بهترین منابع تمرین اسپیکینگ تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/11/08

تمرین اسپیکینگ تافل یکی از مهم ترین مسیر هایی است که تمام داوطلبان آزمون تافل باید از آن عبور نمایند. تافل یا آزمون جهانی زبان انگلیسی به عنوان آزمونی برای ارزیابی توانایی افراد در استفاده و درک زبان انگلیسی طراحی شده است و میانبری برای رسیدن به اهداف آنهاست.
داوطلبان برای کسب یک نمره ی عالی در بخش اسپیکینگ تافل، مجبور هستند راه های مختلفی را برای جستجوی یک منبع تقویت مهارت اسپیکینگ پیدا نمایند و گاهی ممکن است پیدا کردن این راه ها تا چندین ماه طول بکشد، اگرچه وب سایت های آموزشی مختلفی ممکن است راهنمای خوبی در این مسیر برای داوطلبان باشند، اما اکادمی آنلاین زبان شایسته ثابت کرده با ارائه مفید ترین کتاب های تمرین اسپیکینگ تافل، ارائه آزمون های آزمایشی آنلاین و مشاوره های لازم می تواند کمک شایانی در این راه به دانشجویان علاقه ارائه نماید. ما در این مقاله قصد داریم در کنار ارائه بهترین تکنیک ها و تمرین های تقویت اسپیکینگ تافل، شمارا با منابع و کتاب های مفید تمرین و تقویت مهارت اسپیکینگ آزمون تافل آشنا کنیم.

چه انتظاری از خود در بخش اسپیکینگ تافل داشته باشیم؟

سوالات اسپیکینگ تافل، به دو بخش مستقل و ادغام شده تقسیم شده است. در بخش مستقل از داوطلبان خواسته می شود به صورت شفاهی درمورد موضوعات خانوادگی صحبت کنند تا توانایی و مهارت صحبت کردن آنها به صورت واضح ارزیابی شود. در مقابل برای بخش ادغام شده از شرکت کنندگان آزمون تافل خواسته می شود تا یک پاراگراف کوتاه را خوانده یا به یک لکچر یا مکالمه روزمره درباره زندگی دانشجویی گوش دهند و سپس به سوالات ترکیبی با اطلاعاتی که از مکالمه یا متن بدست آورند، پاسخ دهند.
علیرغم مختصر بودن بخش اسپیکینگ، داوطلبان برای کسب یک نمره ی خوب نیاز به تلاش و تمرین اسپیکینگ تافل دارند. با انجام این تمرینات شرکت کنندگان می آموزند که چطور زمان خود را به درستی برنامه ریزی کنند یا چطور سرعت گفتار خود را کنترل کنند. برای پاسخ به سوالات بخش اسپیکینگ همه داوطلبان حداکثر 60 ثانیه زمان دارند و در این شرایط نمی توانند خیلی سریع یا خیلی آهسته صحبت کنند. همچنین داوطلبان با تمرین کردن می توانند تلفظ خود را تقویت کنند و مهارت خود را در صحبت کردن افزایش دهند، فراموش نکنید، تمرین کردن برای بخش اسپیکینگ تافل برای همه ضروری است، نه فقط برای شرکت کنندگان غیر بومی!

چرا برای بخش اسپیکینگ تافل، به منابع تمرینی نیاز داریم؟

قطعا، انجام تمرین اسپیکینگ تافل ساده نیست و نیازمند منابع استاندارد و مفید است. اما دقیقا روی چه چیزهایی باید تمرکز کرد؟ 
    هدف اولیه خود برای تمرین کردن را، روی آنالیز سوالات و موضوعاتی بگذارید که سوال از شما می خواهد و سپس سعی کنید طبق سلیقه خود به آنها پاسخ دهید. 
    هدف دوم خود را سریع فکر کردن و پاسخ درست دادن، قرار دهید تا ذهن خود را مجبور به فکر کردن به سوالات درست گرامری کنید، گرامر های مد نظر شما لازم نیست پیچیده باشند، اما تا حد امکان سعی کنید از درست ترین گرامرها استفاده کنید.
    بعد از تمرین برای جواب دادن با گرامر درست، واژگان را در نظر بگیرید. برای بیان شفاهی خوب، باید دانش کافی از اسم ها، صفات و افعال داشته باشید. برای بخش اسپیکینگ تافل ممکن است فکر کنید نیازی به مطالعه واژگان خاص نیست، اما توجه به آنها قطعا به ضررتان نمی شود. 
    زمان خود را مدیریت کنید. برای بخش اسپیکینگ و جواب دادن به سوالات آن باید پاسخ های خود را زمان بندی شده بدهید. سعی کنید بهترین پاسخ هارا بین 15 تا 60 ثانیه آزمون بچینید و سپس بیان کنید. 
    آخرین اما مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه کنید، تقویت تلفظتان است. در تقویت تلفظتان، لهجه داشتن مهم نیست! با اینحال، روی تلفظ کلمات متمرکز شوید و به گونه ای آنهارا بیان کنید که برای مردم قابل درک باشد. 

