نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1400/10/11

ثبت نام در آزمون دولینگو در شرایطی که شیوع ویروس کرونا ادامه دارد و برگزاری آزمون های بین المللی با اختلال مواجه شده است، جایگزین بسیار مناسبی برای ارزیابی مهارت های مختلف زبان انگلیسی دانشجویان و دانش آموزان در سطح بین المللی می باشد. دانشجویان به راحتی می توانند از طریق وب سایت یا نصب اپلیکیشن دولینگو در این آزمون شرکت کنند. 
هیچ وقت برای رسیدن به یک هدف دیر نیست! دانشجویانی که فکر میکردند با شیوع ویروس کرونا دیگر نمیتوانند زبان مورد علاقه خود یعنی انگلیسی را بیاموزند، حال میبینند متخصصان این آزمون با ارائه یک برنامه ساده بهترین منبع آموزشی را ساخته و همچنین مدرک بین المللی در اختیار آنها قرار می دهند تا با نشان دادن توانایی های خود وارد دانشگاه مورد نظرشان شوند. ما در این مقاله قصد داریم شمارا با مراحل ثبت نام این آزمون آشنا و به سوال های ذهنتان پاسخ دهیم. به علاوه اگر می خواهید بیشتر راجب دولینگو بدانید، مقاله " آزمون دولینگو چیست و اعتبار مدرک آن چقدر است؟ " به شما کمک خواهد کرد.

آزمون دولینگو چیست و چگونه راه اندازی شد؟

آزمون دولینگو یک آزمون بین المللی تایید شده است که به دلیل تقاضای بالایی دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های مختلف خارج از کشور پس از شیوع ویروس کرونا راه اندازی شد و برای داوطلبان این امکان را فراهم کرد تا آزمون را در هر کجا و هر زمان انجام دهند. بر خلاف سایر آزمون های بین المللی و محبوب مانند تافل و آیلتس، دانشجویان برای شرکت در این آزمون نیازی به مراجعه حضوری ندارند. 
دانشگاه های فراوانی مدرک این آزمون را تایید کرده اند و دانشجویان می توانند پس از دریافت مدرک خود، آنرا در اختیار دانشگاه و موسسه مورد نظرشان قرار دهند. در حال حاضر مدرک آزمون دولینگو در بیش از 3000 موسسه و دانشگاه در سراسر جهان پذیرفته می شود. آزمون دولینگو یک آزمون ایمن و مشخص است که دانشجویان بدون نگرانی می توانند برای دریافت یک مدرک زبان انگلیسی رسمی تلاش کنند. 

نحوه شرکت و آمادگی برای ثبت نام در آزمون دولینگو

شرکت و ثبت نام در آزمون دولینگو یک فرآیند آسان است. قبل از اینکه بصورت گام به گام شرایط ثبت نام را توضیح دهیم، بهتر است بدانید، تنها کاری که برای ثبت نام در این آزمون باید انجام دهید، این است که وارد سایت رسمی دولینگو شده و روی گزینه " شروع" کلیک کنید و با وارد کردن مشخصات خود، عضو این وب سایت شوید. به علاوه موارد ضروری وجود دارد که دانشجویان لازم است قبل از شرکت در آزمون آنهارا رعایت کنند.
•    برای شرکت در آزمون دولینگو بهتر است از یک کامپیوتر یا لپ تاپ دارای دوربین جلو، بلندگو و میکروفون استفاده کنید.
•    مطمئن شوید، اینترنت متصل به لپ تاپ یا کامپیوتر شما قوی باشد.
•    به هیچ عنوان از تلفن همراه خود برای شرکت در آزمون استفاده نکنید.
•    آزمون خود را در اتاقی با نور کافی و بدون صدا انجام دهید.
لازم بذکر است، بدانید برای شرکت و ثبت نام در این آزمون به مدرک شناسایی خود یعنی پاسپورت، گواهینامه رانندگی و کارت ملی نیاز دارید، برای شرکت کنندگان ایرانی تنها مدرک پاسپورت قابل قبول است. 

