تکنیک ها و تمرین های تقویت اسپیکینگ تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/10/29

تقویت اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking یکی از اصلی ترین ضروریات برای افرادی است که قصد شرکت در این آزمون بین المللی را دارند. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم برخی از تکنیک ها و تمرین های تقویت اسپیکینگ Speaking تافل TOEFL را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از آنها، نمره تافل TOEFL خود را افزایش دهید. 
ثبت نام در آزمون تافل آی بی تی TOEFL-iBT و شرکت در این آزمون، برای بسیاری از داوطلبان چالش برانگیز است. برای شرکت در این آزمون، شما باید الزاماتی مانند حداقل نمره پذیرش، ددلاین دانشگاه و ... را مد نظر قرار دهید و با توجه به آنها، خود را برای آزمون آماده کنید. 
همانطور که میدانید، آزمون تافل TOEFL به دو شکل کاغذی و اینترنتی و به وسیله ETS برگزار می شود. در کشور ما، شکل اینترنتی آزمون تافل، یا همان آزمون تافل آی بی تی TOEFL-iBT برگزار می شود. مدت زمان برگزاری این آزمون، 4 ساعت می باشد و به چهار قسمت کلی تقسیم شده است. هر یک از این قسمت ها، یکی از مهارت های مربوط به زبان انگلیسی را مورد سنجش قرار می دهند: 

•    خواندن (Reading)
•    شنیدن (Listening) 
•    نوشتن (Writing) 
•    صحبت کردن (Speaking)

ما در مقاله امروز، به بررسی روش هایی می پردازیم که نمره شما در بخش اسپیکینگ یا صحبت کردن (Speaking) را افزایش خواهند داد. شرک در یک مکالمه پویا به زبانی دیگر، همواره یکی از چالش های اصلی افرادی است که در آزمون هایی مانند تافل و آیلتس IELTS شرکت می کنند. بنابراین، به کارگیری تکنیک ها و تمرین های تقویت اسپیکینگ تافل TOEFL به شما کمک می کند تا در روز آزمون، احساس اطمینان و آمادگی کافی داشته باشید. 

ساختار بخش اسپیکینگ آزمون تافل TOEFL

اولین قدم برای موفقیت در بخش اسپیکینگ آزمون تافل TOEFL، آشنایی با ساختار این بخش است. پس از آشنایی با محتوای این بخش از آزمون، شما می توانید بهترین استراتژی ها و تکنیک ها برای اخذ نمره بالا و تقویت اسپیکینگ تافل  TOEFL Speaking را اخذ کنید. 

Tasks 1 and 2: Independent tasks

در تسک های یک و دو بخش اسپیکینگ آزمون تافل TOEFL، شما باید به مدت 45 ثانیه سخنرانی کنید. شما 15 ثانیه برای آماده کردن پاسخ خود فرصت خواهید داشت. در این قسمت، شما باید توانایی خود را در صحبت کردن به طور واضح و منطقی درباره برخی موضوعات آشنا، نشان دهید. ایده هایی که در پاسخ خود استفاده می کنید باید مبتنی بر تجربه شخصی شما باشند. سازماندهی درست ایده، در این مرحله اهمیت بسیاری دارد. به نمونه سوال زیر توجه کنید: 

What are the characteristics of a good colleague? Use reasons and details to support your response.

در این Task، شما باید در مورد ویژگی های یک همکار خوب، صحبت کنید. بخش دوم سوال، به شما می گوید که چگونه می توانید پاسخ خود را سازماندهی کنید. عبارت Use reasons به شما می گوید که باید پاسخ خود را با دلایلی، پشتیبانی کنید. بنابراین، شما پس از اشاره به هر ویژگی، باید بیان کنید که چرا آن ویژگی از نظر شما با اهمیت است. 
در ضمن، جزئیات را فراموش نکنید. ذهنیت خود در مورد یک همکاری خوب را بیان کنید. اگر تنها دلیل را ذکر کنید و جزئیات را فراموش کنید، نمره شما کم خواهد شد. 

If you could live anywhere in the world, what place would you choose? Use reasons and examples to support your response.

در این Task، موضوع اصلی، بهترین مکان در جهان برای زندگی است. مهم نیست که چه نقطه ای از دنیا را انتخاب می کنید؛ فراموش نکنید که باید برای انتخاب آن مکان دلایلی را ارائه کنید. استفاده از مثال نیز می تواند در افزایش نمره شما موثر باشد. 

