نحوه استفاده موثر از آزمون های سایت TPO

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/10/29

اگر تصمیم به شرکت در آزمون سایت TPO دارید، باید بدانید که چگونه از آن به طور موثر استفاده کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید. در این مقاله نکاتی در مورد آنچه که باید در آزمون آزمایشی TPO انجام دهید، ارائه شده است.

برای آزمون وقت بگذارید

قبل از انجام تست در سایت TPO، باید بدانید که زمان زیادی را باید به آن اختصاص دهید تا یک آزمون را به طور کامل تمام کنید. توصیه ما این است که حتی اگر می توانید امتحان خود را متوقف کنید و بعداً آن را از سر بگیرید، بسیار بهتر است که همه تست را در یک جلسه انجام دهید تا تجربه تافل واقع بینانه تری کسب کنید. بنابراین، باید حداقل چهار ساعت را برای آزمون آزمایشی (یعنی مدت زمان تافل واقعی) وقت بگذارید.
سعی کنید روز و زمانی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. به طور ایده‌آل آخر هفته یا زمانی که مجبور به رفتن سر کلاس دانشگاه یا سر کار نیستید.
در صورت امکان، امتحان خود را صبح یا اوایل بعد از ظهر انجام دهید تا زمانی که آن را به پایان می رسانید دیر نشده باشد و خیلی خسته نباشید.
در نهایت، برنامه ریزی از قبل برای آزمون دادن در سایت TPO باید به شما کمک کند که آمادگی بیشتری داشته باشید و کمتر نگران تلاش برای وقت گذاشتن برای آن باشید.

کامپیوتر و تجهیزات لازم را آماده کنید

قبل از اینکه برای شرکت در آزمون تافل TPO آماده شوید، کامپیوتر و سایر تجهیزات را آماده کنید. به این ترتیب شما مجبور نخواهید بود که در وسط تست، آزمون آزمایشی را ترک کنید یا آن را برای رفع یک مشکل فنی متوقف کنید.
به طور کلی، قبل از شرکت در هر آزمون ماک تافل، حتما موارد زیر را انجام دهید:

مطمئن شوید که رایانه شما می تواند نرم افزار سایت TPO را اجرا کند

لپ تاپ خود را کاملا شارژ کنید و شارژر تان را در دسترس داشته باشید. به یاد داشته باشید که آزمون تی پی او، چهار ساعت طول می کشد، بنابراین احتمالاً در طول آن باید لپ تاپ خود را شارژ کنید!
هدفون و میکروفون خود را تست کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند. هر نوع هدفون یا هدستی که دارید باید به درستی کار کند البته بیشتر لپ‌تاپ‌ها یک میکروفون داخلی دارند که می‌توانید از آن استفاده کنید.

کاغذ و مداد را برای یادداشت برداری آماده کنید.

اگر واقعاً می‌خواهید یک تجربه آزمایشی را شبیه‌سازی کنید، آب یا میان‌وعده‌ای پشت میزتان نخورید. چون اینها در روز آزمون تافل واقعی مجاز نیستند، بنابراین اگر در طول امتحان در سایت TPO خود چیزی ننوشید یا میان‌وعده نخورید، تجربه تافل واقعی تری خواهید داشت.

در یک محیط کمی پر سر و صدا آزمون بدهید

برخلاف سایر آزمون‌ها، تافل همیشه ساکت نیست. زیرا آزمون‌دهندگان در یک اتاق آزمون معمولا به طور همزمان به بخش Speaking می‌رسند و صدای همه آنها در اتاق بیشتر از حد معمول خواهد بود. در نتیجه، در روز آزمون ممکن است تمرکز روی پاسخ‌های Speaking خود (یا هر قسمتی که در آن هستید) برای شما دشوار باشد.
بهترین راه برای مبارزه با این حواس پرتی این است که آزمون آزمایشی سلایت TPO را در یک محیط پر سر و صدا بدهید. پیشنهاد می‌کنم یک کافه، مرکز خرید، پارک یا سایر مکان‌های عمومی را پیدا کنید تا آزمون ماک تافل خود را انجام دهید که به شما کمک می کند تا به سر و صدا عادت کنید. به نوبه خود، یاد می گیرید که چگونه نویزهای پس زمینه را تنظیم کنید و بعداً می توانید همین کار را در روز آزمون انجام دهید.

