بهترین نمونه سوال تافل را در این منابع پیدا کنید

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/11/15

نمونه سوال تافل نباید به اندازه ای پیچیده باشد که شرکت کنندگان برای پاسخ به سوالات خسته شوند! در واقع مطالعه و حل نمونه سوال برای امتحانی مانند تافل می تواند به اندازه خواندن کتاب های کمیک سرگرم کننده و حتی لذت بخش باشد. 
آزمون تافل برای سنجش مهارت انگلیسی افراد غیر بومی با آزمودن توانایی ریدینگ، لیسینینگ، اسپیکینگ و رایتینگ آنها طراحی شده است. این امتحان در ابتدا ممکن است وحشتناک و خیلی دور به نظر برسد و طبیعی است اگر احساس کنید کار زیادی برای انجام دادن دارید و حتی عصبی شوید! اما خبر خوب این است که آکادمی زبان شایسته و مشاوران همیشه در دسترسش با ارائه نمونه سوالات و آزمون های ماک به شرکت کنندگان آزمون تافل، برای آماده شدن کمک می کنند و در تمامی مسیر همراه آنها می مانند. زمانی که برای آزمون تافل مطالعه می کنید، سعی کنید برای استفاده از زبان انگلیسی در فضای دانشگاه و شغل آینده خود نیز آماده شوید. اگرچه برای رسیدن به رویاهایتان همچنان باید آزمون تافل خوبی بدهید، اما با استراتژی ها و کتاب های استانداردی که قصد معرفی آنها به شمارا داریم، می توانید با موفقیت برای آزمون تافل خود آماده و به عنوان یک حرفه ای از این مسیر عبور کنید. 

پیشینه تافل!

درحالی که ممکن است برای انگلیسی زبانان مهم نباشد، اما تافل یا آزمون بین المللی زبان انگلیسی، یک امتحان مهم و آینده ساز برای افراد غیر بومی است. شرکت کنندگان آزمون تافل می بایست برای ورود به دانشگاه های مد نظر خود در یک کشور خارجی، آزمون تافل را با موفقیت بگذارند و برای دریافت مدرک این آزمون باید کارهای مختلفی به ویژه حل نمونه سوال تافل را در نظر بگیرند. این آزمون استاندارد برای هر دانشگاه از هر کشور خارجی اجباری نیست اما اکثر دانشگاه های بزرگ تافل را پذیرفته اند و حتی برای ورود دانشجویان مدرک این آزمون را ضروری می دانند.
از سال 1964، ETS برای کمک به دانشجویان خواهان آینده ای موفق، آزمون تافل را طراحی و تا کنون آنرا اجرا کرده است. آزمون تافل یکی از دو آزمون برتر دنیا ( به همراه آیلتس) است که به طور گسترده در سراسر جهان پذیرفته شده است.

چطور برای تافل آماده شویم؟

وقتی نوبت به مطالعه برای آزمون تافل می رسد، هرکس نیاز ها، جدول زمانی و منابع مختلفی حاوی نمونه سوال تافل را برای خود در نظر گرفته است. با این اوصاف، دوره های تمرینی و منابع رسمی بسیار خوبی برای آماده شدن در تافل وجود دارد که به شما برای موفقیت در آزمون تافل کمک می کنند. اگر به دنبال راه هایی برای آماده شدن در تافل هستید، موارد زیر را بررسی کنید:

منابع رسمی تافل

یکی از بهترین راه های آمادگی در آزمون تافل، دریافت اطلاعات مستقیم از منابع رسمی تافل است. برای تافل، این به معنای در نظر گرفتن خدمات ETS است که نزدیک به یک دهه داوطلبان را تست می کند و به آنها کمک می کند تا در آزمون تافل موفق شوند. لینک های مستقیم زیر، به شما کمک می کنند تا با کمک ETS آماده شوید:

برنامه ریز آزمون تافل

اپلیکیشن رسمی تافل

اطلاعیه های مرتبط با آزمون تافل

آزمون های رایگان تافل – نمونه سوال همراه با پاسخ

از آزمون های ماک آکادمی زبان شایسته برای آماده شدن در آزمون تافل کمک بگیرید. نمونه سوال های تافل به شما کمک می کنند تا قبل از شرکت در آزمون تافل واقعی با سوالات آن آشنا شوید. اگر گرامر ضعیفی دارید و نمیدانید از کجا باید با نقاط ضعف خود آشنا شوید، اطلاعات مقاله " نمونه سوالات گرامر تافل با جواب " به شما کمک خواهد کرد.

دوره های استاندارد آمادگی تافل

دوره های تمرینی آمادگی برای تافل یکی دیگر از راه های آماده شدن برای آزمون تافل هستند. این دوره های تمرینی به شما کمک می کنند تا در مسیری که برای آمادگی تصمیم گرفته اید، قدرتمند تر ادامه دهید و کارآمد مطالعه کنید. می توانید با کمک مشاور های متخصص آکادمی زبان شایسته مناسب ترین دوره تمرینی خودتان را پیدا کنید.