Tasks 3 and 4: Integrated tasks (reading, listening and speaking)

در این قسمت شما باید یک متن 100 الی 120 کلمه ای را مطالعه کنید. موضوعات این متن، اغلب مرتبط با موضوعات آکادمیک یا دانشگاهی است. سپس، شما با بخشی از شرایط دانشگاه (در Task 3) و یک مقطع آکادمیک (در Task 4 – به صورت فایل صوتی) آشنا خواهید شد. شما 30 ثانیه برای آماده کردن پاسخ خود در اختیار خواهید داشت. سپس، باید به مدت یک دقیقه در مورد ارتباط بین متن و فایل صوتی و چگونگی این ارتباط، صحبت کنید. 
یکی از راهکارهای عالی برای افزایش نمره و تقویت اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking، یادداشت کردن نکات اصلی است که در متن و فایل صوتی وجود دارند. شما می توانید از این اطلاعات برای صحبت کردن در مورد ارتباط بین دو بخش، استفاده کنید. 
همانطور که گفتیم، آشنایی با ساختار آزمون، اهمیت بسیاری دارد. اگر شما بدانید که چه چیزی در آزمون اصلی در انتظار شما است، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. یکی از راه های عالی برای آشنایی بهتر و دقیق تر با ساختار آزمون تافل TOEFL، شرکت در آزمون آزمایشی تافل TOEFL یا آزمون ماک تافل TOEFL می باشد. 

Tasks 5 and 6: Integrated tasks (listening and speaking)

در Task 5 اسپیکینگ تافل TOEFL شما باید به یک مکالمه 2 الی 3 دقیقه ای در مورد یک موضوع آکادمیک، گوش دهید. در Task 6، شما بخشی از یک سخنرانی آکادمیک را خواهید شنید (طول این سخنرانی نیز 2 الی 3 دقیقه است). شما باید در طول 20 ثانیه پاسخ خود را آماده کنید. سپس، یک دقیقه فرصت خواهید داشت تا در مورد نکات اصلی فایل های صوتی صحبت کنید. 
از آنجایی که این قسمت مشکل تر از دیگر قسمت های بخش اسپیکینگ است، آشنایی با راهکارهای تقویت اسپیکینگ تافل TOEFL در این مرحله اهمیت انکار ناپذیری دارد. 
در این بخش، شما هیچ متنی دریافت نمیکنید، اما فایل های صوتی طولانی تر خواهند بود. یادداشت برداری در هنگام گوش دادن به فایل های صوتی را فراموش نکنید. این کار به شما کمک می کند تا نکات اصلی را از قلم نیندازید. پس از به پایان رسیدن فایل های صوتی، وظیفه شما آغاز می شود.  با یادداشت برداری در مورد ایده های اصلی فایل صوتی، شما احتمال بروز خطا در پاسخ های خود را کاهش می دهید. 

با معیارهای نمره دهی بخش اسپیکینگ Speaking آزمون تافل TOEFL آشنا شوید

اطمینان حاصل کنید که با معیارهایی که برای ارزیابی عملکرد شما استفاده می شوند آشنایی دارید. این کار یکی از راه های تقویت اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking می باشد. آزمون گیرندگان با در نظر گرفتن چندین معیار، عملکرد شما را ارزیابی می کنند. این معیارها عبارتند از: 

•    پاسخ سوال 
•    قابل درک بودن 
•    سازماندهی پاسخ
•    روان بودن
•    تلفظ صحیح کلمات 
•    دستور زبان و گرامر
•    واژگان 

