اگر کلمه به کلمه صحبت کنید درک شما دشوار است. سعی کنید در "گروه های فکری" صحبت کنید.
-    یک قطعه خواندنی بردارید و سپس آن را با صدای بلند بخوانید و به هر دسته از کلمات و ایده ها توجه کنید.
-    یک کتاب صوتی یا متنی از یک گزارش خبری، پادکست، مصاحبه یا بازی دریافت کنید.
-    به اجرای ضبط شده خود گوش دهید و مکث ها، استرس و لحن را روی متن علامت بزنید.
-    سپس متن را بخوانید و سعی کنید الگوهای مکث، استرس و آهنگ را تقلید کنید.
-     رادیو گوش دهید و تلویزیون و فیلم تماشا کنید.
-    به کاربرد اصطلاحی زبان و لهجه ها یا الگوهای گفتاری مختلف که استفاده می شود توجه کنید.
-    عبارات جدیدی را که می شنوید بنویسید. از عبارات در مکالمات روزمره انگلیسی خود استفاده کنید.
-    شخصیتی را از یک فیلم یا برنامه تلویزیونی انتخاب کنید. هنگام صحبت کردن، کلمات شخصیت را با پیروی از الگوهای لحنی تکرار کنید. 
-    ژست‌ها یا سایر زبان‌های بدن شخصیتی را که از آن تقلید می‌کنید، بگنجانید.
-    به ایستگاه رادیویی دانشگاه در منطقه خود گوش دهید.
-    فهرستی از انواع موضوعات مورد بحث تهیه کنید.
-    از فهرست تهیه شده برای ایجاد موضوعات بحث با دوست یا شریک صحبت خود استفاده کنید.
-    با بلند خواندن تلفظ و لحن را تمرین کنید.
-    صدای خودتان را ضبط کنید تا بتوانید لهجه خود را بشنوید و به اشتباهات خود توجه کنید.
-    روی تلفظ پایان کلمات به وضوح کار کنید.
خوب تا اینجای مقاله به بحث در مورد برخی راهکارهای آموزشی که می توانند به شما کمک کنند تا در آزمون اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن نمرات بهتری کسب کنید پرداختیم، اما زمان آن رسیده تا راهکارهایی نیز برای کسب نمره بالا در اسپیکینگ تافل (Speaking) زمانیکه فرد دیگری به جای شما در حال امتحان دادن است را نیز مطرح کنیم.

 

آیا با تقلب در اسپیکینگ تافل هوم ادیشن می توان نمره ی بالایی کسب کرد؟

ترفند تقلب در بخش اسپیکینگ آزمون تافل (TOEFL)

تقلب کردن روشی نیست که ما آن را به شما توصیه می کنیم. اما به هرحال برخی از داوطلبان با ترفندهایی تلاش می کنند تا نمره تافل خود را بهبود ببخشند و بتوانند در دانشگاه مورد نظرشان تحصیل کنند.
همانطور که در مقاله "ترفند های تقلب در آزمون تافل (TOEFL)" مطرح کردیم، برای تقلب در آزمون هوم ادیشن تافل، فقط یک روش وجود دارد. در این روش، دو کامپیوتر در دو اتاق کنار هم قرار می گیرند و با یک کابل از زیر کیس به هم متصل می شوند. 
به این ترتیب صفحه نمایش کامپیوتری که در اتاق آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن قرار گرفته تحت کنترل فردی که در اتاق کناری نشسته قرار می گیرد، و آن فرد به جای شما به سوالات آزمون پاسخ می دهد.
خب تا اینجای کار اگر شما ظاهر خودتان را حفظ کنید و در حقیقت تظاهر کنید که در حال پاسخ دادن به سوالات هستید، مشکلی پیش نخواهد آمد. اما مشکل زمانی پیش می آید که در آزمون اسپیکینگ تافل (Speaking)، شما مجبور می شوید با صدای خودتان شروع به صحبت کرده و پاسخ ها را از طریق میکروفون داخل نرم افزار آزمون ضبط کنید.
پیش از اینکه ترفند کسب نمره بالا در بخش اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن را مطرح کنیم، اجازه بدهید ترتیب سوالاتی که در آزمون تافل (TOEFL) از شما پرسیده می شود را با هم مرور کنیم:

ترتیب بخش های مختلف آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن

آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن شامل 4 مهارت ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ می شود که هر بخش متشکل از تعدادی سوال است که باید در مدت زمان مشخصی پاسخ داده شود.
بخش های مختلف آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن به ترتیب شامل موارد زیر می گردد:
-    بخش ریدینگ آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن: بخش ریدینگ آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن شامل 3 متن 650 تا 750 کلمه ای است که هر بخش دارای 30 تا 40 سوال است و باید در 54 تا 72 دقیقه پاسخ داده شود.
-    بخش لیستنینگ آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن: این بخش دارای دو مکالمه و 4 عدد سخرانی می باشد یعنی 28 تا 39 سئال در این بخش پرسیده می شود که شما باید در مدت زمان 41 تا 57 دقیقه به آنها پاسخ دهید.
-    استراحت 10 دقیقه ای
-    بخش اسپکینگ آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن: در بخش اسپیکینگ آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن 4 تا متن به شما داده می شود که باید در مدت زمان 17 دقیه در مورد این متون صحبت کنید.
-    بخش رایتینگ آزمون تافل (TOEFL) هوم ادیشن: در این بخش 2 متن را باید در مدت زمان 50 دقیقه با رعایت کلیه نکات دستوری و نگارشی بنویسید. بدین وسیله در ابتدا یکک متن 250 تا 300 کلمه ای را خوانده و سپس متنی مرتبط با آن گوش می دهید. پس از آن با توجه به مونی که خواندید و شنیدید به شوالاتی که از شما پرسیده می شود پاسخ می دهید.

کسب نمره بالا با تقلب در بخش اسپیکینگ تافل (Speaking) هوم ادیشن با موبایل

همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم، بخش اسپیکینگ پس از یک استراحت 10 دقیقه ای شروع می شود. زمانیکه شما برای استراحت از اتاق خارج می شوید، ناظر نمی داند که چه زمانی به اتاق بر می گردید بنابراین، کنترل در این لحظات کمتر است.
از طرف دیگر، شما هنگام شروع آزمون می توانید موبایل تان را همراه خود داخل اتاق بیاورید. بنابراین، بهتر است در زمان استراحت زودتر به اتاق برگردید و موبایل تان را جایی در نزدیکی خود قرار دهید که بتوانید صفحه آن را ببینید.
زمانیکه پاسخگویی به سوالات بخش اسپیکینگ را شروع می کنید، فردی که در اتاق کناری نشسته، پاسخ ها را به سرعت برای شما تایپ می کند و به گوشی شما ارسال می کند. بنابراین، فقط کافی است که پاسخ ها را از روی آن با صدای خودتان بخوانید.
البته این روش تقلب بازهم نیاز به تمرین دارد چون شما باید بتوانید در مدت زمان کوتاهی، متن ارسال شده را بخوانید. برای تمرین این مهارت، پیشنهاد می کنیم در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته عضو شوید و شروع به تمرین کردن در بخش اسپیکینگ آن کنید.
در این بخش، شما به ترنسکریپت و متن های متعددی دسترسی دارید که از شما خواسته می شود به منظور تقویت مهارت اسپیکینگ خود از روی آن بخوانید. به این ترتیب می توانید با تمرینات مستمر، این مهارت خود را تقویت کنید و با ترفند تقلب در بخش اسپکینگ آزمون هوم ادیشن تافل، نمره بالایی کسب کنید.


نظرات کاربران

عاطفه سرمد

من میخام هوم ادیشن امتحان بدم

عاطفه سرمد

من میخام هوم ادیشن امتحان بدم