راهنمای تصویری ثبت نام در آزمون دولینگو

برای ثبت نام در آزمون دولینگو، در قدم اول باید به سایت رسمی دولینگو یا اپلیکیشن موبایلی این آزمون برای Android / IOS و بخش ساخت اکانت مراجعه کنید.

نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو

مرحله اول

پس از کلیک برروی بخش ساخت اکانت، به این صفحه هدایت می شوید. این اولین صفحه ثبت نام دانشجویان است، برروی گزینه Get Started کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو

مرحله دوم

در این مرحله از شما خواسته شده تا زبانی که دوست دارید، یاد بگیرید را انتخاب کنید! شما می توانید هر زبانی را که دوست دارید انتخاب کنید. ما در اینجا زبان انگلیسی را انتخاب کرده ایم.

نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو

مرحله سوم

همانطور که مشاهده میکنید، در این مرحله باید زبان مادری خود را انتخاب کنید. یکی از بزرگترین معایب این نرم افزار، پشتیبانی نکردن از زبان فارسی است. در این مرحله ما زبان فرانسوی را انتخاب کردیم.

نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو

مرحله چهارم

در مرحله چهارم، وب سایت دولینگو از شما می خواهد تا منبعی که باعث اشنا شدن شما با آنها شده را مشخص کنید. مثلا ما گزینه اول یعنی مقاله و بلاگ را انتخاب کردیم.

نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو

مرحله پنجم

دراین مرحله از شما خواسته شده تا دلیلی که باعث شده، زبان انگلیسی انتخاب شما برای خواندن باشد را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو

مرحله ششم

در مرحله ششم از شما خواسته شما تا زمانی که می خواهید برای یک روز آموختن زبان انگلیسی اختصاص دهید را مشخص کنید. دانشجویان میتوانند از 5 تا 20 دقیقه در روز در این اپلیکیشن زبان مورد علاقه خود را بخوانند.

نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو

مرحله هفتم

در این مرحله شما بایستی یکی از حساب های کاربری خود را وارد کنید.

نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو

مرحله آخر

برای به اتمام رساندن مراحل ثبت نام آزمون دولینگو، لازم است به سوال آیا با این زبان آشنا هستید؟ پاسخ دهید، با انتخاب هر گزینه شما وارد مرحله پاسخ گویی به چند سوال اولیه خواهید شد و رسما مراحل ثبت نام خود را کامل خواهید کرد. فرآیند ثبت نام در آزمون دولینگو خیلی ساده و سریع است. فراموش نکنید، برای شرکت در آزمون دولینگو باید مبلغ 49 دلار را واریز نمایید.

چرا در آزمون دولینگو شرکت کنیم؟

دانشجویانی که قصد تحصیل در یک دانشگاه بزرگ را دارند، می توانند با تحقیق راجب مدارک قابل قبول آنها، به آزمون دولینگو فکرکنند. دلایل متعددی وجود دارد که شما بایستی در آزمون دولینگو شرکت کنید، به عنوان مثال:
•    مدرک آزمون دولینگو در بیش از 3000 دانشگاه و موسسه مختلف کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، آلمان و غیره پذیرفته می شود.
•    دانشجویان به راحتی و تنها با داشتن یک لپ تاپ یا کاپیوتری که به اینترنت پرسرعت متصل است، می توانند در این آزمون شرکت کنند.
•    هزینه آزمون دولینگو در مقایسه با سایر آزمون های بین المللی بسیار استاندارد تر است. هزینه یک آزمون دولینگو 49 دلار می باشد.
•    نتیجه آزمون داوطلبان در عرض 2 روز پس از به اتمام رساندن کامل آزمون منتشر می شود. 
•    دانشجویان می توانند مدرک دولینگو خود را به هر دانشگاهی بدون هیچ هزینه اضافی ارسال کنند.
آزمون دولینگو، یک آزمون امن و راحت است که با داشتن ناظران متخصص و فناوری پیشرفته هوش مصنوعی و سوالات قانونی، به عنوان یک آزمون بین المللی شناخته می شود.