در مورد زمان نگران نباشید

اگر تنها چند روز تا روز برگزاری آزمون باقی مانده است؛ نگران باشید! هنوز هم می توانید برخی از معیارهایی که برای ارزیابی مهارت های گفتاری در نظر گرفته می شوند را در خود تقویت کنید. در ادامه، برخی از مهارت ها و معیارهای اسپیکینگ Speaking را به شما معرفی کرده ایم. ویژگی اصلی این مهارت ها این است که می توان در مدت زمان کوتاهی، آن ها را تقویت کرد. 
پاسخ درست به سوال: حتی اگر مدت زمان زیادی برای آماده شدن ندارید، باید شیوه درست خواندن سوال را در خود تقویت کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که هر وقت یک سوال اسپیکینگ تافل TOEFL را می خوانید، در نگاه اول متوجه تمام قسمت های اصلی آن می شوید. اگر در صورت سوال از شما درخواست می کنند دلایل خود را بیان کنید، حتما این کار را انجام دهید. اگر از شما جزئیات خواستند، بیان کردن آن ها را فراموش نکنید. 
قابل درک بودن: بهترین راه برای اطمینان از قابل درک بودن یک پاسخ این است که پاسخ های خود را به افراد مختلفی ارائه کنید و نظر آنان را جویا شوید. شما می توانید برای رسیدن به این هدف، با برخی از انگلیسی زبانان در سراسر دنیا، از طریق اپلیکیشن های مختلف، ارتباط برقرار کنید. وب سایت Verbing یک نقطه شروع مناسب برای افرادی است که مشتاق آشنا شدن با مردم بومی انگلیسی زبان هستند. 
در این وب سایت، شما حتی می توانید افرادی را پیدا کنید که در آزمون و تقویت اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking، تخصص دارند. 
سازماندهی پاسخ: سازماندهی درست پاسخ، به درک بهتر مطلب نیز کمک می کند. در ادامه، شما را با یک ساختار تایید شده برای پاسخگویی به سوالات بخش اسپیکینگ تافل TOEFL، آشنا می کنیم: 

بیان موضوع + پشتیبانی 

ساده به نظر میرسد. نه؟ در ادامه، یک نمونه سوال اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking و طرح کلی از پاسخ آن را آورده ایم. شما می توانید این نمونه را بررسی کنید و از آن برای تقویت اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking استفاده کنید. 

Example task: What are the characteristics of a good parent? Use reasons and details to support your response.

نمونه Task: والدین خوب چه ویژگی هایی دارند؟ از دلایل و جزئیات برای پشتیبانی از پاسخ خود استفاده کنید. 

Topic statement: The two most important characteristics of a good parent are friendliness and ability to set limits.

بیان موضوع: دو ویژگی مهم والدین خوب، دوستی و توانایی در تعیین محدودیت ها است. 

Support (can be reasons, details, examples depending on what’s required):

پشتیبانی (بسته به الزامات، می تواند دلایل، جزئیات و یا مثال باشد.) 

Reason: Friendliness — If parents are friendly, kids will feel like they can always trust their parents and then the children will be friendly as well.

دلیل: دوستی – اگر والدین دوستانه باشند، بچه ها احساس می کنند که همیشه می توانند به والدین خود اعتماد کنند و در نتیجه بچه ها نیز دوستانه رفتار خواهند کرد. 

Detail: Kids tend to imitate their parents’ behaviors, so if a parent is friendly they will set the right example.

جزئیات: بچه ها تمایل دارند از رفتارهای والدین خود تقلید کنند؛ بنابراین اگر پدر یا مادری دوستانه رفتار کنند الگوی مناسبی خواهند بود. 

Reason: Ability to set limits — If parents can set limits, they’ll guide their children through what’s good and bad.

دلیل: توانایی تعیین محدودیت: اگر والدین بتوانند محدودیت هایی تعیین کنند؛ فرزندان خود را از طریق اینکه چه چیزی خوب و بد است راهنمایی می کنند. 

Detail: Kids need limits within which they can feel safe. Even if children tend to test these limits a lot, they still need their parents’ guidance.

جزئیات: کودکان به محدودیت هایی نیاز دارند که بتوانند در آن ها احساس امنیت کنند. حتی اگر کودکان تمایل زیادی به آزمایش این محدودیت ها داشته باشند، باز هم به راهنمایی والدین خود نیاز دارند. 