همه برنامه های کامپیوتری را قبل از ورود به سایت TPO ببندید

هنگام انجام تست در سایت TPO، رایانه شما نباید آهسته کار کند یا با مشکلی مواجه شود، بنابراین مطمئن شوید که سایر برنامه‌ها یا مرورگرهایی را که در پس‌زمینه اجرا می‌کنید، ببندید. این امر به شما امکان می دهد تا از نظر فنی، تست TPO شما تا حد امکان به خوبی انجام شود.
 از طرف دیگر در روز آزمون واقعی تافل اگر برنامه‌ای به جز نرم افزار خود تافل روی صفحه کامپیوتر یا مرورگر شما باز باشد به عنوان تقلب تلقی شده و آزمون شما کنسل می‌شود. در این شرایط هیچ هزینه ای نیز به شما برگردانده نخواهد شد.

از محدودیت های زمانی طبق آزمون تافل واقعی استفاده کنید

هنگام شرکت در آزمون سایت TPO، همیشه باید از محدودیت های زمانی طبق آزمون واقعی تافل پیروی کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از حالت زمان بندی شده به جای حالت بدون زمان است. حالت زمان‌بندی شده به شما تجربه‌ی واقعی‌تری از آزمون‌ اصلی تافل را می‌دهد، زیرا تایمرها مشابه تافل واقعی هستند. 
علاوه بر این، اگر زمان تمام شد، بخشی را ادامه ندهید. حالت زمان‌دار در نرم افزارهای شبیه سازی شده یا اپلیکیشن های آزمون TPO به شما امکان می‌دهد در صورت تمام شدن زمان، به کار بر روی یک بخش یا سؤال ادامه دهید، اما تافل واقعی این اجازه را نمی‌دهد. بنابراین اگر از محدودیت زمانی گذشته باشد و به پاسخ دادن خود ادامه دهید، ارزیابی دقیقی از توانایی های خود برای شرکت در تافل واقعی نخواهید داشت.
هرگز آزمون سایت TPO خود را متوقف نکنید. شما نمی توانید در روز آزمون، تافل را متوقف کنید، حتی برای رفتن به دستشویی، بنابراین از وسوسه توقف آزمون ماک تافل به هر قیمتی اجتناب کنید.

نمرات خود را چاپ کنید

پس از اتمام آزمون، نمرات آزمون TPO شما در حساب کاربری سایت یا اپلیکیشن آزمون آزمایشی تافل به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود. از آنجایی که در برخی از سایت های TPO پس از مدت مشخصی نمی‌توانید نمرات خود را مشاهده کنید، به شدت پیشنهاد می‌کنم گزارش نمره خود را چاپ کنید تا بتوانید رکوردی از نمرات آزمون آزمایشی و بازخورد عملکرد کلی خود داشته باشید. سپس می توانید از این رکورد برای کمک به پیگیری پیشرفت خود به سمت نمره هدف تافل استفاده کنید.

آیا شرکت در آزمون سایت TPO برای کسب نمره بالا در تافل ضروری است؟

همانطور که می دانید، تست های TPO مزایا و معایب زیادی دارند. اما در نهایت، این شمایید که باید به این سوال پاسخ دهید: آیا باید برای شرکت در آزمون TPO TOEFL هزینه کنید؟ پاسخ به این سوال عمدتاً به این بستگی دارد که چه نوع آمادگی برای تافل در نظر دارید و تا بحال چقدر آمادگی کسب کرده اید.
در ادامه، ما به چهار عامل اصلی که باید هنگام تصمیم گیری برای شرکت در آزمون سایت TPO در نظر بگیرید، اشاره می کنیم.

هزینه شرکت در آزمون سایت TPOچندان زیاد نیست

همانطور که قبلاً اشاره کردم، قیمت عامل بسیار مهمی است که اغلب آزمون‌دهندگان را از خرید آزمون های سایت TPO باز می‌دارد. اگر پول برای شما مسئله مهمی نیست، تست‌های TPO می‌توانند سرمایه‌گذاری خوبی باشند زیرا سوالات تمرینی با کیفیت بالا را با رابط تست واقعی ارائه می‌دهند.
از سوی دیگر، اگر نگران پول هستید، می توانید در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته عضو شوید که گزینه‌ بسیار ارزان‌تر و با کیفیت تری برای شرکت در آزمون های TPO (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی) است. بنابراین تصور نکنید که برای انجام تمرین تافل خوب باید هزینه زیادی خرج کنید.  در مقاله آزمون تی پی او آنلاین از کجا بخریم می توانید اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید.
پاسخ به سوالات زیر به شما کمک می کند تشخیص دهید آیا خرید آزمون های ازمایشی برای شما ارزش دارد یا خیر: 
آیا قبلاً از آزمون های تافل ارزان تر و با کیفیت بالا استفاده کرده اید
چقدر به توانایی های تست زنی خود اطمینان دارید
در حال حاضر در سایر آزمون‌ها و سوالات تافل چقدر نمره می‌ گیرید