ترفند های عمومی آمادگی برای آزمون تافل

آزمون تافل برای داوطلبان مزایای مختلفی دارد که به آنها کمک می کند با در نظر گرفتن آنها، هدف کلیدی برای آینده خود انتخاب کنند. اما برای رسیدن به هر هدفی چه سخت و چه ساده، لازم است برای خود برنامه مشخصی بنویسید. درکنار، پایبند بودن به برنامه ی شخصی خود، لازم است ترفند های زیر را نیز در نظر بگیرید.

با فرمت آزمون تافل آشنا شوید

اگر قصد دارید در آزمون تافل شرکت کنید، بسیار مهم است که ابتدا با فرمت آن آشنا شوید. برای یافتن اطلاعات مرتبط با فرمت آزمون تافل، پاسخ سوالات آزمون های قبلی و بیانیه های رسمی آزمون خود، لازم است به وب سایت رسمی تافل مراجعه کنید. یکی دیگر از منابع عالی برای آشنایی با کل آزمون تافل، آکادمی زبان شایسته است. با کمک این وب سایت، می توانید به لینک های مرتبط با آموزش های ویدئویی، آزمون ماک و آزمون تی او پی تافل دسترسی پیدا کنید. آکادمی زبان شایسته یک منبع شگفت انگیز برای یادگیری نحوه عملکرد آزمون تافل و تمرین برای کسب نمره بالا در آن است. 

دلیل تصمیم خود برای شرکت در آزمون تافل را مشخص کنید

بیش از 9000 دانشکده، دانشگاه و موسسه در بیش از 130 کشور، آزمون تافل را پذیرفته و در برخی موارد آنرا ضروری می دانند. برای اینکه بتوانید در آزمون تافل نمره بالایی کسب کنید، لازم است دلایل خود را برای شرکت در این آزمون مشخص کنید. 
به عنوان مثال، شما ممکن است در این آزمون شرکت کنید، چون:
•    برای اطلاع از سطح زبان انگلیسی خود با یک آزمون رسمی
•    برای درخواست در دانشگاه
•    برای مهاجرت
•    برای استخدام در یک شغل 
وقتی هدف از شرکت خود در آزمون تافل را مشخص کنید، راحت تر می توانید به جستجو منابع لازم برای کسب نمره بالا در این آزمون بپردازید. 

حداقل نمره مد نظر خود را مشخص کنید

برای انتخاب یک منبع مطالعاتی و تمرینی تافل، لازم است حداقل نمره مد نظر خود را مشخص کنید. هر داوطلبی با توجه به اهداف خود، به نمره متفاوتی نیاز دارد. ابتدا نمره لازم برای رسیدن به هدف خود را بررسی کنید، سپس نمره هدف خود را برروی یک تکه کاغذ روشن نوشته و آنرا در جایی قرار دهید که امکان هرروز دیدن آن، باشد. شما می توانید این تکه کاغذ را برروی آینه حمام، یخچال یا دیوار پشت میز مطالعه خود بچسبانید. هربار که به آن تکه کاغذ نگاه کنید، به خودتان یادآوری خواهید کرد که برای رسیدن به هدف مد نظرتان باید مطالعه کنید.
نمره هدف شما باید واقع بینانه باشد. واقع بینانه بودن یک نمره به این معناست که شما میتوانید با برنامه ریزی به آن برسید، نه اینکه رویایی باشد که احتمال کسب آن غیر ممکن باشد. برای اطمینان از اینکه می توانید نمره هدف خود را دریافت کنید، لازم است به نمونه سوالات مرتبط با تافل پاسخ دهید. به چند امتیاز دیگر برای رسیدن به حداقل نمره هدف خود نیاز دارید؟ به چند ماه برای آماده شدن نیاز دارید؟ هر هفته به چقدر مطالعه برای آزمون نیاز دارید؟ پاسخ شما به سوالات بالا در انتخاب یک نمره هدف واقع بینانه کمک می کند.