بهترین کتاب و منابع حاوی نمونه سوال تمرین اسپیکینگ تافل

برای تمرین اسپیکینگ تافل می بایست سوالات و مثال های متفاوتی را در نظر گرفته و برای افزایش مهارت اسپیکینگ خود تلاش کنید. کتاب های زیر منابعی هستند که شما می توانید برای تقویت توانایی خود از آنها کمک گرفته و با کمک آنها به اهداف خود برسید.

کتاب Kallis

کتاب Kallis Taefl Pattern Speaking، شامل سه مجموعه مختلف همراه سوالات متنوع است که به داوطلبان کمک می کند، خود را برای تقویت مهارت اسپیکینگشان به چالش بکشند. این کتاب به داوطلبان کمک می کند تا با تقسیم کردن و ارزیابی ساده ی سوالات و به کارگیری آنها، راحت تر به سوالات پاسخ دهند. همچنین، هرکدام از مجموعه های متفاوت این کتاب به گونه ای به شما آموزش می دهد ساختار هر سوال را مشخص و برای هرکدام یک پاسخ درست بیابید. در نهایت، پس از تکمیل هر سه مجموعه این کتاب می توانید در وب سایت ذکر شده در کتاب، یک آزمون کامل و استاندار مرتبط با اسپیکینگ تافل انجام دهید.

کتاب Nova’s

کتاب Nova’s Speaking And Writing strategies، کتابی منحصر به فرد و متمرکز بر تقویت مهارت اسپیکینگ و رایتینگ تافل داوطلبان است. این کتاب دارای سه مهارت ارزیابی، پاسخ دهی و امتیاز دهی دقیق است و به دانشجویان کمک می کند توانایی های خود را تقویت کنند. هدف اصلی این کتاب تقویت مهارت ارزیابی داوطلبان تافل برای سوالات اسپیکینگ و رایتینگ است و گام به گام به داوطلبان در افزایش این مهارت کمک میکند. همچنین با کمک این کتاب می توانید خطاهای رایج خود را محدود و با مدیریت زمان پاسخ های خود را چندین بار بازنگری کنید. این کتاب با ارائه همچین استراتژی های حرفه ای، به یکی از بهترین منابع تقویت مهارت رایتینگ و اسپیکینگ تبدیل شده است. 

کتاب Compass Tests

کتاب Compass Tests از سه کتاب مختلف تشکیل شده است. این کتاب سه مجموعه ای طبقه بندی شده در سطح مبتدی تا پیشرفته است که به داوطلبان برای تقویت مهارت اسپیکینگشان کمک می کند. این کتاب بر سه هدف کلی تمرکز دارد. اولین هدف آن تقویت مهارت اسپیکینگ داوطلبان است، دومین هدف این کتاب جمله سازی درست برای پاسخ دهی به هر سوال و آخرین هدف آن صحبت کردن به صورت روان می باشد. همچنین، با کمک نکته های مرتبط با هر سوال این کتاب می توانید نحوه پاسخ گویی خود را تقویت کنید.

کتاب Collins

کتاب Collins منبع مفیدی برای تقویت مهارت اسپیکینگ داوطلبان است که با تست های تمرینی ارائه ای خود به آنها کمک می کند تا سرعت پاسخ دهیشان را افزایش دهند. این کتاب برای داوطلبانی که نیاز به تمرین و کمک بیشتری در بخش اسپیکینگ دارند، بسیار مناسب است.

کتاب Longman

کتاب Longman، سوالات فراوانی را به همراه توضیح برای بهبود مهارت دانشجویان تافل ارائه می دهد. این کتاب در مقایسه با کتاب های دیگر سوالات استاندارد تر و یکسانی را با سوالات تافل برای دانشجویان لیست کرده است. با اینحال، اگر به طور کلی سوالات این کتاب را با سوالات آزمون تافل واقعی مقایسه کنیم، میبینیم از نظر سختی در رده ی یکسانی نیستند. به همین دلیل این کتاب تنها به دانشجویان سطح مبتدی و متوسط پیشنهاد می شود.

 

بهترین منابع تمرین اسپیکینگ تافل

ترفند های شخصی افزایش مهارت و توانایی اسپیکینگ!