آزمون های TPO دقیقا مانند تافل واقعی هستند

اگر در مورد شرکت در آزمون تافل استرس دارید و می خواهید بدانید که از ابتدا تا انتها چگونه خواهد بود، یک آزمون TPO می تواند شما را به محدودیت های زمانی و تعداد سؤالات عادت دهد و به شما کمک کند تا از نظر ذهنی و بدنی برای روز آزمون آماده شوید.
البته، اگر از قبل به مهارت‌های آزمون‌دهی و توانایی انگلیسی خود نسبتاً مطمئن هستید، احتمالاً شرکت در آزمون آزمایشی TPO ضروری نیست. تا زمانی که فرمت تافل را بدانید و از سایر منابع با کیفیت بالا استفاده می کنید، باید در روز آزمون خوب عمل کنید!

شرکت در آزمون های ماک در سایت TPOبه شما کمک می کند نمره بالاتری بگیرید

اگر نمره فعلی تافل شما آنقدر که می‌خواهید بالا نیست، آزمون‌های TPO می‌توانند به شما کمک کنند تا به فرمت کلی آزمون عادت کنید، مدیریت زمان خود را بهتر تمرین کنید، و استراتژی‌های مختلف آزمون‌دهی را امتحان کنید. 
با این حال، اگر در حال حاضر در تست‌ها و سوالات آزمایشی تافل، نمره بالایی کسب کرده‌اید، احتمالاً خرید کل آزمون TPO ضروری نیست. در این صورت، با رفع نقاط ضعفی که هنوز از طریق تمرین هدفمند و بررسی محتوا دارید، سود بیشتری خواهید برد.

 

نحوه استفاده موثر از آزمون های سایت TPO

آیا آزمون های سایت TPO مفید هستند؟

تست های TPO در سایت های آنلاین بسیار واقع‌گرایانه هستند و نزدیک‌ترین تست‌هایی هستند که می‌توانید برای شرکت در تافل اصلی در نظر بگیرید. سایت هایی مانند آکامی آنلاین زبان شایسته از نرم افزار نمره دهی Speaking و Writing قابل اعتماد مانند e-rater criterion و مصححین و اساتید رسمی تافل استفاده می کنند که نمره واقعی شما را می سنجند و گزارش می کنند.
در ادامه مهمترین عواملی که باید در هنگام خرید آزمون سایت TPO در نظر بگیرید آورده شده است:
•    حداقل چهار ساعت برای آزمون اختصاص دهید - به طور ایده آل در تعطیلات آخر هفته یا روزهای آزاد دیگر
•    رایانه خود را از قبل آماده کنید و تجهیزات مورد نیاز خود را مانند کاغذ و مداد جمع آوری کنید
•    را در یک محیط کمی پرسروصدا ازمون بدهید تا بتوانید به نویز پس زمینه عادت کنید
•    همه برنامه های کامپیوتری را ببندید تا کامپیوتر شما به کندی کار نکند
•    محدودیت‌های زمانی رسمی را رعایت کنید و اگر زمان برای یک بخش تمام شد، ازمون را متوقف نکنید یا به کار ادامه ندهید
•    نمرات خود را چاپ کنید 
امیدواریم که این بررسی TPO به شما درک بهتری از اینکه تست های TPO چیست و چگونه می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید، داده باشد!