انتخاب سه فضای مطالعه ای ایده آل

محیط های مطالعه ای، انتخاب های مهمی برای رسیدن به یک نمره بالا هستند. با اینحال، همیشه سعی کنید سه فضای ایده آل برای مطالعه خود در نظر بگیرید. اتاق شخصی، کتابخانه، اتاق نشیمن و کافه ها انتخاب های شفافی هستند که می توانید از آنها برای مطالعه استفاده کنید. چرا سه محیط برای مطالعه؟ زیرا اگر هرروز در اتاق خود درس بخوانید، قطعا بی انگیزه خواهید شد. 
•    یک مکان مطالعه آرام و ساکت انتخاب کنید. هنگام انتخاب یک محیط مطالعه خوب، فضاهای آرام قطعا طرفداران بیشتری برای زمان مطالعه دانشجویان دارند. 
•    مکان مطالعه خود را تمیز و منظم نگه دارید. میز خود را تمیز کنید و کتاب هایتان را منظم بچینید. نظم و تمیزی همیشه بهترین همکاران مطالعه ی دانشجویان هستند.
•    زمانی را به استراحت، میان وعده و آشامیدن اختصاص دهید. با برنامه ریزی زمانی برای استراحت، می توانید مطالعه استانداری داشته باشید. به علاوه، برنامه ریزی برای خوردن میان وعده و آشامیدن را فراموش نکنید! خوردن غذاهای سالم به افزایش تمرکز شما کمک می کند و ذهن شمارا برای فهمیدن موضوعات مختلف تقویت میکند.
•    به ذهن خود استراحت بدهید. با انجام ورزش های روزانه و برخی حرکات یوگا نکات مثبت مختلفی را به ذهن خود تزریق خواهید کرد. به علاوه، کشیدن سه نفس عمیق و آهسته نیز به تمرکز بالا کمک می کند.

یک راهنمای مناسب برای مطالعه خود انتخاب کنید

برای دریافت بازخورد مثبت مطالعه ای، سعی کنید راهنمای خوبی برای خود انتخاب کنید. اصلی ترین موضوعی که می تواند برای یک مطالعه مفید، رسمی شناخته شود. در نظر گرفتن نمونه سوال تافل و نکات مطالعه ای دقیق است. قبل از شروع هر تمرین و حل نمونه سوال تمرینی با هر بخش آشنا شوید و مهم ترین نیاز های خود را درنظر بگیرید.

 

بهترین نمونه سوال تافل را در این منابع پیدا کنید

برترین منابع حاوی نمونه سوال تافل

ما فهرستی از بهترین منابع نمونه سوال تافل را تهیه کرده ایم که می تواند راهنمای خوبی برای آمادگی داوطلبان تافل باشد. این کتاب ها از بین بهترین منابع آمادگی تافل انتخاب شده اند و بر اساس نظریه های کارشناسان و رتبه بندی دانشجویان طبقه بندی شده اند.

کتاب Cambridge For the IBT TEST

کتاب کمبریج یکی از بهترین منابع آمادگی برای آزمون تافل است که به دلیل ویژگی های استاندارد خود طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مزایا کتاب Cambridge

•    دارای نمونه سوالات با جواب
•    نمونه سوالات مبتنی بر مهارت رایتینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و لیسینینگ
•    شامل 7 آزمون آزمایشی تافل کامل

معایب کتاب Cambridge

•    برای دسترسی به فایل های صوتی این کتاب، باید هزینه اضافی پرداخت کنید
•    بر اساس نظر دانشجویان، این کتاب توضیحات کاملی برای هر نمونه سوال ندارد
•    عدم وجود فهرست واژگان

کتاب Kaplan Toefl IBT Prep Plus

کتاب Kaplan یکی از مفید ترین منابع آمادگی برای تافل شناخته می شود. دسترسی راحت دانشجویان هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری، این کتاب را به یکی از بهترین منابع آمادگی دانشجویان برای تافل تبدیل کرده است.

مزایا کتاب Koplan

•    شما میتوانید با کمک منابع آنلاین به این کتاب دسترسی پیدا کنید
•    این کتاب دارای 4 آزمون آزمایشی کامل و بیش از 450 نمونه سوال تمرینی است
•    این کتاب شامل نکات و استراتژی کامل و موثر برای افزایش نمره آزمون تافل واقعی شما است

معایت کتاب Koplan

•    درک سوالات این کتاب برای برخی داوطلبان پیچیده است
•    برخی از نمونه سوالات آن اشتباه ارائه شده اند
•    هیچ گزینه ای برای پاسخ دانشجویان در منابع آنلاین وجود ندارد

کتاب Barron Taefl IBT

نسخه هفدهم کتاب Barron، کتاب دیگری است که برای آمادگی تافل مفید است. این عمدتا به دلیل ویژگی منظمی است که ناظران این کتاب برای آن طبقه بندی کرده اند.

مزایا کتاب Barron

•    دقت در سوالات
•    تمام نمونه سوالات این کتاب بروز است
•    این کتاب شامل 8 نمونه سوال تافل کامل است
•    در دسترس بودن فایل صوتی جداگانه برای تمام سوالات آزمون

معایب کتاب Barron

•    فایل صوتی با سوالات مطابقت ندارد
•    سوالات خیلی سخت و پیچیده ای دارد
•    سوالات نوشتاری آن فرمت ثابتی دارند

جمع بندی

هیچ میزان حداقل و حداکثری برای انجام نمونه سوال تافل وجود ندارد. تا زمانی که مطمئن شوید، می توانید به هدف خود برسید و آینده خوبی برای خود بسازید، باید به طور مداوم تمرین کنید. با داشتن ثبات و سخت کوشی، مطمئن خواهید شد که در آزمون تافل نمره خوبی بدست میاورید. به توانایی های خود ایمان داشته باشید و از سخت کوشی، دست برندارید!


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!