تردید های خود در پاسخگویی را مدیریت کنید

یادگیری این کار در تقویت اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking، اهمیت بسیاری دارد. گفتار روان، مکالمه یا سخنرانی است که به طور طبیعی جریان دارد. این تسلط به مکالمه، چیزی نیست که بتوانید در مدت زمان کوتاه به آن دست پیدا کنید. برای برخی از داوطلبان، چند سال طول می کشد تا بتوانند به گونه ای به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنند که کلمات را در کوتاه ترین زمان پیدا کنند و مکالمه را مدیریت کنند. 
با این حال، اکثر داوطلبان برای ارائه یک مکالمه روان آماده نیستند. علت این امر، تا حد زیادی به دایره واژگان برمیگردد. به طور معمول، زمانی که داوطلبان در پیدا کردن پاسخ درست به مشکل بر میخورند؛ دچار تردید می شوند. در نتیجه، نمی توانند پاسخ درست و روانی ارائه کنند. این تردید، در نهایت به ضرر داوطلبان تمام می شود. 
با این حال، برخی عبارات و کلمات ربط وجود دارند که می توانید در پاسخ خود از آنها بهره ببرید. در هر نقطه ای از آزمون که احساس کردید کلمات مورد نظر خود را پیدا نمی کنید یا در مورد پاسخ خود دچار تردید شده اید، می توانید از این عبارات استفاده کنید. این تکنیک، توسط بسیاری از داوطلبان برای تقویت اسپیکینگ تافل TOEFL به کار گرفته شده است. در ادامه، چند عبارت ارائه کرده ایم که می توانید برای بهبود تسلط خود در هنگام تردید، از آن ها استفاده کنید: 

What I was trying to say is…
In other words…
To put it differently…

 

تکنیک ها و تمرین های تقویت اسپیکینگ تافل

 

عبارات پرتکرار در اسپیکینگ تافل TOEFL را فرا بگیرید

یکی از راه های عالی برای تقویت اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking، آن هم در کمترین زمان ممکن، یادگیری عباراتی است که به طور مکرر در آزمون مورد استفاده قرار گرفته اند. انجام این کار به تسلط شما بر آزمون کمک می کند. 
در ادامه، چند عبارت که با به کار بردن آن ها در بخش اسپیکینگ آزمون تافل TOEFL تاثیر خوبی به جا خواهید گذاشت را معرفی کرده ایم:

عباراتی برای بیان جزئیات: 

as a matter of fact
not only…but also…
moreover
likewise

عباراتی برای دلیل آوردن:

one cause for that is…
since…
because of…
given that…

عباراتی برای بیان نکات جدید:

moreover
furthermore
in addition to…

درست تلفظ کنید

پیش از تقویت اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking و شیوه صحیح تلفظ کلمات، باید با تفاوت میان لهجه و تلفظ آشنا شوید. باید بدانید که لهجه با تلفظ تفاوت دارد و آزمون گیرندگان این نکته را در نظر می گیرند. بسیار اهمیت دارد که نگران لهجه زبان مادری خود نباشید. تنها روی تلفظ درست کلمات تمرکز کنید.
یکی از راه های عالی برای تقویت تفظ، خواندن متون با صدای بلند است. راه حل موثر دیگر، گوش دادن به فایل های انگلیسی زبان و سپس تقلید از آن ها می باشد. انجام این کار، یکی از راه های عالی برای تقویت تلفظ زبان انگلیسی می باشد.

یادداشت برداری، یادداشت برداری و یادداشت برداری!

یادداشت برداری در هنگام خواندن متن ها و گوش دادن به فایل های صوتی مربوط به بخش اسپیکینگ تافل TOEFL، یک امر کلیدی برای افزایش نمره شما است. توجه کنید که این کار به تمرین نیاز دارد. با توجه به محدودیت زمان، شما نمی توانید کل جملات را بنویسید. بنابراین باید به نوشتن کلمات کلیدی بسنده کنید. 
شما باید یاد بگیرید که هنگام خواندن و گوش دادن بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید. کلمات کلیدی بسیار اهمیت دارند چرا که در آن ها خلاصه ای از ایده های اصلی بخش های خواندن و گوش دادن است. ایده هایی که می توانید در پاسخ خود از آن ها استفاده کنید. شما می توانید یادداشت برداری را هنگام گوش دادن به پادکست های انگلیسی زبان، صحبت های TED و هنگام خواندن مقالات آکادمیک، تمرین کنید. همچنین، می توانید در آزمون آنلاین تافل TOEFL و آزمون آزمایشی تافل TOEFL نیز شرکت کنید. 

دانلود اسپیکینگ های Speaking ژنتی برای تافل TOEFL

یکی از منابع مهم برای تقویت اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking، آزمون ژنتی (Zhenti) می باشد. این آزمون، دومین منبع معتبر تافل پس از TPO می باشد. شما میتوانید با حل کردن نمونه سوالات ژنتی در بخش های مختلف آزمون تافل TOEFL، مهارت های خود را ارزیابی کنید. شما میتوانید برای دسترسی به اسپیکینگ های ژنتی برای تافل TOEFL به این لینک مراجعه کنید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!