 

نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو

کدام دانشگاه ها مدرک آزمون دولینگو را می پذیرند؟

امروزه دانشگاه و موسسه های زیادی هستند که مدرک آزمون دولینگو را به دلیل شناخته شدن آن به عنوان یک آزمون بین المللی می پذیرند، تا کنون بیش از 1833 دانشگاه سراسر دنیا مدرک آزمون دولینگو را قبول کرده اند، برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:
    دانشگاه Algoma
    دانشگاه Brandon 
    دانشکده Alexander
    دانشگاه Lekehead
    دانشگاه McGill
    دانشگاه Vancouver Island
و.......

سوالات متعدد

ممکن است هنوز برای ثبت نام در آزمون دولینگو سوالاتی در ذهن داشته باشید، پس می توانید پاسخ سوالات خود را در زیر بررسی کنید.

من چه زمانی در سایت دولینگو ثبت نام کنم تا بتونم در آزمون دولینگو شرکت کنم؟

شما می توانید قبل از شرکت در آزمون دولینگو مراحل ثبت نام خود را انجام دهید و سپس با خواندن قوانین و پرداخت مبلغ مشخص شده برای برگزاری آزمون، در آزمون بین المللی دولینگو شرکت نمایید.

در صورت بروز مشکل در حین برگزاری آزمون، میتوانم مبلغ پرداخت شده را پس بگیرم؟

بله، در صورت بروز مشکلی که شرکت کننده نتواند به سوالات آزمون خود پاسخ دهد، مبلغ پرداخت شده برگشت داده می شود. اما در صورتی که ناظران دولینگو استفاده از سرویس خود را برای شرکت کننده به حالت تعلیق در آورند یا آزمون را خاتمه دهند، هیچ مبلغی برگشت داده نمی شود.

چطور مبلغ پرداختی را از دولینگو پس بگیرم؟

دانشجو می تواند با ارسال یک نامه محترمانه به دولینگو تا 24 ساعت پس از برگزاری آزمون، درخواست بازپرداخت کند. برای کاهش مشکلات، بهتر است قبل از برگزاری آزمون تمام قوانین دولینگو را مطالعه نمایید.

هر چند وقت یکبار میتوانم در آزمون دولینگو شرکت کنم؟

شما می توانید پس از دریافت نتیجه آزمون قبلی خود، در آزمون دولینگو شرکت کنید. با این حال، هر 30 روز تنها دوبار کارنامه برای داوطلب ارسال می شود.

آزمون دولینگو، یک آزمون امن است؟

آزمون دولینگو یک آزمون مبتنی بر هوش مصنوعی است. قبل از شرکت در آزمون، هویت دانشجویان آزمون ثبت و تایید می شود و چهره آنها برای تایید بارها از طریق هوش مصنوعی اسکن می شود. دولینگو، یک وب سایت مستقل است و هیچ سایت، رویداد یا فعالیت شخصی را کنترل و پشتیبانی نمیکند. هدف اصلی دولینگو از جمع آوری اطلاعات شخصی داوطلبان صرفا تایید و برای اهداف امنیتی است.

جمع بندی

از آنجایی که آزمون دولینگو یک آزمون آنلاین در خانه است، داوطلبان می توانند آنرا در هر مکان و زمانی انجام دهند. دانشجو میتواند به تصمیم خودش پس از ثبت نام در آزمون دولینگو و پرداخت مبلغ ذکر شده، تاریخ و محیط آزمون را انتخاب کرده و یک آزمون راحت و بر اساس ترجیهات خود انجام دهد. 
برای رسیدن به دانشگاه مورد علاقه خود، بارها تحقیق کنید و برای مدرکی تلاش کنید که می توانید با کمک آن از دانشگاه مورد نظرتان پذیرش بگیرید. هدف های امروز شما، تلاش های آینده شمارا می سازند.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!