معایب آزمون های سایت TPO

اکنون که مزایای آزمون های TPO TOEFL را بررسی کردیم، اجازه دهید به معایب آن نگاهی بیندازیم.
تست های TPO چه نوع مشکلات یا معایبی دارند که ممکن است بر تصمیم شما برای شرکت در آنها تاثیر بگذارد؟ در ادامه سه مورد وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ازمون های ازمایشی سایت TPO گران هستند

قیمت اغلب مهمترین دلیلی است که شرکت کنندگان در آزمون تصمیم می گیرند آزمون سایت TPO را خریداری نکنند.
با قیمت 45.95 دلار برای هر ازمون در سایت ETS به شمو حق می دهم که به عنوان یکی از گران‌ترین منابع رسمی تافل به آنها نگاه کنید که همه نمی‌توانند آن را بخرند (یا فکر می‌کنند ارزش خرید ندارند). اما سایت ETSتنها منبع برای شرکت در آزمون های تی پی او نیست. شما می توانید با عضویت در اپلیکیشن ما، با هزینه ای به مراتب کمتر در ازمون های ماک TPOنسخه ۷۱ تایی شرکت کنید.
علاوه بر این به کتاب های آمادگی و هزاران منبع رایگان تافل نیز دسترسی دارید که تقریباً به خوبی آزمون های TPO هستند.
در نرم افزار ما که آزمون تمرینی مختلفی از تافل را ارائه می دهد، ترجمه ریدینگ تمامی TPO های تافل نیز قرار گرفته، که برای تقویت مهارت ریدینگ شما بسیار مفید است.

نمره دهی به اسپیکینگ و رایتینگ واقعی نیست

نکته مثبت آزمون های آزمایشی تافل در سایت ها که به صورت آنلاین برگزار می شود این است که آنها به تمام بخش های آزمون نمره می دهند، اما نرم افزار نمره دهی که استفاده می کنند قابل اعتماد نیست.
در تافل، ارزیابی‌کننده‌های انسانی همراه با نرم افزارهای ای ریتر معتبر بخش‌های Speaking و Writing شما را نمره دهی می‌کنند، اما در آزمون‌های سایت TPO، رایانه‌ها تمام فرایند نمره دهی را انجام می‌دهند و امکان بیشتری برای خطاها و اشکالات باقی می‌گذارند.
به عنوان مثال تجربه یکی از کااربران را که در سایت TPOازمون داده با شما به اشتراک می گذاریم:
وقتی در آزمون TPO شرکت کردم، در Speaking فقط نمره 26 گرفتم، شاید نتوانم مثل زبان مادری، انگلیسی صحبت کنم اما تمام مدت صحبت کردم، بیان کردم، و از جزئیات و مثال های واضح استفاده کردم. بنابراین، نمره پایین من احتمالاً به این دلیل است که نرم‌افزار SpeechRater سایت TPO دقیق نیست.
نرم افزار نمره دهی برای Writing نیز عالی نیست. معمولاً، فقط زمانی که از دستور زبان صحیح استفاده می‌کنید و کلمات کافی می‌نویسید، بدون در نظر گرفتن اینکه در مورد چه چیزی می‌نویسید، نمره بالا (و شاید عالی) کسب می کنید
بنابراین حتی اگر مقاله شما کاملاً خارج از موضوع باشد (که به شما نمره 0 در تافل واقعی می دهد)، ارزیاب الکترونیکی همچنان می تواند نمره رایتینگ بالایی به شما بدهد!
یکی دیگر از مسائل عجیب در مورد نمره دهی Writing در سایت TPO این است که رتبه‌دهنده الکترونیکی به مقاله‌ای که از پاراگراف استفاده نمی‌کند نمره نمی‌دهد. با این حال، همانطور که برخی از این مقالات رسمی تافل با امتیاز بالا نشان می‌دهند، همیشه نیازی به استفاده از پاراگراف برای گرفتن نمره بالا در رایتینگ تافل ندارید. بنابراین، می‌توانیم ببینیم که رتبه‌بندی الکترونیکی آنقدر که می‌توانست واقع‌بینانه نیست.

جمع بندی

اگر واقعا می خواهید نمره تافل خود را بهبود بخشید پیشنهاد می کنم در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسه عضو شوید. پس از گذراندن آزمون های TPO نسخه ۷۱تایی در این اپلیکیشن، تمای پاسخ های شما توسط اساتیدی که تجربه تصحیح پاسخنامه های آزمون واقعی تافل را داشته و به نرم افزارهای ای ریتر معتبر دسترسی دارند، تصحیح می شود.  همچنین امکان مرور فردی، درس های تعاملی و تمرین آنلاین با قیمتی مقرون به صرفه برای شما وجود خواهد داشت! اپلیکیشن ازمون آزمایشی سایت ما، سریعترین راه برای به دست آوردن نمره تافل هدف شما است.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!