با کمک راه های زیر میتوانید خیلی ساده به انجام تمرین اسپیکینگ تافل پرداخته و توانایی اسپیکینگ خود را بدون اینکه نیازی به شخص دیگر برای مکالمه داشته باشید، افزایش دهید. فراموش نکنید، راه رسیدن به اهداف درسی، تمرین، تمرین و تمرین است.

توسط خودتان

ساده ترین راه برای تقویت مهارت اسپیکینگ داوطلبان، تمرین با خود است. برای مثال شما می توانید با انتخاب کردن موضوعاتی یکسان و در اندازه ی چارچوب آزمون تافل واقعی مهارت اسپیکینگ خود را افزایش دهید. وقتی خودتان برای رسیدن به هدفی تلاش کنید، راحت تر نقاط ضعفتان را میبینید و برای رفع آنها تلاش می کنید. به علاوه، شما می توانید برای افزایش سرعت پاسخ دهی خودتان زمان مشخصی را برنامه ریزی کرده و کمتر از 30 ثانیه به تمام سوالات پاسخ دهید. 
سعی کنید، برای پاسخ دهی یا مطالعه خود یک مکان آرام را انتخاب کنید و حتی صدایتان را ضبط و بارها به آن گوش دهید. برای ضبط صدای خود، به هدفون و میکرفون متصل به رایانه یا لپتاپ نیاز دارید و می توانید با کمک نرم افزار Audacity خیلی راحت صحبت کنید. هنگام گوش دادن به صدای خود، سعی کنید پاسخ هایتان را از نظر گرامری، مکث ها و تلفظ در نظر بگیرید و برای تمرین دوباره تمام اشتباهات جزئی را رفع کنید. اگر به منبعی برای تقویت مهارت های خود نیاز دارید، می توانید با کمک وب سایت شایسته انگلیسی خود را در بخش اسپیکینگ با کمک سوالات و آموزش های ویدئویی تقویت نمایید. 

با یک معلم

احتمالا می دانید معلم های متخصصی برای تقویت هر چهار مهارت داوطلبان تافل وجود دارند و شما می توانید از آنها کمک بگیرید. آنها به شما کمک می کنند تا درباره همه چیز به خصوص نحوه پاسخ دهی و بهبود نمرات خود آگاه شوید. با یک معلم خصوصی می توانید سوالات تمرین اسپیکینگ تافل را دریافت و به آنها پاسخ دهید، به علاوه می توانید با کمک آنها روی نقاط ضعف خود متمرکز و همه چیز را بهبود ببخشید.
برای پیدا کردن یک معلم خوب می توانید از وب سایت شایسته کمک گرفته و با مشاوران راجب نیاز ها و انتظارات خود صحبت کنید و در آخر بهترین پیشنهاد هارا دریافت نمایید.

در گروه های درسی و مطالعه

این تجربه، مزیت های زیادی برای داوطلبان دارد. اگر بتوانید حضوری با دانشجویانی که قصد تمرین و افزایش مهارت اسپیکینگ خود را دارند، تمرین کنید، میتوانید راحت تر توانایی اسپیکینگ خود را تقویت کنید. شما می توانید جلسات تمرینی اسپیکینگ را با دیالوگ های استاندارد هیجان انگیز کنید و در مورد تلفظ خود از دیگران بپرسید. با این روش، قطعا می توانید پیشنهاد های مفیدی برای رفع نقاط ضعف و اشتباهات خود دریافت و تمرینات خود را برنامه ریزی شده پیش ببرید.

جمع بندی

برای تمرین اسپیکینگ تافل، منابع فراوانی پیشنهاد می شود و این داوطلبان هستند که با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت خود می بایست تصمیم گیری درستی در این موضوع انجام دهند. تافل، آزمون پیچیده ای نیست و تمرین کردن تمام این مسیر امتحانی را آسان می کند.
اغلب دانشجویانی که توانسته اند نمره بالایی در بخش اسپیکینگ دریافت کنند، تنها تمرین کردن را کلمه کلیدی خود قرار داده اند. انتخاب یک منبع درسی خوب سخت نیست، صادق بودن و قبول برخی از ضعف ها دشوار است. برای رسیدن به هدف خود، عاقلانه و با انتخاب درست ترین مسیر ها قدم بردارید.
شرکت در آزمون های آزمایش تافل به ویژه TPO های نسخه 71 تایی می تواند مسیر رسیدن به هدف را برای شما هموارتر کند. از طریق عضویت در اپلیکیشن ما به منابع نامحدودی از نمونه سوالات و آزمون های شبیه سازی شده دسترسی خواهیدداشت.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!